Doctor in de handelswetenschappen

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De HELP Doctor of Business Administration (DBA) diploma wil veeleisende mensen die zich inzetten voor persoonlijke, professionele en organisatorische groei voor te bereiden.

Het wordt aangeboden door een combinatie van onderwezen vakken, workshops / seminars en begeleid onderzoek. Het is ontworpen om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de transdisciplinaire beroepspraktijk in bedrijfsmanagementdisciplines, naast een bijdrage aan kennis via de ontwikkeling en toepassing van theoretische kaders, methoden en technieken in de context van de praktijk om real- wereld zakelijke problemen.

Studenten zullen niet alleen in staat zijn om nieuwe en relevante beurzen aan te wenden voor nieuwe zakelijke en managementkwesties, maar ze kunnen ook wetenschappelijk onderzoek creëren, toepassen, integreren en presenteren aan zowel academische als niet-academische doelgroepen en innovatieve oplossingen voor bedrijfsproblemen en kansen.

De HELP DBA is geaccrediteerd door Chartered Management Institute, VK (CMI), dat studenten een tweede professionele kwalificatie biedt - kwalificatie niveau 8 in strategische richting en leiderschap nadat ze de DBA hebben voltooid.

Een dubbele geaccrediteerde DBA bevordert niet alleen de professionele carrière van studenten, maar verhoogt ook hun geloofwaardigheid om adviesmogelijkheden en een carrière in de academische wereld na te streven. HELP DBA is de enige geaccrediteerde DBA met de hoogste CMI-kwalificatie van niveau 8 in Azië. Met de CMI-geaccrediteerde HELP DBA-studenten snel doorgaan naar hun volgende fase om Chartered Managers (CMgr) te worden.

Structuur

FASE I: Leermodules (10 eenheden)
  • DBA8000A Case en onderzoeksmethode A
  • DBA8000B Case en onderzoeksmethode B
  • DBA8001 Opkomende problemen in gedrag van organisaties en Human Resources Management
  • DBA8002 Opkomende problemen in de economie
  • DBA8003 Problemen bij het optimaliseren van Operations Management
  • DBA8004 Opkomende problemen in marketingmanagement en onderzoek
  • DBA8005 Beheer van risico's en problemen in een internationale omgeving
  • DBA8006 Opkomende problemen bij financiële besluitvorming
  • DBA8007 Strategische kansen en besluitvorming
  • DBA8008 Opkomende problemen in corporate governance en verantwoordingsplicht

FASE II
  • DBA8010 Proefschrift (minimum aantal woorden van 40.000)

Beoordeling

FASE 1-10 Cursussen

In fase 1 - zijn er twee opdrachten voor elke cursus om studenten aan te tonen dat ze met succes de leerresultaten hebben bereikt: Opdracht I (40%) en Opdracht II (60%) die kunnen worden aangetoond door schriftelijke opdracht, mini-voorstel, individueel en / of groepspresentatie. Studenten krijgen de beoordelingstoets.


FASE II-Proefschrift

In fase II zijn studenten verplicht een proefschrift onder toezicht te voltooien, hun onderzoeksvoorstel te verdedigen en de definitieve mondelinge verdediging af te studeren.

Toelatingseisen

Aanvragers moeten een van de volgende toelatingsvoorwaarden hebben:

  • Een masterdiploma in business of management of gerelateerde of professionele disciplines van een erkende universiteit, bij voorkeur met voldoende relevante ervaring in het bedrijfsleven en de industrie.
  • Internationale aanvragers moeten een minimumscore van 6,0 behalen voor International English Language Testing System (IELTS) of het equivalent daarvan.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Since 1986 we have grown steadily and sturdily. We have sustained our student number and ensured a robust financial position. We have distinguished ourselves by excelling as a thought leader, an incub ... Lees meer

Since 1986 we have grown steadily and sturdily. We have sustained our student number and ensured a robust financial position. We have distinguished ourselves by excelling as a thought leader, an incubator of outstanding graduates, a model of selective excellence, and as a community-caring institution. All these years our educational goals have been to prepare students for their first job graduate school, to prepare students for their subsequent career and to prepare students for a fulfilling and productive life. The drives of our vision are our values which are based on “Pride Of Achievement, Sharing Success, The Courage to Be, To Be compassionate, and To be Significant” Lees Minder