PhD-architectuur

University of Kent, Kent School of Architecture

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

PhD-architectuur

University of Kent, Kent School of Architecture

Overzicht

De Kent School of Architecture biedt een fulltime en parttime onderzoeksprogramma, leidend tot een Ph.D. onderzoeksgraad. De school promoot een innovatieve en interdisciplinaire onderzoeksstudie in architectuur, stedenbouw en aanverwante gebieden. Het hoofddoel is om hedendaags geavanceerd onderzoek te combineren met een educatieve agenda, en kandidaten voor te bereiden om te oefenen in een mondiale academische en professionele wereld.

Een bijzonder kenmerk van de KSA-onderzoeksprogramma is het brede spectrum van onderzoek en de mogelijkheid om onderzoek door ontwerp uit te voeren. Ph.D. studenten hebben toegang tot alle faciliteiten van de Universiteit van Kent en een wekelijks seminar dat alleen voor onderzoekstudenten is ontworpen. Elke kandidaat heeft recht op twee supervisors.

Denk Kent videoseries

In deze lezing onderzoekt dr. Timothy Brittain-Catlin van de Kent School of Architecture nieuwe manieren van schrijven en praten over gebouwen en vraagt ​​hij of een kritieke storing in de architectuur er echt toe doet.

Over Kent School of Architecture

Onderzoek aan Kent School of Architecture bereikt uitmuntendheid in zowel de geschiedenis en theorie van de architectuur en in duurzaam stedelijk, peri-urbaan en milieu-ontwerp. Schoolmedewerkers hebben ontwerpexpertise en specialistische kennis; ze lopen voorop bij actuele architectuurkwesties, zoals duurzaamheid, technologie, beroepspraktijken en onderzoek. Onze medewerkers zijn actief op academische en professionele conferenties, zowel nationaal als internationaal, en verschijnen en publiceren in lokale en nationale media. De school promoot innovatief en interdisciplinair onderzoek, met de nadruk op duurzaam ontwerpen.

Veel van het projectwerk in de Kent School of Architecture bevindt zich op 'live' locaties in de lokale regio, met behulp van echte klanten en uitdagende problemen. Studenten in alle stadia van de school hebben kennis gemaakt met echte stedelijke en architectonische ontwerpuitdagingen in Lille, Margate, Folkestone, Dover, Rye, Chatham en, natuurlijk, Canterbury. Veel van dit werk bestaat uit het onderhouden van contacten met externe instanties, zoals architecten, planners, raden en ontwikkelingsgroepen.

Nationale beoordelingen

In het Research Excellence Framework (REF) 2014 stond het onderzoek van de School of Architecture op de achtste plaats voor onderzoeksintensiteit en achtste voor onderzoeksoutput in het VK.

Studieondersteuning

KSA-supervisors zijn onder meer: ​​Prof. Gerald Adler, Dr. Timothy Brittain-Catlin, professor Marialena Nikolopoulou, Dr. Henrik Schoenefeldt, Dr. Richard Watkins, Dr. David Haney, Dr. Luciano Cardellicchio, Dr. Manolo Guerci, Dr. Nikolaos Karydis en Dr. Giri Renganathan.

Medewerkers zijn actief in onderzoek en geven papers op conferenties nationaal en internationaal.

Postdoctorale bronnen

De studio's van de School of Architecture beschikken over een speciale computer suite met een reeks milieu-bouwsoftware en een nieuwe digitale crit studio. Er is een volledig uitgeruste architecturale modelmakerij voor het bouwen van modellen en grootschalige prototypen.

Professionele links

De school heeft uitstekende contacten met bedrijven en cultuur in de lokale omgeving, waaronder regionale organisaties zoals het Kent Architecture Centre, Royal Institute of British Architects (RIBA), Kent County Council en Kent Design Initiative. Het Plan Duurzame Gemeenschappen is bijzonder sterk in het zuidoosten van Engeland, waardoor de regio de ideale plaats is om innovatieve oplossingen voor architecturale vraagstukken te bespreken.

Kent heeft ook uitstekende verbindingen met architectuurscholen in Lille, Brugge, Rome, Bauhaus-Dessau, Beijing, Venetië, Istanbul, en in de VS, Virginia en Californië.

Academische studie wordt aangevuld door een mentorschapsplan georganiseerd in samenwerking met het Royal Institute of British Architects (RIBA) en waarbij studenten worden betrokken bij evenementen met lokale praktijken.

Dynamische publicatiecultuur

Het personeel publiceert regelmatig en op grote schaal in tijdschriften, congresverslagen en boeken. Onder andere hebben ze onlangs bijgedragen aan Architectural Research Quarterly; The Architectural Review; Gebouw en omgeving; The Journal of Architecture; De wereld van interieurs; 'Journal of the Society of Antiquaries'; en 'Architectuurgeschiedenis'.

