Doctoraat in gelijkheid en innovatie in het onderwijs
Universidade Santiago de Compostela
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Santiago de Compostela, Spanje
Talen
Spaans, Galicisch
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 200 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2024
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De hoofddoelstelling van dit doctoraatsprogramma is onderzoek en innovatie met betrekking tot de sociaal-educatieve programma's, acties, middelen en beleid die nodig zijn om gelijkheid in het onderwijs te bereiken.
onderzoek gebieden
- Sociaal-educatieve in- en uitsluitingsprocessen
- Innovatie voor onderwijsgelijkheid
Galerij
Ideale studenten
a) Studenten die de volgende masteropleidingen hebben gevolgd en behaald, gegeven door de faculteiten Pedagogische Wetenschappen en Faculteiten Lerarenopleiding van de vijf deelnemende universiteiten. Daarvan zullen sommige masteropleidingen moeten worden aangevuld met een aanvullende opleiding in onderwijsonderzoeksmethodologie.
- Master in innovatie, begeleiding en onderwijsevaluatie van de Universiteit van A Coruña (Trainingscomplementen: Nee)
- Masterdiploma in ESO-onderwijs, baccalaureaat, beroepsopleiding en taalonderwijs van de Universiteit van A Coruña (opleidingsaanvullingen: Ja)
- Masterdiploma in onderzoek en innovatie in onderwijscontexten van de Universiteit van Cantabrië (opleidingsaanvullingen: Nee)
- Masterdiploma in lerarenopleiding secundair onderwijs van de Universiteit van Cantabrië (opleidingsaanvullingen: Ja)
- Masterdiploma in sociaal-educatieve interventie en onderzoek van de Universiteit van Oviedo (opleidingssupplementen: Nee)
- Masterdiploma voor leraren van het verplicht secundair onderwijs, baccalaureaat, beroepsopleiding van de Universiteit van Oviedo (opleidingsaanvullingen: Ja)
- Masterdiploma voor leraren van het verplicht secundair onderwijs, baccalaureaat, beroepsopleiding van de Universiteit van Vigo (Trainingscomplementen: Ja)
- Masterdiploma in onderwijs, gender en gelijkheid van de Universiteit van Santiago de Compostela (opleidingssupplementen: Nee)
- Masterdiploma in trainingsprocessen van de Universiteit van Santiago de Compostela (Trainingscomplementen: Nee)
- Masterdiploma in onderzoek in onderwijs, culturele diversiteit en gemeenschapsontwikkeling van de Universiteit van Santiago de Compostela (opleidingssupplementen: Nee)
- Masterdiploma in management van educatieve activiteiten in de natuur van de Universiteit van Santiago de Compostela (opleidingssupplementen: Nee)
- Masterdiploma in het onderwijzen van verplicht secundair onderwijs, baccalaureaat, beroepsopleiding en taalonderwijs van de Universiteit van Santiago de Compostela (opleidingsaanvullingen: Ja)
- Masterdiploma in leerproblemen en cognitieve processen van de Universiteit van Vigo (Trainingsaanvullingen: Nee)
- Master's Degree in psychosocio-educatief onderzoek met adolescenten van de Universiteit van Vigo (Trainingscomplementen: Nee)
- Masterdiploma in specifieke onderwijsondersteuningsbehoeften van de Universiteit van Vigo (Trainingscomplementen: Ja)
- Masterdiploma in multidisciplinaire interventie in diversiteit in onderwijscontexten van de Universiteit van Vigo (opleidingsaanvullingen: Ja)
- Masterdiploma voor leraren van het verplicht secundair onderwijs, baccalaureaat, beroepsopleiding en taalonderwijs van de Universiteit van Vigo (opleidingsaanvullingen: Ja)
b) Kandidaten die beschikken over een officieel masterdiploma, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan andere masterdiploma's die verband houden met de onderwijswetenschappen (andere dan die vermeld in punt 1) boven masterdiploma's in andere kennisgebieden.
c) Kandidaten die kunnen bewijzen dat ze 60 postdoctorale ECTS hebben behaald uit een officieel studieplan van Spaanse universiteiten (waarbij de voorkeur wordt gegeven aan aanvragers met een bachelordiploma op het gebied van onderwijswetenschappen, boven degenen die afkomstig zijn uit een diploma uit andere gebieden van de onderwijswetenschappen) onderwijs).kennis).
d) Kandidaten die de onderzoeksvaardigheid certificeren van een doctoraatsprogramma in de pedagogische wetenschappen geregeld door KB 185/85 en degenen die verklaren dat zij in het bezit zijn van het Diploma of Advanced Studies geregeld door KB 778/98.
e) Kandidaten die in het bezit zijn van een buitenlands diploma dat gelijkwaardig is aan een officieel masterdiploma op het gebied van de pedagogische wetenschappen dat hen in het land van herkomst recht geeft op toegang tot doctoraatsstudies in de onderzoeksfase (al dan niet goedgekeurd).
f) Kandidaten voor andere masteropleidingen die in de toekomst worden ontwikkeld, gekoppeld aan het gebied van de onderwijswetenschappen.
De gevallen b, c, d, e en f worden individueel geanalyseerd door de Academische Commissie van het Doctoraat.
toelatingen
leerplan
opleidingsactiviteiten
- Deelname aan congressen en wetenschappelijke congressen relevant voor het vakgebied onderwijswetenschappen E3071A01
- Oriëntatiedag voor nieuwe promovendi E3071A02
- Ontmoetingen met onderzoekers uit het E3071A03-programma
- Interuniversitaire wetenschappelijke bijeenkomst van jonge onderzoekers op het gebied van gelijkheid en innovatie in het onderwijs E3071A04
- Monografische seminars over gelijkheid in de ontwikkeling van sociaal-educatieve systemen en acties E3071A05
- Onderzoeksverblijf E3071A06
Trainingscomplementen
- Kwalitatieve methodologieën in sociaal-educatief onderzoek P3091102
- Onderzoek naar evaluaties van programma's en instellingen P3261101
Programma resultaat
Het hoofddoel van dit doctoraatsprogramma is onderzoek en innovatie op het gebied van de programma's, acties, middelen en sociaal-educatief beleid dat nodig is om gelijkheid in het onderwijs te bereiken. Deze doelstelling wordt uitgewerkt in de volgende meer specifieke doelstellingen:
- Opleiding van professionals gespecialiseerd in onderzoek gericht op innovatie en gelijke kansen in het onderwijs. Professionals die in staat zijn onderzoek te doen op het gebied van ontwerp, generatie, implementatie en evaluatie van educatieve programma's en middelen die geschikt zijn voor de huidige kosmopolitische, open en multiculturele samenlevingen vanuit het perspectief van gelijkheid.
- Verwerving van competenties en vaardigheden die onderzoekers in opleiding in staat stellen kennis over te dragen, waarbij de uitdagingen die gepaard gaan met onderzoek, innovatie en veranderingsprocessen op een eerlijke manier worden aangepakt.
- Bijdrage en bevordering van de mobiliteit en internationalisering van onderzoekers in opleiding, waardoor een opleidingsproces wordt gegarandeerd dat een duidelijk engagement impliceert voor kwaliteit, gelijkheid en innovatie in onderwijsonderzoek."
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Doctoraat in kleurwetenschap
- Rochester, Verenigde Staten
PhD Onderwijswetenschappen
- Riga, Letland
Doctoraat in de Pedagogische Wetenschappen
- Pécs, Hongarije