Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in antropologie

SOAS University of London

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in antropologie

SOAS University of London

Onderzoeksgraden in antropologie

Duur: Alle SOAS PhD-programma's zullen naar verwachting maximaal 48 maanden fulltime duren (drie jaar volledige vergoedingen, inclusief één jaar veldwerk en één laatste jaar van voortzetting). Het PhD-programma kan ook in deeltijd worden gevolgd. Indien part-time wordt aangenomen, wordt normaal verwacht dat zowel het veldwerkonderdeel dat een jaar duurt als het vervolgjaar, fulltime wordt gevolgd.

Toelatingseisen: een BA en / of MA diploma in antropologie, met een verdienste of een equivalent in de Master's Degree en een MA-proefschrift van 65% (UK) of hoger. Aanvragers moeten een duidelijk en coherent onderzoeksvoorstel van 2000 woorden verstrekken .

Aanwezigheidsmodus: Fulltime of parttime

In het eerste jaar wordt elke MPhil-student aangesteld als een onderzoekscommissie van drie personen bestaande uit een hoofdbegeleider, een tweede supervisor en de Research Tutor. MPhil-studenten volgen de wekelijkse cursus Research Training Seminar en de Research Methods-cursus en volgen relevante taaltrainingen. MPhil-studenten kunnen ook worden verplicht om aanvullende regionale, thematische of theoretische cursussen te volgen die verband houden met hun gekozen specialisatie. Na succesvolle afronding van een 20.000-woorden onderzoeksrapport en veldwerkvoorstel, worden MPhil-studenten opgewaardeerd naar een PhD-status en beginnen ze aan veldwerk. De veldwerkervaring vormt de basis van een proefschrift van 100.000 woorden dat origineel denken moet demonstreren en een belangrijke bijdrage aan de discipline moet leveren. Tijdens de post-veldwerkperiode nemen promovendi deel aan het wekelijkse post-veldwerkseminar en krijgen ze de gelegenheid hun lopende werk te presenteren. MPhil- en PhD-studenten worden aangemoedigd om de verscheidenheid aan seminars en workshops bij te wonen die in de school plaatsvinden.

Waarom een ​​doctoraat in antropologie

Sociale antropologie wordt door werkgevers algemeen beschouwd als een uitstekende training, waardoor houders van de graad beschikken over een scala aan inzetbare vaardigheden. De waarde en relevantie van de discipline blijkt uit de grote variëteit en onderscheid tussen loopbanen die SOAS afgestudeerden van de antropologie met succes zijn aangegaan.

Antropologen hebben een mondiaal perspectief wanneer ze carrière keuzes gaan maken. De snelheid en het gemak van wereldwijde communicatienetwerken vergroten de behoefte om de sociaal-culturele patronen, waarden en levensstijlen van anderen te begrijpen en te interpreteren. Sociale antropologen vinden daarom kansen op uiteenlopende gebieden, waaronder internationale bedrijven, informatietechnologie, de media, bibliotheek- en museumdiensten en toerisme. De multiculturele aard van de moderne samenleving heeft in veel opzichten geleid tot een behoefte aan personeel met een getraind bewustzijn van de sociaal-culturele normen van minderheidsgemeenschappen, en onze afgestudeerden kunnen gevonden worden in de onderwijssector, gezondheidssector, lokale overheid en in adviesdiensten van vele soorten. Steeds meer werken op het gebied van ontwikkeling thuis of in het buitenland, met VN-agentschappen of niet-gouvernementele organisaties, en anderen werken als freelance consultants.

Benodigde cursussen

Etnografische onderzoeksmethoden

Alle studenten die zijn ingeschreven in hun eerste jaar van een MPhil / PhD zijn verplicht om de cursus te volgen en te slagen, dat wil zeggen om de cursusbeoordeling voor deze cursus en de bijbehorende cursus over kwantitatieve methoden te behalen.

Introductie tot statistiek - Een graduate-programma op drie niveaus

Alle eerstejaars MPhil / PhD-studenten in het departement, tenzij formeel vrijgesteld door de cursist, zijn verplicht om deze cursus te volgen. Studenten die een sessie missen, kunnen moeilijkheden ondervinden bij het volgen van de trend van lesgeven in de daaropvolgende weken. Van deeltijdstudenten wordt verwacht dat zij regelingen treffen om regelmatige aanwezigheid te garanderen.

Research Training Seminar

Dit is een seminarcursus van twee uur die geen formele lezingen heeft maar wel af en toe een discussiërende gast is. In de eerste weken van semester 1 worden basisschrijf- en organisatorische vaardigheden besproken; financieringsinstanties en subsidieaanvragen zullen worden overwogen; een bibliotheek oriëntatietour zal worden gepland, en we zullen kennis laten maken met het gebruik van audiovisuele apparatuur in veldwerk. Vanaf de tweede helft van termijn 1 zal het grootste deel van de cursus bestaan ​​uit studentenpresentaties en focus op het schrijven en ontwikkelen van het MPhil Research Report en Fieldwork Proposal.