Onderzoeker ontwikkelingsprogramma

Kent's Graduate School coördineert het Researcher Development Program voor onderzoekstudenten, met workshops gericht op onderzoek, specialistische en overdraagbare vaardigheden. Het programma is toegewezen aan het nationale Researcher Development Framework en bestrijkt een breed scala aan onderwerpen, waaronder vakspecifieke onderzoeksvaardigheden, onderzoeksbeheer, persoonlijke effectiviteit, communicatieve vaardigheden, netwerken en teamwerk, en vaardigheden voor loopbaanbeheer.

Toelatingseisen

Een minimum van 2,1 graad, plus een masterdiploma of master in architectuur of een geschikt onderwerp, of een vergelijkbare trackrecord en professionele ervaring in de architectuur.

Als onderdeel van uw aanvraag moet u een cv en een gedetailleerd onderzoeksvoorstel indienen met het volgende:

  • een voorgestelde titel hebben
  • duidelijk zijn geschreven en toont betrokkenheid bij een gebied in een van de twee onderzoekscentra van de school
  • toont originaliteit
  • de voorgestelde methodologie
  • tijdsschema (FT Ph.D.'s zullen naar verwachting binnen drie jaar worden afgerond)
  • bibliografie

Als u een voorkeurssupervisor heeft, geef dat dan in de toepassing aan.

Alle aanvragers worden op individuele basis beschouwd en aanvullende kwalificaties en beroepskwalificaties en ervaring worden ook in aanmerking genomen bij het beoordelen van aanvragen.

Engelstalige toelatingseisen

De universiteit vereist dat alle niet-moedertaalsprekers van het Engels een minimumstandaard van bekwaamheid in geschreven en gesproken Engels bereiken voordat ze aan een postgraduaat beginnen. Bepaalde onderwerpen vereisen een hoger niveau.

Heb je hulp nodig met Engels?

Houd er rekening mee dat als u aan een Engelse taal moet voldoen, wij via Kent International Pathways een aantal pre-sessional cursussen in het Engels voor academische doeleinden aanbieden.

Onderzoeksgebieden

Onderzoekscentra

KSA heeft twee onderzoekscentra: het Centrum voor Onderzoek in Europese Architectuur (CREAte), dat zich richt op onderzoek in architecturale geesteswetenschappen en design, en het Centrum voor Architectuur en Duurzame Omgeving (CASE), dat onderzoek op het gebied van duurzame architectuur promoot.

creëren

Het centrum biedt een focus voor onderzoek in architectuur in de Europese context. De nadruk ligt op de rol en bijdrage van de geesteswetenschappen aan architectuur en stedenbouw in de context van stedelijke en regionale vernieuwing, nationaal en internationaal.

CREAte biedt een platform voor avondcolleges door hedendaagse architecten en wetenschappers; het organiseren van debatten en evenementen die centraal staan ​​in de architectonische agenda van vandaag.

Het centrum bouwt voort op zijn personeelsspecialismen, interesses en vaardigheden op de volgende gebieden: regionale studies, hedendaagse architecturale en stedelijke theorie en ontwerp, architectuurgeschiedenis en theorie (variërend van oudheid tot hedendaagse Europese steden), duurzaamheid, Europese topografieën (landschap, stedelijk, voorstedelijk en grootstedelijk) enz. Medewerkers nemen deel aan de activiteiten van AHRA - Architecture Humanities Research Association en zijn internationaal gepubliceerde auteurs.

GEVAL

Het centrum bevordert onderzoek op het gebied van duurzaam milieu, regionaal, nationaal en internationaal.

Haar onderzoeksfocus omvat verschillende aspecten en schalen van de duurzame gebouwde omgeving, van het individuele gebouw tot het stedelijk blok, het bevorderen van de bredere milieuagenda en het houden van de school in de voorhoede van onderzoek en ontwikkeling in het veld. CASE zet ook onderzoek in naar de historische en culturele dimensie van milieuontwerp om verbanden tussen de wetenschappen, kunst en menswetenschappen te bevorderen. Er is een sterke interesse in het begrijpen van het milieugedrag van historische gebouwen en de strategieën die oorspronkelijk zijn ingezet om de interne omgeving te beheren.

Het centrum heeft al financiering uit verschillende bronnen verkregen. Dit omvat drie EPSRC-projecten over klimaatverandering weersgegevens voor een duurzame gebouwde omgeving, duurzaamheid van luchthaven terminal gebouwen en ontwerpinterventies in de openbare ruimte voor het beïnvloeden van menselijk gedrag, en twee TSB-gefinancierde projecten op Building Performance Evaluation. CASE is ook betrokken bij het recente grootschalige EPSRC-netwerk voor Digital Economy Communities and Culture.

Personeelsonderzoek belangen

Kent's academici van wereldklasse bieden onderzoeksstudenten uitstekende supervisie. De academische staf in deze school en hun onderzoeksinteresses worden hieronder getoond. U wordt sterk aangemoedigd om contact op te nemen met de school om uw voorgestelde onderzoek en mogelijke supervisie te bespreken voordat u een aanvraag indient. Let op, het is mogelijk dat studenten onder toezicht staan ​​van een lid van academisch personeel van een van Kent's scholen, op voorwaarde dat hun expertise overeenkomt met uw onderzoeksinteresses. Gebruik onze 'zoek een supervisor'-zoekopdracht om te zoeken op basis van het personeelslid of trefwoord.

Professor Gerry Adler: plaatsvervangend hoofd van de school; Programmadirecteur: MA Architecture and Urban Design (Canterbury en Parijs)

Architectuurgeschiedenis en theorie uit de twintigste eeuw, met name in Groot-Brittannië en Duitsland; Heinrich Tessenow; architectuur in zijn bredere culturele en filosofische context; de plaats van de ruïne in de moderne architectonische verbeelding.

Dr. Timothy Brittain-Catlin: Senior docent culturele context

Engelse architectuur uit de negentiende en vroege 20e eeuw en in het bijzonder het werk van AWN Pugin.

Dr. Luciano Cardellicchio: docent in design en technologie

De relatie tussen vorm en constructie; de verbinding tussen technische details, stedelijke vorm en bouwtraditie in hedendaagse architectuur in Europa en moderne architectuur in Italië.

Professor Gordana Fontana-Giusti: hoogleraar architectuur en stedelijke regeneratie

Hedendaagse architecturale en stedelijke theorie, in het bijzonder, filosofie en haar relatie tot architectuur; perspectief en zijn relatie tot architectuur en de stad; representatie, conceptuele kunst en de relatie tussen kunst en architectuur; regeneratie, openbare ruimtes en duurzaam stedenbouwkundig ontwerp; stedelijke landschappen, steden en water.

Dr. Manolo Guerci: Senior docent culturele context en design; Directeur van Graduate Studies

Seculiere architectuur, met name de binnenlandse, variërend van vroegmoderne Europese paleizen met de nadruk op verbindingen tussen Italië, Frankrijk en Groot-Brittannië in de 17e, 18e en 19e eeuw, tot naoorlogse sociale woonwijken; relaties tussen het Europese modernisme en de traditionele Japanse architectuur; behoud van historische gebouwen, met name 17de-eeuwse bouwtechnieken in Rome.

Dr. David Haney: hoofddocent culturele context en design; Director CREAte Research Center

De relatie tussen landschap en architectuur beschouwd vanuit zowel professionele als culturele perspectieven; geschiedenis van moderne architectuur en landschap; geschiedenis van 'groen' of ecologisch ontwerp; ecologische concepten in het Duitse modernisme.

Professor Marialena Nikolopoulou: hoogleraar duurzame architectuur; Program Director, Architecture and Sustainable Environments MSc; Directeur van CASE Research Center

Het comfort van complexe omgevingen; stedelijk microklimaat; inzittendenperceptie en ruimtegebruik; duurzaam ontwerp en rationeel gebruik van energie in de gebouwde omgeving.

Dr. Nikolaos Karydis: hoofddocent; Director of Graduate Studies (Research Cover); Programmadirecteur, Architectural Conservation MSc

Ontwikkeling van bouwtechnologie en het ontwerpaspect van stadsontwikkeling, met een specifieke nadruk op de Europese tradities; stedelijke ontwikkeling in het Vroegmoderne Rome en de manieren waarop specifieke bouwprojecten van de 16e en de 17e eeuw geconditioneerde stadsvernieuwing.

Dr. Giridharan Renganathan: docent duurzame architectuur

Stedelijke morfologie en klimatologie (milieuontwerp), met een specifieke interesse in het effect van het stedelijk hitte-eiland (UHI); thermisch comfort buiten; oververhitting in de zomer in gebouwen; passieve ventilatiestrategieën; gebruik van koele materialen.

Michael Richards: Senior Lecturer in Design; Program Director, MArch

Ontwerpstudio-pedagogie op het gebied van ethiek; de verschillen tussen de fysieke en fictieve relatieve locaties van 'plaats' in de bioscoop; de implicaties voor een goed begrip van hedendaagse steden.

Dr. Richard Watkins: docent duurzame architectuur

Stedelijk microklimaat en het stedelijk hitte-eiland, koeling, luchtverplaatsing en luchtkwaliteit; daglichttoetreding; klimaatverandering; toekomstige weergegevens; gebouwprestatiemodellering en -meting.

vergoedingen

Het jaarlijkse collegegeld van 2018/19 voor dit programma is:

  • VK / EU: £ 4260 (voltijd), £ 2130 (deeltijd)
  • Overseas: £ 15200 (full-time), £ 7600 (part-time)

Voor studenten die aan dit programma deelnemen, stijgen de vergoedingen elk jaar met niet meer dan 3% RPI in elk academiejaar, behalve waar geregeld.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op September 12, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Feb. 2019
Mei 2019
Duration
Duur
3 - 6 jaar
Deeltijd
Voltijd
Price
Prijs
4,260 GBP
VK / EU: £ 4260 (voltijd), £ 2130 (deeltijd) / Overseas: £ 15200 (voltijd), £ 7600 (deeltijd)
Locations
Verenigd Koninkrijk - Canterbury, Engeland
Startdatum : Feb. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Startdatum : Mei 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan