Doctoraat in onderwijsonderzoek

Universidad Autonoma de Aguascalientes

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Doctoraat in onderwijsonderzoek

Universidad Autonoma de Aguascalientes

Doctoraat in Educational Research biedt drie lijnen van de productie en toepassing van kennis (LAGC):

  • Line Educational Evaluation in het basisonderwijs.
  • Instellingen en Acteurs lijnen van het midden en hoger onderwijs.
  • Line basic intellectuele en academische vaardigheden in Media en Hoger Onderwijs.

Als onderdeel van deze lijnen van het onderzoek promovendi ontwikkelen origineel onderzoek projecten, die bijdragen aan de vooruitgang van de kennis en / of begrip van relevante educatieve problemen vertegenwoordigen. Deze, uit een geavanceerde en kritisch inzicht in het ontstaan, de structuur en de problemen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van het nationale onderwijsstelsel en onderwijsbeleid in Mexico in zichzelf en in de internationale context.

algemeen doel

Doctoraat in onderwijsonderzoek vormen specialisten op hoog niveau met vaardigheden voor het ontwerpen en uitvoeren van origineel onderzoek projecten, waarbij nieuwe vormen van begrip onderwijsmateries en beide kennis van het onderwijs en het onderwijs bij te dragen als een oplossing hun problemen en de kwaliteit te verbeteren; het bovenstaande op de prioritaire gebieden voor educatieve ontwikkeling die het programma biedt, en om hen te dienen op lokaal, regionaal en nationaal niveau, in een geglobaliseerde context.

specifieke doelstellingen

Doctoraat in Educational Research zal haar studenten aan te moedigen:

  • Identificeren en selecteren relevant onderzoek problemen vanuit een kritische beoordeling van het nationale onderwijsstelsel.
  • Het integreren van een gedegen theoretische perspectief bij het verklaren van pedagogische kwesties, op basis van hun kennis van de belangrijkste disciplines die onderwijs en de bijdrage aan het begrip van educatieve fenomenen te bestuderen.
  • Kan consequent toepassen van de voornaamste methodologische en technische gebied van onderwijsonderzoek tradities en waarderen de elementen zij bijdragen aan de ontwikkeling van onderzoek en management.
  • Integreer effectief de theoretische afmetingen en eigen empirisch wetenschappelijk werk, en het gebruik van met redenen omklede methodologische en beter geschikt voor het onderzoek worden gebruikt technische benaderingen uit te voeren, waardoor het als onafhankelijke onderzoekers vormen en kan ook bijdragen aan de besluitvorming relevant.
  • Ontwikkel een positieve houding ten aanzien van onderwijs, onderzoek en de verbetering daarvan met ondersteuning systematische kennis gegenereerd via onderzoeksprocessen te promoten.

Graduate profiel

Afgestudeerden van het doctoraat in de Educational Research moet in staat zijn te ontwerpen en -individuele uit te voeren of collectief, maar altijd met een eigen bijdrage destacada- origineel onderzoek projecten die bijdragen aan de vooruitgang van de kennis en / of begrip onderwijsmateries relevant vertegenwoordigen . Het verschil tussen afgestudeerden van doctoraal en meester is juist het vermogen van onafhankelijke high-level werk, onderverdeeld in de volgende functies:

Afgestudeerden van het doctoraat in de Educational Research kan blijken dat verworven en beheerst een geheel van kennis, vaardigheden en attitudes in overeenstemming met de missie, visie en doelstellingen van het programma. De kenmerken van de graduate profiel zijn als volgt:

kennis:

  • geavanceerde en kritisch inzicht in het ontstaan, de structuur en de problemen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van het nationale onderwijsstelsel en onderwijsbeleid in Mexico in zichzelf en in de internationale context.
  • Oplosmiddelenboekhouding epistemologische fundering van wetenschappelijke kennis en de belangrijkste benaderingen van onderwijsonderzoek in het algemeen en in het bijzonder.
  • geavanceerde beheersing van de stand van de techniek en de huidige discussies over theoretische kennis, methodologisch en technisch onderzoek onderwerp van zijn thesis.
  • oplosmiddel behandelen van een groot aantal technieken voor het verkrijgen, systematisering en analyse.

vaardigheden:

  • Geavanceerde mogelijkheid om relevante kwesties van onderwijsonderzoek identificeren.
  • Geavanceerde mogelijkheid om originele onderzoeksprojecten ontwerpen, toepassen van de wetenschappelijk perspectief in de planning en het testen van hypothesen of vermoedens.
  • Geavanceerde mogelijkheid om te zoeken, te analyseren en relevante literatuur systematiseren.
  • het vermogen om geavanceerde technieken te gebruiken voor het verkrijgen van informatie.
  • Geavanceerde verwerkbaarheid, systematisering en analyse van empirische gegevens onder verschillende methodologische benaderingen.
  • Hoge bevoegd om onderzoeksrapporten en teksten moest worden aanvaard in wetenschappelijke uitgeverij functies op te stellen.
  • complexe vaardigheid voor reflectie, analyse en kritisch denken.
  • Het vermogen om complexe ideeën mondeling en schriftelijk uit te drukken.

attitudes:

  • Inzet voor de studie en analyse van de ontwikkelingsbehoeften van het onderwijsstelsel en de bereidheid om bij te dragen aan uw tevredenheid.
  • Openheid en tolerantie voor verschillende opvattingen van educatieve fenomeen en om andere dan hun eigen epistemologische, theoretische en methodologische benaderingen.
  • Opening voor samenwerking en interdisciplinaire teams werken.
  • Inzicht in de rol van onderzoek voor het begrijpen van het onderwijs de werkelijkheid en de relatie met het voorstel van alternatieve oplossingen, alsmede de besluitvorming en de acteurs.
  • kritische kijk op het zelf en andere academische werk en de erkenning van de rol van de dialoog te openen en alternatieven te verkennen.

waarden:

  • Herbevestiging van ethische principes en met name de intellectuele eerlijkheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid, respect voor het betrokken zijn bij onderzoek, pluralisme en tolerantie onderwerpen.

Vereisten voor de graad

1. Het hebben van ten minste één arbitrated product verspreidt proefschrift resultaten (gepubliceerd of positief advies), bij voorkeur in samenwerking met de docent.

2. Accrediteren pre doctoraal onderzoek waarvan het doel is om de kwaliteit van het proefschrift werk, zodat het publiek kan worden verdedigd controleren. Zodra de student alle vakken is overdekt en curriculum activiteiten moeten worden gemaakt, hebben een definitieve ontwerp van het werk (product VI semester) en heeft een minimale gemiddelde van acht (8) tijdens hun studie verkregen. drie leden van de begeleidingscommissie, en twee academici (ten minste één buiten de UAA): Voor deze, zal de Academische Raad een commissie van vijf leden te benoemen. Het resultaat kan zijn:

  • Gecrediteerd: zal overgaan tot thesis af te drukken op het tentamencijfer. dat de beslissing van de vijf leden van de commissie nodig zal zijn.
  • Gecrediteerd met aanbevelingen: De student zal het oplossen van de vragen en de nodige correcties in de periode gespecificeerd.
  • Uncredited: De student zal bijwonen aanbevelingen om hun werk te verbeteren en kan het examen opnieuw afleggen. Jaar zal beperkt verordening.

3. Voer de test graad, bestaande uit de openbare verdediging van het proefschrift in overeenstemming met de voorschriften van de UAA.

Deze school biedt programma's in:
  • Spaans
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Juli 2019
Duration
Duur
3 jaar
Voltijd
Locations
Mexico - Aguascalientes, Aguascalientes
Startdatum : Juli 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates