Onderzoeksgraden (MPhil/PhD) in creatieve kunsten
SOAS University of London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 4.670 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse kosten per academisch jaar: VK / EU £ 4.670; Overzee £20.800. Deeltijdtarieven per academisch jaar: VK / EU £ 2.335; Overzee £10.400
Invoering
Wijze van aanwezigheid: voltijds of deeltijds
Dit MPhil/PhD Creative Arts-programma biedt geavanceerde opleidings- en onderzoekservaring op doctoraal niveau in de Creative Arts, in het algemeen begrepen als een reeks beeldende en uitvoerende kunsten (inclusief dans en theater), belichaamde kennistradities (inclusief oratorium- en ambachtelijke technieken ) en esthetiek. Het programma erkent dat bepaalde gevestigde culturele vormen tussen de conventionele disciplinaire grenzen van de westerse academie vallen (inclusief dansdrama's, poppenspel, mode, parfumerie en digitale kunstwerken) en maakt gebruik van de collectieve expertise van leden van de School of Arts om een platform voor kritische betrokkenheid bij deze formulieren.
Leden van de School of Arts bestrijken een breed geografisch gebied, in Azië en het Midden-Oosten, Afrika en diaspora-culturen. We hebben ook promovendi die werken aan projecten die buiten deze geografische uitgestrektheid vallen, waaronder onderzoek naar Europa en Amerika. Medewerkers hebben vaak onderzoeksinteresses in kwesties die regionale grenzen overschrijden; op onze afdelingsstafpagina staat een overzicht van hun interesses, onderzoeksspecialismen en activiteiten.
Studenten in de School of Arts gebruiken een verscheidenheid aan onderzoeksmethoden, waaronder veldwerk, interviews, archiefonderzoek, opnemen en filmen, performance, transcriptie en analyse, compositie en curatoriële projecten. Een belangrijk kenmerk van de graad in Creatve Arts is de ruimte voor praktijkonderzoek, waar relevant. Dit kunnen ontwerpportfolio's, installaties en prestaties zijn.
De meeste SOAS onderzoeksstudenten besteden enige tijd aan veldwerk in de regio's van hun onderzoek. Via SOAS 'verschillende connecties met individuen en instellingen in de universiteiten en regeringen van Azië en Afrika, kunnen studenten mogelijk profiteren van persoonlijke contacten en introducties.
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
In het eerste jaar moeten studenten een cursus onderzoekstraining volgen: kernonderzoekstraining wordt gedeeld door PhD-programma's in de School of Arts, met toevoeging van op maat gemaakte Pathway -specifieke training in de relevante sectie. Creatieve kunststudenten zullen door hun supervisors worden geadviseerd om de training bij te wonen in het specifieke gedeelte dat het meest relevant is voor hun trainingsbehoeften.
Daarnaast kan van studenten worden verlangd dat ze een of meer postdoctorale cursussen volgen (bijv. Theorie en methode in etnomusicologie of theorie en methode in kunstgeschiedenis), afhankelijk van hun eerdere kwalificaties en de vereisten van hun onderzoeksproject.
Van studenten wordt ook verwacht dat ze departementale onderzoeksseminars bijwonen.
Er moet een jaarlijks trainingsplan worden overeengekomen met de hoofdsupervisor om ervoor te zorgen dat studenten over de vereiste vaardigheden beschikken om hun geplande onderzoek uit te voeren en een scriptie van de vereiste academische standaard te produceren.
Onderzoeksvoorstel/upgrade paper
In termijn 3 van jaar 1 (voltijd) of termijn 3 of jaar 2 (parttime), dienen studenten een onderzoeksvoorstel / upgrade-paper in van ongeveer 12.000 woorden, meestal inclusief de volgende elementen:
- Onderzoeksgrondslag en context van het voorgestelde onderzoek
- Belangrijkste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader & overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Werkplan en budget
- Bibliografie
Aanpassingen van een of meer van deze onderdelen, inclusief eventuele aanvullingen of verwijderingen, zijn mogelijk na voorafgaande afspraak tussen de student en de begeleidingscommissie.
Dit onderzoeksvoorstel/upgrade paper wordt beoordeeld door de begeleidingscommissie van de student in een mondeling examen (viva voce) van maximaal een uur. Voorafgaand aan de viva coce heeft de student een eerdere versie van het onderzoeksvoorstel/upgrade paper gepresenteerd in een departementaal onderzoeksseminar met een mondelinge presentatie van 20 minuten, gevolgd door een discussie, ook open voor andere medewerkers en studenten.
Jaar 2, 3 en 4
Na succesvolle afronding van de viva voce worden studenten formeel gepromoveerd tot PhD en gaan ze door naar het tweede jaar (voltijd) of derde jaar (deeltijd).
Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het onderzoeksvoorstel/upgradepaper, zal een student worden gevraagd deze naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd. Studenten mogen pas doorgaan naar het volgende jaar of veldwerk als het upgradeproces is voltooid.
Stelling
De scriptie moet in het Engels zijn, mag niet meer dan 100.000 woorden bevatten, met uitzondering van bibliografie en appendix, moet een afspiegeling zijn van het onderzoek dat is uitgevoerd als postdoctorale onderzoeksstudent en een duidelijke bijdrage leveren aan de kennis van het onderwerp zoals uiteengezet in SOAS Postgraduate Reglement Onderzoeksgraden.
Het indienen van de scriptie wordt normaal gesproken verwacht tegen het einde van het derde jaar, maar indien gerechtvaardigd kunnen maximaal drie extra inschrijvingsvoorwaarden worden overeengekomen om de voltooiing van het schrijven van de scriptie mogelijk te maken.
Studenten mogen hun scriptie niet inleveren nadat vier jaar voltijdse inschrijving is verstreken (zeven jaar voor deeltijd).
Het examen wordt afgenomen door minimaal twee onafhankelijke examinatoren van wie ten minste één extern is aan SOAS . Het examen bestaat uit een beoordeling van de scriptie en een viva voce over de scriptie en het onderzoek waarop is gebaseerd.
Studenten die het programma met succes afronden, krijgen een doctoraat in de creatieve kunsten.
Studenten die niet voldoen aan de vereiste norm om te promoveren, kunnen, als ze voldoen aan de vereisten van SOAS Postgraduate Research Degree Regulations, een MPhil in Creative Arts worden toegekend.
Belangrijke mededeling:
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur ten opzichte van de gegeven academische sessie
Carrièremogelijkheden
werkgelegenheid
Studenten in de School of Arts ontwikkelen een kritische en theoretisch geïnformeerde benadering van mondiale kunst en cultuur. Naast intercultureel bewustzijn en praktische expertise, verwerven afgestudeerden een breed portfolio van overdraagbare vaardigheden die vooral gewild zijn in de creatieve en culturele industrie.
Recent afgestudeerden van de School of Arts zijn ingehuurd door:
- Christie's
- Christine Park-galerij
- Crisis
- Designmuseum
- Kunstmuseum van Hongkong
- India Stichting voor de Kunsten
- Japanse galerij
- Museum voor Oost-Aziatische kunst
- Muziek in detentie
- Nationale Galerij
- Pan Arts
- Mensen Projecten Cultuur & Verandering
- Roundhouse Trust
- Somerset House Trust
- Songlines Magazine
- Sotheby's
- Zuid-Aziatische kunst VK
- Stratford Circus Arts Center
- Ambassade van Taiwan
- De Alliantie voor Wereldwijd Onderwijs
- De Britse Ambassade
- Het Nationaal Museum van Korea
- De koninklijke collectie
- Victoria en Albert Museum
Getuigenissen van studenten
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.