Tijdschema: Voorwaarden 1 en 2, Maandag 15:00 - 17:00 uur (zie SOAS dienstregeling voor de kamer)

Cursusvereisten: Deze cursus is bedoeld ter ondersteuning van het schrijven van het onderzoeksrapport en het voorstel voor veldwerk, die beide uiterlijk op vrijdag 3 in semester 3 moeten worden ingediend. Daartoe moeten alle studenten verschillende presentaties maken in de seminars. Op termijn 1 zullen studenten hun Research Topic introduceren en kort de toekomstige doelstellingen van hun promotieonderzoek schetsen. In het begin van de cursus maken studenten kennis met audiovisuele apparatuur en zullen ze in Londen een kort veldwerk doen om zich vertrouwd te maken met de apparatuur en de grenzen en mogelijkheden van etnografische representatie 'beyond text' te verkennen. De leerresultaten van deze oefening moeten worden geïntegreerd in komende presentaties. Van studenten wordt ook verwacht dat ze presentaties maken over het materiaal dat ze lezen (of de etnografische film die ze bekijken), met als doel de schrijf- en presentatietechnieken te bespreken. Te overwegen vragen zijn: Wat maakt goede etnografie? Wat is een effectieve manier om een ​​argument te structureren (zowel schriftelijk als visueel)? Wat zorgt voor moeilijk lezen of bekijken? Wat zijn de grenzen van etnografie, en hoe zijn ze veranderd en blijven ze veranderen? Langere presentaties die moeten worden gemaakt tijdens periode 2 zullen bestaan ​​uit een deel van het Research Report van de student. Selectie van werk voor presentatie moet normaal worden besproken en overeengekomen met de supervisor van de student. In de loop van de tijd zullen 2 studenten worden aangewezen om als commentatoren op elkaars werk een werk te schrijven.

De cursus beoogt: Naast het ondersteunen van het geschreven werk dat studenten doen en de ideeën die ze onderzoeken in hun individuele tutorials met supervisors, probeert het Research Training Seminar ook overdraagbare vaardigheden te introduceren en te verbeteren. Deze omvatten het vermogen voor het samenstellen en communiceren van zowel korte als meer aanhoudende seminarpresentaties; de vaardigheden om etnografisch schrijven en elkaars werk op een productieve manier kritisch te beoordelen; en het vermogen om bij te dragen aan discussies en het maken van kennis als een groepslid. Het seminar biedt een vitaal forum voor studenten om te discussiëren over competities voor theoretische posities en benaderingen; en om verschillende schrijfstijlen, vormen van etnografische representatie en manieren om resultaten en ideeën over te brengen in overweging te nemen. Al deze aspecten van het seminar zijn bedoeld om een ​​bijdrage te leveren aan de intellectuele en organisatorische ontwikkeling van het MPhil-upgraderapport.

Andere vereiste cursussen

Sommige eerstejaarsonderzoekstudenten kunnen worden verplicht om zich in te schrijven voor specifieke cursussen en zij moeten de cursussen die door de leraar zijn ingesteld voltooien. Dit is aangegeven in de acceptatiebrief van het onderzoeksprogramma. Als u in deze categorie valt, herinnert uw supervisor u aan uw inzet en volgt u uw voortgang op de cursus, evenals de Research Tutor en Associate Dean for Research.

Onderzoeksrapport en veldwerkvoorstel

In je eerste jaar, als onderdeel van je studie, schrijf je een onderzoeksrapport en veldwerkvoorstel van 20.000 woorden over een onderwerp dat je hebt gekozen en met je leidinggevende bent overeengekomen. Dit is het begin van termijn 3 van uw eerste jaar en eventuele late inzendingen moeten worden ondersteund door uw supervisor en goedgekeurd door de Research Tutor. Van alle studenten wordt verwacht dat ze dit rapport indienen en aan het einde van termijn 3 in een viva voce worden onderzocht. Te laat ingediende inzendingen kunnen vertragingen in examens en een vertraging van de upgrade van MPhil naar PhD-status vereisen. Geen enkele student krijgt toestemming om te vertrekken voor veldwerk totdat ze zijn onderzocht en er een beslissing is genomen over het upgraden.

Proefschrift

In uw tweede jaar wordt normaal gesproken van u verwacht dat u twaalf maanden veldwerk doet op basis van uw Fieldwork-voorstel. Verzoeken om langere periodes van veldwerk moeten worden goedgekeurd door de ADR en worden ondersteund door uw supervisor. Bij terugkeer uit het veld wordt van u verwacht dat u begint aan uw proefschrift van 100.000 woorden. Dit proefschrift moet voldoen aan de voorschriften van de Universiteit van Londen voor antropologische graden.

Deeltijdstudenten en AHRC-studenten

Als u een deeltijd- of AHRC-student bent, moet u, net als alle eerstejaarsstudenten, aan het begin van het studiejaar uw supervisor ontmoeten om uw trainingsbehoeften overeen te komen en de juiste modus voor toezichthoudende contactpersonen te bepalen. Normaal gesproken wordt geadviseerd om in uw eerste jaar de cursus Antropologische onderzoeksmethoden te volgen en verwacht wordt dat u in het tweede jaar de Research Training Seminars op maandag bijwoont met de Departmental Research Tutor. In het verleden was het post-veldwerkseminarie ook gepland op maandag, dus de verbintenis van het tweede jaar kan een volledige dag zijn. Tijdens de looptijd neemt het toezicht de vorm aan van een combinatie van persoonlijke ontmoetingen en contact met e-mail; face-to-face toezicht gebeurt meestal tijdens de kerst-, paas- of zomervakantie.

De meeste afdelingsseminars en veel vakgerichte seminars worden de hele week en 's avonds gehouden (het afdelingsseminar vindt bijvoorbeeld elke woensdag van 3 tot 3 uur plaats). Toegang tot de bibliotheek en computervoorzieningen is mogelijk tijdens de normale openingstijden en er zijn regelingen getroffen om de toegang te verbeteren, met name tot de nieuwe IT-faciliteiten in het Oostblok die in 2004 zijn voltooid. Formeel onderwijs en een toenemend aantal op onderzoek gebaseerd materiaal zijn beschikbaar via elektronische bronnen die beschikbaar zijn via de internetverbinding van de bibliotheek (inclusief een groeiend aantal gespecialiseerde zoekmachines op onderwerp / regio).

seminars

De variëteit aan seminars die je misschien wilt bijwonen op SOAS , en in heel Londen, is enorm, en je zult selectief moeten zijn. Het departementale seminarie antropologie komt woensdagmiddag samen en is een cruciaal onderdeel van het gedeelde intellectuele leven van personeel en postdoctorale studenten. Van alle eerstejaars studenten wordt verwacht dat ze aanwezig zijn. Uitgenodigde sprekers presenteren werk in uitvoering, waarvan een groot deel op het snijvlak van antropologisch onderzoek moet staan. Er is ook een reguliere PhD Post-Fieldwork Seminar gegeven door studenten die terugkeren van veldwerk. Hoewel dit seminarie primair gericht is op post-veldwerkstudenten (en van alle post-veldwerkstudenten in vaste dienst wordt verwacht dat ze regelmatig aanwezig zijn), worden MPhil-studenten sterk aangemoedigd om deel te nemen aan de discussie.

SOAS organiseert een verscheidenheid aan openbare lezingen, conferenties en seminars die prominent worden geadverteerd op de SOAS evenementenpagina. SOAS medewerkers behoren meestal tot een academische afdeling en een regionaal centrum (sommige behoren ook tot Special Purpose Centres). Als u een regionaal belang heeft, maak dan een punt in het begin van het jaar van het lokaliseren van het relevante regionale centrum, waar u een informatiebord zult vinden met de volgende vergaderingen. Sommige regionale centra publiceren ook een nieuwsbrief.

Buiten SOAS wilt u misschien de faciliteiten van de Universiteit van Londen verkennen. De LSE, University College en Goldsmiths College hebben substantiële antropologische afdelingen en organiseren ook wekelijkse seminars. Sommigen van jullie hebben misschien specialistische interesses waardoor het de moeite waard is om Hogescholen van de Universiteit van Londen te zoeken die zich bezighouden met hogere studies in geneeskunde, rechten, onderwijs enz. De mogelijkheden zijn te uitgebreid en gevarieerd om hier te specificeren; als u bepaalde interesses hebt, vraag dan een medewerker die uw enthousiasme deelt.

Je zou ook kunnen overwegen om een ​​Junior Fellowship van het Koninklijk Instituut voor de Antropologie (RAI) te sluiten met een dagboekabonnement op het Journal of the Royal Anthropological Institute and Anthropology Today. Het lidmaatschap omvat ook toegang tot de RAI-bibliotheek in het British Museum, waar ook seminars en filmvertoningen plaatsvinden.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op May 10, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
4 jaar
Deeltijd
Voltijd
Price
Prijs
4,271 GBP
Voltijdse UK / EU-kosten: £ 4.271; Voltijdskosten buitenland: £ 16.950 per academisch jaar
Locations
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Sept. 1, 2022
Dates
Sept. 2019
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Sept. 1, 2022