Officiële Doctoraal Programma In Het Eigen Vermogen En Innovatie In Het Onderwijs

Universidade da Coruña

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Officiële Doctoraal Programma In Het Eigen Vermogen En Innovatie In Het Onderwijs

Universidade da Coruña

comm

Introductie

Het programma PhD in het eigen vermogen en innovatie in het onderwijs Het wordt gepromoot door de universiteiten van A Coruña, Cantabrië, Oviedo, Santiago de Compostela en Vigo (Coordinating University). Het is gericht op het opleiden van docenten en educatieve onderzoekers vanuit het perspectief van het eigen vermogen en innovatie.

Waarom studeren de mate

Dit programma is erop gericht om te reageren op de behoefte in de huidige maatschappij om zich te concentreren op het onderwijs vanuit het perspectief van het eigen vermogen en innovatie, rechtvaardigen hun interesse en behoefte van de volgende gegevens:

  • De behoefte aan continuïteit en bieden wegen van onderzoek naar studies als gevolg van de nieuwe organisatie van het universitaire systeem in het onderwijs specialisatie, met name:
    • studies lerarenopleiding en het lager onderwijs, dat na recente hervormingen zijn geroepen om toegang te krijgen en hebben de continuïteit in studies van de tweede en derde cyclus;
    • studies lerarenopleiding Verplichte secundair onderwijs, beroepsopleiding en taalonderwijs,
    • másteres andere bestaande educatieve expertise in de deelnemende universiteiten.
<li> De realisatie van de noodzaak om onderzoek dat de problemen van sociale en educatieve ongelijkheid in onze samenleving adressen bevorderen en het nemen van nieuwe vormen als gevolg van de sociale veranderingen van het land en de gevolgen van een geglobaliseerde economie en een steeds meer gefragmenteerde samenleving . De vorming van onderzoekers bereid zijn op te sporen, te analyseren, te onderzoeken en innovatieve educatieve processen inzetten voor gelijkheid, sociale rechtvaardigheid en integratie te bevorderen is een uitdaging van grote complexiteit die de kern van dit programma. In dezelfde trainingseducatieve onderzoekers als een belangrijk instrument wordt verondersteld meer rechtvaardige onderwijs te bevorderen en de onmisbare rol van onderwijsonderzoek van cruciaal belang voor de educatieve en maatschappelijke transformatie wordt herkend. Daarom is het bijzonder belangrijk om te laten zien dat het programma Interuniversitair PhD in het eigen vermogen en innovatie in het onderwijs is gericht op de grenzen van het onderwijs kennis uit te breiden om kapitaal aan te trekken als een uitdaging om verbetering en kwaliteit te bereiken in het onderwijs, zodat de binomiale equity- Innovatie is het kenmerk van dit programma, dat een bepaalde manier van het begrijpen van onderwijsonderzoek wordt gedeeld door de deelnemende universiteiten zal bepalen.</li> <li> Research training is ook een belangrijk element van een samenleving die gebaseerd is op kennis.</li>

Om dit doel te bereiken is het noodzakelijk om aanzienlijk te verhogen van het aantal mensen met specifieke vaardigheden die relevant zijn voor het ontwikkelen en processen die gericht zijn op de verbetering van pedagogische onderzoek.

Dit doctoraal programma zal helpen om de aanwezigheid in educatieve en sociale instellingen van een groter aantal mensen met een onderwijsonderzoek competentie.

Onderzoek dat is gericht op de grenzen van onderwijs, kennis inzetten voor de overdracht van kennis, in staat om nieuwe routes en alternatieve manieren van denken en re-Conceptualize onderwijs te openen, evenals transformeren en te verbeteren uit te breiden.

Wat je leert

Het programma heeft twee basislijnen onderzoek, waarin een aantal sublijnen verschillen:

Processen van in- en uitsluiting socioeducational

  • Gelijkheid en integratie voor school verbetering
  • Verlating en falen op school
  • lesmateriaal en billijkheid
  • Het geslacht aanpak in de processen van uitsluiting en integratie
  • Meertaligheid: integratie en gelijkheid van de talen
  • Equity, sociale verandering en duurzame ontwikkeling
  • Welzijn, kinderen en jongeren
  • Groepen of het risico van sociale uitsluiting
  • intercultureel onderwijs

Innovatie voor educatieve equity

  • Onderwijsleerproces voor aandelen
  • mediageletterdheid en digitale competentie voor aandelen
  • Ontwikkeling van het aanleren van vaardigheden voor aandelen
  • Advies en begeleiding als ondersteuning voor de kwaliteit en rechtvaardigheid in onderwijs
  • Innovatie in lesmateriaal
  • innovatief onderwijsbeleid en sociale rechtvaardigheid
  • Het historische gebouw een inclusieve en innovatieve schoolcultuur

onderzoekslijnen

Dit zijn de lijnen van het onderzoek van dit doctoraal programma:

  • Innovation for Educational Equity
  • Processen van in- en uitsluiting socioeducational

Specifieke opleiding supplementen

Indien de doctorandus niet over de volledige voorafgaande training vereist door het programma, zal toelating tot de opleiding afhankelijk van het overwinnen van specifieke opleiding supplementen die onderwerpen of modules en masteropleidingen kan zijn. Ins toegewezen aan dezelfde doctoraal student mag niet meer dan 15 studiepunten en kan gemaakt voorafgaand aan of gelijktijdige inschrijving in de academische begeleiding in het programma vorm.

In geval van gelijktijdige uitvoering studenten moeten registreren voor deze supplementen op het moment van inschrijving in de academische toezicht programma, dat moet worden overwonnen binnen een periode van drie opeenvolgende semesters maximum. Als dit niet gebeurt, zullen de studenten in het programma worden verwijderd.

complementen

  • Statistische data-analyse in onderwijsonderzoek
  • postparadigmática interpretatieve onderzoek in het onderwijs: etnografie social mapping
  • Educational onderzoek vanuit een kwantitatief perspectief
  • De historisch-onderwijsonderzoek
  • Actieonderzoek en onderwijsvernieuwing
  • onderzoeksoriëntatie
  • Methoden van onderzoek: case studies
  • onderzoeksmethodologie in drama, geschiedenis en maatschappij
  • Methodes ter beoordeling van de kwaliteit in scholen
  • Controverses en afbeeldingen in het onderwijs in een multiculturele samenleving.
  • Onderwijs van de media in de samenleving multiscreen
  • Informatietechnologie en communicatie (ICT) in het onderwijs: wat, wie en hoe ze te integreren in scholen en klassen. Werkprojecten.
  • Integratie van educatieve inclusie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
  • Continue opleiding informatiemaatschappijen
  • Onderwijs en gelijkheid beleid
  • Politiek, cultuur, onderwijs en buitenschoolse rechtvaardigheid in een democratische samenleving
  • Beroepskeuzevoorlichting in de context van het leren gedurende het hele leven
  • Evaluatieonderzoek programma's en educatieve diensten
  • Onderzoeksmethodologie in de podiumkunsten
  • lichamelijke opvoeding, gezondheid en kwaliteit van leven
  • Recreatie en Sport: vooruitzichten voor de socio-educatieve actie tijdens de kindertijd
  • wiskunde onderwijs en sociale en culturele onderdelen van het curriculum
  • Attitudes in het leren van wiskunde
  • Leerproblemen in de natuurwetenschappen
  • Leerstrategieën in wetenschap en milieu-educatie
  • Ontstaan ​​en evolutie van het onderwijssysteem in Galicië in de hedendaagse periode
  • sociale problemen. jeugdrecht en het onderwijs
  • Gemeente en educatieve actie
  • Onderwijshervormingen en innovaties: tussen onderwijsbeleid en de schoolpraktijk
  • Actie onderzoek en innovatie
  • Instrumenten voor de evaluatie van programma's en diensten
  • Informatieverwerking in het beheer en de evaluatie van instellingen
  • integratie en onderwijspsychologie praktijk
  • Onderzoeksmethodologieën georiënteerde innovatie
  • Behoeftenonderzoek en programma-evaluatie
  • Projecten en onderzoeksrapporten
  • Onderzoek en innovatie in het taalonderwijs en buitenlandse literatuur
  • Kwantitatief onderzoek georiënteerde innovatie
  • Innovatie gerichte kwalitatief onderzoek
  • kwalitatieve methodologie
  • kwantitatieve methodologie
  • Methoden en technieken voor het verzamelen van informatie over de toegepaste psychologie

Training Activiteiten Programma

Zijn gepland in het curriculum van de doctoraatsopleiding een reeks gezamenlijke activiteiten die gericht zijn op de coördinatie tussen de universiteiten en de relatie tussen studenten en docenten die nodig zijn voor inter-universitaire opleiding: via dezelfde activiteiten, die roterend zijn en gesequenced in verschillende universiteiten en door universiteiten blijft in het kader van het programma en andere universiteiten waarmee de overeenkomsten zal worden onderhandeld om bezoeken te vergemakkelijken van studenten.

In zijn structuur en organisatie, zullen de activiteiten ook rekening houden met de 2-line onderzoek programma, zodat studenten kunnen gaan kiezen (geholpen door haar bestuurders en docenten) die activiteiten van de training die overeenkomen met de lijn zijn proefschrift onderzoek register.

Wat betreft de volgorde van het curriculum, 48 uur van specifieke activiteiten die elke student moet nemen, zijn verdeeld over de drie jaar durend programma voor studenten full-time en meer dan vijf jaar voor studenten in de tijd gedeeltelijke, zodat de training project van de studenten van de verschillende soorten materialiseert als volgt:

  • Guidance dagen. Verplichte het eerste jaar: 4 uur
  • Programma ontmoetingen met onderzoekers. 5 worden gehouden per jaar, met een looptijd van 4 uur elke vergadering. 2 moet elk jaar bij te wonen, wat neerkomt op 6 ontmoeting meer dan drie jaar en een totaal van 24 uur training per student. Part-time studenten te wonen op basis van hun beschikbaarheid en thematische focus, hetzelfde aantal bijeenkomsten in de 5 jaar voordat het.
  • Monografische seminars. Ten minste 1 jaar. Vereist 3, met een duur van 4 uur, 12 uur vertegenwoordigt pupil. Full-time studenten zal maken in de drie jaren van het programma, terwijl part-time studenten heeft 5 jaar tot en met 3 Seminars opkomst.
  • Ontmoetingen met jonge onderzoekers. Held augustus 1 uur per jaar. 1 vereiste bij te wonen over de drie jaar voor full-time studenten en hetzelfde, maar meer dan 5 jaar, als part-time studenten. Totaal: 8 uur.

In aanvulling op deze opleidingsactiviteiten, aan het einde van het eerste semester van het eerste jaar (te beginnen na de voltooiing van inschrijving) alle studenten moeten voorbereiden en hun afstudeerproject te verdedigen.

Aan het einde van het eerste en tweede jaar zullen alle studenten hebben de Annual Research Plan presenteren, en na het derde jaar de verdediging van zijn proefschrift. Deze termen, zoals aangegeven verlengen in 2 jaar voor part-time studenten, die onder leiding van bestuurders en docenten, zal een training route die moet uitmonden in de verdediging van het proefschrift ontwerp van vijf jaar begonnen met de doctorale periode.

professionele en academische uitgangen

Leerkrachten op verschillende niveaus van het onderwijssysteem en onderzoekers op het gebied van onderwijs.

Aanbevolen profiel

Zij zullen prioritaire toegang tot doctoraal aanvragers die voorafgaande opleiding academici en carrière op het gebied van onderwijs, geprioriteerd deze kandidaten volgens het transcript te hebben.

CAPD kunnen kandidaten van wie de vooropleiding graad of meester is niet nucleair-gerelateerde onderwijs op voorwaarde dat de Commissie van mening dat hun loopbaan opleiding en / of werkervaring in overeenstemming is met het programma toe te laten. Deze kandidaten worden gelijk met voorrang voor de academische record.

Elke universiteit zal de toelating van de quota van de kandidaten te maken en, indien het quotum niet wordt behandeld, kan niet tot toewijzing zetels worden toegewezen aan de kandidaten van andere universiteiten.

Hebben voorrang die de volgende masteropleidingen hebben afgerond (tussen haakjes vermeld of ze training supplementen moet maken):

  1. Master in innovatie, begeleiding en educatieve evaluatie door de Universiteit van A Coruña (no).
  2. Master's Degree in Lerarenopleiding ESO, Baccalaureate, beroepsopleiding en taalonderwijs aan de universiteiten van A Coruña, Cantabrië, Oviedo, Santiago de Compostela en Vigo (si).
  3. Master's Degree in onderzoek en innovatie in het onderwijs contexten door de Universiteit van Cantabria (geen)
  4. Master in Interventie en sociaal-pedagogisch onderzoek aan de universiteit van Oviedo (geen)
  5. Master in het onderwijs, gender en gelijkheid aan de Universiteit van Santiago de Compostela (no)
  6. Processen Master in het onderwijs aan de Universiteit van Santiago de Compostela (no)
  7. Master in Onderzoek onderwijs, culturele diversiteit en Community Development aan de Universiteit van Santiago de Compostela (no)
  8. Master's Degree in de Pedagogische Activiteiten in Nature door de Universiteit van Santiago de Compostela (no)
  9. Master in leerproblemen en cognitieve processen aan de Universiteit van Vigo (geen)
  10. Master in psicosocioeducativa onderzoek met adolescenten van de Universiteit van Vigo (geen)
  11. Master in de specifieke behoeften van onderwijsondersteuning van de Universiteit van Vigo (si)
  12. Master's Degree in Multidisciplinaire Interventie in verscheidenheid in de pedagogische contexten door de Universiteit van Vigo (si)
Deze school biedt programma's in:
  • Spaans


Laatst bijgewerkt op July 6, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
3 - 5 jaar
Deeltijd
Voltijd
Locations
Spanje - A Coruña
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2018
Spanje - A Coruña
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan