Doctoraat In De Astrofysica

Universidad de La Laguna

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Doctoraat In De Astrofysica

Universidad de La Laguna

De Doctoral Program in Asrtrofísica is het resultaat van de fusie van de vorige doctoraat in de astrofysica en Natuurkunde Doctoral Programma Structuur van de materie. Beide doctoraatsprogramma's hebben Vermelding of Excellence van het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen.

rechtvaardiging titel

Context Scientific, Academic en Sociaal rechtvaardigt Voorstel Titel

De Doctoral Program in Asrtrofísica gepresenteerd is het resultaat van de fusie van de vorige doctoraat in de astrofysica en Natuurkunde Doctoral Programma Structuur van de materie. Beide doctoraatsprogramma's hebben Vermelding of Excellence van het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen.

De enorme internationale kracht van het onderzoek in de astrofysica aan het Instituut voor Astrofysica van de Canarische Eilanden grotendeels te wijten aan onderzoekers die getraind zijn in dit centrum. Dit is mogelijk dankzij de implementatie van een succesvolle PhD-programma dat zich heeft gevormd in de afgelopen jaren, een immensa aandeel van de Spaanse astrofysici geweest.

Astrofysica is een multidisciplinair experimentele wetenschap die diverse gebieden van de natuurkunde integreert met meerdere verbindingen met wiskunde, geologie, Scheikunde, Biologie, Techniek en Informatica. Momenteel Astrophysics is uitgegroeid tot een wetenschappelijke discipline van groot belang voor de samenleving die het onderzoek als een prioritair gebied ondersteunt. Deze rente wordt ook weerspiegeld in de dagbladpers, op conferenties en tentoonstellingen voor het grote publiek, en ook een grote vraag naar academische opleiding door universitaire studenten.

Astronomie is waarschijnlijk de oudste wetenschap bekend en geoefend. Astrofysica, die voortvloeit uit de toepassing van physics om de studie van de structuur, samenstelling en evolutie van sterren, ontwikkeld in de late negentiende eeuw en vooral gedurende de twintigste eeuw. Astrofysica direct gerelateerd materialen universiteiten in de afgelopen 40 jaar ingevoerd, vestiging stevig in het curriculum en het hebben van een buitengewone acceptatie onder studenten van de experimentele wetenschappen, in principe.

Aan de andere kant, gewoon herziening van de dagelijkse krant om te beseffen dat astrofysica is momenteel een van de experimentele wetenschappen wekte meer interesse in onze samenleving. Dit is het gevolg van onder meer de volgende:

  • veel van de vragen die de mens vraagt ​​naar de aard en de oorsprong in het kader van de studie van deze wetenschap (zoals die betreffende kosmologie, exobiologie, de studie van planetaire klimaten, zwarte gaten, donkere materie, astro, etc.),
  • Recente technologische ontwikkelingen en experimentele (ruimtelijke en reuzentelescopen, infrarood waarnemingssatellieten en röntgenstralen nieuwe detectoren, radio interferometrie en toegankelijk gravitatiegolf detectoren, supercomputers, etc.) mogelijk maken of zal in de nabije toekomst daadwerkelijke vooruitgang bij het oplossen van de hiervoor genoemde raadsels en ook
  • is een sterk interdisciplinaire wetenschap heeft relatie voornamelijk met natuurkunde en wiskunde, maar ook chemie, biologie, geologie, techniek, gegevensverwerking, onder anderen.

Het belang van de samenleving maakt op dit moment een academische achtergrond in de astrofysica wordt door een groot aantal studenten gevraagd (ondanks de algemene daling van de studenten in de rangen experimentele wetenschappen) en maakt ook een aantrekkelijk aanbod zowel voor het onderwijs op middelbare scholen en middelbare scholen voor de verspreiding van de wetenschap voor het grote publiek.

Aan de andere kant is het een prioriteit in de astrofysica onderzoek niet alleen in ons land, maar ook in de landen van de Europese Unie (EU) en andere geavanceerde landen. Zelfs nationale en supranationale organisaties zoals de NASA (National Aeronautics and Space Administration), ESA (European Space Agency), ESO (European Southern Observatory) en vele anderen beweren wetenschappelijke programma's gewijd aan onderzoek op dit gebied.

traditie

De Doctoraatsopleiding in de Astrofysica wil ook om te profiteren van de uitgebreide ervaring in undergraduate en graduate onderwijs en onderzoek aan onze universiteit te nemen, uitstekende infrastructuur bestaande op de Canarische Eilanden en zo gunstig academische sfeer al gemaakt. De Masters in de astrofysica en Master in de fysica is momenteel onderwezen aan de Faculteit Lichamelijke ULL: opbouw van de materie (beide met Quality vermelding: MCD2006-00365 Astrophysics, natuurkunde: opbouw van de materie: MCD2007-00040) en Docorado programma's in de astrofysica en natuurkunde: Estructuera van de materie (beide vermelding of Excellence van het ministerie van Onderwijs en Wetenschap). Beide doctoraatsprogramma's, voor hun uitstekende en uitgebreide aanbod, hebben een nationale en internationale referentie geworden.

Het ministerie van Astrofíica (DA) ULL is het onderwijs studies Astrofysica van 1975 tot het heden, eerst aan de faculteit Scheikunde, en later in de natuurkunde, wiens vestiging in de ULL in 1987 was kiem. Al die tijd hebben we geprobeerd om het onderwijs te verrijken met meerdere samenwerkingen, eerst met het Instituut voor Astrof # ica de Canarias (IAC) en in de tweede plaats met vele binnenlandse en buitenlandse instellingen. De nauwe relatie tussen de DA en de IAC is toegestaan ​​vanaf het begin een lering effectieve samenwerking en onderzoek, met een aantal menselijke en unieke materialen in ons land, in dienst van het onderwijs.

In aanvulling op de voortdurende toewijding van onderzoekspersoneel IAC leraren werken, de DA articuleert de educatieve organisatie die gespecialiseerd is in de astrofysica en moderne leermiddelen, bijvoorbeeld: Computer Center Student (1980) gratis toegang elke dag week, met uitzondering van de Afdeling Sterrenkunde en is gekomen om 40 banen in de moderne computers met Linux-besturingssysteem te hebben; a Laboratory Instrumentation and Techniques Astrophysical of een geautomatiseerde telescoop praktijken in een koepel aan de faculteit geïnstalleerd, de meeste andere laptops steunen ook de departementen van de grondrechten en Experimentele Natuurkunde, Elektronica en Systems (FE), Ministerie van fundamentele fysica II (FF2) en Basic Physics (FB) neemt het meegeven van studies fundamentele fysica vanaf 1987 ontwikkeld hun onderwijs academici en voortdurend en articuleren van het onderwijs in de fundamentele fysica van de Faculteit Natuurkunde en definiëren samen met de DA, beide graden uitgestorven, als de huidige mate van Fysica van de ULL. Op basis van onderzoek in fundamenteel natuurkundig ze zijn verschillende goed uitgeruste laboratoria mogelijk onderwijs te bieden een doctoraat extreem hoge kwaliteit.

Integratiestrategie R & D & I School Docotorado

De universiteit van La Laguna (ULL), door middel van de samenwerkingsovereenkomst in 1993 ondertekend met het Instituut voor Astrofysica van de Canarische Eilanden (IAC), geeft het IAC onderzoek verantwoordelijkheden op het gebied van de astrofysica.

Gezien de nauwe relatie tussen postacademisch onderwijs en onderzoek, het beheer van het promotietraject ULL Astrophysics wordt gedeeld door beide centra. De doctoraatsopleiding for Astrophysics in ULL-IAC heeft ongeveer tachtig wetenschappers, gespecialiseerd in verschillende gebieden van astrofysica in een positie om direct proefschrift.

Bovendien is de IAC bijeen ieder jaar contracten Astrophysical Resident voor proefschriften in dit doctoraal programma, evenals een variabel aantal beurzen aan het proefschrift in de Europese landen (International beurzen) en de Verenigde Staten (Scholarship aan de Universiteit van Florida).

Op dit moment zijn ongeveer veertig proefschriften gelijktijdig ontwikkeld; wordt gelezen gemiddeld tien per jaar (in het archief van de Theses, kunnen de stellingen sinds 2008 worden geraadpleegd).

de oprichting van de School of Doctoral en Graduate ULL werd goedgekeurd door de Raad van Bestuur van 26 september 2013. Het is wel verstaan ​​Doctoral School eenheid gecreëerd door een of meer universiteiten en mogelijke samenwerking met andere organisaties, centra, instellingen en entiteiten met R + D + i, in binnen- of buitenland, die met name bedoeld om de organisatie binnen zijn PhD level management in een of meer takken van kennis of interdisciplinair. In het geval van ons programma Docotorado onderhouden we nauwe samenwerking met diverse instanties, zowel nationaal als internationaal onderzoek (zie paragraaf 1.4) en vooral met het Instituut voor Astrofysica van de Canarische Eilanden.

Verordeningen in de officiële leer van Docotrado gepubliceerd in de Staatscourant nummer 17 Canarische Eilanden 25 januari 2013, in hoofdstuk I, artikelen 38 en 39, de regels van de Esculas PhD gepresenteerd.

Artikel 38.- Doctoral Schools

  1. Universiteit van La Laguna structuur zijn doctoraatsopleiding in een Doctoral School, in overeenstemming met de bepalingen van het Koninklijk Besluit 99/2011, om te organiseren, binnen haar gebied van management, onderwijs en activiteiten van de PhD.
  2. Doctoral School moet ervoor zorgen dat haar eigen strategie in verband met de onderzoeksstrategie van de universiteit of de universiteiten en, in voorkomend geval, de publieke onderzoeksinstellingen en andere entiteiten en instellingen die betrokken ontwikkelt. Het moet ook aantonen adequaat beheer capaciteit voor hun doeleinden beveiligd door universiteiten en instellingen te bevorderen.
  3. School zal de nodige voeding inherent zijn aan de vorming en ontwikkeling van promotie-activiteiten al dan niet uitgevoerd door medewerkers van universiteiten en instellingen voor het bevorderen van goed met de hulp van externe professionals, professoren en onderzoekers bezoekers te plannen. In ieder geval moet de Doctoral Schools zorgen voor leiderschap in zijn gebied en voldoende leraren artsen postdoctorale en promovendi in hun gebied van kennis kritische massa.
  4. Doctoral School wordt georganiseerd richt haar activiteiten op één of meer gespecialiseerde of interdisciplinaire gebieden. Ook, indien nodig geacht, kan het officiële leer van de Meester fundamenteel inhoud op te nemen
  5. wetenschappelijke en andere open onderzoek opleidingsactiviteiten.
  6. De Doctoral School zal een stuurgroep die de functies met betrekking tot de organisatie en het beheer van het zal presteren en zal bestaan ​​uit, ten minste, de directeur van de school, de coördinatoren van het doctoraatsprogramma's en vertegenwoordigers van de associates. De directeur van de school wordt benoemd door de rector, of bij consensus van regeren wanneer een Doctoral School wordt vastgesteld door agregaciónde verschillende universiteiten. Het moet een gerenommeerd onderzoeker die behoren tot een van de universiteiten of zijn
  7. het bevorderen van instellingen. Deze voorwaarde moet door de rechtvaardiging voor het bezit van minstens drie erkende perioden van onderzoeksactiviteiten in overeenstemming met de bepalingen van het Koninklijk Besluit 1086/1989, van 28 augustus worden goedgekeurd. In Inde geval dat de onderzoeker neemt een positie die niet is de uitvoering van de hiervoor genoemde evaluatiecriteria moet vergelijkbaar zijn met de eerder genoemde voordelen te bewijzen.
  8. De Doctoral School vindt u een intern reglement dat vast te stellen, onder andere, de rechten en plichten van promovendi, in overeenstemming met de bepalingen van het Koninklijk Besluit 1791/2010 van 30 december, de goedkeuring van de University Student statuut, en docenten en het proefschrift bestuurders, en de samenstelling en de taken van de academische commissies van hun programma's, met inachtneming van het bepaalde in deze regeling.
  9. Alle leden van personen Doctoral School moeten hun inzet voor de naleving van de gedragscode door de school aangenomen ondertekenen.
  10. Als dat zo is wenselijk acht, kan zij andere Doctoral Schools te creëren bij de aandacht voor samenwerking met andere universiteiten, met andere organisaties, centra, instellingen en entiteiten met R + D + i, publieke of particuliere, in binnen- of buitenland, alsook , indien nodig geacht, met het oog op een gezamenlijk beheer van doctoraatsprogramma's University, die goedkeuringen door het bevoegde ministerie toegekend hebben te promoten.

Artikel 39.- Ondanks vermeld in het vorige artikel, de Universiteit van La Laguna kunnen andere organisatiestructuren houden doctoraatsstudie binnen die vallen onder de toepasselijke regelgeving, op basis van de training strategie op dit gebied . In elk geval wordt in elk doctoraatsopleiding dat het basislichaam.

competenties

basis-

  • CB11 - systematisch inzicht in een vakgebied en beheersing van vaardigheden en methoden van onderzoek met betrekking tot het veld.
  • CB12 - Mogelijkheid om zwanger te worden, ontwerp of creëren, implementeren en neemt een substantieel proces van onderzoek of de schepping.
  • CB13 - Mogelijkheid om bij te dragen aan de uitbreiding van de grenzen van de kennis door origineel onderzoek.
  • CB14 - Mogelijkheid om kritische analyse en evaluatie en synthese van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
  • CB15 - Het vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en de samenleving in het algemeen over hun vakgebied in de wegen en talen algemeen gebruikt in de internationale wetenschappelijke gemeenschap.
  • CB16 - Mogelijkheid om, binnen de academische en professionele context, wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke en culturele ontwikkeling in een kennismaatschappij.

Persoonlijke vaardigheden en competenties

  • CA01 - Navigeren onze contexten waarin er weinig specifieke informatie.
  • CA02 - Zoek de belangrijkste vragen die beantwoord moeten worden om een ​​complex probleem op te lossen.
  • CA03 - Het ontwerpen, creëren, ontwikkelen en lanceren van nieuwe en innovatieve projecten in zijn gebied van kennis.
  • CA04 - Werken in zowel apparatuur als autonoom in een internationale of multidisciplinaire context.
  • CA05 - Integratie van kennis, handvat complexiteit, en het formuleren van uitspraken met beperkte informatie.
  • CA06 - Kritiek en de verdediging van de intellectuele oplossingen.

Opleidingsactiviteiten

  • IAC Winter School
  • Lezingen en seminars
  • Congres van Studenten van de Faculteit Lichamelijke (COEFFI)
  • PhD Student Seminars Fysica aan de Universiteit van La Laguna (SEDFULL)
  • mobiliteit

Lijnen van het onderzoek

  • Regel 1: Kosmologie en Hoge Energie Astrofysica
  • Regel 2: Exoplanets en Zonnestelsel
  • Regel 3: Fysieke Solar en Stellar
  • Regel 4: Extragalactische Astrofysica en Galactic
  • Lijn 5: opbouw van de materie

toelatingscriteria

de volgende eisen en toelatingscriteria luidt als volgt:

Het doctoraat staat open voor eigen en andere universiteiten, zowel Spaanse en buitenlandse onder de in de toelatingseisen leerlingen omstandigheden.

Om te worden toegelaten studenten moeten in het bezit zijn van:

  • een minimum van 300 studiepunten in het geheel van officiële universitaire studies, waarvan ten minste 60, zal er Master niveau:
    • in Astrophysics
    • of in experimentele of technische wetenschappen. In dit geval moeten zij ook cursados ​​ten minste 18 ECTS docenten in astrofysica en ten minste 10 onderzoek initiatie.

Om te kunnen studenten met een diploma master's toe te laten in de experimentele of technische wetenschappen die niet over een Masters in de astrofysica voltooid, is er een access module bestaande uit 18 onderwijs credits.

Genoemde toegang module is gebaseerd op de credits onderwezen in de Masters in de astrofysica.

In paragraaf 3.3 zal worden beschreven een dergelijke opleiding supplementen.

Lichaam die verantwoordelijk is voor de toelating proces:

Het lichaam die verantwoordelijk is voor de toelating proces is het Academisch Comité van de Masters en PhD in astrofysica aan de Universiteit van La Laguna.

Zijn composion is als volgt:

  • President: De directeur van de meester: een professor van de Afdeling Sterrenkunde met full-time, en potentiële directeur van proefschriften zijn.
  • Secretaris: Een professor van astrofysica of gerenommeerde onderzoeker van het Instituut voor Astrofysica van de Canarische Eilanden
  • Vocal 1: Een andere hoogleraar astrofysica, en als de voormalige directeur van het Academisch Comité van de master- en Doctoral mogelijk
  • Vocal 2: Een vertegenwoordiger van de decaan van de Faculteit Lichamelijke
  • Vocal 3: Een leraar van één van de departementen van Physics betrokken bij diverse Astrophysics doctoraat

Studenten met een part-time

We volgen de regels van de ULL betreffende de toelating van part-time studenten. Artikel 7 Regeling officiële doctorale opleidingen aan de Universiteit van La Laguna gepubliceerd in het Staatsblad van de Canarische Eilanden nummer 17 vrijdag 25 januari 2013 in hoofdstuk II wordt verzameld:

Artikel 7 Regime van toewijding.

  1. Studies geregeld in deze regeling kan worden gemaakt in het kader van een full-time of part-time.
  2. Per definitie, is het duidelijk dat alle studenten die zich inschrijven in een officieel doctoraatsprogramma zal het full-time zijn.
  3. Om als een doctoraal student in aanmerking komen in het kader van een part-time positie,
    U moet een aanvraag indienen op de wijze en binnen de termijnen
    vastgesteld voor het, rechtvaardigen het onvermogen om deze studies uit te voeren in het kader van een full-time om redenen van werkzaamheid, speciale onderwijsbehoeften, de behoeften van de familie zorg, high-performance atleten of op hoog niveau, evenals die welke worden beoogd in de regels van de duurzaamheid van de ULL of, in voorkomend geval, in de regelgeving die zich ontwikkelen. Deze verzoeken zullen worden opgelost voordat de voor inschrijving in doctorale studies vastgesteld door de wetenschappelijke commissie van de overeenkomstige doctoraatsprogramma periode. Tegen dit besluit kan worden ingediend.
  4. Promovendi van toepassing kunnen zijn voor een verandering van regime toewijding om gegronde redenen. De wetenschappelijke commissie van het doctoraatsprogramma zal proces-verbaal daarover machtiging of een dergelijke verandering te ontkennen te geven. Tegen deze beslissing kan beroep bij de Rector binnen één maand na de kennisgeving worden ingediend.

Studenten met speciale onderwijsbehoeften die voortvloeien uit een handicap

Systemen en procedures voor toelating omvatten, in het geval van studenten

met speciale onderwijsbehoeften als gevolg van arbeidsongeschiktheid ondersteunende diensten en begeleiding, die de noodzaak van eventuele curriculaire aanpassingen, schema's of alternatieve studies zal beoordelen.

De Academische Comité van de Masters en PhD zal verantwoordelijk zijn voor het geleiden van de esudiantes en het toewijzen van hen een persoonlijke tutor om hen te adviseren en helpen zowel de verschillende procedures en de specifieke behoeften die voortvloeien uit hun handicap.

Ook zal het Academisch Comité de noodzaak van eventuele curriculaire aanpassingen, schema's of alternatieve studies aan de opleiding van studenten met een handicap aan te vullen beoordelen.

Maximum aantal toegelaten studenten en Baremo Toelating

Het maximum aantal nieuwe studenten toegelaten tot het PhD-programma is 50 studenten.

Moeten bestaan ​​meer dan 50 aanvragen voor erkenning dat de eisen voor toelating tot de volgende schaal inkomen staten voldaan:

  1. 5 punten voor het transcript.
  2. 3 punten voor een meester in de astrofysica.
  3. 2 punten voor een master's degree in experimentele of technische wetenschappen.
  4. Tot 2 punten door andere voordelen: subsidies, awards, cursussen gevolgd, enz.
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Spaans


Laatst bijgewerkt op November 9, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
Deeltijd
Voltijd
Locations
Spanje - Santa Cruz de Tenerife, Canarische Eilanden
Startdatum : Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan