Ed.D.

Universidad de La Laguna

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Ed.D.

Universidad de La Laguna

Het doctoraat in het onderwijs van de Universidad de La Laguna beantwoordt aan de huidige en toekomstige behoeften van onderzoek op het gebied van onderwijs, in een sociale context die verandering en innovatie als een uitdaging omvat, in de richting van duurzaamheid, technologische ontwikkeling, aandacht voor diversiteit, educatie gedurende het hele leven en welzijn. Vanuit een geconsolideerd Europees sociaal kader, breidt het zijn internationale projectie uit naar de integratie van andere scenario's, zoals Afrikaanse en Amerikaanse ruimten, door interuniversitaire samenwerkingsprogramma's die de uitbreiding van het aanbod naar studenten van andere universiteiten en mobiliteit en uitwisseling van alle studenten. Dit alles komt tot uiting in de ontwikkeling van twee onderzoekslijnen, die een breed scala van situaties en problemen samenbrengen die worden onderzocht.

Elementen op het gebied van de doctoraatsopleiding het voorgestelde programma en de gegevens over de potentiële vraag voor het programma

De aanpassing van de Spaanse universitair onderwijs in alle EHEA cycli vereist omschakeling postdoctorale studie en promotie; de Faculteit Educatie van de ULL, in de stemming om te reageren op deze veranderingen, begonnen met het aanpassen van haar educatieve aanbod, vanaf het begin van het proces (2008), en heeft momenteel een doctoraat in de kracht, hoewel in proces van de transformatie-welke weg als alle officiële meesters, die vandaag in het Voortgezet Onderwijs onderwezen in de Faculteit Educatie, 2 lopen (Master of Counseling Interventie in formele en niet-formele en Master Teacher Training bevat School, training and Languages), 1 door ANECA en opkomende implementatie, Master ICT en Onderwijs goedgekeurd: de vorming en leren in digitale omgevingen, en 3 meer beschouwd als levensvatbaar en in verschillende fasen van het verificatieproces (Master of Advanced Studies in het onderwijs, Master in Human Development and Sustainability Master in innovatie in het onderwijs en lager onderwijs). Hoewel, in de toekomst, geen meester die van de faculteit van het onderwijs te bieden, zal ook een snelkoppeling route naar de doctoraatsopleiding gepresenteerd zijn.

In dit verband heeft de Commissie voor het bereiden van deze Feasibility Plan van mening dat de bijzondere kenmerken van de doctorale studies en de verscheidenheid van de behoeften en methoden van onderzoek training in de verschillende gebieden van kennis, adviseren deze hoge mate van flexibiliteit en de breedte in regulering van deze studies.

Een korte geheugen van precedenten op het gebied van opleiding door onderzoek en de productie van de artsen, die de uitgebreide ervaring van de verschillende afdelingen en kennisgebieden die deel uitmaken van dit centrum weerspiegelt, ondersteunen de heuristische traject van deze macht en steunt dit voorstel. Dit blijkt uit de verscheidenheid van de aangeboden programma's sinds de start doctorale studies in Spanje in formaat geregeld postdoctorale studie. Tabel gecoördineerd departementale en interdepartementale programma, dat sinds 1986 les aan de Faculteit Educatie ULL getoond. Daarnaast heeft de faculteit ook deelgenomen aan programma's van andere faculteiten en andere nationale en internationale universiteiten.

Faculteit Educatie ULL in de huidige PhD-programma in het onderwijs, georganiseerd departementale's ten behoeve van uitsterven, en in de laatste tien jaar hebben 34 proefschriften in onze faculteit verdedigd. In de afgelopen 5 jaar hebben zij 15 proefschriften te lezen, niet inbegrepen in deze tellen mee voor andere vormen van samenwerking of co-richting van stellingen met andere faculteiten van universiteiten in binnen- en buitenland. We hebben momenteel 70 studenten in het proefschrift fase en van hen zijn er 51 projecten geregistreerd proefschrift. Bij het toezicht op de voortgang en de vooruitgang van onze promovendi in ontwikkeling van zijn proefschrift is de prognose voor het lezen en de verdediging van ten minste 8 proefschriften tijdens 2013/14.

Gezien het aantal alumni van bedreigde graden (166 graden tussen de twee Pedagogiek en Psicopedagogía- en 417 van de vier specialismen van Master), berekening van studenten in verschillende klassen in het lopende jaar 2013-2014 ( 690 Leraar in Early Childhood Education; 924 in Master in het primair onderwijs, pedagogie 899; 27 Aanpassing opleiding bij kinderen, en 57 Aanpassing Course in het jeugdwerk Grade: 57) en afgestudeerden (121 in 2011/2012) en ingeschreven (129 in 2012/2013) in de twee titels van Master geleerd vandaag op de Faculteit Educatie van de ULL, gezien de toename van de studentenpopulatie geïnteresseerd in de voortzetting postdoctorale en doctorale studies op dit gebied kennis zal merkbaar in de korte termijn. Daarnaast werd een verhoogde internationale betrekkingen samenwerking die sterren in dit centrum in de afgelopen jaren, is rijk aan de belangstelling voor studies van master- en doctoraten in deze faculteit door studenten van andere breedtegraden. De vraag, dan, om het bereik van de kwalificaties van de Meester uit te breiden en een Doctoral Programme in het onderwijs in overeenstemming met de eisen van de opleiding, onderzoek, innovatie en sociale overdracht van kennis te consolideren, rechtvaardigt de voorgestelde haalbaarheid en voortdurende controle , als gevolg van een bewuste faculteit van de dringende noodzaak om passende om zulke eisen van de huidige en de toekomstige aanpak vinden.

Daarom achten wij het noodzakelijk om tegemoet te komen aan de Doctoral Programme in het onderwijs nu voorgesteld onderzoek naar de tradities van de verschillende gebieden van de kennis van de Faculteit Educatie van de ULL, de presentatie van een doctoraal programma met twee grote lijnen van het onderzoek , te weten:

  • Regel 1: Onderzoek en innovatie in het onderwijs
    • pedagogische denken: politiek, de maatschappij, ontwikkeling en duurzaamheid;
    • Ontwerp, ontwikkeling en evaluatie methoden van onderwijzen en leren.
  • Regel 2: Onderwijzen en leren in specifieke gebieden van kennis

De onderzoeksthema's zijn afgeleid, niet alleen van die betrokken zijn bij elk van de belangrijkste lijnen, maar van verschillende niveaus van analyse afgeleid van contexten van actie-elementen: onderwijs, school, klas en opvoeders, evenals verschillende niveaus actie; voortgezet, hoger onderwijs, niet-formeel of de gemeenschap het kleuter-, lager en onderwijs gedurende het hele leven.

Relatie van het voorstel met de huidige situatie van IDI professionele wetenschappelijke veld in het gebied.

De twee lijnen van onderzoeksvoorstellen zijn gekoppeld aan de Europese strategie Europa 2020, die onder de vijf algemene doelstellingen omvat twee nauw verwante lijnen van het onderzoek dat dit doctoraal programma bevordert, te weten:

  1. Het opleidingsniveau en het verminderen van schooluitval tarieven.
  2. Bevorderen van de sociale integratie door de bestrijding van armoede en sociale uitsluiting.

De recente State Plan van wetenschappelijk en technisch onderzoek en innovatie 2013-16, goedgekeurd door kabinet op 1 februari 2013, omvat vier doelpunten, waarvan er één is de bevordering van IDI acties om de uitdagingen van de samenleving, om bij te dragen aan het oplossen van de huidige en toekomstige behoeften van onze samenleving, in lijn met de uitdagingen van de Spaanse strategie en terug te vinden in de Europese strategie Horizon 2020. Veel van deze uitdagingen zijn sociale verandering en transformatie, dat vereist onderwijs systemen te implementeren educatieve strategieën gericht op bewustwording en het verwerven van nieuwe gewoontes en gedrag om een ​​nieuwe maatschappij naar duurzaamheid, technologische ontwikkeling en welzijn. Bij de ontwikkeling van de manier waarop om deze uitdaging aan, is het Nationaal Plan toegevoegd: onderzoek in de sociale wetenschappen en geesteswetenschappen alsook onderzoek dat genderperspectief bevat zal een transversaal karakter hebben en als zodanig zal in de ontwikkeling van het onderzoek worden opgenomen wetenschappelijk-technische en innovatie die gericht zijn op het vinden van oplossingen voor de problemen van de samenleving. Onderwijsonderzoek wordt zo een maatschappelijke behoefte aan prioriteit gegeven aan onderzoek en innovatie: a) het burgerschap van de kennismaatschappij moet andere educatieve zorg en andere vormen van onderwijs en leren; b) de educatieve uitdagingen van de huidige samenlevingen vereisen nieuwe contrasterende kennis aan de nieuwe eisen van de educatieve contexten te voldoen. Technologieën voor communicatie en informatie, intercultureel onderwijs, gendergelijkheid en respect voor diversiteit van alle soorten, onderwijs gedurende het hele leven, zijn slechts enkele voorbeelden van deze nieuwe uitdagingen.

Daarom is het Nationaal Plan ID i 2011-2015, onder de vijf prioritaire sectoren zoals onderwijs, sociaal-culturele en economische, waarin staat dat de verwezenlijking van gekwalificeerd personeel begint met de laagste niveaus van onderwijs en derhalve Het vereist de opbouw van capaciteit voor permanente educatie bij de burgers: met deze mogelijkheden niet alleen in staat het verwerven van kerncompetenties die inzetbaarheid te garanderen, helpt het om actief burgerschap, kritisch, staat de aanpak van maatschappelijke en interculturele dialoog activeren en te ontwikkelen, indien kan leiden tot een verandering in het model van economische ontwikkeling, in lijn met de Europese strategie uitgevaardigd door de Onderwijs en opleiding 2020 (ET 2020).

Ten slotte, een van de onderzoeksgebieden van de Canarische eilanden, door de Canarische Agentschap voor Onderzoek, Innovatie en Informatiemaatschappij voorgesteld, mechanismen worden gedefinieerd om de doelstellingen en prioriteiten van het onderzoeksbeleid en innovatie in de autonome regio medium ingesteld termijn en de specifieke sectorale niveau is de educatieve en culturele ontwikkeling van de Canarische eilanden.

Andere, meer specifieke gebied van onderwijs initiatieven die onderwijs ondersteuning van het onderzoek op de Canarische Eilanden zijn die van de Canarische Foundation op onderwijs van de Canarische Eilanden regering te promoten. Onder andere als doel we zijn:

a) Het beheer van educatieve programma's voor samenwerking met ontwikkelingslanden, met name Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse landen, volgens de richtlijnen van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Sport;

b) De ontwikkeling van de betrekkingen met andere instellingen met het management functies leermiddelen, onderzoek en samenwerking.

Canarias, zijnde een geografisch afgelegen gebied, presenteert educatieve scenario's met beperkingen die situaties met speciale onderwijsbehoeften zijn afgeleid en daarom specifieke aandacht zoekers. Schaarse particulier onderwijs, moeilijkheden mobiliteit, sociale, industriële en schaarse natuurlijke omgeving zijn een aantal van deze beperkingen, maar ook dichtbevolkte en met een hoge percentages van buitenlandse bevolking gebied, en bezoekers van de toeristische industrie die ons gebied kenmerkt.

Deze contextuele zwakte die ons kenmerkt en tegelijkertijd bevoorrecht is vanwege zijn strategische situatie, heeft overeenstemming bereikt over de eenmaking van de doelstellingen met die van andere lokale initiatieven zoals het pact voor onderwijs op de Canarische eilanden, geleid door het ministerie van Onderwijs van de regering van de Canarische Eilanden, en Campus of Excellence Tricontinental van de Universidad de La Laguna .

Dit voorstel richt zich daarom niet alleen op alle feitelijke en potentiële onderzoek paden tegemoet te komen, maar om de vooruitgang, openingen en avant-garde in de productie van pedagogische kennis plaatsvinden stimuleren en sociale overdrachten het. Alle ingebed in een bredere masterplan dat een nieuwe algemene kaart van graduate graden adressen, ook de uitbreiding van het aanbod heren naar het nieuwe heuristieken pre-proposal fase doctoraatsopleiding behoeften.

In een tijd van consolidatie van de academische convergentie binnen Europa, willen we dat de ruimtelijke en conceptuele bereik dat de divergencias- verzadigen in Latijns-Amerika en Afrika bevat te openen; consistent met dat wat ten zuiden van het noorden Canarias, het aansluiten van de brug en de emotionele en intellectuele kruising tussen de continenten; bijzondere aandacht, vanwege zijn strategische geografische ligging en historische aanwezigheden, en spreekt de unieke traditie van het koppelen van de regio met de Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse continenten.

De Universidad de La Laguna heeft altijd bijzondere aandacht besteed aan deze voorwaarde van een brug van internationale betrekkingen, op zo'n manier dat de banden met verschillende academische en culturele instellingen van dit geografische gebied belangrijke strategische waarden zijn geworden binnen ons internationaliseringsbeleid. Voor een groot deel zijn dankzij dit onderscheidende kenmerk tal van studies naar voren gekomen op vele gebieden van kennis, gezamenlijke onderzoeksprojecten, een breed scala aan uitwisselingen en vele samenwerkingsovereenkomsten. De universitaire, sociale en politieke context van de Canarische eilanden kan niet worden uitgesloten van het drievoudige continentaliteitsproject waarin de Universidad de La Laguna haar status als een campus van topkwaliteit behoudt.

De Academische Commissie heeft ook gewezen op de noodzaak om dat aanbod een diploma, flexibel en divers in de inhoud, de kenmerken en modaliteiten prestaties te bevorderen, om uit te breiden en te voeden vanaf daar de belangrijke internationale projectie. In het bijzonder, voeden en vernieuwen van onze traditionele relaties en belangen ook in de niet-EU-gebied (dat wil zeggen dat andere bevoorrechte bevorderen van de handel met Latijns-Amerika en Afrika, postdoctorale opleiding en gezamenlijke onderzoek plaats). Dit alles, en niet te vergeten het hele netwerk van overeenkomsten en in het milieu in Europa gevestigde contracten en administratief eigen grondgebied. In dit verband is het opmerkelijk dat de Faculteit Educatie van de ULL niet immuun voor de mobiliteit van studenten en docenten is door middel van programma's geregeld voor, noch het begin van het onderzoek strategieën en gezamenlijke publicatie met Europese collega's een brede geografische herkomst.

Integratie van de doctoraatsopleiding binnen een doctoraal netwerk

De Universidad de La Laguna is bezig met het opzetten van de Doctoral School, waarvan dit programma deel zal uitmaken. De oprichting ervan werd goedgekeurd in de Raad van Bestuur op 26 september 2013.

Studies full-time en part-time

Voorspelling van de studenten wordt geschat dat 2/3 (. Circa 16 studenten) doen full-time, en 1/3 (ong. 8 studenten) in deeltijd.

competenties

basis-

  • CB11 - systematisch begrip van een veld van studie en beheersing van vaardigheden en methoden van onderzoek met betrekking tot het veld.
  • CB12 - Mogelijkheid om te bedenken, ontwerpen en creëren, implementeren en neemt een substantieel proces van onderzoek en creatie.
  • CB13 - Mogelijkheid om bij te dragen aan de uitbreiding van de grenzen van de kennis door origineel onderzoek.
  • CB14 - Mogelijkheid om kritische analyse en evaluatie en synthese van nieuwe en complexe ideeën uit te voeren.
  • CB15 - Het vermogen om te communiceren met de academische en wetenschappelijke gemeenschap en de samenleving in het algemeen over hun vakgebied in de wegen en talen algemeen gebruikt in internationale wetenschappelijke gemeenschap.
  • CB16 - Mogelijkheid om, binnen de academische en professionele context, wetenschappelijke, technologische, sociale, artistieke en culturele ontwikkeling in een kennismaatschappij.

Vaardigheden en persoonlijke vaardigheden

  • CA01 - Navigeren onze contexten waarin er weinig specifieke informatie.
  • CA02 - Zoek de belangrijkste vragen die beantwoord moeten worden om een ​​complex probleem op te lossen.
  • CA03 - Het ontwerpen, creëren, ontwikkelen en lanceren van nieuwe en innovatieve projecten in zijn vakgebied.
  • CA04 - Work in apparatuur en zelfstandig in een internationale of multidisciplinaire context.
  • CA05 - kennis te integreren, met complexe materie, en het formuleren van uitspraken met beperkte informatie.
  • CA06 - Kritiek en de verdediging van de intellectuele oplossingen.

andere vaardigheden

  • CG0 - de verwerving van extra vaardigheden is niet de bedoeling

opleidingsactiviteiten

  • Deelname aan seminars en workshops Educational Research ..
  • Deelname aan nationale of internationale conferenties:
  • Voorbereiding en publicatie van wetenschappelijke rapporten
  • mobiliteit
  • Methodologische cursussen en gespecialiseerde opleiding bibliografische

toelatingscriteria

toelatingscriteria

De kandidaat die toegang wenst tot de doctoraatsopleiding van het onderwijs moet toegang en toelating aanvragen volgens de procedures die door de Universidad de La Laguna in de Graduate Commission zijn vastgesteld tot de goedkeuring van de oprichting van de Doctoral School door de Gemeenschap Autónoma, proces dat overeenkwam om de raad van bestuur van de ULL te initiëren in zijn zitting op 26 september 2013.

Het Academisch Comité is verantwoordelijk voor de uitvoering van de planning van de toelating tot de kandidaten na te gaan of zij voldoen aan de bij Koninklijk Besluit 99/2011 de algemene toegang eisen, van 28 januari en regelgeving officiële leer van de ULL die zich ontwikkelt, omdat het in artikel 15 dat de functies van het Academisch Comité van de Doctoral programma's.

De Academische Commissie zal worden samengesteld uit 7 hoogleraren, volgens hetgeen is vastgesteld in artikel 14 van de Regeling van het officiële doctoraat van de Universidad de La Laguna , in de secties 1 en 2:

  1. De wetenschappelijke commissie officiële doctoraal programma bestaat uit maximaal zeven professoren en / of onderzoekers die betrokken zijn bij het, met inbegrip van de academische coördinator, die zal optreden als voorzitter van het zelfde. In de wetenschappelijke commissie moet worden geïntegreerd, ten minste één lid van elke regel van het onderzoek als de doctoraatsopleiding, met inachtneming van de vorige limiet. In het geval dat er meer dan zeven regels van het onderzoek, aan het einde van elke term zal er een vernieuwing van de wetenschappelijke commissie, de toetreding als leden van hetzelfde, docenten en / of onderzoekers lijnen die geen vertegenwoordigers had in de vorige termijn. In voorkomend geval zal een roterend systeem van benoeming van de leden voor elke lijn van het onderzoek, zodat elke lijn het academisch vertegenwoordiger commissie op meer dan twee opeenvolgende ambtstermijnen niet over worden vastgesteld.
  2. De leden van de wetenschappelijke commissie die professoren en onderzoekers moeten voldoen aan dezelfde requisitosn instellen voor toezichthouder in het overeenkomstige doctoraatsopleiding.

