Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in antropologie

Algemeen

2 locaties beschikbaar

Beschrijving van opleiding

Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
Van alle SOAS promotieprogramma's wordt verwacht dat ze maximaal 48 maanden fulltime duren (drie jaar volledige kosten, inclusief een jaar veldwerk en een laatste jaar van voortzetting). Het promotieprogramma kan ook in deeltijd worden gevolgd. Indien in deeltijd genomen, wordt normaal gesproken verwacht dat zowel de jaarlange veldwerkcomponent als het voortzettingjaar voltijds worden genomen.


In het eerste jaar wordt elke MPhil-student benoemd tot een onderzoekscommissie van drie personen, bestaande uit een hoofdbegeleider, een tweede begeleider en de onderzoekstutor. MPhil-studenten volgen de wekelijkse Research Training Seminar en de Research Methods-cursus en volgen relevante taaltrainingen. MPhil-studenten kunnen ook worden verplicht om aanvullende regionale, thematische of theoriecursussen te volgen met betrekking tot hun gekozen specialisatie. Na succesvolle afronding van een onderzoeksrapport van 20.000 woorden en veldwerkvoorstel, worden MPhil-studenten opgewaardeerd naar de PhD-status en beginnen ze met veldwerk. De veldwerkervaring vormt de basis van een proefschrift van 100.000 woorden dat origineel denken moet aantonen en een belangrijke bijdrage aan de discipline moet leveren. Tijdens de post-veldwerkperiode wonen promovendi het wekelijkse post-veldwerkseminarie bij en hebben de mogelijkheid om hun lopende werk te presenteren. MPhil- en PhD-studenten worden aangemoedigd om de verscheidenheid aan seminars en workshops bij te wonen die over de hele school plaatsvinden.

Waarom een ​​doctoraat in antropologie

Sociale antropologie wordt door werkgevers algemeen beschouwd als uitstekende opleiding, waardoor houders van de graad worden uitgerust met een scala aan inzetbare vaardigheden. De waarde en relevantie van het vakgebied worden bewezen door de grote verscheidenheid en het onderscheid in loopbaan waar SOAS afgestudeerden met succes aan zijn begonnen.

Antropologen hebben een mondiaal perspectief als ze carrièrekeuzes komen maken. De snelheid en het gemak van wereldwijde communicatienetwerken vergroten de behoefte om de sociaal-culturele patronen, waarden en levensstijlen van anderen te begrijpen en te interpreteren. Sociale antropologen vinden daarom kansen op diverse gebieden, waaronder internationale handel, informatietechnologie, de media, bibliotheek- en museumdiensten en toerisme. Het multiculturele karakter van de moderne samenleving heeft op veel gebieden geleid tot een behoefte aan personeel met een getraind bewustzijn van de sociaal-culturele normen van minderheidsgemeenschappen, en onze afgestudeerden zijn te vinden in de onderwijssector, de gezondheidssector, de lokale overheid en in allerlei soorten adviesdiensten. Steeds meer werken op het gebied van ontwikkeling thuis of in het buitenland, met VN-agentschappen of niet-gouvernementele organisaties, en anderen werken als freelance consultants.

Het SOAS doctoraat in de sociale antropologie wordt door de ESRC erkend als een cursus van 3 en 1 3.

onderzoek Pathways

Er zijn verschillende mogelijke onderzoek Pathways beschikbaar zijn voor wetenschappelijke onderzoekers in het departement. Dit zijn:

  • The 3 Pathway
  • De 1 3 Pathway
  • De 2 3 Pathway
  • The 4 Pathway

The 3 Pathway is onze standaard MPhil / PhD Pathway geschikt voor kandidaten met een bestaande Masters-niveau graad in antropologie. Kandidaten worden in eerste instantie geregistreerd als MPhil-studenten. Voor voltijdstudenten omvat het eerste jaar van registratie de opleiding van onderzoeksmethoden en projectontwikkeling, met als hoogtepunt een upgrade naar de registratie van een doctoraat. Afhankelijk van het succesvol upgraden, wordt het tweede jaar meestal besteed aan veldwerk. Het derde jaar wordt besteed aan schrijven.

De 1 3 Pathway omvat een jaar op ons ESRC-erkende MA Anthropological Research Methods-programma gevolgd door drie jaar op het MPhil / PhD-programma. Deze Pathway is geschikt voor kandidaten met een bachelordiploma in antropologie, maar geen Masters-niveau training in de discipline. Het proefschrift voor de MA Anthropological Research Methods vormt de basis voor het onderzoeksrapport en het veldwerkvoorstel dat nodig is voor het upgraden van MPhil naar PhD-status. Bijgevolg vindt het upgradeproces meestal in het begin van het eerste jaar van het derde deel van de Pathway en kan de student verwachten na ongeveer een termijn naar veldwerk te vertrekken.

De 2 3 Pathway is bedoeld voor mensen met een bachelordiploma in antropologie, maar die extra intensieve training nodig hebben in een aangewezen Afrikaanse of Aziatische taal om veldwerk te verrichten. Het bestaat uit de tweejarige MA-antropologische onderzoeksmethoden en intensieve taal, gevolgd door drie jaar op het MPhil / PhD-programma. Net als bij de 1 3 Pathway kunnen kandidaten eerder in het eerste jaar van MPhil / PhD-registratie upgraden en beginnen met veldwerk dan studenten van de standaard 3 Pathway .

De 4 Pathway is bedoeld voor studenten met een bestaande Masters-niveau graad in antropologie die extra intensieve taaltraining nodig hebben om veldwerk te kunnen doen. De Pathway bestaat uit een periode van twee jaar voor veldwerktraining, inclusief intensieve taaltraining, en de mogelijkheid, waar nodig, voor korte kennismakingsbezoeken voorafgaand aan veldwerk aan verwachte veldwerklocaties en / of in situ taaltraining. Van kandidaten wordt verwacht dat ze aan het begin van hun tweede registratiejaar upgraden naar de PhD-status.

De bovenstaande beschrijvingen zijn gebaseerd op volledige registratie. Elk van deze Pathways is ook beschikbaar in deeltijd (bijv. De 3 Pathway kan in deeltijd worden genomen over een periode van zes jaar). Studenten op elk van deze Pathways kunnen ook in aanmerking komen voor een extra jaar schrijven op gereduceerd tariefniveau over de 'vervolg'-status.

Zoals hierboven beschreven, is de verwachting dat kandidaten voor de bovengenoemde onderzoeksgraad Pathways al een opleiding in antropologie zullen hebben op undergraduate of postgraduate niveau (afhankelijk van Pathway ). We erkennen echter dat sommige kandidaten een antropologische opleiding kunnen volgen zonder een formele graad in antropologie. Aankomende studenten moeten contact opnemen met de Research Tutor om hun specifieke omstandigheden te bespreken. Als kandidaten onvoldoende antropologische basis hebben, kunnen ze eerst worden geadviseerd om een van onze onderwezen MA-programma's te volgen (in plaats van de MA in antropologische onderzoeksmethoden) om in aanmerking te komen voor de 3 of 4 MPhil / PhD- Pathways .

Structuur

Benodigde cursussen

Etnografische onderzoeksmethoden

Alle studenten die zijn ingeschreven in hun eerste jaar van een MPhil / PhD zijn verplicht om de cursus te volgen en te slagen, dat wil zeggen om de cursusbeoordeling voor deze cursus en de bijbehorende cursus over kwantitatieve methoden te behalen.

Introductie tot statistiek - Een graduate-programma op drie niveaus

Alle eerstejaars MPhil / PhD-studenten in het departement, tenzij formeel vrijgesteld door de cursist, zijn verplicht om deze cursus te volgen. Studenten die een sessie missen, kunnen moeilijkheden ondervinden bij het volgen van de trend van lesgeven in de daaropvolgende weken. Van deeltijdstudenten wordt verwacht dat zij regelingen treffen om regelmatige aanwezigheid te garanderen.

Research Training Seminar

Dit is een seminarcursus van twee uur die geen formele lezingen heeft maar wel af en toe een discussiërende gast is. In de eerste weken van semester 1 worden basisschrijf- en organisatorische vaardigheden besproken; financieringsinstanties en subsidieaanvragen zullen worden overwogen; een bibliotheek oriëntatietour zal worden gepland, en we zullen kennis laten maken met het gebruik van audiovisuele apparatuur in veldwerk. Vanaf de tweede helft van termijn 1 zal het grootste deel van de cursus bestaan ​​uit studentenpresentaties en focus op het schrijven en ontwikkelen van het MPhil Research Report en Fieldwork Proposal.

  • Tijdschema: Voorwaarden 1 en 2, donderdag 3-5 kamer 559
  • Cursusvereisten: deze cursus is bedoeld ter ondersteuning van het schrijven van het onderzoeksrapport en het veldwerkvoorstel, die beide uiterlijk op vrijdag van week 3 in termijn 3 moeten zijn. Daartoe moeten alle studenten verschillende presentaties geven in de seminars. In termijn 1 zullen studenten hun onderzoeksthema introduceren en kort de toekomstige doelstellingen van hun promotieonderzoek schetsen. Aan het begin van de looptijd maken studenten kennis met audiovisuele apparatuur en voeren ze een korte 'veldwerk'-oefening in Londen uit om zich vertrouwd te maken met de apparatuur en de grenzen en mogelijkheden van etnografische representatie' voorbij tekst 'te verkennen. De leerresultaten van deze oefening moeten worden geïntegreerd in komende presentaties. Van studenten wordt ook verwacht dat ze presentaties geven over het materiaal dat ze lezen (of etnografische film die ze bekijken), met als doel de betrokken schrijf- en presentatietechnieken te bespreken. Vragen om te overwegen zijn: Wat maakt goede etnografie? Wat is een effectieve manier om een argument te structureren (zowel schriftelijk als visueel)? Wat maakt moeilijk lezen of bekijken? Wat zijn de grenzen van etnografie, en hoe zijn ze veranderd en blijven ze veranderen? Langere presentaties die tijdens termijn 2 moeten worden gemaakt, bestaan uit een gedeelte van het onderzoeksrapport van de student. Selectie van werk voor presentatie moet normaal gesproken worden besproken en overeengekomen met de begeleider van de student. In termijn 2 zullen studenten worden aangewezen om op te treden als commentatoren over elkaars geschreven werk.
  • Doel van de cursus: Naast het ondersteunen van het geschreven werk dat studenten doen en de ideeën die ze in hun individuele tutorials met supervisors verkennen, wil het Research Training Seminar ook overdraagbare vaardigheden introduceren en verbeteren. Deze omvatten de mogelijkheid om zowel korte als duurzamere seminarpresentaties samen te stellen en te communiceren; de vaardigheden om etnografisch schrijven en elkaars werk op een productieve manier kritisch te beoordelen; en het vermogen om bij te dragen aan discussies en het maken van kennis als groepslid. Het seminar biedt een essentieel forum voor studenten om te strijden om theoretische posities en benaderingen; en om verschillende schrijfstijlen, vormen van etnografische representatie en manieren om resultaten en ideeën te communiceren te overwegen. Al dergelijke aspecten van het seminar zijn bedoeld om bij te dragen aan de intellectuele en organisatorische ontwikkeling van het MPhil-upgraderapport.

Andere vereiste cursussen

Sommige eerstejaarsonderzoekstudenten kunnen worden verplicht om zich in te schrijven voor specifieke cursussen en zij moeten de cursussen die door de leraar zijn ingesteld voltooien. Dit is aangegeven in de acceptatiebrief van het onderzoeksprogramma. Als u in deze categorie valt, herinnert uw supervisor u aan uw inzet en volgt u uw voortgang op de cursus, evenals de Research Tutor en Associate Dean for Research.

Onderzoeksrapport en veldwerkvoorstel

In je eerste jaar, als onderdeel van je studie, schrijf je een onderzoeksrapport en veldwerkvoorstel van 20.000 woorden over een onderwerp dat je hebt gekozen en met je leidinggevende bent overeengekomen. Dit is het begin van termijn 3 van uw eerste jaar en eventuele late inzendingen moeten worden ondersteund door uw supervisor en goedgekeurd door de Research Tutor. Van alle studenten wordt verwacht dat ze dit rapport indienen en aan het einde van termijn 3 in een viva voce worden onderzocht. Te laat ingediende inzendingen kunnen vertragingen in examens en een vertraging van de upgrade van MPhil naar PhD-status vereisen. Geen enkele student krijgt toestemming om te vertrekken voor veldwerk totdat ze zijn onderzocht en er een beslissing is genomen over het upgraden.

Proefschrift

In uw tweede jaar wordt normaal gesproken van u verwacht dat u twaalf maanden veldwerk doet op basis van uw Fieldwork-voorstel. Verzoeken om langere periodes van veldwerk moeten worden goedgekeurd door de ADR en worden ondersteund door uw supervisor. Bij terugkeer uit het veld wordt van u verwacht dat u begint aan uw proefschrift van 100.000 woorden. Dit proefschrift moet voldoen aan de voorschriften van de Universiteit van Londen voor antropologische graden.

Deeltijdstudenten en AHRC-studenten

Als u een deeltijd- of AHRC-student bent, moet u, net als alle eerstejaarsstudenten, aan het begin van het studiejaar uw supervisor ontmoeten om uw trainingsbehoeften overeen te komen en de juiste modus voor toezichthoudende contactpersonen te bepalen. Normaal gesproken wordt geadviseerd om in uw eerste jaar de cursus Antropologische onderzoeksmethoden te volgen en verwacht wordt dat u in het tweede jaar de Research Training Seminars op maandag bijwoont met de Departmental Research Tutor. In het verleden was het post-veldwerkseminarie ook gepland op maandag, dus de verbintenis van het tweede jaar kan een volledige dag zijn. Tijdens de looptijd neemt het toezicht de vorm aan van een combinatie van persoonlijke ontmoetingen en contact met e-mail; face-to-face toezicht gebeurt meestal tijdens de kerst-, paas- of zomervakantie.

De meeste afdelingsseminars en veel vakgerichte seminars worden de hele week en 's avonds gehouden (het afdelingsseminar vindt bijvoorbeeld elke woensdag van 3 tot 3 uur plaats). Toegang tot de bibliotheek en computervoorzieningen is mogelijk tijdens de normale openingstijden en er zijn regelingen getroffen om de toegang te verbeteren, met name tot de nieuwe IT-faciliteiten in het Oostblok die in 2004 zijn voltooid. Formeel onderwijs en een toenemend aantal op onderzoek gebaseerd materiaal zijn beschikbaar via elektronische bronnen die beschikbaar zijn via de internetverbinding van de bibliotheek (inclusief een groeiend aantal gespecialiseerde zoekmachines op onderwerp / regio).

AHRC-studenten: de afdeling en faculteit doen hun best om te voldoen aan de hoogste normen van supervisie, zorg en voorzieningen voor alle onderzoekstudenten.

seminars

De verscheidenheid aan seminars die u misschien wilt bijwonen op SOAS en in heel Londen, is enorm en u zult selectief moeten zijn. Het afdelingsseminarie antropologie komt woensdagmiddag bijeen en is een cruciaal onderdeel van het gedeelde intellectuele leven van personeel en postdoctorale studenten. Van alle eerstejaarsstudenten wordt verwacht dat zij aanwezig zijn. Uitgenodigde sprekers presenteren werk in uitvoering, waarvan een groot deel op het snijvlak van antropologisch onderzoek zou moeten staan. Er is ook een regelmatig PhD Post-Fieldwork Seminar gegeven door studenten die terugkeren van het veldwerk. Hoewel dit seminar voornamelijk gericht is op studenten na het veldwerk (en verwacht wordt dat alle studenten in het veld er regelmatig bij zullen wonen), worden MPhil-studenten sterk aangemoedigd om deel te nemen aan en deel te nemen aan de discussie.

SOAS organiseert een verscheidenheid aan openbare lezingen, conferenties en seminars die prominent worden geadverteerd op de SOAS evenementenpagina. SOAS medewerkers behoren meestal tot een academische afdeling en een regionaal centrum (sommige behoren ook tot speciale centra). Als u een regionaal belang hebt, maak dan in het begin van het jaar een punt om het relevante regionale centrum te vinden waar u een informatiebord vindt waarop de komende vergaderingen worden weergegeven. Sommige regionale centra publiceren ook een nieuwsbrief.

Buiten SOAS wilt u misschien de faciliteiten van de University of London verkennen. Het LSE, University College en Goldsmiths College hebben substantiële antropologische afdelingen en organiseren ook wekelijkse seminars. Sommigen van jullie hebben misschien speciale interesses die het de moeite waard maken om London University-hogescholen te zoeken die zich bezighouden met hogere studies in geneeskunde, rechten, onderwijs, enz. De mogelijkheden zijn te uitgebreid en te gevarieerd om hier te specificeren; als u bijzondere interesses heeft, vraag het dan aan een medewerker die uw enthousiasme deelt.

Je zou ook kunnen overwegen om een ​​Junior Fellowship van het Koninklijk Instituut voor de Antropologie (RAI) te sluiten met een dagboekabonnement op het Journal of the Royal Anthropological Institute and Anthropology Today. Het lidmaatschap omvat ook toegang tot de RAI-bibliotheek in het British Museum, waar ook seminars en filmvertoningen plaatsvinden.

Belangrijke mededeling

De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.

Onderzoeksopnames en -toepassingen

We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.

Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.

Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.

Toelatingseisen

een BA- en / of MA-graad in antropologie, met een verdienste of een equivalent in de masteropleiding en een MA-proefschrift van 65% (VK) of hoger. Aanvragers moeten een duidelijk en coherent onderzoeksvoorstel van 2000 woorden indienen.

Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal

Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.

Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren

Test Onvoorwaardelijke toegang Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch) 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores

EER- en EU-aanvragers

Test Onvoorwaardelijke toegang Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch) 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores.
TOEFL IBT 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores.
OF
100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores.
Pearson Test of English (Academisch) 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores.
Laatst bijgewerkt op November 2019

Over de school

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues.

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues. Lees Minder
Londen , Singapore + 1 Meer Minder