Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Japanse en Koreaanse studies

SOAS University of London

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Japanse en Koreaanse studies

SOAS University of London

Onderzoeksgraden in Japanse en Koreaanse studies

Aanwezigheidsmodus: Fulltime of parttime

Het departement kan MPhil en PhD-graden begeleiden door onderzoek en proefschrift in een breed scala van culturele en taalkundige onderwerpen. Beoogde onderzoeksstudenten moeten zich niet beperkt voelen om hun keuze van onderwerpen te beperken tot die aangegeven tegen de namen van huidige stafleden (postdoctorale studenten hebben recent gewerkt aan een reeks onderwerpen waaronder Japanse cinema, Kabuki-teksten, moderne Japanse taalkunde en literatuur, Meiji historische teksten, Koreaanse taalkunde en literatuur, Koreaanse koloniale en achttiende-eeuwse geschiedenis). Onderzoek op het niveau van MPhil en PhD is gebaseerd op literair, documentair en archiefmateriaal dat beschikbaar is op SOAS en dat ook is verzameld tijdens veldwerk in Japan en Korea.

Structuur

Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).

Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.

De primaire begeleider van de student is altijd een lid van de afdeling waarin de student is ingeschreven. De tweede en derde supervisors, die een aanvullende adviserende functie hebben, kunnen afkomstig zijn uit dezelfde afdeling of andere afdelingen / centra in de faculteit Talen en Culturen of in afdelingen / centra van de andere faculteiten van de school. De voortgang van de student wordt verder gecontroleerd door de Departmental Research Tutor.

In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op faculteitsniveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke opleiding aangeboden in de Doctoral School.

Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).

Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.

Tegen het einde van de eerste termijn moeten full-time studenten een literatuuroverzicht indienen van ongeveer 5000 woorden. Instructies hiervoor worden gegeven op de studiedagen van de facultaire onderzoekstraining en studenten bespreken met hun begeleiders hoe dit literatuuronderzoek kan worden geïntegreerd in hun upgradeonderzoeksvoorstel en later in hun proefschrift.

Voor het upgradeprocesjaar moeten 1 voltijdstudenten (jaar 2 voor deeltijdstudenten) een upgradeportfolio van 10.000 woorden indienen, bestaande uit een onderzoeksvoorstel en een kernhoofdstuk. Het relatieve aantal woorden van deze twee elementen moet worden besloten tussen de student en de begeleidingscommissie, maar de verwachting is dat het kernhoofdstuk niet minder dan 3000 woorden mag bevatten. De deadline voor het indienen van deze portfolio is 12 mei 2017.

Het onderzoeksvoorstel omvat meestal de volgende elementen:

  1. Onderzoeksgedachte en context van voorgesteld onderzoek
  2. Voornaamste onderzoeksvragen
  3. Boekbeoordeling
  4. Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
  5. Voorgestelde onderzoeksmethoden
  6. Ethische kwesties (indien van toepassing)
  7. Overzicht van de structuur van het proefschrift
  8. Programma van onderzoek en schrijven
  9. Bibliografie.

Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.

Het kernhoofdstuk zou idealiter een analytisch stuk schrijven moeten zijn waarin de student aan de hand van een case study laat zien hoe het onderzoeksvoorstel zich vertaalt in daadwerkelijk onderzoek. Afhankelijk van de aard van het onderzoeksproject kan toegang tot primair bronnenmateriaal moeilijk zijn voordat de student het tweedejaars onderzoek uitvoert en in dergelijke gevallen moet de inhoud worden overeengekomen tussen de student en de begeleidingscommissie.

Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een evaluatie van het upgrade-portfolio door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingsmedewerkers en onderzoeksstudenten. De drie supervisors ontmoeten elkaar om de uitkomst van de upgrade te bespreken en om de student te informeren. Na succesvolle afronding van de upgrade-portfolio, worden studenten formeel opgewaardeerd tot PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen in de portfolio zijn, zullen studenten worden gevraagd het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan ​​door te gaan naar het tweede jaar voordat het upgradeproces is voltooid. voltooid.

Het tweede jaar (of deeltijdsequivalent) wordt normaal besteed aan onderzoek. Dit kan zijn door een combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de supervisor (s).

Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departmental Research Tutor, bestaande uit een select aantal personeelsleden met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoeksstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijd-equivalent) zullen de studenten de concepthoofdstukken voor commentaar aan hun hoofdbegeleider voorleggen, alvorens een definitieve versie van de scriptie in te vullen. Zodra een volledige schets is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de voortgangsstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en in te dienen voor onderzoek. Het proefschrift moet binnen 48 maanden na registratie (of deeltijdsequivalent) zijn voltooid.

Het proefschrift - met een lengte van maximaal 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld, van wie er één ervaring heeft met examens aan de universiteit van Londen en waarvan ten minste één extern is aan SOAS .

Doctoraatsgraden worden door SOAS toegekend vanaf de registratie in 2013 en zijn onderworpen aan de SOAS voorschriften.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op May 10, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
3 jaar
Deeltijd
Voltijd
Price
Prijs
4,271 GBP
Voltijdse UK / EU-kosten: £ 4.271; Voltijdskosten buitenland: £ 16.950 per academisch jaar
Locations
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Sept. 1, 2021
Dates
Sept. 2019
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Sept. 1, 2021