Doctoral Programme in leden Education zal zijn 7, zoals aangegeven en zal zijn:

De academische coördinator van de PhD-programma

3 vertegenwoordigers van het onderzoek Regel 1: Onderzoek en innovatie in het onderwijs

3 vertegenwoordigers van de Research Line 2: Onderwijzen en leren in specifieke gebieden van kennis

Indien het aantal inschrijvingen de plaatsen aangeboden nieuwe toegang overschrijdt, zal toewijzing van de plaatsen worden gemaakt, op grond van artikel 7 van het Koninklijk Besluit 99/2011 van 28 januari, op basis van de volgende criteria voor de beoordeling van verdienste selectie

  • transcript van bachelordiploma of gelijkwaardig verklaard kandidaat (25%)
  • transcript van een Master's degree in verband met het onderzoek van dit doctoraal programma: onderzoek en innovatie in het onderwijs en Onderwijzen en leren in specifieke gebieden van kennis (35%).
  • professionele ervaring met betrekking tot het onderwijs (10%).
  • onderzoekservaring (deelname aan conferenties, publicaties, lidmaatschap onderzoeksprojecten (10%).
  • Het verkrijgen van subsidies en subsidies voor onderzoek (10%).
  • geaccrediteerde taalvaardigheid B2 of hoger (bij voorkeur in het Engels) (10%).

Programma helpt studenten met een handicap ULL, met inachtneming aangegeven in RD 99/2011, zal helpen in het geval van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften als gevolg van een handicap op mogelijke behoeften te evalueren en aan te pakken voor de aanpassingen voor integratie in het onderwijs en sociale van de mensen die deelnamen aan de doctoraatsopleiding die het nodig hebben.

Op het moment van toelating, de wetenschappelijke commissie van het doctoraatsprogramma is toegewezen aan de kandidaat een academische tutor, die is een professor dokter ULL met aantoonbare onderzoekservaring die behoren tot het doctoraat in die zijn toegelaten (artikel 9 van Verordening van de officiële doctorale ULL).

De academische tutor is de taken en de volgende opdracht toegewezen:

  • Voor de samenhang tussen de taken van de promovendus en de regisseur en zijn onderzoeksgroep.
  • Zorg ervoor doctoraal student interactie met de wetenschappelijke commissie van het doctoraatsprogramma.
  • Zorg ervoor dat de toereikendheid van de opleiding van promovendi en onderzoeksactiviteiten met de beginselen van het programma en de Doctoral School.
  • Documenten ondertekenen inzet en promovendus activiteiten.
  • Herzien en te ondertekenen het onderzoeksplan van de doctorandus.
  • Bereid de vereiste verslagen aan het toezichtcomité.

De wetenschappelijke commissie van het doctoraatsprogramma kunt instellen, voor alle gevallen, de academische tutor is de scriptie directeur, tenzij de directeur geen hoogleraar aan de ULL.

U kunt de benoeming van academische docent op elk moment tijdens de periode van de uitvoering doctoraat aan de ene kant te veranderen, eens gehoord de promovendus en op voorwaarde dat gerechtvaardigde redenen, en aan de andere kant een scriptie adviseur kan ook afzien van het mentorschap van thesis, als gerechtvaardigde redenen ook eens. In dit geval moet de wetenschappelijke commissie van het doctoraatsprogramma een nieuwe docent voor te stellen promovendi.

Het regime van de inzet van studenten tot de promotie, als bedoeld in artikel 7.2 van het reglement van de officiële doctorale ULL, in uitvoering van artikel 2.2 van de regels van vooruitgang en duurzaamheid in officiële graden in de ULL zal per definitie full time, en sinds haar toelating tot de opleiding tot het indienen van de aanvraag voor neerlegging van het proefschrift trascurrirá een maximum van drie jaar. Verstreken deze termijn kan de Academische Commissie, op verzoek van de kandidaat, geïnformeerd door haar supervisor, de verlenging van deze termijn voor een jaar, verlengbaar in ieder geval, bij wijze van uitzondering, een extra jaar.

