Doctoraat in wiskunde en statistiek

Universidad de La Laguna

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Doctoraat in wiskunde en statistiek

Universidad de La Laguna

Dit voorstel stelt een interdisciplinair doctoraat voor, waarvan de studierichtingen op specifieke specialisatiegebieden de vorming van promovendi op verschillende kennisgebieden mogelijk maken (Fundamentele Wiskunde, Toegepaste Wiskunde, Statistiek, Wiskundige overdracht, Informatica, onder andere). Op deze momenten adviseert de wetenschappelijke productie en de vormende capaciteit van de onderzoekers van de verschillende groepen op het gebied van de wetenschappelijke computertechnologie, mathematische modellen, wiskundige modellen en statistische technieken een specifiek doctoraatsprogramma met een eigen identiteit, waardoor de consolidatie van de onderzoeks- en overdrachtsactiviteiten op dit gebied.

rechtvaardiging titel

De universiteit die het doctoraatsprogramma voor wiskunde en statistiek aanvraagt, is de universiteit van Zaragoza (UZ).

De universiteit van Zaragoza is opgericht met het doel kwalitatief hoogstaand universitair onderwijs aan te bieden. Hij begon zijn academische activiteit in de cursus van 1550 en heeft sindsdien de volgende erkenningen verkregen:

  • Instellingsnummer 223 in de INSTELLING RANGNELLINGEN IN DE WISKUNDE door het ISI Web of Knowledge.
  • Lid van de G9 (2000 doctoraatsstudenten, 230 scriptie / jaar)
  • Deelnemer aan meer dan 40 Europese projecten (Erasmus, Leonardo da Vinci, enz.) Sinds 2004.
  • Hij heeft meer dan 1700 overeenkomsten gesloten met buitenlandse universiteiten, die meer dan 1200 Erasmus-studenten ontvingen.
  • Zevende van de 11 universiteiten in Spanje opgenomen in de ranglijst van Shanghai.

Het UZ heeft de vicerectorale gebieden voor wetenschappelijk beleid en technologieoverdracht en innovatie, waarvan de belangrijkste functie het bevorderen van onderzoek, innovatie en kennisoverdracht van de universiteit is, met de garantie van effectief beheer en mechanismen voor verspreiding geschikt. Bewust van het belang van de integratie van promovendi voor de ontwikkeling en consolidatie van onderzoeksgroepen, stelt het universitaire masterplan een reeks acties vast om de kwaliteit van de opleidingsprogramma's van de nieuwe onderzoeksmedewerkers te waarborgen.

Tot 2011 voerden de verschillende deelnemende universiteiten deze onderzoekstraining uit in verschillende doctoraatsprogramma's:

ULL: Doctoraatsopleiding in de wiskunde, interdepartementaal doctoraatsprogramma waarin het departement economische analyse van de faculteit economische en economische wetenschappen van de ULL en de drie afdelingen van de faculteit Wiskunde van de ULL deelnemen: wiskundige analyse, fundamentele wiskunde en Statistieken, Operations Research en Computing. Hij heeft deelgenomen aan de laatste oproep tot het noemen van uitmuntendheid, het verkrijgen van een gunstig rapport, maar werd aan het einde van deze vermeldingen uitgesloten, voornamelijk omdat hij niet een groot aantal doctoraatsstudenten had die een dergelijke vermelding rechtvaardigen. De organisatie van het voorgestelde interuniversitaire programma zou bijdragen aan de verbetering van dit aspect.

UO: Doctoraatsopleiding in wiskunde en statistiek, interdepartementale doctoraatsprogramma waaraan het departement Wiskunde en de afdeling Statistiek, Operationeel onderzoek en Wiskunde Didactiek deelnemen.

UPV / EHU: Doctoraatsopleiding in de wiskunde, interdepartementale doctoraatsprogramma waarin de afdeling Wiskunde en de

van toegepaste wiskunde, statistiek en operationeel onderzoek.

