Doctoraat in de klinische psychologie

Pacifica Graduate Institute

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Doctoraat in de klinische psychologie

Pacifica Graduate Institute

Doctoraat in de klinische psychologie

De lessen beginnen eind september

De Ph.D. programma viert zijn 30-jarige traditie van het aanbieden van diepgaande psychologische tradities op het gebied van de klinische psychologie, met de nadruk op radicale theorievorming, diepgaande relationele klinische educatie en betrokkenheid bij kwesties van sociale rechtvaardigheid en zorg. Het programma bereidt psychologen voor door de integratie van verschillende diepgangspsychologische tradities, wetenschapsbeoefening in de menswetenschappen en gemeenschapspraktijk.

Meer informatie over de Klinische Psychologie Ph.D. Programma

Over de klinische Ph.D. Programma

Studenten zijn voorbereid op de beroepspraktijk als wetenschapsbeoefenaars wiens klinische opleiding wordt verbeterd door wetenschap en verrijkt door de analytische en interpretatieve vaardigheden die door onderzoek zijn ontwikkeld. Ons curriculum is ontworpen om te leiden tot licentiestatus als klinisch psycholoog (op basis van educatieve vereisten voor psychologen in de staat Californië).

Human Science Model

Onze toewijding aan een humane wetenschapsmodel van psychologie - een levensvatbaar alternatief voor de natuurwetenschappelijke benadering van de conventionele psychologie - benadrukt betekenis als de fundamentele component van het psychologische leven. Deze focus op menselijke betekenis, uitgevoerd in zowel kwalitatief onderzoek als in de klinische praktijk, levert een diepgaand inzicht op in hoe dingen van belang zijn voor mensen in hun levenssituaties.

Door erkenning van het culturele en historische karakter van betekenis, is de psychologie van de menswetenschappen opzettelijk verbonden met de geesteswetenschappen en cultiveert ze meerdere manieren van weten, zoals verbeeldingskracht en meditatief bewustzijn, buiten de instrumentele reden van de natuurwetenschappen. Daarom is ons curriculum doordrenkt met de studie van mythologie, geschiedenis, religie, filosofie en de kunsten.

"Ik wil dat psychologie zijn basis heeft in de verbeelding van mensen in plaats van in hun statistieken en hun diagnostiek."
James Hillman

Diepte psychologisch perspectief

Binnen een menswetenschappelijk model, de Ph.D. programma richt zich op de tradities van dieptepsychologie. Gevonden in meerdere culturele contexten en perspectieven, inclusief de baanbrekende verkenningen van Freud en Jung, diepe psychologieën onderscheiden zich door hun erkenning van een latente of onbewuste dimensie van psychologisch leven. Dit onbewuste element, de dieptemaat die inherent is aan de menselijke ervaring, wordt begrepen als essentieel voor het transformatieve karakter van de therapeutische relatie.

Ons programma is geïnspireerd op psychoanalytische, Jungiaanse en existentieel-fenomenologische perspectieven in hun historische en hedendaagse formuleringen, waaronder archetypische, relationele en hermeneutische psychologieën. Er wordt veel aandacht besteed aan de dialoog met verwante disciplines zoals multiculturalisme, postmodernisme, feministische theorie, genderstudies, inheemse psychologieën, complexiteitstheorie, postkolonialisme, ecologische studies en het oosterse denken.

"We hebben afbeeldingen en mythen nodig waardoor we kunnen zien wie we zijn en wat we kunnen worden."
Christine Downing

Klinische training

Door het belang van scholarship in de opleiding van psychologen te benadrukken, zet het programma de al lang bestaande benadering van de klinische psychologie door van de dieptepsychologie. De klinische oriëntatie die ons curriculum invult, vergemakkelijkt de betrokkenheid van theorie en onderzoek bij het aanpakken van individuele, gemeenschaps- en mondiale problemen.

Studenten krijgen een uitgebreide klinische training die wordt geinformeerd door Jungiaanse, psychoanalytische en fenomenologische psychologieën, evenals hedendaagse dieptebenaderingen van psychotherapie.

Klinische instructie benadrukt het belang van de therapeutische relatie, in het bijzonder overdrachts- en tegenoverdrachtsdynamica, de betekenis van dromen, gehechtheid en trauma in de vroege ontwikkeling evenals ontwikkelingsstadia over de hele levensduur, individuatie als een proces van psychische transformatie, en de culturele context van genezing. Een kritische dialoog wordt onderhouden met hedendaagse ontwikkelingen in het veld, zoals de neurowetenschap.

"Psychologisch leven in zijn textuur, structuur en functie is een metaforische realiteit."
Robert D. Romanyshyn

Onderzoek

Ons sterke onderzoekscurriculum wordt geleid door het inzicht van de dieptepsychologie van psychologische verschijnselen. Vandaar dat de cursussen zich richten op kwalitatieve onderzoeksmethoden die de interpretatieve dimensie van beschrijving bevestigen, evenals de onbewuste dynamiek tussen onderzoeker en wat er wordt onderzocht. Studentenonderzoek omvat het streven naar kennis, persoonlijke transformatie en de praktijk van maatschappelijke betrokkenheid.

Doel

Ons doel is om studenten voor te bereiden om constructief betrokken te raken bij verschillende klinische, academische en gemeenschapsinstellingen, als onderzoekers en clinici die zijn gegrondvest op een diep humane, theoretisch geavanceerde en sociaal bewuste benadering van de klinische psychologie.

De boeiende schoonheid van de campus, een intens verblijfsformat

Veelgestelde vragen over het programma

Wat onderscheidt Doctoral Education in de klinische psychologie van Pacifica?

Pacifica Graduate Institute heeft een 40-jarige geschiedenis van het aanbieden van een opleiding tot diepgaande psychologie binnen een menswetenschappelijk model, en blijft een van de weinige instellingen in de wereld die graden aanbiedt die het onderwijs in de klinische psychologie samenbrengen met rijke tradities van dieptepsychologie, die putten uit gebieden als geesteswetenschappen, mythologie, filosofie, culturele studies en menswetenschappen. Daarnaast benadrukt Pacifica's opvoeding de dynamische hedendaagse visies op begrip van menselijke ervaringen, waaronder somatische, spiritueel gegronde, inheemse, multiculturele, neuropsychologische en gemeenschapsgerichte benaderingen.

Ontvangt een Ph.D. uit Pacifica's programma voor klinische psychologie voldoen aan de kwalificatie die nodig is om een ​​licentie te krijgen als klinisch psycholoog in Californië?

Ons curriculum is ontworpen om te leiden tot licentiestatus als klinisch psycholoog (op basis van educatieve vereisten voor psychologen in de staat Californië). Om de licentie van de California Clinical Psychologist te ontvangen, moeten studenten ook voldoen aan de uren van de postdoctorale klinische diensten en examenvereisten van de staat. Als onderdeel van het behalen van de graad van ons programma, moeten studenten pre-doctorale stage-uren voltooien die voldoen aan de vereisten van de California Board of Psychology. De toelatingsvoorwaarden voor de formele stageprogramma's in Californië worden bepaald door verschillende organisaties, waaronder de California Psychology Internship Council (CAPIC), die vele klinische sites bestrijkt die diepgangspsychologische behandelingsmodaliteiten omvatten. Pacifica is een afgestudeerd lid van de school van CAPIC, en studenten zullen worden begeleid door het formele proces van toepassing op al deze sites. Na ontvangst van hun diploma van Pacifica moeten studenten voldoen aan de vereisten van de staat, waaronder postdoctorale klinische uren die toezicht houden en het behalen van scores op de nationale en staatsexamens (EPPP en CPLEE). Kandidaten en studenten zijn verantwoordelijk voor het volgen en naleven van de licentievoorwaarden van andere staten of landen waarin zij wensen te verblijven en te oefenen, wat kan afwijken van de vereisten van Californië.

Hoe lang is de Ph.D. programma?

Studenten volgen lessen in de Ph.D. programma voor drie jaar op basis van het hele jaar door (inclusief zomers). Elk jaar worden lessen gegeven tijdens negen, vier (4) -dagsessies. Een zevendaagse zomerweek vindt plaats tijdens het zomerkwartier. Studenten voltooien hun proefschriften na de drie jaar van cursussen. Er is een tijdslimiet van acht jaar voor de voltooiing van de opleiding. Zie de onderstaande grafiek voor een visueel overzicht van de Ph.D. programma.

Wat is het algemene format van klassen?

De lessen zijn een combinatie van lezing- en discussieformats en komen voor op Pacifica campus. Terwijl de faculteit lezingenmateriaal presenteert, wordt tijd gereserveerd voor discussies en vraag- en antwoordperioden. Sommige van de lessen bevatten presentaties door experts, ervaringsgerichte activiteiten (bijvoorbeeld rituelen, somatische oefeningen), evenals tijd voor het verwerken van de informatie als een groep. Het cohort-systeem bij Pacifica stimuleert een proces van diepgaand samenwerkend leren dat de verschillende persoonlijke en culturele contexten die van invloed zijn op het leren en begeleiden van discussies integreert.

Hoeveel werk is er nodig buiten de les?

Klasopdrachten bestaan ​​uit lezingen, geposte reflecties / discussies, examens, papers of projecten. Voor elk uur in de klas wordt er ten minste drie uur academisch werk buiten de les verwacht. Deze keer kan het gaan om lezen, reflecteren, onderzoeken en schrijven. Een afgestudeerde studie vereist over het algemeen twintig (20) uur studie per week met een extra geschatte duur van 15 tot 20 uur per week in de tweede en derde jaars. Dissertatie en stage worden uitgevoerd nadat cursussen zijn voltooid en uitgebreide examens zijn geslaagd.

Ervaren klinische training op klinieken buiten de campus voor klinische training is een essentieel onderdeel van het doctoraatsprogramma. Studenten voltooien een minimum van 1.000 uren practicum, 1.500 uren stage en 60 uur persoonlijke therapie. De directeur Klinische Training werkt samen met studenten om ze in het begin van hun tweede studiejaar in de praktijk te brengen. Studenten krijgen supervisie en krijgen feedback op locaties buiten de locaties en tijdens cursussen op de campus.

Zodra studenten hun studie en practica hebben voltooid en een uitgebreid examen hebben behaald, gaan studenten naar de campus waar ze ook toezicht en feedback krijgen. Stages worden afgerond in een multidisciplinaire setting met een verscheidenheid aan trainingservaringen. Voor het verkrijgen van pre-doctorale stages, strijden studenten vaak in een nationale of landelijke competitieve aanvraagprocedure. State of California staat echter klinische training toe onder een gediplomeerd psycholoog als een psychologische assistent om pre-doctorale stage-uren af ​​te ronden die door de staat Californië worden geëist in de richting van psychologielicentie. Training op cultureel diverse locaties wordt aangemoedigd.

Wanneer hebben studenten de gelegenheid om een ​​faculteit te ontmoeten?

Elk lid van de faculteitsleerkracht heeft kantooruren gedurende de tijd dat studenten op de campus zijn en gedurende bepaalde uren van de week. Deze kantooruren en aanmeldingsbladen worden tijdens elke leersessie beschikbaar gesteld. Studenten krijgen ook een kernfaculteit adviseur toegewezen die met hen in contact komt over verschillende aspecten van hun academische en professionele ontwikkeling. Aan het begin van het voorjaarskwartier beoordelen faculteitsadviseurs de voortgang die elke student maakt in het programma als onderdeel van de jaarlijkse evaluaties van de student.

Waar voltooit een student de 2.500 uur durende practicum / stage-eis?

Studenten in het doctorale klinische programma moeten een totaal van 2500 uur goedgekeurde en gecontroleerde klinische ervaring hebben. Deze uren worden verkregen in twee "niveaus" van training: Practicum (1000 uur vereist) en stage (1500 uur vereist). Beide niveaus van training worden verkregen op locaties buiten de campus, zoals privépraktijken van groepen, klinieken, ziekenhuizen, behandelingscentra of andere instanties, waar psychologen diensten verlenen. Practicumtraining is een lager niveau van training met intensiever en directiever toezicht en wordt verkregen tijdens het tweede en derde jaar van de lessen bij Pacifica. Het handboek voor klinische training beschrijft de vereisten voor beginnende klinische training. Tijdens de cursussen op de campus nemen de studenten deel aan seminaries van donderdagavond, die zijn ontworpen om hun klinische opleidingservaring te baseren op discussies in kleine groepjes, casuïstiek en intensieve begeleiding door faculteiten. In tegenstelling tot practicumtraining, is stage een hoger niveau van training met meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid en wordt ondernomen nadat de student alle cursussen heeft voltooid en geslaagd is voor de uitgebreide examens. De stage, in tegenstelling tot het practicum, is een summatieve en sluitstuktrainingervaring, waarbij de vaardigheden en de kennis die door de cursussen en de practicumervaringen wordt verkregen, worden uitgeoefend. Alle hier beschreven trainingsactiviteiten worden gecoördineerd en ondersteund door het trainingsbureau van Pacifica, inclusief de trainingscoördinator en de directeur klinische training.

Kan een student eerdere persoonlijke therapie-uren gebruiken om te voldoen aan de 60-uurs persoonlijke therapie-eis?

De vereiste persoonlijke therapie is een integraal onderdeel van het programma, essentieel voor de ontwikkeling van clinici die zichzelf gebruiken als een instrument om anderen te genezen. Daarnaast is persoonlijk zelfbewustzijn essentieel voor andere processen van student zijn, inclusief het uitvoeren van onderzoek met menselijke deelnemers of het deelnemen aan klinische en wetenschappelijke dialogen in het veld die psychologische kennis uitbreiden. Daarom moet het minimum van 60 uur persoonlijke therapie worden voltooid terwijl een student is ingeschreven voor het programma. Deze uren kunnen worden voltooid in individuele, groeps-, koppel- of gezinssituaties.

Curriculumoverzicht

Klinische psychologie Ph.D. lessen vinden plaats in vierdaagse sessies (donderdagavond tot en met zondagmiddag) eenmaal per maand in herfst, winter en lente. Er is ook een zevendaagse zomersessie per jaar. Tussen leersessies worden advies, mentoring, studie en instructie voortgezet via individueel en groepsmentoraat van facultaire, web-enhanced learning en cohort-ondersteuningsgroepen.

Eerste jaar

cursussen

  • Geschiedenis en systemen van psychologie - CP 700, 2 eenheden
  • Psychologische beoordeling I - CP 930, 2 eenheden
  • Psychologische beoordeling II - CP 931, 2 eenheden
  • Juridische, ethische en professionele praktijk - CP 832, 2 eenheden
  • Gevorderde psychopathologie I - CP 730, 2 eenheden
  • Biologische grondslagen voor menselijk gedrag - CP 735, 2 eenheden
  • Phenomenological Psychology: Theory and Practice - CL 917, 2 eenheden
  • Psychoanalytisch-gebaseerde psychotherapie I - CP 711, 2 eenheden
  • Inleiding tot de Dieptepsychologie en de Human Science Tradities - CL 819, 2 eenheden
  • Jungiaans-gebaseerde psychotherapie I - CP 810, 2 eenheden
  • Speciale onderwerpen - CP 799, 2 eenheden
  • Seminar voor professionele ontwikkeling I - CL 755, 1 eenheid
  • Professional Development Seminar II - CL 756, 1 eenheid
  • Professional Development Seminar III - CL 757, 1 eenheid
  • Onderzoeksontwerpen en methodologie I: Overzicht - CP 932, 2 eenheden
  • Onderzoeksontwerpen en methodologie II: Kwalitatieve methoden - CP 933, 2 eenheden
  • Kwantitatief ontwerp en univariate statistische analyse - CP 926, 3 eenheden
  • 1e jaarlijkse evaluatie van het programma voor de voortgang van het programma - CL 758, 0 eenheden

Tweede jaar

cursussen

  • Principes van psychofarmacologie - CP 873, 2 eenheden
  • Ontwikkelingspsychologie gedurende de levensduur - CP 830, 3 eenheden
  • Alcohol, chemische afhankelijkheid en verslavend gedrag - CL 900, 2 eenheden
  • Inheemse benaderingen van psychologie - CP 803, 1 eenheid
  • Cognitieve grondslagen voor menselijk gedrag - CL 837, 2 eenheden
  • Affectieve grondslagen voor menselijk gedrag - CL 838, 2 eenheden
  • Psychoanalytisch-gebaseerde psychotherapie II - CP 712, 2 eenheden
  • Archetypische psychologie: theorie en praktijk - CP 840, 2 eenheden
  • Sociale grondslagen van menselijk gedrag - CL 800, 2 eenheden
  • Speciale onderwerpen - CP 799, 2 eenheden
  • Jungiaans-gebaseerde psychotherapie II - CP 811, 2 eenheden
  • Supervision Practicum Seminar I - CL 759, 1 eenheid
  • Supervision Practicum Seminar II - CL 760, 1 eenheid
  • Supervision Practicum Seminar III - CL 761, 1 eenheid
  • Diepte psychologische methoden I - CL 928, 2 eenheden
  • Dissertatieontwikkeling I - CP 961, 1 eenheid
  • Onderzoeksopstellingen III: Testen en meten - CP 934, 2 eenheden
  • 2de jaarlijkse evaluatie van het programma voor programmavoortgang - CL 762, 0 eenheden

Derde jaar

cursussen

  • Gevorderde psychopathologie II - CP 731, 2 eenheden
  • Psychotherapie met diverse bevolkingsgroepen - CP 845, 2 eenheden
  • Principes van klinisch toezicht en consultatie - CL 752, 2 eenheden
  • Beoordeling van de projectieve persoonlijkheid - CL 938, 1 eenheid
  • Praktische praktijkvoorbeelden - CL 912, 2 eenheden
  • Geweld en trauma - CP 834, 1 eenheid
  • Gender en menselijke seksualiteit - CP 901, 1 eenheid
  • Post-Jungiaanse psychotherapie: theorie en praktijk - CP 745, 2 eenheden
  • Imaginale psychotherapie - CP 814, 2 eenheden
  • Speciale onderwerpen - CP 799, 2 eenheden
  • Psychotherapie Practicum Seminar I - CL 763, 1 eenheid
  • Psychotherapie Practicum Seminar II - CL 764, 1 eenheid
  • Psychotherapie Practicum Seminar III - CL 765, 1 eenheid
  • Dissertatie Ontwikkeling II - CP 962, 2 eenheden
  • Diepte psychologische methoden II - CL 929, 2 eenheden
  • Dissertatie Ontwikkeling III - CP 963, 2 eenheden
  • Onderzoeksontwerpen en methodologie IV: geavanceerde kwalitatieve methoden - CL 940, 2 eenheden
  • 3de jaarlijkse evaluatie van het programma voor de voortgang van het programma - CL 766, 0 eenheden

Voortzetting

Capstone-projecten en programmavereisten

  • Uitgebreide examenportfolio - CP 989, 0 eenheden
  • Dissertatieschrijven - CP 990, 15 eenheden
  • Persoonlijke psychotherapie - CP 950, 0 eenheden

Vereisten voor afstuderen

Graad Vereisten voor afstuderen

  1. Studenten moeten een totaal van 105 kwarteenheden voltooien om aan de eenheidsvereiste voor afstuderen te voldoen.
  2. Een minimumcijfer van "B" is vereist voor elke voltooide cursus. Een cumulatief Grade Point Average van 3,0 moet worden gehandhaafd.
  3. Studenten moeten voldoen aan de aanwezigheidsvereisten zoals verwoord in het studentenhandboek.
  4. Studenten moeten een origineel proefschrift indienen en verdedigen dat door de faculteit is aanvaard.
  5. Studenten moeten minimaal 1.000 uren practicum, 1.500 uren stage en 60 uur persoonlijke therapie voltooien.
  6. Studenten moeten de uitgebreide portfolio aan het einde van het derde jaar met succes doorlopen.

Klinische training

Een minimum van 1.000 uur practicum en 1.500 uur stage zijn vereist. Studenten moeten stage lopen via een competitief sollicitatieproces. Het wordt ten zeerste aanbevolen om deze stages af te ronden in een multidisciplinaire setting met een verscheidenheid aan trainingservaringen. Pre-doctorale stage in de klinische psychologie is een gesuperviseerde summatieve trainingservaring, die academisch leren en eerder toegepaste klinische training op practicumniveau integreert. Na afronding van het academische programma, uitgebreid examen, proefschrift en 1.000 uur practicumopleiding, moeten studenten met een goede reputatie 1.500 uur pre-doctorale stage in de klinische psychologie voltooien. Studenten uit Californië kunnen deelnemen aan het California matching-systeem voor stages via de California Psychology Internship Council (CAPIC). Kandidaten voor de stage moeten blijk geven van bereidheid om de stage aan te vragen bij de directeur Klinische Training.

Raadpleeg voor een volledige beschrijving van alle vereisten de huidige editie van het Pacifica Student Handbook, het Clinical Training Handbook en het Dissertatiehandboek.

Faculteit Mentorschap

Elke student krijgt gedurende het hele programma een Faculty Advisor voor mentorschap toegewezen. Facultaire adviseurs komen regelmatig samen met hun studieadviseurs om hun academische prestaties te controleren, onderzoeksinteresses te bespreken, de klinische ontwikkeling te begeleiden, te helpen met proefschriftbeslissingen en persoonlijke en professionele ondersteuning te bieden.

Voorbereiding voor licenties voor klinische psychologie

Dit curriculum is niet bedoeld om te voldoen aan alle vereisten van elke staat voor licenties in de klinische psychologie. Studenten die licentiestatus in Californië zoeken, verwerven een regionale erkende doctoraatsopleiding, waardoor ze gekwalificeerd zijn om licenties te gaan uitoefenen als klinisch psycholoog in de staat Californië (omdat de vereisten kunnen veranderen, zijn studenten verantwoordelijk voor het bewustzijn van licentiestructuren door de staat). Mogelijk moeten studenten voldoen aan aanvullende licentievoorwaarden in hun eigen land. Elke student is verantwoordelijk voor het bepalen en nog steeds actueel houden van zijn nationale licentievoorwaarden.

Voor belangrijke informatie over de onderwijsschuld, verdiensten en voltooiingspercentages van studenten die dit programma volgen, gaat u naar de pagina Gainful Employment. Pacifica Graduate Institute 's Psy.D. en Ph.D. programma's zijn geaccrediteerd door de Western Association of School and Colleges (WASC) en het ministerie van Onderwijs om financiële hulp te bieden. Pacifica's doctoraatsprogramma's in de klinische psychologie zijn niet geaccrediteerd door de American Psychological Association.

Toelatingseisen

  • Van aanvragers wordt verwacht dat zij een sterke basis leggen voor psychologische studiebeurzen, met name wetenschappelijk onderzoek en schrijven, evenals een aangetoonde interesse en geschiktheid voor de studie van dieptepsychologie, die zal worden beoordeeld tijdens het aanvraagproces voor bachelorniveau-aanvragers.
  • Programma zoekt individuen die psychisch ingesteld zijn en die blijk geven van emotionele veerkracht, cultureel bewustzijn en toewijding aan wetenschappelijke vragen die nodig zijn om met verschillende individuen en gemeenschappen samen te werken
  • Naast geavanceerde vaardigheden op het gebied van schrijven en beurzen, zullen succesvolle kandidaten klinische ervaring hebben gevolgd en belangstelling tonen voor de relaties tussen psychologie, menswetenschappen en menswetenschappen.
  • De ervaring van persoonlijke dieptepsychotherapie wordt hoog gewaardeerd.
  • Toepassingsvereisten:
    • Persoonlijke verklaring (3-5 pagina's)
    • Resumé / CV
    • Minimaal 10 pagina academisch schrijven Voorbeeld en extra schrijfvoorbeeld over het onbewuste
    • 3 letters met het aanbevelingsformulier
    • Officiële transcripten - moet een bachelor / master's degree hebben van een regionaal geaccrediteerde of door de overheid erkende instelling voor hoger onderwijs
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op March 11, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
3 jaar
Voltijd
Locations
Verenigde Staten - Carpinteria, Californië
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Verenigde Staten - Santa Barbara, Californië
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan