Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Chinese en Inner Aziatische Studies

SOAS University of London

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Chinese en Inner Aziatische Studies

SOAS University of London

Onderzoeksgraden in Chinese en Inner Aziatische Studies

Aanwezigheidsmodus: Fulltime of parttime

Het departement kan MPhil en PhD-graden begeleiden door onderzoek en proefschrift in een breed scala van culturele en taalkundige onderwerpen. Beoogde onderzoeksstudenten moeten zich niet beperkt voelen om hun keuze van onderwerpen te beperken tot die aangegeven tegen de namen van huidige personeelsleden (postdoctorale studenten hebben recent gewerkt aan uiteenlopende onderwerpen als kleursymboliek in oude Chinese teksten, Chinese cinema en Chinese braille-systemen, en vertaalstudies). Indien nodig kunnen regelingen worden getroffen voor gezamenlijk toezicht met docenten van andere afdelingen van SOAS . Onderzoek op het niveau van MPhil en PhD is gebaseerd op literair, documentair en archiefmateriaal in de talen van het gebied en / of op veldwerk uitgevoerd in die talen.

Onze alumni zijn te vinden in academische en overheidsfuncties, journalistiek en andere media, musea, kunstgalerijen, hulporganisaties, bibliotheken, liefdadigheidsinstellingen, medicijnen en grote en kleine bedrijven van vele soorten over de hele wereld, en een groot aantal van hen werk in het gebied of in het culturele veld van hun studie.

Structuur

Alle studenten geregistreerd in jaar 1 van het programma als MPhil studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).

Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.

De primaire begeleider van de student is altijd een lid van de afdeling waarin de student is ingeschreven. De tweede en derde supervisors, die een aanvullende adviserende functie hebben, kunnen afkomstig zijn uit dezelfde afdeling of andere afdelingen / centra in de faculteit Talen en Culturen of in afdelingen / centra van de andere faculteiten van de school.

Afhankelijk van de aard van het onderzoek wordt soms gezamenlijk toezicht aanbevolen, onder leiding van twee primaire toezichthouders. In dergelijke gevallen heeft de student slechts één verdere promotor in zijn commissie.

De voortgang van de student wordt verder gecontroleerd door een Departmental Research Tutor.

In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op faculteitsniveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke opleiding aangeboden in de Doctoral School.

Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).

Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.

Op termijn 3 moeten jaar 1 voltijdstudenten (jaar 2 voor deeltijdstudenten) voor vrijdag 12 mei 2017 een kernhoofdstuk (van ongeveer 10.000 woorden) en onderzoeksvoorstel (van ongeveer 2000 woorden) indienen.

Het kernhoofdstuk is een specimen van analytisch schrijven dat een integraal onderdeel moet vormen van het proefschrift. Dit hoofdstuk moet een argument bevatten en een daadwerkelijke toepassing aantonen van een duidelijk geformuleerd methodologisch kader voor de primaire bronnen die worden onderzocht.

Het onderzoeksvoorstel omvat meestal de volgende elementen:

  1. Onderzoeksgedachte en context van voorgesteld onderzoek
  2. Voornaamste onderzoeksvragen
  3. Boekbeoordeling
  4. Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
  5. Voorgestelde onderzoeksmethoden
  6. Ethische kwesties (indien van toepassing)
  7. Overzicht van de structuur van het proefschrift
  8. Programma van onderzoek en schrijven
  9. Bibliografie (uitgesloten van het aantal werken)

Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.

Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student, en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingsmedewerkers en onderzoeksstudenten en alle leden van de begeleidingscommissie zijn aanwezig. De begeleidingscommissie bespreekt vervolgens de prestaties van de student nadien in een meer gerichte vergadering. Na succesvolle afronding van het verlengde voorstel, worden studenten formeel opgewaardeerd tot doctoraat en gaan ze naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars vinden dat er tekortkomingen zijn in het upgrade-voorstel, zullen studenten worden gevraagd het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan ​​door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.

Het tweede jaar (of deeltijdsequivalent) wordt normaal besteed aan onderzoek. Dit kan zijn door een combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de supervisor (s).

Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departmental Research Tutor, bestaande uit een select aantal personeelsleden met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoeksstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijd-equivalent) zullen de studenten de concepthoofdstukken voor commentaar aan hun hoofdbegeleider voorleggen, alvorens een definitieve versie van de scriptie in te vullen. Zodra een volledige schets is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de voortgangsstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en in te dienen voor onderzoek. Het proefschrift moet binnen 48 maanden na registratie (of deeltijdsequivalent) zijn voltooid.

Het proefschrift - met een maximale lengte van 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld, waarbij de genomineerde examinatoren een sterke ervaring moeten aantonen met een onderzoeksexamen in het Verenigd Koninkrijk en de Universiteit van Londen en in staat moeten zijn om duidelijk onafhankelijk extern te zijn. toezicht. Als geen van beide examinatoren ervaring heeft met de Universiteit van Londen, kan een leerstoel verplicht zijn.

Doctoraatsgraden worden door SOAS toegekend vanaf registratie in 2015 en zijn onderworpen aan de SOAS voorschriften.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op May 10, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
3 jaar
Deeltijd
Voltijd
Price
Prijs
4,271 GBP
Voltijdse UK / EU-kosten: £ 4.271; Voltijdskosten buitenland: £ 16.950 per academisch jaar
Locations
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Sept. 1, 2021
Dates
Sept. 2019
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Sept. 1, 2021