Doctoraat in de kunsten en de geesteswetenschappen

Universidad de La Laguna

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Doctoraat in de kunsten en de geesteswetenschappen

Universidad de La Laguna

Presentación

De Doctoraatsopleiding in de Arts and Humanities ULL is een interdisciplinair graduate aanbod gericht op het opleiden van onderzoekers in taal en culturele studies. Heeft betrekking op de afdelingen voor Schone Kunsten, klassieke filologie, Frans, Arabisch en Romaanse, Spaanse Filologie, Engels en Duits Filologie en kunstgeschiedenis en filosofie; en het heeft betrekking op het gebied van kennis over taal en Arabisch, Spaans, Frans, Grieks, Engels, Latijn en Romaanse filologie, culturen en literatuur en muziek, kunst en design, productie, theorie en geschiedenis.

Deze brede gebied van kennis is verdeeld in twee grote lijnen: Language Studies (lijn 1) en filologische studies, literaire en culturele (lijn 2), maar wordt gespecificeerd in een jaarlijkse aanvoerlijnen begeleid onderzoek is beschikbaar op de website programma.

Ons voornaamste doel is om autonoom werk van onze studenten te beschermen in een omgeving die veeleisend en motiverend onderzoek moet leiden tot het behalen van een doctoraat in een van de gebieden van de expertise van onze concurrentie.

PhD in de kunst en geesteswetenschappen door de ULL is een training voorstel kwaliteit, interdepartementaal en interfacultair niveau, carrière-georiënteerde en onderzoek gericht op afgestudeerden in Arts and Humanities, met de volgende doelstellingen:

  • Om te ervaren professionals met een doctorale graad in de basisprincipes van de humanistische en kunsten productie en het zoeken naar nieuwe instrumenten van de analyse en interpretatie te trainen.
  • Training voor het gebruik van deze technieken in verschillende gebieden en aanverwante gebieden van de kennis, de toetreding tot onderzoek en ontwikkeling taken in openbare of particuliere organisaties, universiteiten en onderzoekscentra toegepast op de kunsten en de geesteswetenschappen.
  • Zorg voor voldoende training in het verzamelen van wetenschappelijke informatie via tijdschriften en databanken, evenals mondelinge en schriftelijke wetenschappelijke communicatie, de voorbereiding voor onderwijs en wetenschappelijk openbaring.
  • Training voor de ontwikkeling van een wetenschappelijke carrière door het leren van de wetenschappelijke methode, planning en uitvoering van projecten en experimenten, interpretatie van de resultaten en conclusies te trekken die kennis toegepaste kunst en geesteswetenschappen zal uitbreiden, wat bijdraagt ​​aan de resolutie problemen van de sociale omgeving in deze tak van kennis.

Demand en maatschappelijk belang. Integratie van de voorgestelde strategie voor O & O + i University.

Een van de grote maatschappelijke uitdagingen erkend door de Spaanse strategie voor Wetenschap, Technologie en Innovatie en het Horizon 2020 is de gezamenlijke EU Programming Initiative Cultureel erfgoed en veranderingen in het aardsysteem: een nieuwe uitdaging voor Europa.

Achter het acroniem GPI voor cultureel erfgoed (JPICH). Joint Programming Initiative "Cultureel erfgoed en veranderingen in het aardsysteem: een nieuwe uitdaging voor Europa" (JPICH in het kort) is een intergouvernementeel initiatief om een ​​innovatieve en collaboratief onderzoek dat zal vergemakkelijken en de coördinatie van nationale programma's te bevorderen

onderzoek, waardoor efficiënter en effectiever gebruik van schaarse financiële middelen om culturele erfgoed en zijn bijdrage aan de economische groei in Europa te beschermen.

Europees cultureel erfgoed is rijk en divers, en is een fundamenteel onderdeel van onze individuele en collectieve identiteit. In de materiële, immateriële of digitale formulieren, het cultureel erfgoed draagt ​​bij aan de samenhang van de Europese Unie en speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling door het creëren van banden tussen burgers.

De gezamenlijke programmering initiatief aan cultureel erfgoed biedt een kader waarbinnen de lidstaten samenwerken om te maximaliseren en leverage inspanningen gewijd aan het behoud van het cultureel erfgoed onderzoek.

In dit verband heeft de JPICH lanceerde in 2010 het Visiedocument de oprichting van een reeks doelstellingen in lijn met de visie van de Europa 2020-strategie en de implementatie van de Europese onderzoeksruimte.

Strategische Agenda JPIHC vier prioritaire onderzoeksgebieden:

  • Onderzoek te bevorderen met een denkend samenleving te creëren in een veranderende wereld.
  • Het verbinden van mensen met erfgoed en plannen om hun duurzaam beheer en behoud mogelijk te maken te ontwikkelen.
  • Maak kennis om beter inzicht in de context waarin het werd gevormd en waarin het cultureel erfgoed mogelijk te maken. Dit is om innovatieve ontwikkeling te stimuleren en nieuwe benaderingen, applicaties en tools van het culturele erfgoed aan te pakken, het genereren van toegevoegde waarde voor de samenleving.
  • Bescherm ons cultureel erfgoed. Onderzoeken hoe we kunnen beschermen en bevorderen van onderzoek worden ontwikkeld om een ​​dergelijke bescherming te ondersteunen.

Hieruit volgt dat de set van de geplande middelen voor onderzoek in de komende jaren is gericht op ondersteuning van het onderzoek op het culturele erfgoed, zowel in de theoretische dimensie en de toepassingen in verband met behoud van het erfgoed.

Daarnaast zijn er specifieke aspecten van de Canarische Eilanden, zoals de geografische ligging en het insulaire karakter, help een eigenaardige culturele profiel als de kern van uitwisselingen sinds de eerste historische stadia te definiëren. Aan de ene kant, de Canarische Eilanden is een knoop in trekroutes en in de hedendaagse wereld is de rol van de leider in de verschillende concurrerende gebeurtenissen van internationale cultuur verondersteld. Deze kenmerken ondersteunen de ontwikkeling van een Doctoral Programme in kunst en geesteswetenschappen ondersteund door onderzoek lijnen die alle facetten van belang in Cultural Studies integreren. Het programma biedt uitgebreide dekking van doctoraatsopleiding afgestudeerden op het gebied van Arts and Humanities zal bijdragen aan: 1) het bevorderen van de inzetbaarheid van hooggekwalificeerd personeel in een gebied van grote maatschappelijke vraag en technologische innovatie, 2) professionele ontwikkeling gepromoveerde onderzoekers op het gebied van Arts and Humanities, 3) lerarenopleiding universitair onderzoek personeel, en 4) de vorming van onderzoekers onder leiding van de culturele industrie.

De ervaring in de levering van programma's op het gebied van kennis

De Doctoraatsopleiding in de kunst en geesteswetenschappen gedeeltelijk afgeleid van Doctorates in Fine Arts, kunstgeschiedenis, filologie, Hispanic Taal- Latijns-Amerikaanse literatuur en die samenkomen in de huidige titel:

  • Fine Art: Concept, proces en technieken van het beeld (van de 99/01 biënnium om biënnium 01/03), Theorie van kunst, materialen, technieken en procedures (van de 99/01 biënnium tot 03/05 biënnium) in plastic en het ontwerp (van de 02/04 biënnium om biënnium 03/05), plastic creatie en het ontwerp (van de 04/06 biënnium om biënnium 08/10) en vooruit denken en artistieke cultuur (van de biënnium 04 / 06 08/10 tweejarige).
  • Kunstgeschiedenis: open podia: multicultureel in kunst en muziek (vanaf 2005 tot de periode van twee jaar 08/10).
  • Filologie: Programma waarin kwamen samen de vorige vier Latijns-Amerikaanse Taalkunde, Latijns-Amerikaanse literatuur, klassieke filologie en Arabisch en Modern Filologie (van 1999-2001, tot 2011), toen de huidige officiële doctoraatsopleiding in Studies werd goedgekeurd filologische.

De motivering van de voorgestelde doctoraatsopleiding rust op de lange traditie van deze studies in de wijk, die wordt ondersteund door een aantal dissertaties en verwante publicaties, evenals het aantal afgestudeerden technisch personeel op de werkplek.

De wetenschappelijke belang van de PhD-programma is gebaseerd op het wetenschappelijk niveau van docenten / onderzoekers erin.

Het PhD-programma in Kunst en Geesteswetenschappen condenseert het onderzoek op het gebied van kennis die aanwezig is in het District sinds haar oprichting. Om deze reden, en vanwege hun specialisatie in studies intrinsiek betrokken bij mobiliteit en internationalisering aangeboden programma's tot op heden hebben een mobiliteitsplan gegarandeerd door een aantal overeenkomsten met Europese universiteiten, evenals een aanbod vooral gehad gericht op de Verenigde Staten en Canada. Bovendien, het kruis en interdisciplinaire stand van de werkzaamheden in de geesteswetenschappen vormen een profiel waarin de lange traditie van studies is een belangrijke troef om te zorgen voor concurrerende resultaten.

Mode werken van de onderzoeksgroepen van het programma zijn gerelateerd aan de sector van de culturele industrieën. Bij voorkeur geprojecteerd ze in de uitgeverijsector, het adviseren over de institutionele taken van de culturele sector, waaronder het gebied van cultureel erfgoed en in het bijzonder op het gebied van museologie, archivering

en documentatie. Het wordt ook geassocieerd met de artistieke productie, audiovisuele en literaire creatie.

Met betrekking tot deze eigenaardigheid, het activiteitenprogramma onderzoek geaccrediteerde onderzoekers, de doctoraatsopleiding gepresenteerd:

  1. Het levert diensten aan Sgai (General Services Research ondersteuning), die hebben bewezen een uitstekend hulpmiddel voor het scheppen van banen en de overdracht van de resultaten aan de samenleving in aanvulling op de ondersteuning van onderzoek in de wetenschappelijke gemeenschap.
  2. Het geeft patenten, zodat de voordelen van een beter beheer van innovatie en een bijdrage kunnen leveren aan de consolidatie.
  3. Het voorziet in een groot aantal onderzoekers aan weefsel Canarische samenleving.
  4. Biedt een breed scala van graduate. Onder de masterprogramma's worden aangeboden door de ULL op het gebied van kunst en geesteswetenschappen zijn verschillende intercollegiate. Ook in het onderzoek ontwikkelen wij zijn er tal van internationale verbindingen.
  5. Multidisciplinariteit is zeker belichaamt een groot deel van het onderzoek dat is het bereiken van belangrijke successen binnen de Branch Arts and Humanities.
  6. Het onderzoeksprogramma stroom toont een karakteristiek rijkdom van het profiel gebied van sociale wetenschappen, kunst en geesteswetenschappen, waar er vele onderzoeksgroepen kleine en specifieke kenmerken die worden steeds belangrijke resultaten.

Ter ondersteuning van dit traject, de strategie van het R & D + i aan de Universiteit van La Laguna is opgenomen in de 2014-2020 Strategisch Plan, stimuleert mobiliteit en internationalisering, met de nadruk op het bevorderen van acties om activiteiten in Humane Wetenschappen verbeteren .

Universiteit van La Laguna heeft een onderzoek waarvan de resultaten werden uitgebracht als onderdeel van de reorganisatie van het onderzoek in de verschillende dimensies uitgevoerd. Het is voorgelegd aan de Senaat van de Universiteit van La Laguna voor goedkeuring in zijn vergadering van 25 juni 2014 onder de naam Strategic Research Plan 2014/2020. Special Mention hem het doctoraat en de geplande verbeteringen in de wijk in zijn verschillende dimensies wordt gemaakt, waaronder de oprichting van een Doctoral School is momenteel in uitvoering.

Dit plan omvat verschillende acties die de overdracht van onderzoeksresultaten en het scheppen van werkgelegenheid (het moet worden opgemerkt dat op de Canarische Eilanden de werkloosheid is meer dan 50% onder jongeren). Wij zijn van mening dat het onderzoek naar voren komt als een gevolg van deze doctoraatsprogramma zal profiteren van veel van de in het plan maatregelen, omdat het aspecten die er bestaan ​​van het startpunt zal bevorderen.

