Doctoraat in het onderwijs - leerplan, onderwijs- en leeromgevingen

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het doctoraatsprogramma in het onderwijs met een specialisatie in leerplan-, leer- en leeromgevingen is bedoeld om een professional voor te bereiden met de theoretische en praktische kennis waarmee u de principes en grondslagen van het leerplan kunt toepassen bij het ontwerpen, implementeren en evalueren van educatieve programma's. De leeromgevingen in dit doctoraatsprogramma bieden een benadering van de curriculaire aspecten die van invloed zijn op de training van de curriculumspecialist in de geselecteerde studieomgeving.

leerplan

Sociale contextcursussen (9 studiepunten)

  • EDUC 714 Historische en filosofische perspectieven van het onderwijs
  • EDUC 715 Sociale, culturele en politieke dimensies van educatieve organisaties
  • EDUC 716 Hedendaagse problemen en trends in het onderwijs
  • EDUC 717 Juridische aspecten in het onderwijs
  • EDUC 718 Ethiek en onderwijs
Specialistische cursussen (27 studiepunten)

Onderwijscomponentcursussen (9 studiepunten)

  • EDUC 812 Onderwijzen, leren en cognitie
  • EDUC 813 Modellen en stijlen van lesgeven en leren
  • EDUC 809 Ontwerp van educatieve systemen

Curriculum Component Cursussen (9 studiepunten)

  • EDUC 814 Curriculumtheorieën en ontwerpen
  • EDUC 815 Curriculumplanning en -ontwikkeling
  • EDUC 803 Evaluatie van instructieprogramma's: theorie en toepassing
Cursussen van de component Leeromgevingen (9 studiepunten)

Leeromgeving: speciaal onderwijs

  • EDUC 816 Creatie van leeromgevingen voor diverse populaties
  • EDUC 817 Gedragsbeheer in de klas
  • EDUC 818 Vroege identificatie van studenten met een hoog risico

Leeromgeving: verwerving van een tweede taal

  • EDUC 819 Taalontwikkelingsproblemen in openbare en privéscholen van Puerto Rico
  • EDUC 820 Problemen bij het lesgeven Lezen in Engelse leeromgevingen Tweede taal en tweetaligheid
  • EDUC 821 Problemen met lesgeven Schrijven in het Engels als tweede taal

Leeromgeving: technologie in het onderwijs

  • EDUC 808 Toepassingen en gebruik van technologie in het onderwijs
  • EDUC 810 Mediatechnologie in het onderwijs
  • EDUC 811 Theorie en praktijk van afstandsonderwijs

Leeromgeving: bibliotheek- en informatiesystemen

  • EDUC 822 Elektronische databases en informatieservices
  • EDUC 823 Geavanceerde organisatie van bibliografische bronnen
  • EDUC 824 Seminar: Special Topics in Library and Information Services

Leeromgeving: kunst, cultuur en onderwijs

  • EDUC 825 Antropologische en culturele concepten in het leerplan van Puerto Rico
  • EDUC 826 Educatief onderzoek naar het onderwijs van populaire en schone kunsten
  • EDUC 827 Culturele artistieke uitingen in het onderwijs in Latijns-Amerika en het Caribisch gebied

Leeromgeving: kind, gezin en maatschappij

  • EDUC 720 Hedendaagse theorieën over de ontwikkeling van kinderen
  • EDUC 721 Lesgeven op de kleuterschool / basisschool in de 21ste eeuw: trends en innovaties
  • EDUC 722 Kwalitatief onderzoek in het onderwijs aan kinderen

Leeromgeving: hoger onderwijs

  • EDUC 723 Organisatie en overheid in het hoger onderwijs
  • EDUC 724 Student Services in instellingen voor hoger onderwijs
  • EDUC 800 Leiderschap en hoger onderwijsbeheer

Optionele cursus in leeromgevingen

  • EDUC 828 Seminar and Practicum in Curriculum and University Teaching De student kan een van de door hem gekozen leeromgevingcursussen vervangen voor de halfjaarlijkse EDUC 828-cursus.

Onderzoekscursussen (15 studiepunten)

  • EDUC 901 Onderzoeksmethoden
  • EDUC 902 Statistieken
  • EDUC 903 kwalitatief onderzoek of EDUC 904 kwantitatief onderzoek
  • EDUC 905 Proefschrift I
  • EDUC 906 Proefschrift II

128473_photo-1524178232363-1fb2b075b655.jpgNeONBRAND / Unsplash

sequentiële

Eerste jaar - eerste semester

Eerste termijn

  • EDUC 716 Hedendaagse problemen en trends in het onderwijs

Tweede termijn

  • EDUC 714 Historische en filosofische perspectieven van het onderwijs
  • EDUC 812 Onderwijzen, leren en cognitie
Eerste jaar - tweede semester

Eerste termijn

  • Cursus sociale context
  • EDUC 814 Curriculumtheorieën en ontwerpen

Tweede termijn

  • EDUC 813 Modellen en stijlen van lesgeven en leren
  • EDUC 815 Curriculumplanning en -ontwikkeling
Tweede jaar - eerste semester

Eerste termijn

  • EDUC 809 Ontwerp van educatieve systemen
  • EDUC 901 Onderzoeksmethoden

Tweede termijn

  • EDUC 803 Evaluatie van instructieprogramma's: theorie en toepassing
  • Cursus leeromgeving
Tweede jaar - tweede semester

Eerste termijn

  • Cursus leeromgeving
  • Cursus leeromgeving

Tweede termijn

  • EDUC 902 Statistieken
  • EDUC 903 kwalitatief onderzoek of EDUC 904 kwantitatief onderzoek
Derde jaar - eerste semester
  • EDUC 905 Proefschrift I
Derde jaar - tweede semester
  • EDUC 906 Proefschrift II
Laatst bijgewerkt op apr 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Con una trayectoria de más de 40 años, la Universidad Ana G. Méndez, Recinto de Gurabo (antes Universidad del Turabo) es la institución privada de educación superior de más rápido crecimiento en el pa ... Lees meer

Con una trayectoria de más de 40 años, la Universidad Ana G. Méndez, Recinto de Gurabo (antes Universidad del Turabo) es la institución privada de educación superior de más rápido crecimiento en el país. Acreditada por la prestigiosa agencia Middle States Commission on Higher Education, la Universidad Ana G. Méndez, Recinto de Gurabo tiene además, diversas acreditaciones profesionales las cuales le añaden un sello de calidad a la educación de sus estudiantes. Lees Minder