Introductie
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
De afdeling is in staat om MPhil- en PhD-graden te begeleiden door onderzoek en scriptie in een breed scala van culturele en taalkundige onderwerpen. Studenten die van plan zijn onderzoek te mogen doen, moeten zich niet gedwongen voelen om hun keuze van onderwerpen te beperken tot die aangegeven tegen de namen van huidige medewerkers (postdoctorale studenten hebben onlangs gewerkt aan uiteenlopende onderwerpen zoals kleurensymboliek in oude Chinese teksten, Chinese cinema en Chinese braillesystemen, en vertaalstudies). Indien nodig kunnen regelingen worden getroffen voor gezamenlijk toezicht met docenten van andere afdelingen van SOAS . Onderzoek op MPhil- en PhD-niveau is gebaseerd op literair, documentair en archiefmateriaal in de talen van het gebied en / of op veldwerk in die talen.
Onze alumni zijn te vinden in academische en overheidsfuncties, journalistiek en andere media, musea, kunstgalerijen, hulporganisaties, bibliotheken, liefdadigheidsinstellingen, medicijnen en grote en kleine bedrijven van vele soorten over de hele wereld, en een groot aantal van hen werk in het gebied of in het culturele veld van hun studie.
Structuur
Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.
De primaire begeleider van de student is altijd een lid van de afdeling waarin de student is ingeschreven. De tweede en derde supervisors, die een aanvullende adviserende functie hebben, kunnen afkomstig zijn uit dezelfde afdeling of andere afdelingen / centra in de faculteit Talen en Culturen of in afdelingen / centra van de andere faculteiten van de school.
Afhankelijk van de aard van het onderzoek wordt soms gezamenlijk toezicht aanbevolen, onder leiding van twee primaire toezichthouders. In dergelijke gevallen heeft de student slechts één verdere promotor in zijn commissie.
De voortgang van de student wordt verder gecontroleerd door een Departmental Research Tutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op faculteitsniveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke opleiding aangeboden in de Doctoral School.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.
In termijn 3 moeten jaar 1 voltijdstudenten (jaar 2 voor deeltijdstudenten) elk jaar vóór 15 mei een kernhoofdstuk (van ongeveer 10.000 woorden) en onderzoeksvoorstel (van ongeveer 2.000 woorden) indienen.
Het kernhoofdstuk is een specimen van analytisch schrijven dat een integraal onderdeel moet vormen van het proefschrift. Dit hoofdstuk moet een argument bevatten en een daadwerkelijke toepassing aantonen van een duidelijk geformuleerd methodologisch kader voor de primaire bronnen die worden onderzocht.
Het onderzoeksvoorstel omvat meestal de volgende elementen:
Onderzoeksgedachte en context van voorgesteld onderzoek
Voornaamste onderzoeksvragen
Boekbeoordeling
Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
Voorgestelde onderzoeksmethoden
Ethische kwesties (indien van toepassing)
Overzicht van de structuur van het proefschrift
Programma van onderzoek en schrijven
Bibliografie (uitgesloten van het aantal werken)
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingspersoneel en onderzoekstudenten en alle leden van de begeleidingscommissie zijn aanwezig. De begeleidingscommissie bespreekt daarna de prestaties van de student in een meer gerichte vergadering. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel, worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd om het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.
Het tweede jaar (of deeltijd-equivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider (s).
Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departementale Onderzoekstutor, bestaande uit een select aantal medewerkers met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoekstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijds equivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken aan hun hoofdbegeleider voor commentaar, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de vervolgstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en voor onderzoek in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden na de registratie (of deeltijd-equivalent) worden voltooid.
Het proefschrift - met een maximale lengte van 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld, waarbij de genomineerde examinatoren een sterke ervaring moeten aantonen met een onderzoeksexamen in het Verenigd Koninkrijk en de Universiteit van Londen en in staat moeten zijn om duidelijk onafhankelijk extern te zijn. toezicht. Als geen van beide examinatoren ervaring heeft met de Universiteit van Londen, kan een leerstoel verplicht zijn.
Doctoraatsgraden worden door SOAS toegekend vanaf registratie in 2015 en zijn onderworpen aan de SOAS voorschriften.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test
Onvoorwaardelijke toegang
Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch)
7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores.
7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores
EER- en EU-aanvragers
Test
Onvoorwaardelijke toegang
Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch)
7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore.
7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores.
TOEFL IBT
105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores.
105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores.
Pearson Test of English (Academisch)
75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores.
70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores.