Doctoraat in culturele studies: geheugen, identiteit, territorium en taal
Universidade Santiago de Compostela
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Lugo, Spanje
Talen
Spaans, Galicisch
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 200 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Het doel van dit programma is om op een interdisciplinaire manier enerzijds fundamenteel onderzoek naar cultuurtheorie aan te pakken en anderzijds sociaal-cultureel onderzoek toegepast op de hedendaagse globaliteit, waaronder de relaties tussen herinneringen, landschappen, migraties, identiteiten, rechten. menselijke, culturele creaties en bewegingen, waarbij deze kwesties worden benaderd vanuit interdisciplinaire perspectieven die onderzoekers uit de volgende velden samenbrengen: sociale en culturele antropologie, politieke wetenschappen, literatuurwetenschap, filosofie, menselijke geografie, geschiedenis, kunstgeschiedenis, taalkunde en sociologie .
presentatie
Het programma is ook bedoeld als een programma dat zal bijdragen aan de wetenschappelijke ontwikkeling van het zakelijke weefsel van Galicië en Bretagne op het gebied van cultureel ontwerp dat wordt toegepast op de organisatie van bedrijven en culturele instellingen, waar er mogelijk veel vraag naar is. Het programma zal het mogelijk maken om artsen op te leiden met basis- en toegepaste kennis op verschillende kennisgebieden, die tegelijkertijd in staat zijn om kennis en methoden van complementaire gebieden te integreren, om de juiste, goed georiënteerde specialisatie en vooruitgang in kennis mogelijk te maken. , die een interdisciplinaire opleiding in Geesteswetenschappen en Sociale Wetenschappen vereist. Het doel van het programma is om studenten de mogelijkheid te bieden om hun joint doctorate degree te behalen aan de twee universiteiten, door hun scriptie in te leveren bij een van hen.
vereisten
1) Over het algemeen is het voor toegang tot een officieel doctoraatsprogramma vereist om in het bezit te zijn van officiële Spaanse bachelors, of gelijkwaardig, en universitaire masterdiploma's, of gelijkwaardig, op voorwaarde dat ten minste 300 studiepunten zijn behaald met ECTS in de set van deze twee leringen.
2) Evenzo heeft iedereen die zich in een van de volgende gevallen bevindt toegang tot:
- In het bezit zijn van een officieel Spaans universitair diploma of uit een ander land dat lid is van de Europese Hoger Onderwijsruimte, dat toegang geeft tot het masterdiploma in overeenstemming met de bepalingen van artikel 16 van KB 1393/2007, en een minimum van 300 studiepunten ECTS in alle officiële universitaire studies, waarvan minstens 60 op masterniveau.
- In het bezit zijn van een officieel Spaans diploma, waarvan de duur, volgens de voorschriften van de gemeenschapswetgeving, minstens 300 ECTS-credits bedraagt. Genoemde afgestudeerden moeten de verplichte opleidingssupplementen volgen die door het programma worden vereist, behalve dat het studieplan van de overeenkomstige bachelordiploma studiepunten voor onderzoekstraining omvat die in educatieve waarde gelijkwaardig zijn aan onderzoekscredits uit masterstudies.
- Universitair afgestudeerden die, na het verkrijgen van een plaats in opleiding in de overeenkomstige test voor toegang tot gespecialiseerde gezondheidsopleidingsplaatsen, slagen met een positieve evaluatie van ten minste twee jaar opleiding in een programma om de officiële graad van een van de specialiteiten in de wetenschap te behalen. Gezondheid.
- In het bezit zijn van een diploma behaald in overeenstemming met buitenlandse onderwijssystemen, zonder de noodzaak van homologatie, na verificatie door de universiteit dat het een niveau van opleiding erkent dat gelijkwaardig is aan dat van het officiële Spaanse universitaire masterdiploma en dat het bevoegd is voor de afgifte land van de titel voor toegang tot doctoraatsstudies. Deze toelating impliceert in geen geval de homologatie van de vorige titel waarvan de belanghebbende in het bezit is of de erkenning ervan voor andere doeleinden dan die van toegang tot doctoraatsstudies.
- In het bezit zijn van een ander Spaans doctoraat, behaald in overeenstemming met eerdere universitaire voorschriften.
- In het bezit zijn van een officieel universitair diploma dat overeenkomt met niveau 3 van het Spaanse kwalificatiekader voor hoger onderwijs, in overeenstemming met de procedure vastgelegd in Koninklijk Besluit 967/2014 van 21 november, waarin de vereisten en de procedure voor de homologatie en gelijkwaardigheidsverklaring aan een diploma en officieel universitair academisch niveau en voor de validatie van buitenlandse studies in het hoger onderwijs, en de procedure om de overeenstemming te bepalen met de niveaus van het Spaanse kwalificatiekader voor hoger onderwijs van de officiële titels van architect , Ingenieur, Afgestudeerd, Technisch Architect, Technisch Ingenieur en Diploma.
3) Doctorandi die aan hun doctoraatsopleiding beginnen in overeenstemming met eerdere universitaire reglementen, krijgen toegang tot doctoraatsstudies, na hun toelating in overeenstemming met de bepalingen van het USC-Reglement voor doctoraatsstudies. Om toegang te krijgen tot doctoraatsstudies moeten ze in ieder geval voldoen aan de algemene vereisten die in genoemde verordening zijn vastgelegd.
4) Afgestudeerden, architecten of ingenieurs die het diploma van voortgezette opleiding hebben behaald in overeenstemming met de bepalingen van Koninklijk Besluit 778/1998, van 30 april, of voldoende onderzoek behalen zoals bepaald in het Koninklijk Besluit 185/1985 van 23 januari.
5) Afgestudeerden, architecten of ingenieurs die een officieel masterdiploma hebben in overeenstemming met Koninklijk Besluit 56/2005 of Koninklijk Besluit 1393/2007, gewijzigd door Koninklijk Besluit 861/2010, of die 60 ECTS officiële masteropleidingen hebben behaald.
6) Afgestudeerden, technisch ingenieurs of technisch architecten die aantonen dat ze 300 ECTS-studiepunten hebben behaald in de reeks officiële universitaire studies, waarvan er minstens 60 op masterniveau moeten zijn, hebben ook toegang.
Galerij
Ideale studenten
toelating Profiel
Studenten die de volgende officiële masteropleidingen volgen, hebben directe toegang, zonder de noodzaak om aanvullende training te volgen, bij zowel het USC als de Rennes 2 Universiteit:
1) Bij USC:
- Culturele diensten
- Filosofie: actuele problemen
- Hedendaagse geschiedenis
- Toegepaste Taalkunde
- Literatuur en cultuurwetenschappen
- Engelse studies
- taalkundige studies
- Beheer van artistiek en architectonisch erfgoed
- Communicatie en creatieve industrie
- Onderwijs, gender en gelijkheid
- Onderzoek op het gebied van onderwijs, culturele diversiteit en gemeenschapsontwikkeling
2) In Rennes 2:
- Master LCER ETILA (Études Ibériques et Latino-américaines) en ETILA international in samenwerking met de Autonome Universiteit van Madrid voor de CERPI, de LIRA en de PRIPLAP
- Master Lles Amériques pour lle L'ERIMIT (Interlangues, Memoires, Identités, Territoires) en l'EA ACE (Engels: Communautés et Écritures)
- Master LEA commerce international ALPI (Amérique LAtine et Péninsule Ibérique) voor lle CERPI, lle LIRA, lle PRIPLAP
- Master LCER Arabe behaald in 2008, plus twee projecten in uitvoering voor 2011 en 2012. Hieronder het project van een internationale master aan de Universiteit van Fès (Maroc)
- LCER Master in Duitse studies voor ERIMIT
- LCER Master in Russische studies voor ERIMIT
3) Studenten die een Diploma of Advanced Studies in Sociale Antropologie, Communicatie, Aardrijkskunde, Filosofie, Geschiedenis, Kunstgeschiedenis, Geesteswetenschappen, Taalkunde, Moderne Talen en Literatuur behalen, hebben ook directe toegang tot USC.