UPNA: Momenteel zijn er twee actieve PhD-programma's waarin het proefschrift kan worden uitgevoerd:

  • Doctoraatsopleiding in Mathematische Methoden en Toepassingen, interdepartementale doctoraatsprogramma waarin de afdelingen Wiskunde, Statistiek en Operations Research, en Wiskunde en Computer Engineering deelnemen. Dit doctoraatsprogramma vervangt het voormalige doctoraatsprogramma in statistiek, wiskunde en informatietechnologie.
  • Doctoral Program in Sciences, een transversaal type doctoraatsprogramma waarin alle onderzoekslijnen die vallen onder de doctorale opleiding in Sciences zijn opgenomen.

UZ: Doctoraatsopleiding in de wiskunde en zijn toepassingen (interdepartementale doctoraatsprogramma dat alle afdelingen van de wiskunde van de Universiteit van Zaragoza omvat). Heeft eerder de vermelding van kwaliteit (Quality Mention ref.MCD-2005-00287). Hij heeft deelgenomen aan de laatste oproep om excellentie te noemen, een gunstig verslag te krijgen, maar buiten de excellentie te blijven, voornamelijk vanwege het ontbreken van een plan tussen verschillende universiteiten, een aspect dat aanzienlijk zou verbeteren met dit project.

interuniversitair programma.

De universiteiten van Oviedo, País Vasco, Pública de Navarra en Zaragoza hebben samen met de Universiteit van La Rioja de afgelopen jaren twee masters geleid:

  • Master's Degree in Introductie tot Mathematics Research
  • Master in wiskundige modellering, statistiek en computergebruik.

Het doel van de Master in Initiatie tot Mathematisch Onderzoek is om studenten een training aan te bieden gericht op wiskundig onderzoek, dat hen de nodige tools biedt om een ​​academische en fundamentele onderzoekslijn te starten.

De Master in Mathematical Modeling, Statistics and Computing heeft een meer transversaal karakter. Het onderwerp dat erin wordt behandeld, richt zich op de wiskundige modellering van aandachtsproblemen in andere gebieden van wetenschap en technologie. Het is daarom een ​​meester die zich richt op de overdracht van technologie (in dit geval wiskundige technologie) aan bedrijven en technologiecentra.

Voor de volgende cursus is overeengekomen om deze twee graden te transformeren in een enkele master, waarbij dezelfde universiteiten betrokken zijn die dit interuniversitaire doctoraat doen, om tegemoet te komen aan de behoeften van die studenten die op zoek zijn naar een academische oriëntatie, zowel om hun wiskundige voorbereiding te voltooien. om toegang te krijgen tot ons doctoraatsprogramma, met behoud van adequate training in termen van transversaliteit en oriëntatie op technologieoverdracht.

De ervaring die is opgedaan met de organisatie van deze Interuniversitaire Masters en de synergie die is ontwikkeld in deze gezamenlijke activiteit heeft de unie van inspanningen gemotiveerd die hebben geleid tot de aanvraag van een interuniversitair doctoraatsprogramma.

Dit voorstel stelt een interdisciplinair doctoraat voor, waarvan de studierichtingen op specifieke specialisatiegebieden de vorming van promovendi op verschillende kennisgebieden mogelijk maken (Fundamentele Wiskunde, Toegepaste Wiskunde, Statistiek, Wiskundige overdracht, Informatica, onder andere). Op deze momenten adviseert de wetenschappelijke productie en de vormende capaciteit van de onderzoekers van de verschillende groepen op het gebied van de wetenschappelijke computertechnologie, mathematische modellen, wiskundige modellen en statistische technieken een specifiek doctoraatsprogramma met een eigen identiteit, waardoor de consolidatie van de onderzoeks- en overdrachtsactiviteiten op dit gebied.

Studies verantwoordelijk voor het doctoraatsprogramma: Wiskunde Studies

Opgemerkt moet worden dat de onderzoekslijnen van het doctoraat zijn gehuisvest in het onderzoekscentrum gecoördineerd door de Universiteit van Zaragoza, de IUMA, naast de verschillende universiteiten die deel uitmaken van het project. In elk geval zijn de lijnen en onderzoeksgroepen die aan het programma zijn gekoppeld, altijd gearticuleerd rond wiskunde-studies. Alle onderzoeksgroepen van de wiskunde die bij het programma zijn betrokken, hebben onderzoeksprojecten gefinancierd, zowel nationaal als internationaal, en zijn erkend door kwaliteitsagentschappen

van het universitaire systeem, geaccrediteerde professoren en met erkende onderzoeksafdelingen, en een uitgebreide lijst van publicaties in prestigieuze wetenschappelijke tijdschriften en congressen die hun onderzoekscarrière ondersteunen.

De verschillende genoemde onderzoekscentra hebben beurzenprogramma's, gastprofessoren, gastdocenten, postdoctorale onderzoekers en gastprofessoren, die samenwerking met groepen en onderzoekers van andere universiteiten aanmoedigen en een meerwaarde bieden voor doctorale studies.

Het onderwijs van de opleidingsactiviteiten voor voltijdse promovendi vindt plaats in deelnemende universiteiten en instellingen voor hoger onderwijs of onderzoekscentra die met het programma samenwerken. De rest van de trainingsactiviteiten gericht op de groep voltijdse promovendi, evenals de onderzoeksactiviteiten die door hen worden ondernomen, worden meestal uitgevoerd in de ruimtes van de respectieve universiteiten.

In de gebouwen van de universiteiten vinden de sessies plaats van het doctoraalseminarie en de methodologische workshops die specifiek gericht zijn op voltijdse promovendi, maar ook open voor deeltijdstudenten. De seminars van de onderzoeksgroepen, de vergaderingen met de Thesis Director, de jaarlijkse follow-up evaluaties, enz. Zullen ook worden uitgevoerd. Bovendien zal deze groep promovendi meestal hun onderzoeksactiviteit in deze gebouwen uitvoeren, ondanks de tijdelijke verblijven die ze bij de ontwikkeling van deze activiteit uitvoeren in andere instellingen voor hoger onderwijs of onderzoekscentra en de reizen die ze voor hen uitvoeren. hun onderzoekswerk uitvoeren of in

de verspreiding van hen.

De vormende activiteit van de trainingsperiode zal worden ontwikkeld in de verschillende campussen, met verschillende talen, waarbij de Engelse taal wordt gebruikt bij het overbrengen van diverse inhouden en onderwerpen. Engels kan ook worden gebruikt bij de voorbereiding van onderzoeksplannen, bij het schrijven en verdedigen van proefschriften en bij het aanbieden van bepaalde opleidingsactiviteiten (methodologische cursussen, thematische onderzoeksseminars en aanvullende onderzoeksactiviteiten gericht op onderzoek) . We moeten benadrukken dat dit programma de promotie van de realisatie van doctoraatsthesissen in het International Doctorate beoogt, waarvoor de verdediging en een deel van het proefschrift in een andere taal moeten worden gedaan, naast het maken van meerdere verblijven in verschillende internationale onderzoekscentra.

Oriëntatie en evolutie van het programma

Het doctoraatsprogramma in wiskunde en statistiek zal verschillende kennisgebieden samenbrengen met de volgende doelstellingen:

  • Biedt geavanceerde opleiding in onderzoek in de verschillende takken van de wiskunde.
  • Vergemakkelijking van de realisatie van originele onderzoeksinitiatieven, die bijdragen aan de opgebouwde kennis over de verschillende onderwerpen.
  • Bevorder interdisciplinariteit in onderzoek, faciliteer de onderlinge relatie van promovendi die onderzoek doen op verschillende gebieden van de wiskunde of andere takken van de wetenschap.

De deelnemende universiteiten zijn voortdurend geïnteresseerd in het bereiken van hoge kwaliteitsniveaus voor hun doctoraten, waarvoor zij te allen tijde opeenvolgende hervormingen hebben uitgevoerd in overeenstemming met de organisatie van het officiële universitair onderwijs (KB 1393/2007, van 29 oktober en 99/2011, van 28 januari), altijd gericht op de volgende gebieden: de selectie en toelating van promovendi, het ontwerp van de opleiding en het onderzoekstraject van de doctoraatsstudenten, en de evaluatie van het werk dat zij leidden tot Dit is van toepassing op het doctoraatsprogramma in wiskunde en statistiek dat we presenteren. De ervaring die is opgedaan door de universitaire gemeenschap die betrokken is bij de studies (doctoraatsstudenten, afstudeerdirecteuren, professoren, onderzoeksgroepen, doctoraatsstudenten, coördinatoren van de programma's van elke universiteit, vice-rector van onderzoek, enz.) Is het resultaat van de uitgevoerde evaluaties. uitgevoerd binnen elke deelnemende universiteit. Deze ervaring wordt gebruikt voor het ontwerp van dit programma, dat tot doel heeft het toelatingsproces van promovendi naar het programma te verbeteren, hun methodologische training te verbeteren en procedures en cijfers voor de richting en evaluatie van proefschriften te definiëren. vergelijkbaar, in hun ontwerp en werking, aan internationale normen.

competenties

Basis en persoonlijke competenties

Doctoraatsstudies garanderen minimaal de volgende competenties

basic:

  • CB11 Systematisch inzicht in een studiegebied en beheersing van onderzoeksvaardigheden en -methoden die verband houden met dat vakgebied.
  • CB12 Het vermogen om een ​​substantieel proces van onderzoek of creatie te bedenken, ontwerpen of creëren, implementeren en adopteren.
  • CB13 Vermogen om door origineel onderzoek bij te dragen aan de uitbreiding van de grenzen van kennis.
  • CB14 De mogelijkheid om een ​​kritische analyse en evaluatie en synthese van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
  • CB15 Vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en met de samenleving in het algemeen over hun kennisgebieden in de modi en talen die gewoonlijk worden gebruikt in hun internationale wetenschappelijke gemeenschap.
  • CB16 Capaciteit om, binnen academische en professionele contexten, de wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke of culturele vooruitgang binnen een op kennis gebaseerde samenleving te bevorderen.
  • CA01 Ontwikkelen in contexten waarin er weinig specifieke informatie is.
  • CA02 Zoek de belangrijkste vragen die moeten worden beantwoord om een ​​complex probleem op te lossen.
  • CA03 Ontwerp, creëer, ontwikkel en voer innovatieve en innovatieve projecten uit in hun kennisgebied.
  • CA04 Werk zowel als een team en onafhankelijk in een internationale of multidisciplinaire context.
  • CA05 Integreer kennis, confronteer complexiteit en formuleer beslissingen met beperkte informatie.
  • CA06 De intellectuele kritiek en verdediging van oplossingen.

andere vaardigheden

Volgens RD1027 / 2011 van 15 juli, waarin het Spaanse kwalificatiekader voor het hoger onderwijs (MECES) is vastgelegd.

  • CMECES1) Beschikken over geavanceerde kennis aan de grens van kennis en aangetoond, in de context van internationaal erkend wetenschappelijk onderzoek, van een diep, gedetailleerd en goed onderbouwd begrip van de theoretische en praktische aspecten en wetenschappelijke methodologie in een of meer onderzoeksdomeinen.
  • CMECES2) Een originele en belangrijke bijdrage hebben geleverd aan wetenschappelijk onderzoek op het gebied van kennis en dat deze bijdrage als zodanig is erkend door de internationale wetenschappelijke gemeenschap.
  • CMECES3) Hebben aangetoond dat ze in staat zijn om een ​​onderzoeksproject te ontwerpen waarmee ze een kritische analyse en een evaluatie van onnauwkeurige situaties kunnen uitvoeren om hun bijdragen en hun kennis en werkmethodologie toe te passen om een ​​synthese te maken van nieuwe en complexe ideeën die
  • een diepere kennis produceren van de onderzoekscontext waarin u werkt.
  • CMECES4) Hebben voldoende autonomie ontwikkeld om innovatieve onderzoeksteams en -projecten en nationale of internationale wetenschappelijke samenwerkingsverbanden te initiëren, te beheren en te leiden, binnen hun thematisch bereik, in contexten
  • multidisciplinair en, waar passend, met een hoog aandeel in kennisoverdracht.
  • CMECES5) hebben aangetoond dat zij in staat zijn hun onderzoeksactiviteit te ontwikkelen
  • met maatschappelijke verantwoordelijkheid en wetenschappelijke integriteit.
  • CMECES6) Om gerechtvaardigd te zijn dat zij in staat zijn deel te nemen aan wetenschappelijke discussies die internationaal plaatsvinden in hun kennisgebied en om de resultaten van hun onderzoeksactiviteit bekend te maken aan alle soorten publiek).
  • CMECES7) In hun specifieke wetenschappelijke context hebben aangetoond dat zij in staat zijn vooruitgang te boeken op het gebied van culturele, sociale of technologische aspecten, en tevens innovatie op alle gebieden van een kennismaatschappij bevorderen.

opleidingsactiviteiten

  • gouverneurschap
  • mobiliteit
  • onderzoek Seminars
  • seminars
  • workshops
  • Vaardigheden voor de verspreiding en communicatie van onderzoek
  • Vaardigheden voor een professionele inbreng van hoge kwaliteit
  • Oriëntatie voor werkgelegenheid
  • Academisch Engels
  • Wetenschappelijke betrokkenheid en professionele verantwoordelijkheid van de onderzoeker
  • Informatievaardigheden voor promovendi

onderzoek gebieden

  • Regel 1: algebra
  • Regel 2: Algebraïsche methoden in codering, cryptografie en grafiektheorie. Wiskunde onderwijzen
  • Regel 3: Geometrie en topologie
  • Regel 4: Wiskundige analyse
  • Regel 5: Partiële afgeleide vergelijkingen
  • Regel 6: numerieke analyse
  • Lijn 7: dynamische systemen
  • Regel 8: Theorie van controle en toepassingen
  • Regel 9: Statistieken en operationeel onderzoek
  • Regel 10: Scientific computing

toelatingscriteria

Toelating tot het doctoraatsprogramma in wiskunde en statistiek

Om een ​​doctoraatscursus te volgen is het essentieel dat de academische commissie van het programma de doctorandus / a toelaat.

Om een ​​dergelijke toelating te verkrijgen, moet de student dit vragen door de academische commissie van het programma aan te spreken binnen de jaarlijks vastgestelde periode in de academische kalender en volgens de vastgestelde procedure.

In het licht van de ingediende documentatie zal de academische commissie van het programma bepalen of het nodig is om te voldoen aan aanvullende vereisten, inclusief het slagen voor specifieke tests.

In aanvulling op de bovengenoemde toegangscriteria, worden voorwaarden voor toelating tot het doctoraatsprogramma in wiskunde en statistiek vastgesteld.

Studenten moeten een duidelijke interesse hebben in het volgen van een doctoraat in een vakgebied

kennis met betrekking tot dit programma en zijn lijnen en onderzoeksgroepen. De academische commissie van het programma bestudeert elke aanvraag afzonderlijk, waardoor in uitzonderlijke gevallen promovendi met andere profielen kunnen worden toegelaten als dit gerechtvaardigd wordt geacht. De toelating van kandidaten die toegang willen krijgen tot het doctoraatsprogramma, is uitsluitend gebaseerd op

wetenschappelijk en academisch

Naast de toegangsvereisten waaraan toekomstige promovendi moeten voldoen,

voor toelating tot het doctoraatsprogramma wordt het academische traject van de kandidaten in de eerste en tweede plaats in rekening gebracht, de aanpassing van hun opleiding, ervaring en onderzoeksinteresses aan de kennisgebieden of de onderwerpen die verband houden met het doctoraatsprogramma .

De ervaring en eerdere wetenschappelijke productie van de toekomstige promovendi, indien aanwezig, zal worden gewaardeerd, evenals hun motivatie in de ontwikkeling van de werkdynamiek die leidt tot de effectieve realisatie van proefschriften.

De kandidaten om deel te nemen aan het programma zullen hun eerdere academische ervaring en hun onderzoeksinteresses presenteren door de volgende documentatie voor te leggen voor evaluatie door de Academische Commissie van het programma:

(a) Sollicitatiebrief die in niet meer dan 1.000 woorden bestaat uit:

  • de specifieke motivaties die de kandidatuur bepalen;
  • een beschrijving van de onderzoeksinteresses.

(b) Curriculum vitae waarin de volgende informatie is vastgelegd:

  • het volledige fysieke adres, een telefoonnummer voor contactpersonen en het elektronische adres van de student;
  • de programma's en master's of postdoctorale cursussen gevolgd en overtroffen door de student en gerelateerd aan de onderzoeksinteresses uitgedrukt in de begeleidende brief;
  • de voorafgaande wetenschappelijke productie van de student, indien van toepassing.

