Onderzoeksgraden (MPhil/PhD) in antropologie en sociologie
SOAS University of London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.670 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse kosten per academisch jaar: VK / EU £ 4.670; Overzee £20.800. Deeltijdtarieven per academisch jaar: VK / EU £ 2.335; Overzee £10.400
Invoering
Wijze van aanwezigheid: voltijds of deeltijds
Een meerderheid van onze PhD-afgestudeerden is begonnen aan een academische carrière, heeft lectoraten aangenomen aan universiteiten in het VK en in het buitenland, of heeft hun interesses nagestreefd door middel van postdoctorale beurzen en andere op onderzoek gebaseerde functies.
Tegelijkertijd zijn SOAS PhD-afgestudeerden in de antropologie doorgestroomd naar verschillende beroepen op het gebied van sociaal en marktonderzoek, ontwikkelingsorganisaties in binnen- en buitenland, internationale en nationale overheid en beleid, erfgoed- en museumdiensten, journalistiek en advies diensten van velerlei aard.
Sociale antropologie wordt door werkgevers algemeen beschouwd als een uitstekende opleiding, die houders van de graad uitrust met een reeks gewilde vaardigheden. De MPhil / PhD biedt afgestudeerden de mogelijkheid om hun kwalitatieve onderzoeksvaardigheden te verbeteren en hun expertise in het door hen gekozen vakgebied te vergroten. Zo uitgerust, zijn ze niet alleen waardevol voor het genereren van de empirische gegevens die nodig zijn om tot bepaalde beslissingen te komen, maar ook voor het leveren van de noodzakelijke kritische hulpmiddelen die organisaties in staat stellen te innoveren en de uitdagingen van een snel veranderende wereld aan te pakken.
Het SOAS doctoraat in sociale antropologie wordt door de ESRC erkend als zowel een +3 als een 1+3 cursus.
Galerij
toelatingen
leerplan
Onderzoek Pathways
Er zijn verschillende mogelijke onderzoeken Pathways beschikbaar voor onderzoeksstudenten op de afdeling. Dit zijn:
- de +3 Pathway
- de 1+3 Pathway
- De 2+3 Pathway
- de +4 Pathway
De +3 Pathway is onze standaard MPhil/PhD Pathway die geschikt is voor kandidaten met een bestaande Master in antropologie. Kandidaten worden in eerste instantie geregistreerd als MPhil-studenten. Voor voltijdstudenten omvat het eerste jaar van registratie training in onderzoeksmethoden en projectontwikkeling, met als hoogtepunt een upgrade naar PhD-registratie. Onder voorbehoud van een succesvolle upgrade, wordt het tweede jaar over het algemeen besteed aan het uitvoeren van veldwerk. Het derde jaar wordt besteed aan het schrijven.
De 1+3 Pathway omvat een jaar op ons ESRC-erkende MRes Social Anthropology-programma, gevolgd door drie jaar op het MPhil/PhD-programma. Deze Pathway is geschikt voor kandidaten met een bachelordiploma in antropologie, maar geen opleiding op masterniveau in het vakgebied. Het proefschrift voor de MRes Sociale Antropologie vormt de basis voor het onderzoeksrapport en het veldwerkvoorstel dat nodig is voor de opwaardering van MPhil naar PhD-status. Bijgevolg vindt het upgradeproces over het algemeen vroeg in het eerste jaar van het +3 deel van de Pathway plaats en kan de student verwachten na ongeveer één semester te vertrekken voor veldwerk.
De 2+3 Pathway is bedoeld voor mensen met een bachelordiploma in antropologie, maar die aanvullende intensieve training in een bepaalde Afrikaanse of Aziatische taal nodig hebben om veldwerk te kunnen doen. Het omvat de tweejarige MRes Sociale Antropologie en Intensieve Taal, gevolgd door drie jaar op het MPhil/PhD-programma. Net als bij de 1+3 Pathway kunnen kandidaten in het eerste jaar van de MPhil/PhD-registratie eerder upgraden en beginnen met veldwerk dan studenten met de standaard +3 Pathway .
De +4 Pathway is bedoeld voor studenten met een bestaande Master-graad in antropologie die aanvullende intensieve taaltraining nodig hebben om veldwerk te kunnen doen. De Pathway omvat een veldwerktrainingsperiode van twee jaar, inclusief intensieve taaltraining, en de mogelijkheid, waar nodig, voor korte kennismakingsbezoeken voorafgaand aan het veldwerk aan verwachte veldwerklocaties en/of in-situ taaltrainingen. Van kandidaten wordt verwacht dat ze aan het begin van hun tweede jaar van registratie upgraden naar de PhD-status.
Bovenstaande omschrijvingen zijn gebaseerd op een voltijdse inschrijving. Elk van deze Pathways is ook beschikbaar op parttime basis (bijv. de +3 Pathway kan gedurende zes jaar in deeltijd worden gevolgd). Studenten op elk van deze Pathways komen mogelijk ook in aanmerking voor een extra jaar schrijven tegen een gereduceerd tarief met de status 'vervolg'.
Zoals hierboven beschreven, is de verwachting dat kandidaten voor de bovenstaande onderzoeksgraad Pathways al een opleiding in antropologie hebben genoten op bachelor- of postdoctoraal niveau (afhankelijk van Pathway ). We erkennen echter dat sommige kandidaten een antropologische opleiding hebben genoten zonder een formele graad in antropologie. Aankomende studenten dienen contact op te nemen met de directeur Doctoraatsstudies om hun specifieke omstandigheden te bespreken. Als kandidaten niet voldoende antropologische basis hebben, kunnen ze worden geadviseerd eerst een van onze onderwezen MA-programma's te volgen (in plaats van de MA in antropologische onderzoeksmethoden) om in aanmerking te komen voor de +3 of +4 MPhil/PhD Pathways .
Structuur
In het eerste jaar wordt elke MPhil-student benoemd tot een onderzoekscommissie van drie personen, bestaande uit een hoofdbegeleider, een tweede begeleider en de onderzoeksbegeleider. MPhil-studenten volgen wekelijks het Research Training Seminar en de cursus Research Methods en volgen relevante taaltrainingen. Van MPhil-studenten kan ook worden verlangd dat ze aanvullende regionale, thematische of theoriecursussen volgen die verband houden met hun gekozen specialisatie. Na succesvolle afronding van een onderzoeksrapport van 20.000 woorden en een veldwerkvoorstel, krijgen MPhil-studenten een upgrade naar de PhD-status en beginnen ze met veldwerk. De veldwerkervaring vormt de basis van een proefschrift van 100.000 woorden dat origineel denken moet demonstreren en een belangrijke bijdrage moet leveren aan de discipline. Tijdens de post-veldwerkperiode wonen PhD-studenten het wekelijkse post-veldwerkseminar bij en krijgen ze de kans om hun werk in uitvoering te presenteren. MPhil- en PhD-studenten worden aangemoedigd om de verscheidenheid aan seminars en workshops bij te wonen die in de hele school plaatsvinden.
Benodigde cursussen
Voor promovendi gelden in het eerste jaar een aantal eisen. Ze zijn verplicht de cursus Research Methods in Anthropology (15Cr) 15PANH091 te volgen en wekelijks het Research Training Seminar bij te wonen. Van hen wordt verwacht dat ze de evenementen van de Departmental Seminar Series bijwonen (wekelijks geadverteerd). Ze moeten een onderzoeksrapport en een veldwerkvoorstel schrijven. Ze zijn verplicht een Ethiek-formulier in te dienen. Zij ontmoeten hun begeleiders regelmatig. In het algemeen zal dit voor voltijdstudenten tweewekelijks zijn, maar het kan passend zijn om in verschillende stadia meer of minder vaak samen te komen. Sommige begeleiders kunnen promovendi vragen om extra modules te volgen in het eerste jaar van hun doctoraat.
- Onderzoeksmethoden in de antropologie (15 studiepunten)
Alle studenten die in hun eerste jaar van een MPhil/PhD zijn ingeschreven, moeten het vak volgen en behalen, dat wil zeggen slagen voor de vakbeoordeling voor dit vak en het begeleidende vak kwantitatieve methoden.
Statistische methoden voor onderzoek - sociale wetenschappen
MPhil-studenten worden sterk aangemoedigd om een niet-voor-credit online module te volgen, Statistical Methods for Research - Social Sciences, gerund door Epigeum.
Onderzoekstrainingseminar
Het doel van dit seminar is om studenten te helpen zich voor te bereiden op hun upgrade door na te denken over waar een antropologisch onderzoeksproject over zou moeten gaan. Het seminar heeft ook de overkoepelende doelstelling om de studenten te ondersteunen bij het opstellen van hun upgradedocumenten, veldwerkplan en ethische beoordeling. Het bestaat uit presentaties van studenten, oefeningen in workshopstijl en uitgenodigde lezingen door stafleden en terugkerende promovendi. In semester 1 zullen studenten hun onderzoeksonderwerp introduceren en de doelstellingen van hun promotieonderzoek schetsen door middel van samenwerking met hun collega's. In deze presentaties wordt van de studenten verwacht dat ze zich bezighouden met het materiaal dat ze lezen of bekijken met als doel de schrijf- en presentatietechnieken te bespreken. Vragen om te overwegen zijn: wat maakt goede etnografie? Wat is een effectieve manier om een argument te organiseren en over te brengen? Wat zijn de grenzen van etnografie, en hoe zijn ze veranderd en blijven ze veranderen? De presentaties van studenten in semester 2 richten zich op ethische vragen en de praktische aspecten van en de keuzes die betrokken zijn bij veldwerk.
Naast het ondersteunen van het schriftelijke werk dat studenten doen en de ideeën die ze onderzoeken in hun individuele sessies met supervisors, hebben de Research Training Seminars ook tot doel om overdraagbare vaardigheden te introduceren en aan te scherpen. Deze omvatten het vermogen om zowel korte als meer aanhoudende seminarpresentaties samen te stellen en te communiceren, de vaardigheid om etnografisch schrijven en elkaars werk op een productieve manier te beoordelen; en het vermogen om als lid van een groep bij te dragen aan discussies en het maken van kennis. Het seminar biedt een essentieel forum voor studenten om concurrerende theoretische standpunten en benaderingen te herkennen, te bespreken en te evalueren en om verschillende vormen, technieken en stijlen van etnografische (re-)presentatie en communicatie te overwegen. Al deze aspecten zijn erop gericht bij te dragen aan de intellectuele en organisatorische ontwikkeling van het upgraderapport.
Andere verplichte vakken
Sommige eerstejaars onderzoeksstudenten moeten zich mogelijk inschrijven voor specifieke cursussen en moeten de cursussen voltooien die door de docent zijn opgesteld. Dit is aangegeven in hun acceptatiebrief voor het onderzoeksprogramma. Als je in deze categorie valt, zal je begeleider je herinneren aan je engagement en je voortgang in de cursus volgen, net als de directeur Doctoral Studies en het hoofd van de Doctoral School.
Analyse van trainingsbehoeften
Alle studenten voltooien tegen eind oktober een jaarlijkse analyse van de trainingsbehoeften, via PhD Manager. De TNA is een gesprek tussen een promovendus en hun hoofdbegeleider aan het begin van elk academiejaar, waarbij beide partijen vaardigheidsgebieden identificeren die verder ontwikkeld moeten worden en vanaf dat jaar geprioriteerde actieplannen maken.
PhD-manager
Promovendi gebruiken PhD Manager om een breed scala aan dingen vast te leggen en aan te vragen, begeleiders moeten je kunnen ondersteunen als je problemen hebt; als ze echter niet kunnen helpen, moet de Doctoral School ook kunnen helpen.
Onderzoeksrapport en voorstel voor veldwerk
In je eerste jaar, als onderdeel van je studie, schrijf je een onderzoeksrapport en veldwerkvoorstel van 20.000 woorden over een onderwerp dat je hebt gekozen en overeengekomen met je supervisor. Dit moet aan het begin van semester 3 van je eerste jaar en eventuele late inzendingen moeten worden ondersteund door je supervisor en goedgekeurd door de onderzoeksbegeleider. Van alle studenten wordt verwacht dat ze dit rapport indienen en tegen het einde van semester 3 in een levendige sfeer worden onderzocht. Te late inzendingen kunnen vertragingen in de examens en een vertraging van de upgrade van MPhil naar PhD-status veroorzaken. Geen enkele student krijgt toestemming om te vertrekken voor veldwerk voordat hij is onderzocht en er een beslissing is genomen over de opwaardering.
Proefschrift
In je tweede jaar wordt normaal gesproken van je verwacht dat je twaalf maanden veldwerk doet op basis van je veldwerkvoorstel. Aanvragen voor langere periodes van veldwerk moeten worden goedgekeurd door het hoofd van de Doctoral School en ondersteund door je promotor. Bij terugkomst uit het veld wordt van u verwacht dat u aan uw proefschrift van 100.000 woorden begint. Dit proefschrift moet voldoen aan de University of London Regulations for Anthropology Degrees.
Deeltijdstudenten
Als je parttime bent, moet je, net als alle eerstejaars onderzoeksstudenten, aan het begin van het academische jaar je supervisor ontmoeten om je trainingsbehoeften af te spreken en de juiste modus voor toezichtcontact te bepalen. Het is normaal gesproken aan te raden om de cursus Etnografische onderzoeksmethoden in je eerste jaar te volgen en dat je in je tweede jaar de Research Training Seminars bijwoont. Gedurende de looptijd zal de begeleiding de vorm aannemen van een mix van face-to-face ontmoetingen en e-mailcontact; face-to-face toezicht vindt meestal plaats tijdens de kerst-, paas- of zomervakantie.
De meeste afdelingsseminars, en veel vakgerichte seminars, worden doordeweeks en 's avonds gehouden. Toegang tot de bibliotheek en computerfaciliteiten is mogelijk tijdens de normale openingstijden. Formeel onderwijs en een toenemende hoeveelheid vakgericht onderzoeksmateriaal zijn beschikbaar via elektronische bronnen die beschikbaar zijn via de internetverbinding van de bibliotheek (inclusief een groeiend aantal gespecialiseerde zoekmachines per onderwerp/regio).
Seminars
De verscheidenheid aan seminars die u in SOAS en in heel Londen zou willen bijwonen, is enorm en u zult selectief moeten zijn. Het Departementale Seminarie Antropologie komt op woensdagmiddag samen en is een cruciaal onderdeel van het gedeelde intellectuele leven van staf en postdoctorale studenten. Alle eerstejaarsstudenten worden verwacht aanwezig te zijn. Genodigde sprekers zullen werk in uitvoering presenteren, waarvan een groot deel zich op het snijvlak van antropologisch onderzoek zou moeten bevinden. Er wordt ook regelmatig een PhD Post-Fieldwork Seminar gegeven door studenten die terugkeren van veldwerk. Hoewel dit seminar voornamelijk gericht is op post-veldwerkstudenten (en van alle post-veldwerkstudenten in residentie wordt verwacht dat ze regelmatig aanwezig zijn), worden MPhil-studenten sterk aangemoedigd om aanwezig te zijn en deel te nemen aan de discussie.
SOAS organiseert een verscheidenheid aan openbare lezingen, conferenties en seminars die prominent worden geadverteerd op de SOAS evenementenpagina. SOAS medewerkers behoren meestal tot een academische afdeling en een regionaal centrum (sommige behoren ook tot centra voor speciale doeleinden). Als u een regionale interesse heeft, maak er dan vroeg in het jaar een punt van om het relevante regionale centrum te vinden, waar u een informatiebord zult vinden waarop de komende vergaderingen worden weergegeven. Sommige regionale centra geven ook een nieuwsbrief uit.
Buiten SOAS wilt u misschien de faciliteiten van de University of London verkennen. De LSE, University College en Goldsmiths College hebben substantiële antropologische afdelingen en organiseren ook wekelijkse seminars. Sommigen van jullie hebben misschien speciale interesses die het de moeite waard maken om London University-colleges te zoeken die zich bezighouden met hogere studies in de geneeskunde, rechten, onderwijs enz. De mogelijkheden zijn te uitgebreid en gevarieerd om hier op te sommen; als je specifieke interesses hebt, vraag het dan aan een medewerker die jouw enthousiasme deelt.
Je zou ook kunnen overwegen om een Junior Fellowship van het Koninklijk Antropologisch Instituut (RAI) af te sluiten, inclusief een tijdschriftabonnement op het Tijdschrift van het Koninklijk Antropologisch Instituut en Anthropology Today. Het lidmaatschap omvat ook toegang tot de RAI-bibliotheek in het British Museum, waar ook seminars en filmvertoningen worden gehouden.
Tweede en derde jaar (en daarna)
Het tweede jaar van het doctoraat omvat veldwerk en het derde jaar omvat het schrijven (100.000 woorden). In het derde jaar zul je naar verwachting ongeveer één keer per maand met je begeleider overleggen. Als post-veldwerkstudent wordt er ook van je verwacht dat je twee seminarpresentaties geeft in het post-veldwerkseminar in het derde jaar van je opleiding. Dit is een kans om feedback op je werk te krijgen van andere leden van de afdeling en van je medepromovendi. Het doel van het derde jaar is om je te helpen het werk te voltooien of een groot deel van een eerste versie van het proefschrift te produceren. Veel studenten streven dan naar het vierde studiejaar of Vervolg. Alle statuutwijzigingen moeten worden ondersteund door je promotor en goedgekeurd door de directeur Doctoral Studies en de Doctoral School. Tijdens de schrijfperiode kan uw supervisor u aanmoedigen om conferenties bij te wonen en papers te presenteren buiten SOAS . In het laatste jaar van het schrijven van het proefschrift moet je ook nadenken over postdoctoraal werk en solliciteren naar beurzen en vacatures. Normaal gesproken zal uw supervisor u begeleiden bij het voorbereiden van uw sollicitaties, maar het is uw verantwoordelijkheid om kansen te identificeren en de deadlines voor sollicitaties te halen.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina geeft de beoogde programmastructuur weer ten opzichte van de gegeven academische sessie.
Carrièremogelijkheden
onderzoek Pathways
Er zijn verschillende mogelijke onderzoek Pathways beschikbaar zijn voor wetenschappelijke onderzoekers in het departement. Dit zijn:
- The 3 Pathway
- De 1 3 Pathway
- De 2 3 Pathway
- The 4 Pathway
De +3 Pathway is onze standaard MPhil/PhD Pathway geschikt is voor kandidaten met een bestaande Master-graad in antropologie. Kandidaten worden in eerste instantie geregistreerd als MPhil-studenten. Voor voltijdstudenten omvat het eerste jaar van registratie training in onderzoeksmethoden en projectontwikkeling, met als hoogtepunt een upgrade naar PhD-registratie. Onder voorbehoud van een succesvolle upgrade, wordt het tweede jaar over het algemeen besteed aan het uitvoeren van veldwerk. Het derde jaar wordt besteed aan het schrijven.
De 1+3 Pathway omvat een jaar op ons ESRC-erkende MA Anthropological Research Methods-programma, gevolgd door drie jaar op het MPhil/PhD-programma. Dit Pathway is geschikt voor kandidaten met een bachelordiploma in antropologie, maar geen opleiding op masterniveau in de discipline. Het proefschrift voor de MA Anthropological Research Methods vormt de basis voor het onderzoeksrapport en het veldwerkvoorstel dat nodig is voor het upgraden van MPhil naar PhD-status. Bijgevolg vindt het upgradeproces over het algemeen vroeg in het eerste jaar van het +3 deel van het Pathway en kan de student verwachten na ongeveer één semester te vertrekken voor veldwerk.
De 2+3 Pathway is bedoeld voor mensen met een bachelordiploma in antropologie, maar die aanvullende intensieve training in een bepaalde Afrikaanse of Aziatische taal nodig hebben om veldwerk te kunnen doen. Het omvat de tweejarige MA Anthropological Research Methods and Intensive Language, gevolgd door drie jaar op het MPhil/PhD-programma. Net als bij het 1+3- Pathway kunnen kandidaten in het eerste jaar van de MPhil/PhD-registratie eerder upgraden en aan veldwerk beginnen dan studenten op het standaard +3- Pathway .
De +4 Pathway is bedoeld voor studenten met een bestaand Master-niveau in antropologie die aanvullende intensieve taaltraining nodig hebben om veldwerk te kunnen doen. Het Pathway omvat een tweejarige veldwerktrainingsperiode, inclusief intensieve taaltraining, en de mogelijkheid, waar nodig, voor korte kennismakingsbezoeken voorafgaand aan het veldwerk aan verwachte veldwerklocaties en/of in-situ taaltrainingen. Van kandidaten wordt verwacht dat ze aan het begin van hun tweede jaar van registratie upgraden naar de PhD-status.
Bovenstaande omschrijvingen zijn gebaseerd op een voltijdse inschrijving. Elk van deze Pathways is ook beschikbaar op parttime basis (bijv. de +3 Pathway kan in deeltijd worden gevolgd over zes jaar). Studenten op elk van deze Pathways kunnen ook in aanmerking komen voor een extra jaar schrijven tegen gereduceerd tarief met de status 'vervolg'.
Zoals hierboven beschreven, is de verwachting dat kandidaten voor de bovengenoemde onderzoeksgraad Pathways al een opleiding in antropologie zullen hebben op undergraduate of postgraduate niveau (afhankelijk van Pathway ). We erkennen echter dat sommige kandidaten een antropologische opleiding kunnen volgen zonder een formele graad in antropologie. Aankomende studenten moeten contact opnemen met de Research Tutor om hun specifieke omstandigheden te bespreken. Als kandidaten onvoldoende antropologische basis hebben, kunnen ze eerst worden geadviseerd om een van onze onderwezen MA-programma's te volgen (in plaats van de MA in antropologische onderzoeksmethoden) om in aanmerking te komen voor de 3 of 4 MPhil / PhD- Pathways .
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.