4) In andere gevallen zal het de overeenkomstige gedelegeerde subcommissie van de Academische Commissie zijn die zal beslissen over het gemak van het volgen van aanvullende opleiding.
toelatingen
Programma resultaat
Doelstellingen en competenties
Dit programma heeft tot doel enerzijds op een interdisciplinaire manier fundamenteel onderzoek naar de culturele theorie aan te pakken, en anderzijds sociaal-cultureel onderzoek toegepast op de hedendaagse mondialiteit, waarbij de relaties tussen herinneringen, landschappen, migraties, identiteiten en rechten opvallen. mensen, creaties en culturele bewegingen, waarbij deze onderwerpen worden behandeld vanuit interdisciplinaire perspectieven die onderzoekers uit de vakgebieden samenbrengen: sociale en culturele antropologie, politieke wetenschappen, literatuurwetenschap, filosofie, sociale geografie, geschiedenis, kunstgeschiedenis, taalkunde en sociologie.
Het is ook opgevat als een programma dat zal bijdragen aan de wetenschappelijke ontwikkeling van het zakelijke weefsel van Galicië en Bretagne op het gebied van cultureel ontwerp, toegepast op de organisatie van bedrijven en culturele instellingen, waar er mogelijk veel vraag naar is.
Het programma zal het mogelijk maken artsen op te leiden met basis- en toegepaste kennis op verschillende kennisgebieden, die tegelijkertijd in staat zijn kennis en methoden uit complementaire gebieden te integreren, om zo de juiste, goed georiënteerde specialisatie en vooruitgang in het vakgebied mogelijk te maken. kennis, waarvoor interdisciplinaire training in geesteswetenschappen en sociale wetenschappen vereist is.
Het programma heeft tot doel studenten de mogelijkheid te bieden hun gezamenlijke doctoraat aan de twee universiteiten te behalen, door het proefschrift bij een van hen te presenteren.
algemene vaardigheden
- Systematisch begrip van een vakgebied en beheersing van de vaardigheden en onderzoeksmethoden die verband houden met dat vakgebied.
- Vermogen om een substantieel onderzoeks- of creatieproces te bedenken, ontwerpen of creëren, implementeren en adopteren.
- Vermogen om bij te dragen aan het verleggen van de grenzen van kennis door middel van origineel onderzoek.
- Vermogen om kritische analyses en evaluaties en syntheses van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
- Vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en met de samenleving in het algemeen over hun kennisgebieden in de modi en talen die gewoonlijk worden gebruikt in hun internationale wetenschappelijke gemeenschap.
- Vermogen om, in academische en professionele contexten, wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke of culturele vooruitgang te bevorderen binnen een kennisgebaseerde samenleving.
Specifieke competenties
- Systematisch begrip van een vakgebied en beheersing van de vaardigheden en onderzoeksmethoden die verband houden met dat vakgebied.
- Vermogen om een substantieel onderzoeks- of creatieproces te bedenken, ontwerpen of creëren, implementeren en adopteren.
- Vermogen om bij te dragen aan het verleggen van de grenzen van kennis door middel van origineel onderzoek.
- Vermogen om kritische analyses en evaluaties en syntheses van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
- Vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en met de samenleving in het algemeen over hun kennisgebieden in de modi en talen die gewoonlijk worden gebruikt in hun internationale wetenschappelijke gemeenschap.
- Vermogen om, in academische en professionele contexten, wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke of culturele vooruitgang te bevorderen binnen een kennisgebaseerde samenleving.
andere vaardigheden
- Leer in interdisciplinaire teams werken aan de sociaal-economische toepassingen en problemen van culturele ontwerpen
- Leer internationale samenwerkingsprogramma's op het gebied van de mensenrechten ontwerpen
- Ken de methoden en technieken van etnografisch onderzoek toegepast op interculturele verschijnselen
- Leer de belangrijkste modellen van sociale en culturele theorie toegepast op culturele processen beheersen