PhD in Bedrijfsbeleid en Economie

Brno University of Technology

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

PhD in Bedrijfsbeleid en Economie

Brno University of Technology

Bedrijfsbeheer en economie

Afkorting: DSP-ŘEP-E

Studieduur: 4 jaar

Programma: Economie en management

Faculteit: Faculteit Bedrijf en Management

Academiejaar: 2017/2018

Geaccrediteerd tot: 1.11.2019

Profiel van de branche:

Doctoraal onderwijs biedt aan de afgestudeerden met een Master's degree op het gebied van bedrijfsbeheer en economie hoger onderwijsniveau verdieping van de theoretische kennis. Het doel van een doctoraatsstudietak is om methoden van wetenschappelijk werk te onderwijzen.

Belangrijkste leerresultaten:

Een afgestudeerde doctoraatsstudent is in staat tot onafhankelijk wetenschappelijk, onderzoeks- en directiewerk. Hij is klaar om uitdagende conceptuele, onderzoeks- en ontwikkelingsproblemen in management en economie aan te pakken. Hij is in staat zelfstandig onderzoek, ontwikkeling en productie in de praktijk uit te voeren.

De afgestudeerde kan voldoening vinden als creatief werker bij toonaangevende onderzoekscentra, als leider van onderzoeks- en ontwikkelingsteams, als onderzoekswerker en docent aan universiteiten. Afgestudeerden van dit programma kunnen ook hoge posities bekleden in enkele van de grotere instellingen en bedrijven die het vermogen nodig hebben om creatief en onafhankelijk te werken, om complexe problemen te analyseren en nieuwe en originele oplossingen voor te stellen.

Beroepsprofielen van afgestudeerden met voorbeelden:

Afgestudeerden kunnen voldoening vinden als academisch medewerker bij economisch georiënteerde faculteiten, als onderzoeksmedewerker in onderzoeksorganisaties gericht op economisch en zakelijk onderzoek. Afgestudeerden zullen in staat zijn om zich te concentreren op de economie van het bedrijfsleven in al zijn contexten, een top bedrijfsmanagement, uitvoerend management, marketing, logistiek in overeenstemming met het goedgekeurde programma en de cursus.

Branch toezichthouder: prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA

Uitgegeven onderwerpen van Doctoral Study Program:

Business Models Sustainable Innovation

Veel auteurs definiëren de innovatie van bedrijfsmodellen vanuit het oogpunt van duurzaamheid, maar een belangrijk aspect van alle expertopinies is dat het bedrijfsmodel wordt geacht verder te gaan dan de entiteit van het bedrijf, zijn klanten en aandeelhouders, en ook waardevaststelling voor belangrijke belanghebbenden. Het doel is om de methodologie voor duurzame innovatie van het bedrijfsmodel te ontwerpen door middel van het prototypeontwerp van een geschikt model voor duurzame innovatie in geselecteerde markten. Docent: Šimberová Iveta, doc. PhDr., Ph.D.

Leiderschap: nieuwe benadering van toonaangevend in Digital Era.

Digitale leiders zijn bereid om te onderzoeken hoe informatietechnologie kan worden gebruikt om een ​​organisatie te helpen beter in te spelen op de behoeften van klanten en veranderende bedrijfsvereisten. Tutor: Konečná Zdeňka, doc. Ing., Ph.D.

Macro-economische en institutionele determinanten van onderlinge afhankelijkheid tussen durfkapitaalmarkten van Visegrad-landen.

Het proefschrift heeft tot doel de onderlinge afhankelijkheid van de belangrijkste Europese risicokapitaalmarkten en de markten van Visegrad-landen te onderzoeken. De identificatie van verbanden tussen markten, analyse van veranderingen in de sterkte van deze afhankelijkheden is noodzakelijk voor een effectieve macro-economische en institutionele governance. Tutor: Zinecker Marek, doc. Ing., Ph.D.

Marketing Management van de bedrijven op basis van de duurzaamheid

Tegenwoordig lijkt het gedrag van bedrijven op de doelmarkten meer en meer beïnvloed te worden door het gebied van het concept duurzame ontwikkeling. Een proefschrift moet gericht zijn op de nieuwste theoretische kennis van dit gebied in het kader voor marketingmanagement van zakelijk ondernemerschap. Het doel is om praktische benaderingen op het gebied van de "groene" marketing te ontwikkelen. Docent: Šimberová Iveta, doc. PhDr., Ph.D.

Politieke stabiliteit als een belangrijke factor voor grootschalige investeringen

Politieke stabiliteiten zijn variabelen die erg moeilijk te kwantificeren en te meten zijn. Een breed spectrum van aspecten met betrekking tot politieke stabiliteit is echter erg belangrijk vanuit het oogpunt van een belegger. Methoden van kunstmatige intelligentie zullen worden gebruikt om belangrijke effecten van politieke stabiliteit op grootschalige investeringen te kwantificeren. Docent: Dohnal Mirko, prof. Ing., DrSc.

Strategische ontwikkeling van het merk

Concepten van merkontwikkeling zijn gecreëerd voor de traditionele competitieve omgeving. Hedendaagse trends in de ontwikkeling van concurrentie vereisen nieuwe benaderingen die de groeiende impact van online bedrijfsactiviteiten van bedrijven respecteren. Tutor: Zich Robert, doc. Ing., Ph.D.

Gebruik van strategische marketinginstrumenten bij het creëren van een duurzaam bedrijfsvoordeel

Strategische marketinginstrumenten zijn een onvermijdelijk onderdeel van het management van een bedrijf - en hun perfecte inzet is een van de voorwaarden om hun duurzame voordeel te behouden. Het doel van deze studie is een analyse van strategische marketinginstrumenten en voorstellen voor hun effectieve gebruik in management. Tutor: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

Het gebruik van kunstmatige intelligentie als ondersteuning voor besluitvormingsprocessen in Enterprise Control.

Het gebruik van kunstmatige intelligentie en de toepassingen ervan als ondersteuning voor besluitvormingsprocessen in bedrijfscontroles om de kwaliteit en snelheid van beslissingen te verhogen. Docent: Dostál Petr, prof. Ing., CSC.

Hulpmiddelen en methoden voor het bepalen van prijzen voor natuurlijke monopolies

Het thema richt zich op de kritische analysetools en in het bijzonder op monopolistische prijsstrategieën. oligopolistische bedrijven die actief zijn in natuurlijke of hoge toegangsbelemmeringen. Docent: Škapa Stanislav, doc. Ing. et Ing., Ph.D.

Waardering van innovatieve bedrijven

Benaderingen van de waardering van bedrijven op basis van de schatting van de kasstromen van de toekomstige bedrijven zijn erg gevoelig voor het schatten van de parameters van de bedrijfsgroei. Het doel van het proefschrift is om de huidige benaderingen van de waardering van bedrijven te onderzoeken en een aanpassing aan te bevelen van methoden die worden gebruikt voor het schatten van de toekomstige ontwikkeling van innovatieve bedrijven. Tutor: Režňáková Mária, prof. Ing., CSC.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op March 3, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
4 jaar
Voltijd
Price
Prijs
1,850 EUR
1.850 EUR / 1e jaar, 1.500 EUR / 2e jaar, 1.000 EUR / 3e jaar
Locations
Tsjechië - Brno, Zuid-Moravië
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2019
Tsjechië - Brno, Zuid-Moravië
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan