Introductie
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
Het SOAS Centre for Cultural, Literary and Postcolonial Studies (CCLPS) verwelkomt aanvragen van MPhil / PhD-studenten die onderzoek willen verrichten in de disciplines Vergelijkende Literatuurwetenschap, Culturele Studies en Postkoloniale Studies. Het Centrum heeft zijn eigen MPhil-trainingsprogramma ontwikkeld waarmee onderzoekstudenten in het Centrum kunnen worden geregistreerd in plaats van in specifieke regionale afdelingen of die van andere disciplines. Het centrum legt de nadruk op het verwerven van kritische theoretische vaardigheden en diepgaande regionale, taalkundige en culturele kennis met specifieke verwijzing naar Azië, Afrika en het Midden-Oosten, maar ook naar literatuur geschreven in Europese talen. Aankomende onderzoekstudenten krijgen de unieke kans om te werken aan een uitzonderlijk breed scala van onderwerpen, theoretisch en kritisch, begeleid door de expertise van een breed scala van academisch personeel in de faculteit en SOAS .
Een onderzoeksgraad in vergelijkende literatuurwetenschappen (Azië / Afrika / het Nabije en het Midden-Oosten), culturele studies (Azië / Afrika / het Midden-Oosten) of postkoloniale studies (Azië / Afrika / het Nabije en Midden-Oosten) duurt normaal drie jaar, of tot maximaal vier jaar indien perioden van veldwerk / onderzoek en materiaalverzameling vereist zijn. Parttime registratie is ook mogelijk.
Structuur
Het onderzoek wordt begeleid door een onderzoekscommissie van drie CCLPS-kernleden, bestaande uit één primaire supervisor (kernlid CCLPS Faculteit Talen en Culturen) en twee ondersteunende supervisors in een adviserende hoedanigheid (CCLPS Core- of SOAS leden). Afhankelijk van de aard van het onderzoek wordt soms gezamenlijk toezicht aanbevolen, onder leiding van twee toezichthouders.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door een MPhil-trainingsprogramma te volgen, bijeengeroepen door de voorzitter van het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies. Studenten zullen ook sterk worden aangemoedigd om de kerntheoriecursussen in de drie disciplines te volgen, waarbij de andere elementen worden overeengekomen tussen de student, de onderzoekstutor (een lid van de CCLPS-stuurgroep) en de promotor (en). Optionele elementen kunnen bestaan uit gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen, waarvan de aanwezigheid kan worden overeengekomen tussen de student en de begeleidingscommissie.
MPhil-studenten moeten deelnemen aan het CCLPS Weekly Research Training Seminar en een generieke cursus voor onderzoeksmethoden aangeboden binnen de Faculteit voor Talen en Culturen, bijeengeroepen door de Associate Dean for Research. De generieke opleiding voor onderzoeksmethoden omvat cursussen die worden aangeboden door de Academic Development Directorate (ADD) en de SOAS bibliotheek.
De website van de doctoraatsschool biedt ook informatie over onderzoekstraining in instellingen voor hoger onderwijs in Londen.
Van MPhil / PhD-studenten wordt bovendien verwacht dat zij regelmatig de seminarreeks, lezingen, conferenties en de CCLPS Postgraduate jaarlijkse conferentie bijwonen die in juni 2012 is gestart en jaarlijks wordt georganiseerd door de CCLPS PhD-gemeenschap. Alle details van CCLPS-evenementen zijn beschikbaar op de SOAS CCLPS-website. Derde en laatste jaar CCLPS-promovendi wordt gevraagd om hun onderzoeksprojecten in de CCLPS-seminars en lezingenreeksen te presenteren, aangezien dat een belangrijk onderdeel van hun professionele opleiding vormt.
CCLPS Weekly Research Training Seminar
Naast generieke methoden training, zijn MPhil / PhD-studenten in de CCLPS verplicht om wekelijks een Research Training Seminar bij te wonen in de disciplines Vergelijkende Literatuurwetenschap, Culturele Studies en Postkoloniale Studies, evenals in interdisciplinaire methoden en methodologieën in term Eén en Twee. Het doel van het trainingsprogramma is om een grondige basis te bieden in theorie, methoden, regionale, culturele, taalkundige en eventuele speciale disciplinaire expertise die nodig kan zijn voor het onderzoek.
De focus van het CCLPS MPhil / PhD Research Training Seminar ligt op de disciplines van vergelijkende literatuurwetenschap, culturele studies en postkoloniale studies, en in relatie tot de literaire, kritische en culturele praktijken van Aziatische en Afrikaanse tradities. Het opleidingsprogramma zal ook worden ondersteund door de reguliere CCLPS-lezingen- en seminarreeksen, conferenties en workshops en de CCLPS-jaarvergadering.
De CCLPS-trainingssessies zijn ontworpen om het volgende te bieden:
Analyse van en een basis in theoretische uitgangspunten en kritische paradigma's die ten grondslag liggen aan de drie disciplines en hun verweven trajecten en interdisciplinariteit.
Een kritische verkenning van Europese en niet-Europese kritische tradities.
Een kritische basis bij het overschrijden van menswetenschappen en sociale wetenschappen, kritische methoden en methodologieën.
Praktische analytische oefeningen en selectieve diepgaande analyse van bepaalde teksten en culturele verschijnselen en instellingen, met name in relatie tot het vakgebied van de culturele studies.
Wijzen van betrokkenheid bij een kritische studiebeurs en manieren om theoretische frames te construeren.
Een kritische basis in de nieuwe theorieën over 'Wereldliteratuur.'
Kritische contexten waarin studenten in staat zijn om cijfers, scholen en theorieën te identificeren en na te streven die zij relevant achten voor hun werk - de trainingssessies zijn niet bedoeld om algemene enquêtes aan te bieden.
Oefeningen bij de toepassing van bepaalde analytische hulpmiddelen en kritische methoden, in het bijzonder met betrekking tot het toepassen van een vergelijkende studiemethode, een postkoloniale benadering van onderzoek en culturele studies strategische interdisciplinariteit.
Training in veldwerk en verzameling en analyse van gegevens.
Training in methoden die worden gebruikt voor media- en filmstudies.
Training in praktijken van het lezen van het corpus van het proefschrift of het primaire materiaal.
Training in presentatie, verspreiding, communicatie van onderzoek en manieren om feedback op iemands project te gebruiken als studenten wordt gevraagd om hun "literatuuroverzicht" in term 1 te presenteren en "manieren om hun corpus te lezen" in termen 2.
Het CCLPS Research Training Seminar biedt ook eerstejaarsstudenten de gelegenheid om hun senior CCLPS PhD-studenten te ontmoeten en te begroeten en meningen en ervaringen van de CCLPS-postdoctorale gemeenschap uit te wisselen.
Het CCLPS wekelijkse Research Training Seminar heeft als doel onze nieuwe MPhil / PhD-studenten te onderbouwen met verschillende op theorie en praktijk gebaseerde methodologie, zodat het bureau van niet-Europese tradities kan worden geïdentificeerd en uitgeoefend, versterkt door het unieke aanbod van onderzoeksactiviteiten en de aangeboden regionale expertise bij SOAS . Dit is ook het beoogde pad waardoor studenten mogelijk niet alleen in staat zijn om hun werk in een discipline te plaatsen, maar ook om toekomstige bijdragen in deze discipline te plannen, terwijl de gebieden van hun respectieve velden worden uitgebreid.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test
Onvoorwaardelijke toegang
Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch)
7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores.
7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores
EER- en EU-aanvragers
Test
Onvoorwaardelijke toegang
Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch)
7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore.
7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores.
TOEFL IBT
105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores.
105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores.
Pearson Test of English (Academisch)
75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores.
70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores.