Introductie
Het programma wordt uitgevoerd zonder specialisatie.
De doctoraatsstudie biedt geïntegreerd onderwijs, waardoor zijn absolventen conceptuele en onderzoeksactiviteiten op het gebied van chemische educatie kunnen uitvoeren vanwege hun hoge eruditie. De absolventen van het doctoraatsonderzoek zullen klaar zijn voor onafhankelijk wetenschappelijk, pedagogisch en coördinatiewerk op dit gebied. De absolventen zullen hun vaardigheden kunnen gebruiken op didactische werkplekken op universiteiten en hogescholen die leraren scheikunde voorbereiden, in de onderzoeksinstituten van het Tsjechische ministerie van Onderwijs die zich bezighouden met de problematiek van het chemisch onderwijs, op werkplekken van instellingen en organisaties die gericht zijn op postdoctorale opleidingen lerarenopleiding, in nationale en internationale instellingen en organisaties gericht op staatsbreed of internationaal onderzoek in chemisch of wetenschappelijk onderwijs (Divisie Chemisch Onderwijs EuCheMS, European Science Education Research Association, International Organisation of Science and Technology Education, International Council of Associations for Science Onderwijs, enz.).Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteriaHet toelatingsexamen is eenmalig in de vorm van een interview. Op basis van een schriftelijk verzoek dat elektronisch wordt ingediend samen met de aanvraag, maar uiterlijk tot 19 mei 2019, kan de Dean toestaan dat het toelatingsexamen plaatsvindt via informatie- en communicatietechnologie, maar alleen om serieuze en gedocumenteerde redenen zoals gezondheid of studeren in het buitenland.
Tijdens het toelatingsexamen moet de kandidaat de technische en taalvaardigheden demonstreren om het gegeven programma te bestuderen, samen met attributen die nodig zijn voor wetenschappelijk werk. Het examen wordt beoordeeld met een maximum van 100 punten, waarvan 10 punten worden toegekend als een bonus voor het geven van een meer specifiek idee van de inhoud van de studie en het geplande proefschriftwerk in de vrijwillige appendix, inclusief het proefschriftonderwerp, een korte annotatie, de verwachte supervisiedepartement en de toestemming van een specifieke supervisor om toezicht te houden op een dergelijk doctoraatsproject.Voorwaarden voor toelatingToelating tot doctoraatsstudies is afhankelijk van de succesvolle afronding van een masteropleiding. Verificatie methode: toelatingsexamen Bevestigingsdatum (van toelatingsexamen) van: 17.06.2019 tot: 28.06.2019 Alternatieve datum (van toelatingsexamen) van: 08.07.2019 tot: 19.07.2019 Regels voor vrijstelling van toelatingsexamenVan het toelatingsexamen kan worden afgezien op basis van een schriftelijk verzoek van de kandidaat, op voorwaarde dat ze met succes hebben gesolliciteerd voor een STARS-project in het betreffende academiejaar. Een dergelijk verzoek, samen met de documentatie dat aan de voorwaarden is voldaan, moet vóór 19 mei 2019 (maar niet elektronisch) zijn ingediend.Career ProspectDe Ph.D. studie verleent geïntegreerd onderwijs waarmee afgestudeerden dankzij hun hoge kennis conceptuele en onderzoeksactiviteiten op het gebied van scheikundeonderwijs kunnen doen. De Ph.D. afgestudeerden zullen klaar zijn voor onafhankelijk wetenschappelijk, pedagogisch en managementwerk op dit gebied. Ze zullen zich kunnen handhaven op de didactische werkplekken van de hogescholen, in de onderzoeksinstituten van het ministerie van Onderwijs die zich bezighouden met de problematiek van het scheikundeonderwijs, op de middelbare scholen als hooggekwalificeerde scheikundeleraren, op de werkplaatsen die zich bezighouden met verdere leraren opleiding, en in de internationale en Europese instellingen en organisaties gericht op het landelijke en internationale onderzoek op het gebied van scheikunde of wetenschappelijk onderwijs.