(c) Graduate en postdoctoraal academisch record (in het Spaans of Engels).

(d) Volledige naam, institutionele affiliatie, postadres en elektronisch adres van referentiepersonen.

(e) ID of paspoort.

(f) Als de kandidaat andere verdiensten vaststelt (zie het systeem voor de beoordeling van de kandidaten), moet hij de bijbehorende ondersteunende documentatie verstrekken.

In geval van twijfel over de geschiktheid van een kandidaat, kan een persoonlijk interview worden afgenomen met een professor of onderzoeker die lid is van de Academische Commissie van het programma.

Evaluatie van de kandidaturen

De kandidaturen worden beoordeeld op maximaal 100 punten, die op de volgende manier worden toegewezen:

  • Maximaal 40 punten voor het academisch verslag van de graad (of gelijkwaardig). Als het gewogen gemiddelde van het bestand (gebruikmakend van het aantal studiepunten van elk onderwerp als gewicht van elke rang) wordt berekend met behulp van de gebruikelijke schaal van 0 tot 4 (0 voor suspense, 1 voor passing, 2 voor opmerkelijk, 3 voor uitstaand en 4 voor eerregistratie), worden de punten als volgt toegewezen:
    - 0 punten als het gemiddelde cijfer minder is dan 1,
    - 20 punten als 1
  • Maximaal 20 punten voor het academisch record van de meester (of gelijkwaardig). Als het gewogen gemiddelde van het bestand (gebruikmakend van het aantal studiepunten van elk onderwerp als gewicht van elke rang) wordt berekend met behulp van de gebruikelijke schaal van 0 tot 4 (0 voor suspense, 1 voor passing, 2 voor opmerkelijk, 3 voor uitstaand en 4 voor eerregistratie), worden de punten als volgt toegewezen:
    - 0 punten als het gemiddelde cijfer minder is dan 1,
    - 10 punten als 1
  • Maximaal 10 punten voor de vorige wetenschappelijke productie van de kandidaat, met het volgende gewicht:
    - 10 punten als de kandidaat een werk accrediteert dat is gepubliceerd of geaccepteerd in een tijdschrift dat is geïndexeerd in de JCR (of een andere referentie-index die de academische commissie als geldig beschouwt),
    - 8 punten voor een werk dat is gepubliceerd of geaccepteerd in een tijdschrift dat niet is geïndexeerd in JCR (of een andere referentie-index die de Academic Committee als geldig beschouwt) zolang het publicatieproces in het tijdschrift peer review omvat,
    - 6 punten voor een werk dat is gepubliceerd of geaccepteerd op een internationaal congres met peer review,
    - 4 punten voor een werk dat is gepubliceerd of geaccepteerd op een nationaal congres met peer review,
    - 2 punten voor het werk van de laatste meester in onderzoeksmodus.
  • Maximaal 10 punten voor accrediteren (of demonstreren in een interview) op Engels niveau.
  • Maximaal 10 punten voor de sollicitatiebrief.
  • Maximaal 10 punten voor andere verdiensten vermeld door de kandidaat, zoals het accrediteren van prijzen, patenten, beurzen, onderzoeksverblijven in referentiecentra of eerdere professionele ervaring in ID I.

De minimale score voor toegang tot het programma is 50 punten, berekend met de bovenstaande criteria. Kandidaten die minder dan 50 punten behalen, worden niet geaccepteerd.

Toelating van kandidaten

De toewijzing van plaatsen zal plaatsvinden rekening houdend met de beschikbare plaatsen voor elke aangeboden onderzoekslijn en de profielen van de kandidaten. Elk academisch jaar wordt het aantal plaatsen dat wordt aangeboden in het doctoraatsprogramma openbaar gemaakt, naast de criteria die in aanmerking worden genomen bij de selectie van toekomstige doctoraatsstudenten.

Toelating zal worden opgelost door de Academische Commissie van het programma. De Academische Commissie van het programma beslist over de toelating van de doctoraatsstudenten volgens de eerder vastgestelde criteria en procedures, toelating die kan worden geconditioneerd aan de verbetering, indien van toepassing, van de overeenkomstige trainingscomplementen, gespecificeerd in paragraaf 3.4 van de aanvraag.

De Commissie is verantwoordelijk voor het waarborgen van de naleving van de toegangs- en toelatingsvoorwaarden en beoordeelt door middel van de beoordeling van de door de kandidaten ingediende documentatie en het uitvoeren van persoonlijke interviews of de aanvragen voldoen aan het profiel van toegang tot het programma .

Hoofd toegangsgraden:

Dit PhD-programma is bedoeld om studenten te verwelkomen met een vermogen tot abstract redeneren, interesse in het oplossen van problemen en een voorliefde voor wiskunde. Het is van essentieel belang om over een solide wiskundige achtergrond en een B1-niveau van het Engels te beschikken, dat zal worden geaccrediteerd met een diploma of via een interview met de Academische Commissie van het Programma. In die zin is het aanbevolen toegangsprofiel dat van een student met een bachelorgraad of diploma in wiskunde of statistiek en met het voltooien van een van de hieronder aangegeven interuniversitaire masterdiploma's:

  • Interuniversitaire Master's Degree in Introductie tot Mathematics Research
  • Interuniversitaire master in wiskundige modellering, statistiek en computergebruik
  • Interuniversitaire master in modellering en wiskundig onderzoek, statistiek en computergebruik.

Studenten die andere masterdiploma's op wiskundige of verwante gebieden hebben voltooid, hetzij in het UZ, UO, UPV, ULL, UPNA of op andere universiteiten, kunnen ook worden toegelaten tot de doctoraatsopleiding. Andere opleidingen die toegang tot het programma kunnen geven, zijn graden of graden in natuurkunde of informatica en engineering. Deze toelating, voor studenten zonder het aanbevolen toegangsprofiel, kan, afhankelijk van elk geval, vergezeld gaan van de overeenkomstige trainingsupplementen, die zullen bestaan ​​uit tussen de 12 en 30 credits van een van de interuniversitaire meesters die op dat moment worden aangeboden, waaronder de aangegeven eerder, voorgesteld door de academische commissie, rekening houdend met de onderzoeksinteresses uitgedrukt door de kandidaat in zijn begeleidende brief.

In het geval van studenten van wie de graad niet die van de wiskunde is of waarvan de master niet overeenstemt met die vermeld in het aanbevolen profiel, kan de Academische Commissie van de Doctoraatsopleiding opleidingscomplementen vaststellen. Deze opleidingssupplementen, die in geen geval 15 studiepunten zullen overschrijden, corresponderen met sommige (of sommige) van de onderwerpen van de wiskundige modellering of initiatie tot onderzoek in wiskunde (of soortgelijke onderwerpen van de nieuwe meester, wanneer het begint te worden onderwezen) ). De promotiecommissie, na de tutor van de student te hebben gehoord, beslist over de specifieke onderwerpen die moeten worden uitgevoerd. De inhoud van de onderwerpen is hier te zien.

In het geval van studenten uit professionele masteropleidingen die geen studiepunten hebben behaald, kan het master-masterproject worden opgenomen in de trainingscomplementen.

Studenten met een handicap

Sinds haar oprichting hebben de deelnemende universiteiten een belangrijke inspanning geleverd om hun technologie aan te passen om de toegang tot de universiteit mogelijk te maken voor mensen met een handicap. Op dezelfde manier, en proberend om de inhoud en de didactische middelen voor alle mogelijke gebruikers te vergemakkelijken, distribueert het de documentatie van de onderwerpen in PDF-formaat, waardoor het automatisch kan worden gelezen van TTS-conversietools (Text-to-Speech, converters). van tekststem). De universiteit van Zaragoza heeft ook een universiteitskantoor voor aandacht voor mensen met een handicap.

Een groep studenten met een handicap van meer dan of gelijk aan 33% zal onderworpen zijn aan dezelfde vrijstellingen en kortingen als andere universiteiten in het openbare systeem.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Spaans


Laatst bijgewerkt op June 19, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
Deeltijd
Voltijd
Locations
Spanje - Santa Cruz de Tenerife, Canarische Eilanden
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan