Ph.D. in antropologie en sociale verandering

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Activisme. Onderzoek. Sociale verandering.

Antropologie en sociale verandering is een kleine, innovatieve afgestudeerde afdeling met een bijzondere focus op activistische geleerdheid, militant onderzoek en sociale verandering. Onze unieke benadering van etnografische onderzoeksmethoden lost traditionele barrières op tussen onderzoek en politiek activisme, tussen insiders en buitenstaanders, en tussen onderzoekers en protagonisten. Etnografie is een hulpmiddel voor 'het creëren van de voorwaarden die we beschrijven'. We doen mee aan co-onderzoek om bestaande alternatieven en mogelijkheden voor sociale verandering te verkennen.

Naast getalenteerde docenten, Ph.D. studenten leren hoe ze de praktijk van directe actie kunnen toepassen op het onderzoeksproces. We trachten de voorwaarden te creëren die we beschrijven wanneer ons onderzoek de waarden begint te belichamen van de wereld die we willen creëren.

Over het programma

In zekere zin zijn we een afdeling van postkapitalistische studies. We willen echter niet verwijzen naar een of andere bedachte utopie, noch naar een speculatieve verkenning van futuristische scenario's. Hoewel we het met Lewis Mumford eens zijn over het 'belang van het bouwen van luchtkastelen', zien we het als een nog dringenderere noodzaak om de politiek van alternatieven in het hier en nu te bestuderen: de noodzaak om ons bezig te houden met concrete utopieën die al in aanbouw zijn, en om andere werelden te begrijpen die al mogelijk zijn.

Samen met de activisten uit veel verschillende delen van de wereld geloven we dat "een andere wereld mogelijk is." We worden eraan herinnerd dat de rol van de nieuwe sociale bewegingen niet is om de wereld te veroveren, maar om haar opnieuw te maken. Wat is dan de rol en verantwoordelijkheid van antropologie en andere sociale wetenschappen? In een wereld die doorzeefd is met zoveel crises, lijken maar weinig dingen relevanter dan systematisch onderzoek naar contra-hegemonische kennis en praktijken. Sociale wetenschappers zouden het pessimisme moeten verlaten voor betere tijden. Vooral de antropologie is goed toegerust om deel te nemen aan de "nu-topiaanse" taak om sociaalwetenschappelijke kennis op te bouwen die verder kijkt dan kapitalisme, hiërarchie en ecologische rampen.

De praktijk en techniek van activistisch onderzoek vormen een belangrijk model van prefiguratieve sociale wetenschappen. Zoals een hedendaagse antropoloog, een vriend van ons programma, onlangs opmerkte: wanneer men 'een etnografie uitvoert, observeert men wat mensen doen, en probeert men vervolgens de verborgen symbolische, morele of pragmatische logica aan het licht te brengen die aan hun daden ten grondslag liggen; men probeert om erachter te komen hoe de gewoonten en handelingen van mensen zinvol zijn op manieren waarvan ze zelf niet helemaal op de hoogte zijn. "

We vragen onze studenten om precies dit te doen: om te kijken naar degenen die haalbare alternatieven creëren, om te proberen te achterhalen wat de grotere implicaties kunnen zijn van wat ze al doen, en om die ideeën vervolgens terug te geven, niet als recepten, maar als bijdragen, mogelijkheden als cadeau.

Dit programma biedt de ruimte en de mogelijkheid om deel te nemen aan vele tradities van radicale wetenschap en emancipatorische sociale wetenschappen. Wij zijn van mening dat antropologen het mogelijke moeten analyseren, bespreken en onderzoeken; dat ze alternatieve instellingen moeten onderzoeken; dat ze gezamenlijk moeten nadenken over en debatteren over de dilemma's van activistisch onderzoek. De collectieve inspanning om 'concrete utopieën' te begrijpen neemt de vorm aan van een analytische en etnografische studie van echte historische alternatieven in het heden. Dit vereist op zijn beurt een serieuze betrokkenheid bij sociale bewegingen die betrokken zijn bij de productie van alternatieven. Van studenten wordt verwacht dat ze een uitstekende beheersing hebben van de geschiedenis, debatten en perspectieven van hedendaagse sociale bewegingen. Deze bewegingen bestaan in de historische, sociale en epistemologische context van kolonisatie, ontwikkeling en globalisering. Zoals bijdragers aan een recent boek ons eraan herinneren, leeft meer dan een op de zes mensen nu in sloppenwijken, meer dan een miljard in een wereld van werkloze groei of geen groei. Oplossingen die de reguliere sociale wetenschappen bieden, zijn vaak de bron van het probleem, en van onze studenten wordt verwacht dat ze een goed begrip hebben van de verweven historische processen van kolonisatie, ontwikkeling en liberale moderniteit.

Het doctoraatsprogramma onderscheidt zich door de focus op concrete utopieën. Wat zijn enkele daarvan? Arbeiderscoöperaties in Oakland, sociale centra in Italië, autonome rechtssystemen in Guerrero, gemeenschapstuinen in Detroit, bezette zelfbeheerde fabrieken in Argentinië, 'goed bestuur' van de Zapatista's, buenvivir (goed leven) en plurinationalisme in Bolivia, participatiedemocratie in Kerala, solidariteitseconomie van Mondragon, participatieve economie in Winnipeg, pedagogie van het blok in Afrikaans-Amerikaanse gemeenschappen, alternatief milieubewustzijn in Afro-Colombiaanse riviergebieden, juridisch pluralisme, de autonomie van migratie, gemarginaliseerde medische praktijken in Zuid-Azië, solidariteit New York City, gemeentelijke landbouw in Malawi, democratie van shackbewoners in Zuid-Afrika, Copwatch in LA, biodiversiteit in Brazilië, herstelrecht in Ohio, kennisgemeenschappen en globalisering, onafhankelijke media en autonome voedselsystemen in Japan, zijn slechts enkele van de voorbeelden. van prefiguratieve culturen. Er zijn er zoveel meer, en een van de verantwoordelijkheden van onze studenten is om ze te ontdekken.

Het programma onderscheidt zich door de nadruk op:

  • Activistisch onderzoek naar concrete utopieën
  • Wereldwijde sociale bewegingen en verloren revolutionaire schatten
  • Kwesties van kolonialisme, globalisering, ontwikkeling
  • Anarchistische, marxistische en feministische theoretische perspectieven
  • Politieke ecologie
  • Integratie van activisme en wetenschap: ontwikkeling van onderzoeksvaardigheden in activistisch onderzoek, interculturele vertaling en emancipatorisch denken

Veel lessen bevatten een onderzoekscomponent en het proefschrift is gebaseerd op activistisch onderzoek. Kaders voor activistisch onderzoek omvatten participatieve en collaboratieve onderzoeksbenaderingen, evenals recentere onderzoekstechnieken en -strategieën die verband houden met militant onderzoek, mondelinge geschiedenis en co-onderzoeksbenaderingen.

protest, models, art

Onze benadering van antropologie

Het programma Antropologie en sociale verandering kan het best worden omschreven als activistisch onderzoek naar concrete utopieën. Wij geloven dat een goede antropologie begint en eindigt in het veld. Antropologie en sociale verandering maakt deel uit van de bredere beweging die ernaar streeft etnografie terug te brengen naar de voorhoede van de antropologie. Samen met bijdragers aan de boekprojecten Insurgent Encounters, Constituent Imagination en Engaging Contradictions, zijn we geïnteresseerd in het theoretische potentieel van activistische etnografie. We zijn vooral geïnteresseerd in activistisch onderzoek naar echte of concrete utopieën, mogelijke alternatieven voor de kapitalistisch-koloniale wereld waarin we leven. Zowel als geleerden als activisten zijn we minder geïnteresseerd in de 'meedogenloze kritiek op alles wat bestaat' en meer in de ' prefiguratieve 'theorie die, in zijn eigen organisatie, het soort wetenschap belichaamt dat we bepleiten. Teruggaan naar de kritische concepten die we uit het veld brengen en die concepten teruggeven aan de mensen met wie we onderzoek doen, als een geschenk, dat is wat ons zowel activisten als antropologen maakt.

Onderscheidende benadering van methodologie

In ons afstudeerprogramma besteden we bijzondere aandacht aan onderzoek en aan wat wij activistisch onderzoek noemen. Onze kenmerkende benadering van methodologie berust op het onderzoek van verschillende onderzoeksmodellen en strategieën die verband houden met activistisch of militant onderzoek. We leggen de nadruk op gezamenlijk onderzoek en directe actie, horizontaliteit en zelfactiviteit, die worden gezien als essentiële ingrediënten van gezamenlijke kennisproductie. Activistisch onderzoek, onze aparte benadering van onderzoek, probeert onderzoeksinteresse in militante etnografie, drift, mapping, co-onderzoek, arbeidersonderzoek en radicale orale geschiedenis te combineren met gezamenlijke en geëngageerde participerende observatie. In dit experimentele spel met verschillende vormen van politiek geëngageerd onderzoek in samenwerkingsverband streven we ernaar om een duidelijk model van activistisch onderzoek te construeren. Het tweede element van onze benadering is onze actieve interesse in andere manieren om de samenleving en het leven te organiseren, in alternatieve maar reële en concrete utopieën.

Participatieve benadering van leren

Het afstudeerprogramma Antropologie en sociale verandering brengt wetenschappers en activisten samen die niet lesgeven, maar samen leren. Onze benadering van co-learning is geïnspireerd door een lange en mooie geschiedenis van het onderwijs, ontwikkeld op populaire universiteiten, moderne scholen, universiteiten van de aarde en zonder muren, en vrije scholen. We bevinden ons in de traditie en erfenis van opvoeders zoals Leon Tolstoy, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks en Paulo Freire. We zijn verheugd om te leren van eerdere educatieve ervaringen in de Bay Area: Black Panther community schools, San Francisco Liberation School, New College of California en Berkeley Free School - dit zijn slechts enkele van de opwindende tradities die onze educatieve visie inspireren. We zien het klaslokaal als een gezellige ruimte van facilitering en overleg, van interactieve en horizontale processen van kennisuitwisseling en productie.

Gezellige benadering van communicatiekennis

We bieden verschillende vormen van convivia, of gezellige ruimtes voor kenniscommunicatie:

  • Insight / Incite: ons maandelijkse participatieve bioscoopevenement, in samenwerking met Sherman Street Cinema.
  • Politiek laboratorium: wordt eenmaal per semester gehouden als een gezellige weekendlange ontmoeting van lokale of internationale wetenschappers die aan een bepaald project werken, studenten en geselecteerde deelnemers uit de lokale gemeenschap. Samen denken ze collectief na over een bepaald idee, boek, concept of project.
  • Autonomous Classroom: een experimentele klas die op een gezellige manier is gecreëerd door Ph.D. studenten, een klas waarin de wereld op zijn kop wordt gezet, studenten leraar worden, leraren studenten worden, en alle afgestudeerde studenten ontwerpen autonoom een klas die ze lesgeven en die ze zelf beheren in de loop van een semester.
  • Guerrilla Workshop: een geïmproviseerde evenementenruimte waar studenten, docenten, of studenten en docenten, presenteren over hun huidige werk. Dit omvat papers die op verschillende conferenties zullen worden gepresenteerd, verslagen van academische of activistische evenementen en dialogen die relevant zijn voor antropologie, sociale rechtvaardigheid en kritische theorie.
  • Dialogen en ondervragingen: in plaats van mensen te ondervragen, ondervragen we in deze openbare convivia, gecoördineerd door Sasha Lilley, ideeën. Dit gebeurt in de vorm van een tweemaandelijks gesprek tussen activistische journalisten en prominente organisatoren en activistische intellectuelen.
  • Nomadisch café: waar we nomadische discussies hebben over ruimtes, plaatsen en niet-ruimtes.

Evenementen, workshops, onderzoekswerkgroepen en bezoekende wetenschappers

Het programma organiseert regelmatig lezingen, conferenties en workshops over een verscheidenheid aan sociale rechtvaardigheidskwesties die wetenschappers, activisten en kunstenaars, zowel lokaal als internationaal, samenbrengen. Radical Futures, een eendaags politiek laboratorium over Radical Pasts, combineerde de intellectuele en politieke ervaring van theoretici en activisten op het gebied van sociale bewegingen Selma James, Peter Linenbaugh, Andayie, George Katziaficas, Ruth Reitan en Scott Crow.

Aymara-feministe uit Bolivia, Julieta Paredes, gaf een workshoppresentatie van 'feminismo communitario'. Tegen de Graanproducent interviewde Sasha Lilley Iain Boal over zijn boek over communes in Noord-Californië. Silvia Federici en Selma James gaven lezingen en organiseerden een politiek laboratorium rond de kwestie van reproductieve arbeid en de Commons. Anarchistische antropoloog David Graeber hield een key-note lezing over de eerste 5000 jaar van schulden. Arturo Escobar presenteerde over antropologie en postkapitalisme.

Onze bezoekende activistische geleerden zijn John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine en Havin Guneser. We sponsoren evenementen zoals American Indian Movement West-conferenties, Howard Zinn Bookfair, The Western Workers Labor Heritage Festival, jaarlijkse conferenties van het World-Ecology Research Network, Anarchist Studies Conferences, Revolutionary Organizing Against Racism Conference en de zomerschool van het Institute for Social Ecology. . Het Anthropology and Social Change Program heeft nu zijn eigen boekafdruk - Kairos - bij de PM Press-uitgevers.

studierichting

36 vereiste opleidingsonderdelen

  • Alternatieve politieke systemen
  • Activist Etnografie I
  • Activistische etnografie II
  • Alternatieve economische systemen
  • Andere manieren om mens te zijn: alternatieve seksualiteit, familie- en verwantschapssystemen
  • Andere manieren om te weten: alternatieve epistemologieën, rivaliserende kennis en rechtssystemen
  • Autonoom seminarie (1 eenheid, driemaal gevolgd tijdens de studie)
  • Sociale onderzoeksmethoden
  • Geregisseerd seminar over onderzoek

9 eenheden van door adviseurs goedgekeurde algemene keuzevakken

Twee uitgebreide examens

Dissertatie Voorstel

Dissertatieseminar

Toelatingseisen

Toegang tot de Ph.D. programma in antropologie en sociale verandering vereist een masterdiploma. Studenten met een MA van een andere school of van een andere afdeling van CIIS kunnen tot één extra jaar cursussen nodig hebben als onderdeel van hun Ph.D. programma. Studenten met een MA in antropologie en sociale verandering van CIIS hebben geen extra cursussen nodig.

De antropologie en sociale verandering Ph.D. concentratie is een woonprogramma. We zijn geïnteresseerd in het creëren van een gezellige gemeenschap van wetenschappers, niet in competitieve academici; wij geloven in het opleiden van intellectuelen en niet in professionals. Wij geloven dat professoren en studenten mede-lerenden zijn en dat leren en kennisproductie een participatief, inclusief en horizontaal proces is. Ons programma is waarschijnlijk niet het meest geschikt voor degenen die les willen krijgen in de verticale ruimte van een traditioneel klaslokaal. Dit is eerder een unieke en inspirerende plek voor activistische wetenschappers die een passie hebben voor het samen creëren van kennis die nuttig, relevant en integraal is.

Kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingseisen van het instituut. Daarnaast zijn twee aanbevelingsbrieven vereist, een van een academische adviseur of iemand die bekend is met het vermogen van de aanvrager om academisch werk te doen, en een van een supervisor in een recente professionele of vrijwilligersomgeving. Aanvragers wordt ook gevraagd om een recent voorbeeld van wetenschappelijk schrijven op te nemen. De vereiste autobiografische verklaring moet belangrijke gebeurtenissen in het leven van de aanvrager beschrijven die hebben geleid tot de beslissing om toelating tot deze afdeling na te streven. Een doelverklaring die gebieden van academische interesse bevat, moet worden opgenomen.

Toelating tot de Ph.D. Programma zonder een MA in antropologie van CIIS

Studenten die de Ph.D. programma zonder een MA in antropologie en sociale verandering van CIIS zijn vereist om nog eens 12 tot 15 eenheden MA-niveau cursussen te volgen binnen het antropologie en sociale veranderingsprogramma. Studenten hebben mogelijk een extra jaar nodig om deze cursussen te voltooien.

Zodra studenten zijn toegelaten, zullen adviseurs het opstellen van een op maat gemaakt curriculumcontract vergemakkelijken waarin deze aanvullende cursussen zijn opgenomen en een tijdlijn voorstellen. Deze aanvullende cursussen omvatten drie van de volgende vijf cursussen:

  • Ideeën voor actie: sociale theorie voor radicale verandering
  • Wereldwijde sociale bewegingen
  • Onnadenkende sociale wetenschappen
  • Radicale theorie
  • Radicale politieke economie

Applicatievereisten

  • Online toelatingsaanvraag
    Begin het aanvraagproces door een online aanvraag voor afgestudeerden in te dienen en de niet-restitueerbare betaling van $ 65 aan aanvraagkosten in te dienen.
  • Diploma-eis
    Een bachelor- en masterdiploma (of hun equivalenten van een regionaal erkende instelling.
  • Minimale GPA
    Een GPA van 3.0 of hoger in eerdere cursussen is vereist. Een GPA onder 3.0 betekent echter niet automatisch een aanvrager en CIIS zal een aanstaande student overwegen wiens GPA tussen 2.0 en 3.0 ligt. Deze personen moeten een GPA-verklaring indienen en worden aangemoedigd om contact op te nemen met het Office of Admissions om hun opties te bespreken.
  • Transcripties
    Officiële transcripties van alle geaccrediteerde academische instellingen die zijn bijgewoond waar 7 of meer studiepunten zijn behaald. Als transcripties naar CIIS worden verzonden, moeten ze in hun officiële, verzegelde enveloppen aankomen. Transcripties van instellingen buiten de VS of Canada vereisen een buitenlandse kredietbeoordeling via World Education Services (WES) of CIIS zullen ook buitenlandse CIIS accepteren die in een uitgebreide cursus per cursus zijn opgesteld van de huidige leden van de National Association of Credential Evaluation Diensten (NACES).
  • Autobiografische verklaring
    Een introspectieve autobiografische verklaring van vier tot zes pagina's (getypt, dubbele regelafstand) waarin uw waarden, emotionele en spirituele inzichten, ambities en levenservaringen worden besproken die hebben geleid tot uw beslissing om te solliciteren.
  • Doelverklaring
    Een verklaring van één pagina (getypt, dubbele regelafstand) van uw educatieve en professionele doelstellingen.
  • Twee aanbevelingsbrieven
    Aanbevelers dienen het standaard bedrijfsformaat te gebruiken en de volledige contactgegevens te vermelden: naam, e-mailadres, telefoonnummer en postadres.
  • Academisch schrijfvoorbeeld
    Een schrijfvoorbeeld van acht tot tien pagina's (getypt, dubbele regelafstand) dat aantoont dat u kritisch en reflectief kunt denken en dat aantoont dat u op een hoger niveau kunt schrijven. Een steekproef die externe bronnen gebruikt, moet de juiste citaten bevatten. U kunt kopieën van eerder werk indienen, zoals een recent academisch artikel, artikel of rapport dat wetenschappelijke vaardigheden weerspiegelt.

Internationale studenten

Let op: internationale studenten en individuen die hebben gestudeerd aan instellingen buiten de VS en Canada hebben aanvullende eisen.

Laatst bijgewerkt op nov 2020

Over de school

California Institute of Integral Studies (CIIS) is an innovative, forward-thinking university based in San Francisco, California.

California Institute of Integral Studies (CIIS) is an innovative, forward-thinking university based in San Francisco, California. Lees Minder