Op grond van artikel 7.3 van de verordening, zal de inzet part-time doctoraat verzoek uitdrukkelijke toestemming van de Academische Commissie van het doctoraatsprogramma zijn. In dit geval zal de deadline voor het indienen van neerlegging van het proefschrift een maximum van vijf jaar, te verlengen met twee jaar voorafgaande goedkeuring van het Academisch Comité op verzoek van de kandidaat op de hoogte van zijn thesis. Deze uitbreiding zal worden uitgebreid in ieder geval, bij wijze van uitzondering, een extra jaar.

Studenten die willen een PhD-programma studeren onder een part-time positie moeten gelden bij het indienen van de aanvraag voor toelating tot het of, eenmaal toegelaten, wanneer Concur in hen een van de hieronder vermelde omstandigheden en mogelijk te maken erkenning als part-time studenten, als bedoeld in artikel 7.3 van het reglement van de officiële doctorale ULL.

Om als doctoraatsstudent in eenzame part-time positie in aanmerking komt, moet u een aanvraag indienen op de wijze en binnen de daarvoor gestelde termijnen worden gerechtvaardigd dat het onvermogen om deze studies uit te voeren in het kader van een full-time om redenen arbeid activiteit, speciale onderwijsbehoeften, de behoeften van de familie zorg, high-performance atleten of op hoog niveau, evenals die welke worden beoogd in de regels van de duurzaamheid van de ULL of, in voorkomend geval, in de regelgeving die zich ontwikkelen.

Deze verzoeken zullen worden opgelost voordat de voor inschrijving in doctorale studies vastgesteld door de wetenschappelijke commissie van de overeenkomstige doctoraatsprogramma periode. Tegen deze beslissing kan beroep bij de Rector binnen één maand na de kennisgeving worden ingediend.

Elke doctoraal programma wordt het maximale percentage van de studenten die part-time promotie kan uitvoeren vast te stellen. Deze gegevens kunnen worden verkregen door contact op het academische programma gids en worden vastgesteld vóór het begin van elk academiejaar.

Niettegenstaande het voorgaande, tijdens de ontwikkeling van de PhD-programma, kunnen wijzigingen aan te vragen in de wijze van inzet, op voorwaarde dat de volgende omstandigheden:

  • Promovendi met part-time inzet langs de PhD-programma missen de omstandigheden waarmee ze werden toegelaten en als zodanig herkend worden automatisch studenten van de PhD-programma op een full-time. Vanaf dat moment, ze hebben drie jaar voorafgaand aan de kandidaatstelling voor storting van het proefschrift, op voorwaarde dat zij niet geslaagd meer dan twee jaar onder de voorwaarde part-time student.
  • Doctorandi die doctoraatsstudie onder een full-time blik te hebben begon op de noodzaak om een ​​aanvraag voor de status van de part-time student en voldoen aan een van de hierboven genoemde eisen, zijn verkrijgbaar bij de toekenning van die status aan de presentatie van het depot verzoek van het proefschrift van een maximale tijd die samen met de reeds verstreken niet meer dan 5 jaar.

In het geval van promovendi die hun toewijding regime zijn veranderd in de loop van de uitvoering van hun studies (artikel 7.4 van het reglement doctoraatsstudie ULL), is een factor van 5/3 ingesteld op stap toewijding voltijds naar deeltijd inzet en 3/5 veranderingen part-time volledig, ten behoeve van rekentijd in secties één en derde lid vastgesteld.

Ook het aantrekken van studenten uit andere landen, met bijzondere aandacht voor die van de Europese en Latijns-Amerikaanse landen zal worden aangemoedigd.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Spaans


Laatst bijgewerkt op June 19, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
Deeltijd
Voltijd
Locations
Spanje - Santa Cruz de Tenerife, Canarische Eilanden
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan