Doctoraat in Nautical Engineering, Marine en Naval Radioelectronics

Universidad de La Laguna

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Doctoraat in Nautical Engineering, Marine en Naval Radioelectronics

Universidad de La Laguna

Het doctoraatsprogramma dat wordt gepresenteerd heeft tot doel om, in het kader van Nautische, Marine en Naval Radioelectronics Engineering, hoogopgeleide onderzoekers op te leiden die zijn opgeleid voor innovatie en voor de bevordering van kennis op dit gebied, die volledig kan worden geïntegreerd in de Europese hogeronderwijsruimte (EHEA) en de Europese onderzoeksruimte (EOR).

rechtvaardiging titel

Het doctoraatsprogramma dat wordt gepresenteerd heeft tot doel om, in het kader van Nautische, Marine en Naval Radioelectronics Engineering, hoogopgeleide onderzoekers op te leiden die zijn opgeleid voor innovatie en voor de bevordering van kennis op dit gebied, die volledig kan worden geïntegreerd in de Europese hogeronderwijsruimte (EHEA) en de Europese onderzoeksruimte (EOR).

rechtvaardiging

Training van professionele onderzoekers. De artsen van het Nautical, Navy en Naval Radioelectronics-programma kunnen worden geïntegreerd in sociaal-professionele sectoren die specifiek zijn voor dit specifieke kennisgebied, alsook in universitair onderwijs en in andere publieke en private onderzoekscentra, waar zij hun functies kunnen uitoefenen op het hoogste niveau.

competenties

BASIS EN ALGEMENE COMPETENTIES

  • CB11 - systematisch begrip van een veld van studie en beheersing van vaardigheden en methoden van onderzoek met betrekking tot het veld.
  • CB12 - Mogelijkheid om te bedenken, ontwerpen en creëren, implementeren en neemt een substantieel proces van onderzoek en creatie.
  • CB13 - Mogelijkheid om bij te dragen aan de uitbreiding van de grenzen van de kennis door origineel onderzoek.
  • CB14 - Mogelijkheid om kritische analyse en evaluatie en synthese van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
  • CB15 - Vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en met de samenleving in het algemeen over hun kennisgebieden in de modi en talen die gewoonlijk worden gebruikt in hun internationale wetenschappelijke gemeenschap.
  • CB16 - Mogelijkheid om, binnen de academische en professionele context, wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke en culturele ontwikkeling in een kennismaatschappij.

MOGELIJKHEDEN EN PERSOONLIJKE VAARDIGHEDEN

  • CA01 - Navigeren onze contexten waarin er weinig specifieke informatie.
  • CA02 - Zoek de belangrijkste vragen die beantwoord moeten worden om een ​​complex probleem op te lossen.
  • CA03 - Het ontwerpen, creëren, ontwikkelen en lanceren van nieuwe en innovatieve projecten in zijn vakgebied.
  • CA04 - Work in apparatuur en zelfstandig in een internationale of multidisciplinaire context.
  • CA05 - kennis te integreren, met complexe materie, en het formuleren van uitspraken met beperkte informatie.
  • CA06 - Kritiek en de verdediging van de intellectuele oplossingen.

opleidingsactiviteiten

  • Transversale Trainingscursus
    • Tranversale training aangeboden door de Universiteit van Cantabria.
    • Transversale training aangeboden door de Universiteit van Oviedo.
    • Transversale training aangeboden door de Universidad de La Laguna .
    • Transversale training aangeboden door de universiteit van Baskenland.
    • Transversale training aangeboden door de Polytechnische Universiteit van Catalonië.
  • Deelname aan congressen, vergaderingen, seminars en workshops (UC, ULL, UNIOVI, UPV / EHU en UPC)
  • Onderzoek blijft in andere nationale en buitenlandse centra (UC, ULL, UNIOVI, UPV / EHU en UPC).

onderzoek gebieden

  • Lijn 1: Zeevervoer
  • Lijn 2: Maritieme veiligheid
  • Regel 3: Transport en navigatie
  • Lijn 4: Maritieme voortstuwing
  • Regel 5: Maritieme radiocommunicatie

toelatingscriteria

Onder "Toelating" wordt verstaan ​​de actie van de universiteit om een ​​gekwalificeerde kandidaat toegang te verlenen tot de eerder genoemde studies in het hoger onderwijs aan die instelling, vertegenwoordigd door de effectieve aanvaarding van een student voor de gevraagde opleiding aan een specifieke universiteit.

De selectie van studenten die voldoen aan de toegangsvereisten zal worden gedaan door het Interuniversitair Academisch Comité van de Doctoraatsprogramma, samengesteld zoals bepaald in sectie 5.2.1 van dit rapport, dat rekening zal houden met de criteria die zijn vastgesteld in dit verificatierapport, zoals bepaald in art. 7 van RD 99/2011.

Concreet zal de Commissie elke aanvraag beoordelen aan de hand van de volgende criteria, en elke wordt gewaardeerd in de overeenkomstige verhouding.

  • Academisch record. Het wordt met maximaal 3,5 punten gewaardeerd als het bestand van het vorige officiële universitaire diploma of gelijkwaardig en met maximaal 3 punten het academisch verslag van de officiële masteropleiding waarmee het toegankelijk is.
  • Het verkrijgen van beurzen, prijzen en andere verdiensten. Tot 0,5 punten.
  • Geaccrediteerd niveau van andere talen of niveau van Spaans, geaccrediteerd, in geval van een buitenlandse student. 1 punt voor niveau B2.
  • Eerste voorstel van interesse. De evaluatie van het voorstel kan oplopen tot 2 punten. In het voorstel moet de aanvrager toelichten op welke gronden zijn belang in het programma, zodat de Academische Commissie de kenmerken en geschiktheid van de kandidaat evalueert. De Academische Commissie zal, wanneer zij dit passend acht, een interview met de aanvrager uitvoeren voor de tentoonstelling en het debat over dat belangenvoorstel.

Om tot het programma te worden toegelaten, moet een cijfer van niet minder dan 6 punten worden behaald. In het geval dat het aantal verzoeken dat dat minimum bereikt groter is dan het aantal aangeboden plaatsen, zullen de toegelaten bedragen degene zijn die de hoogste score behalen.

De resolutie van het toelatingsproces zal worden uitgevoerd in overeenstemming met de resultaten van de toepassing van de regels en evaluatiecriteria die in dit rapport zijn vastgelegd. Het zal worden uitgevoerd door middel van een procedure volgens criteria van verdienste, gelijkheid en capaciteit. In elk geval zal de toelating en selectie worden beperkt tot de nummers die voor de doctoraatsopleiding zijn vastgesteld.

Op dit moment zijn er relaties met de universiteiten: Technique of Lisbon (Portugal) en Marítima de Constanza (Roemenië) die tot doel hebben om te komen tot de ondertekening van overeenkomsten die uitwisseling en werving van studenten mogelijk maken voor de realisatie van doctorale scripties.

Ten slotte, en met betrekking tot het toewijzingsregime, zullen de volgende principes worden gevolgd:

  1. Toelating tot de Doctoral Program in Nautical Engineering, Marine en Naval Radioelectronics zal bij voorkeur worden gedaan op een full-time basis, maar met een reservering van 20% van de plaatsen voor deeltijdstudenten.
  2. De student kan een met redenen omkleed verzoek tot toelating tot deeltijdwerk indienen, dat door de Academische Commissie kan worden toegestaan ​​na analyse van de omstandigheden en redenen die zijn vermeld.
  3. De toelatingscriteria zijn hetzelfde voor part-time toewijding als voor voltijds.

Met betrekking tot het beginsel van gelijke kansen en non-discriminatie van personen met een handicap, heeft de Universiteit van Cantabrië sinds 2005 overeenkomsten gesloten met de IMSERSO en de ONCE Foundation voor de ontwikkeling van projecten om architecturale barrières in alle gebieden te elimineren. Universitaire gebouwen. Dankzij deze overeenkomsten zijn de meeste gebouwen op dit moment volledig toegankelijk. De UC ontwikkelt ook een gezamenlijk project met de ONCE Foundation voor de computertoegankelijkheid van mensen met een handicap.

De informatie over de gelijkheidsprogramma's van de verschillende universiteiten die bij het programma betrokken zijn, is te vinden in:

  • Universiteit van Cantabrië
  • Univerdiad van La Laguna
  • Universiteit van Oviedo
  • Universiteit van Baskenland
  • Universitat Politècnica de Catalunya

Sinds 2005 is er bovendien een overeenkomst gesloten met de regering van Cantabrië via de Algemene Directie Sociale Zaken voor de zorg voor personen met een handicap, die alle nodige persoonlijke en academische aandacht biedt aan studenten met wie het is vereist. zij vragen De Student Information, Guidance and Support Service (SOUCAN), onder het kantoor van de vice-kanselier voor studenten, employability en ondernemerschap, is verantwoordelijk voor het normalisatieprogramma, dat gericht is op de ondersteuning van het participatieproces van onderzoekers in opleiding met een handicap in de Universiteit, die probeert gelijke kansen en het recht op onderwijs te garanderen. Het heeft enerzijds tot doel de geïndividualiseerde moeilijkheden bij de toegang tot het curriculum van de universiteit (gevolg van het gebrek aan aangepaste ruimten, technische hulpmiddelen of alternatieve communicatiesystemen) te kennen en aan te pakken, en anderzijds om de universitaire gemeenschap te informeren / sensibiliseren over de noodzaak en het belang van het inspelen op de onderwijsbehoeften die sommige onderzoekers in opleiding stellen. Het biedt ook ondersteuning en advies aan onderzoekers in opleidingen met een handicap op elk gebied van het universitaire leven.

Deze school biedt programma's in:
  • Spaans
  • Engels


Laatst bijgewerkt op June 19, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
Deeltijd
Voltijd
Locations
Spanje - Santa Cruz de Tenerife, Canarische Eilanden
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan