Doctoraat Ed.D. in het onderwijs
North Dakota State University - Graduate School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Fargo, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 5 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
USD 421 / per credit *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Aug 2024
* ontwerptarieven: inwoners van North Dakota $ 405,18 per krediet | Inwoners van Minnesota $ 514,58 per tegoed | niet-ingezetenen van de VS $ 607,77 per tegoed | internationaal $ 709,07 per tegoed
Invoering
De onderwijsdoctoraatsprogramma's bereiden wetenschappers voor die onderwijsonderzoek en -praktijk bevorderen en de integriteit en vitaliteit van het beroep behouden. Onze afgestudeerden zijn rentmeesters van de discipline, individuen die zijn belast met het bewaren, creëren en toepassen van kennis in het onderwijs en met het communiceren van educatieve kennis aan anderen.
North Dakota State University biedt zowel de Ph.D. en Ed.D. graden in het onderwijs, met de nadruk op volwassenen- en gemeenschapsonderwijs, institutionele effectiviteit of organisatorisch leren en leiderschap. De Ph.D. benadrukt de studie en synthese van theorie en onderzoek. Het doel van de Ph.D. is het produceren van toegewijde geleerde-onderzoekers die zich inzetten voor de bevordering van kennis en wetenschap in het veld en geleerde-beoefenaars met een sterke diepte in onderzoeksvoorbereiding voor de praktijk. De Ed.D. graad richt zich op het vertalen van theorie en onderzoek naar de praktijk en heeft het grotere doel om geleerde-beoefenaars voor te bereiden die goed geïnformeerde, geloofwaardige leiders in het veld zullen zijn.
Volwassenen- en gemeenschapsonderwijs
Het curriculum voor volwassenen- en gemeenschapseducatie is ontworpen om de kennis, vaardigheden en ervaringen te bieden die nodig zijn om de aard, functie en reikwijdte van volwasseneneducatie in alle onderwijsomgevingen te bevorderen. Dit programma bereidt afgestudeerden voor om leiders te zijn in de profit- en non-profitsector. Afgestudeerden worden professoren van volwasseneneducatie of gemeenschapsonderwijs, leiders van non-profitorganisaties en adviseurs voor trainingsprogramma's.
Institutionele effectiviteit
Het curriculum voor institutionele effectiviteit is ontworpen om de kennis, vaardigheden en ervaringen te bieden die nodig zijn voor het begrijpen van institutionele prestaties in alle onderwijsomgevingen. Dit programma richt zich op de rol van beoordeling, evaluatie en andere analysetechnieken die nodig zijn om institutionele planning, beleidsvorming en besluitvorming te ondersteunen. Afgestudeerden worden assessmentdirecteur bij postsecundaire instellingen en onderwijsconsulenten.
Organisatorisch leren en leiderschap
Het leerplan Organizational Learning and Leadership is ontworpen om de kennis, vaardigheden en ervaringen te bieden die nodig zijn voor het bevorderen van organisatorische verandering in alle onderwijsomgevingen. Dit programma stelt afgestudeerden in staat om effectieve leiders te worden in educatieve contexten door leiderschapstheorie te integreren met de praktijk. Afgestudeerden worden beheerders in K-12 en postsecundaire scholen, musea en organisaties voor jeugdontwikkeling.
toelatingen
leerplan
Diploma-eisen
Cursussen
Alle inschrijvingen in Education Doctoral cursussen moeten worden goedgekeurd door de studieadviseur. Alleen de door de begeleidingscommissie van de student goedgekeurde vakken kunnen worden opgenomen in het definitieve studieplan dat leidt tot de graad.
Krediet uren
De onderwijsdoctoraatsprogramma's vereisen minimaal 90 semesteruren na de bacheloropleiding (minimaal 60 semesteruren na de masteropleiding). De adviescommissie heeft de bevoegdheid om tot een maximum van 30 credit-uren van een masterdiploma of gelijkwaardig goed te keuren. Een extra tien (10) uur kan worden toegestaan als de kandidaat meerdere graduate graden of cursussen heeft na de eerste graduate degree. De bepaling zal gebaseerd zijn op een beoordeling van de officiële transcriptie(s) van de kandidaat. De belangrijkste adviseur en commissie van de kandidaat zijn verantwoordelijk voor de goedkeuring van het studieprogramma en voor de verklaring dat de kandidaat voldoet aan de academische vereisten voor het doctoraat. Het doctoraat wordt toegekend voor expertise en uitmuntendheid in het door de kandidaat gekozen studiegebied zoals erkend en goedgekeurd door de adviseur en de commissie, niet alleen voor een accumulatie van studiepunten.