Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in ontwikkeling, milieu en beleid

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds


De MPhil / PhD in ontwikkeling, milieu en beleid biedt geavanceerde training en onderzoekservaring op doctoraal niveau op de gebieden op het snijvlak van ontwikkeling, milieu en beleid. Het programma is vooral gericht op het volgende:

  • Milieu, energie en ontwikkeling, inclusief klimaatverandering en ontwikkeling en de samenhang tussen land en water en energie.
  • Duurzame en voedingsgevoelige voedselsystemen en koppelingen tussen landbouw en gezondheid.
  • Landbouw-, energie- en klimaatbeleid.

Een belangrijk kenmerk van het programma is de nadruk op interdisciplinariteit - onze studenten worden aangemoedigd om concepten, hulpmiddelen en methoden uit verschillende disciplines te combineren, bijvoorbeeld. economie en voeding; politiek en geografie. Dit wordt versterkt door onze locatie in de School of Interdisciplinary Studies, met haar missie om de interdisciplinariteit binnen SOAS te versterken. Onze studenten profiteren ook van CeDEP's sterke banden met andere Bloomsbury-hogescholen van de Universiteit van Londen, zoals de London School of Hygiene and Tropical Medicine, en cross-college instellingen zoals het London International Development Centre (LIDC) en het London Centre for Integrative Research in landbouw en gezondheid (LCIRAH).

Structuur

Jaar 1

In jaar 1 zullen studenten twee postdoctorale modules auditen, die op de campus of online modules kunnen zijn. Een daarvan zou een module voor onderzoeksmethoden zijn en zou de CeDEP-online-module in onderzoeksmethoden kunnen zijn. Auditing van een Research Methods-module van een andere SOAS afdeling / centrum, bijv. van het Centre for International Studies and Diplomacy, of Development Studies of Economics afdelingen is ook mogelijk, afhankelijk van de beschikbare plaatsen.

Deze tweede module is een vrije keuze uit postdoctorale modules in SOAS en de Bloomsbury-hogescholen, inclusief online modules, op basis van bespreking tussen supervisor en student, en onder voorbehoud van goedkeuring door de betreffende afdeling / hogeschool en de moduleconvenant. Dit biedt studenten de kans om tools en concepten te verkrijgen uit andere disciplines die relevant zijn voor hun scriptie.

Van studenten wordt verwacht dat zij lessen en seminars bijwonen die aan deze modules zijn gekoppeld, maar worden niet geacht module-evaluatie uit te voeren.

Een jaaropleidingsplan moet in jaar 1 worden afgesproken met de hoofdbegeleider om ervoor te zorgen dat studenten over de vereiste vaardigheden beschikken om hun geplande onderzoek uit te voeren en een scriptie van de vereiste academische norm te produceren. Dit plan zal de te controleren modules verduidelijken als een voortgangsvereiste. Naast de in jaar 1 gecontroleerde modules, kunnen cursussen in het eerste jaar of later worden gevolgd op advies van de supervisor, inclusief korte cursussen aangeboden door de Doctoral School. Deze kunnen opties voor overdraagbare onderzoeksvaardigheden omvatten: schrijven en presenteren van onderzoek, generieke methoden en technieken voor gegevensverzameling en -analyse, taalondersteuning, onderzoeksintegriteit en academisch onderwijs.

Tegen het einde van jaar 1 wordt van studenten verwacht dat ze van MPhil naar de PhD-status zijn opgewaardeerd door een upgrade-voorstel in te dienen en te verdedigen.

Vanaf jaar 2

Jaar 2 omvat meestal het verzamelen van de gegevens die nodig zijn voor het proefschrift en het maken van vooruitgang bij de analyse van de gegevens. Veel studenten zullen veel veldwerk doen om primaire gegevens te verzamelen. Promovendi moeten de checklist voor onderzoeksethiek invullen als onderdeel van het upgradeproces van PhD Manager. Dit is onderworpen aan een beoordeling door de afdeling en een mogelijke verwijzing naar het Research Ethics Panel. Bij het ontwerp en de uitvoering van veldwerk moet rekening worden gehouden met de termijn van 3 jaar voor het doctoraat. Het is belangrijk om vooruitgang te boeken bij het produceren van eerste ontwerpen van eerste hoofdstukken van het proefschrift in jaar 2.

Gegevensanalyse zou idealiter tegen het midden van jaar 3 voltooid moeten zijn, samen met verdere vooruitgang bij het schrijven van ontwerphoofdstukken. Dit laat de laatste helft van het jaar voor revisie van ontwerpen en voltooiing van de opwaardering, met indiening aan het einde van jaar 3. In incidenteel geval kan toestemming worden gevraagd om verder te gaan met opschrijven na jaar 3; indiening tegen het einde van jaar 4 is echter verplicht. De verwachting is dat het proefschrift binnen drie jaar zal worden ingediend.

Belangrijke mededeling

De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.

Onderzoeksopnames en -toepassingen

We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.

Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.

Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.

Toelatingseisen

We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten met een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een onderwerp dat relevant is voor de kernbelangen van het Centrum op het gebied van ontwikkeling, milieu en beleid. Doorgaans verwachten we van aanvragers dat ze enige achtergrond in de sociale wetenschappen hebben en hoge academische prestaties laten zien in hun eerdere studies.

Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal

Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.

Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren

Test Onvoorwaardelijke toegang Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch) 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores

EER- en EU-aanvragers

Test Onvoorwaardelijke toegang Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie
IELTS (Academisch) 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores.
TOEFL IBT 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores.
OF
100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores.
Pearson Test of English (Academisch) 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues.

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues. Lees Minder
Londen , Singapore + 1 Meer Minder