  • Actie Line 6 in de EE1.3 van plan om verbeteringen te ontwikkelen in het beheer van innovatie en een bijdrage kunnen leveren aan de consolidatie.
  • Het verbeteren van de kansen van onderzoekers in doctoraatsprogramma's is met name het kader van actie 17 van de EE2.4 Line. waarin de doelstelling van het verhogen van de kwaliteit en het aantal doctoraatsprogramma's dat de vermelding krijgen op excellentie en meester kwaliteit.
  • Tal van internationale verbindingen zijn betrokken bij het onderzoek dat we ontwikkelen. Dit zal worden versterkt door Actie 18, afomentar gerichte academische programma's en interuniversitaire multidisciplinaire, internationaal georiënteerd.
  • Multidisciplinariteit is het doel van Actie 19, want het is zeker belichaamt een groot deel van het onderzoek dat is het bereiken van belangrijke successen binnen de Branch Arts and Humanities. Het is gedefinieerd met als doel het bevorderen van onderzoek personeel in een geïntegreerd en uitgebreid overzicht van de loopbaan als onderzoeker, opdat het multidisciplinaire projecten die grote maatschappelijke uitdagingen aan te kunnen pakken.
  • De verhoging van de kwaliteit van onze resultaten dankzij Actie 20, bevordert de studie van de processen van prikkels om internationale vermelding van de stellingen in ULL te waarborgen en te introduceren volgende internationale trends validatie van proefschriften, afhankelijk van de elk gebied.
  • En in het bijzonder, Actie 46 richt zich op de eigenaardigheden van Rama Geesteswetenschappen erkennen dat de eigenaardigheid van één persoon teams of kleine omvang op het gebied van kennis van onze disciplines verdienen te worden erkend door middel van concrete maatregelen aan hun specifieke eisen te voldoen . We zijn ervan overtuigd dat juist vanwege de mogelijkheid van toetreding tot multidisciplinaire teams om grotere integreren, zal deze trend te verhogen in de komende jaren.

Raadpleeg voor de volgende tabellen

Administratief beheer: Graduate School of Doctoral en ULL

Het programma zal worden geïntegreerd in de Doctoral School, waarvan de samenstelling werd goedgekeurd door de Raad van Bestuur van de ULL van 26 september 2013. Tot de ingebruikname ervan, wordt het programma academisch te benoemen aan de Faculteit der Filologie en administratief beheer valt onder de verantwoordelijkheid van de Postgraduate Commissie.

De Academische Comité van de PhD-programma in de Arts and Humanities van de Universiteit van La Laguna aannemen dat de taken van de begeleiding van studenten met betrekking tot het onderzoek naar die toe te schrijven zijn proefschrift project en stelt in voorkomend geval curriculaire aanpassingen noodzakelijk.

Studenten met een full-time en part-time

In overeenstemming met de bepalingen van het reglement van de duurzaamheid van het onderwijs wordt verwacht dat studenten met een part-time tot 40% van de studenten kan vertegenwoordigen.

Studenten met een full-time inzet: 24

Studenten met een part-time: tot 16

Competenties

basisvaardigheden

  • CB11 - systematisch inzicht in een vakgebied en beheersing van vaardigheden en methoden van onderzoek met betrekking tot het veld.
  • CB12 - Mogelijkheid om zwanger te worden, ontwerp of creëren, implementeren en neemt een substantieel proces van onderzoek of de schepping.
  • CB13 - Mogelijkheid om bij te dragen aan de uitbreiding van de grenzen van de kennis door origineel onderzoek.
  • CB14 - Mogelijkheid om kritische analyse en evaluatie en synthese van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
  • CB15 - Het vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en de samenleving in het algemeen over hun vakgebied in de wegen en talen algemeen gebruikt in de internationale wetenschappelijke gemeenschap.
  • CB16 - Mogelijkheid om, binnen de academische en professionele context, wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke en culturele ontwikkeling in een kennismaatschappij.

Persoonlijke vaardigheden en Vaardigheden

  • CA01 - Navigeren onze contexten waarin er weinig specifieke informatie.
  • CA02 - Zoek de belangrijkste vragen die beantwoord moeten worden om een ​​complex probleem op te lossen.
  • CA03 - Het ontwerpen, creëren, ontwikkelen en lanceren van nieuwe en innovatieve projecten in zijn gebied van kennis.
  • CA04 - Werken in zowel apparatuur als autonoom in een internationale of multidisciplinaire context.
  • CA05 - Integratie van kennis, handvat complexiteit, en het formuleren van uitspraken met beperkte informatie.
  • CA06 - Kritiek en de verdediging van de intellectuele oplossingen.

Opleidingsactiviteiten

  • Workshop technieken en onderzoeksmethoden
  • Het bijwonen van seminars Research
  • Het geven van een seminar
  • Bijstand aan nationale of internationale conferenties
  • Verblijven bij andere onderzoekscentra (mobiliteit)

Lijnen van het onderzoek

  • Regel 1: filologische, literaire en culturele studies
  • Regel 2: Taalkundige Studies

toelatingscriteria

toelatingscriteria

In overeenstemming met de regels en voorschriften PhD, moet de student 300 college credits, waarvan 60 zal overeenkomen met een Master's degree te bewijzen. Voorvormen betekent voltooid en laat het begin van de onderzoeksfase.

Bovendien wordt het beschouwd als een voorwaarde voor de realisatie van doctoraatsstudie kennis van een moderne taal, het Engels, het crediteren van een niveau B1, in aanvulling op het Spaans. Met name wanneer het proefschrift heeft als doel om een ​​aantal taal of wat werk in een andere taal dan het Spaans te doen, instrumentale kennis van die taal is vereist.

Officiële Regulations doctorale opleidingen aan de Universiteit van La Laguna (resolutie van 17 januari 2013 BOC 17, van 25 januari 2013) voorziet in dat verband:

  1. Commissies academische doctoraatsprogramma's, waarvoor het in artikel 14 van deze verordening, kunnen aanvullende eisen en criteria voor de selectie en toelating van studenten tot de overeenkomstige doctoraal programma op te stellen.
  2. Toelating tot doctoraatsprogramma's kunnen onder meer vereist specifieke opleiding supplementen, in lijn met de gevestigde profielen toelating tot de doctoraatsopleiding.
  3. Dergelijke supplementen specifieke opleiding wordt voor de toepassing van de openbare vergoedingen en de toekenning van beurzen en studiebeurzen, rekening houdend met de opleiding doctoraal niveau en de ontwikkeling ervan niet meegeteld voor de vaststelling van kredietlimieten in artikel 5.2 van deze verordening .
  4. Eisen en toelatingscriteria in paragraaf men verwijst naar, evenals het ontwerp van de aanvullende opleiding in paragraaf twee van dit artikel vastgesteld, worden geregistreerd in het geheugen verzoek om controle naar het respecteren artikel 35.
  5. Systemen en toelatingsprocedures moeten omvatten, in het geval van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften als gevolg van arbeidsongeschiktheid ondersteunende diensten en begeleiding, die de noodzaak van eventuele curriculaire aanpassingen, schema's of alternatieve studies zal beoordelen.

Bijkomende selectiecriteria en toelating.

Studenten die voldoen aan de in de vorige paragraaf genoemde eisen, willen de doctoraatsopleiding moet verstrekken bij de aanvraag in te voeren, ten minste de volgende documentatie:

  1. gelegaliseerde universitair diploma waardoor hij het recht om toegang te krijgen, met inbegrip van gelijkwaardigheid, indien van toepassing kopie (als in afwachting, zal in afwachting van indiening van een registratie proces).
  2. origineel certificering of een gewaarmerkt afschrift van het diploma ten minste B1-niveau van het Engels.
  3. origineel certificering of een gewaarmerkt afschrift van de onderwerpen bestudeerd in het universitair diploma dat hen in staat stelt om toegang te krijgen, in het bijzonder vermelding van de naam, de duur en de markering van onderwerpen en het gemiddelde cijfer van de academische record.
  4. Curriculum Vitae.
  5. gemotiveerde brief van de redenen voor het verzoek na te streven de doctoraatsopleiding en de rente of voorkeur voor een programma online om zich te uiten.

toelatingsproces verantwoordelijk voor orgel en compositie

De Academische Committee is verantwoordelijk voor de toelating proces, het beoordelen op basis van de vastgestelde criteria voorgelegd pre-registraties. Via de website van het programma en de Postgraduate Commissie (of de Doctoral School tijdens bedrijf), de lijst van geaccepteerde en niet-geaccepteerde, met vermelding van de redenen voor niet-aanvaarding en erkenning van full-time of part-time voor die toegelaten. Toegelaten studenten moeten hun inschrijving op schema ULL formaliseren. Volgens de regels van de officiële doctoraal Universiteit van La Laguna (BOC van 25 januari 2013), zal het Academisch Comité bestaat uit maximaal zeven professoren en / of onderzoekers die betrokken zijn bij het, met inbegrip van de academische coördinator die zal optreden als voorzitter van het zelfde.

Merit beoordelingscriteria

Registratie toepassingen zullen volgens de volgende schaal score worden beoordeeld door de Academische Commissie:

  1. Gemiddeld cijfer transcript, met inbegrip van kwaliteiten van undergraduate graden of bachelor en master (in de gevallen waarin dit is een vereiste voor toegang tot het programma): tot 52%.
  2. Gezien de diversiteit van het onderzoek, de toereikendheid van de undergraduate en graduate de specifieke lijn van de preferentiële onderzoek van de aanvrager, met betrekking tot de inhoud van de officiële meester studies geëvalueerd: tot 13%
  3. Accreditatie van een hoger niveau van het Engels dan nodig is voor het lezen van de literatuur en het begrip van de opleidingsactiviteiten voor deze taal: B2 niveau, maximum 5%.
  4. Het hebben genoten van samenwerking of predoctoral subsidies, prijzen: tot 10%
  5. Verblijven aan andere onderzoekscentra of vreemdelingen; Ook ervaren in collaboratief onderzoek (deelname aan collectieve artikel, deelname aan conferenties of evenementen van de wetenschappelijke resultaten, samenwerking op een onderzoeksteam): tot 10%.
  6. aanvullende opleiding, afgestudeerd of specialisatie in de kunsten en de geesteswetenschappen tot 10%.

Specifieke toelatingstoetsen

wordt niet overwogen.

Systemen en toelatingsprocedures voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften als gevolg van arbeidsongeschiktheid

Universiteit van La Laguna, door de Vice President voor Student en zorgdiensten, ontwikkeld sinds 1999 een programma voor studenten met een handicap (PAED). Het doel van dit programma is om te zorgen voor gelijke kansen en het bevorderen van de integratie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De PAED, via directe en persoonlijke aandacht, bevordert beton voor de integrale ontwikkeling van deze studenten in een open en toegankelijke omgeving maatregelen. De PAED handhaaft een stabiele draagconstructie periodieke gesprekken. Door middel van persoonlijke interviews met de behoeften zijn bekend en individuele actieplannen worden ontwikkeld, leraren over de moeilijkheden worden gerapporteerd en technisch advies en ondersteuning wordt geboden. Op dit moment zijn drie programma's, een van de ondersteuning voor studenten met slechthorendheid (gebarentaal), de andere op het vervoer voor studenten met een tekort op de mobiliteit en te leren van andere aanpassing milieu aan de gang. Zie voor aanvullende informatie.

Studenten met part-time inzet. Toelating criteria en procedures. Voorwaarden om te veranderen.

Mee naar huis nemen programma's en het belang van het programma voor studenten in gespecialiseerde gezondheidszorg werk en opleiding in aanmerking genomen, wordt geschat dat 30% -40% van de studenten kiest voor part-time positie. Deze voorkeur wordt vermeld in de aanvraag voor toelating, of eenmaal toegelaten, in het geval een van de hieronder vermelde omstandigheden en laat de erkenning van deze aandoening, zonder afbreuk te doen aan de door de ULL Stay regels:

  1. Zij werken en documenten beschrijven van de arbeidsverhouding;
  2. Het wordt beïnvloed door een niveau van lichamelijke of zintuiglijke handicap het bepalen van de noodzaak om part-time studie voort te zetten. In dit geval moet u het certificaat waaruit blijkt dat de mate van invaliditeit te bieden;
  3. Optreden gespecialiseerd in deze of een andere universiteit met een part-time, crediteren deze voorwaarde gedocumenteerde opleiding;
  4. Hebben de status van primaire verzorger voor afhankelijke of heeft u kinderen jonger dan drie jaar de leiding. Aan beide voorwaarden moet worden gedocumenteerd geaccrediteerd door de bevoegde autoriteit;
  5. Omdat het zeer concurrerende atleet.
  6. Andere voorwaarden van familie of sociale aard die naar behoren gerechtvaardigd zijn. Erkenning van de status van student met een part-time positie wordt jaarlijks herzien en geratificeerd. In ieder geval kan de student een wijziging van de wijze van inzet tijdens de ontwikkeling van het doctoraatsprogramma te vragen. Studenten ook tijdens de ontwikkeling van het programma, verliest de aandoening waarvoor zij zijn een part-time verleend, automatisch zal de studenten met een full-time geworden.
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Spaans
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
Deeltijd
Voltijd
Locations
Spanje - Santa Cruz de Tenerife, Canarische Eilanden
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan