Lees de Officiële Beschrijving

Algemene problemen in de geografie als een programma van doctorale studies vormen een poging om de ontroerende / gekruiste onderwerpen te vinden die de vorige programma's van doctorale studies met elkaar verbinden. In feite zorgde een snelle ontwikkeling van geografische velden in de afgelopen een halve eeuw voor hun uitzonderlijke differentiatie, terwijl de gemeenschappelijke noemer van de afzonderlijke velden verzwakt was.

Het versterken van de onderlinge verbanden tussen individuele geografie gebieden vormt een belangrijke taak zowel voor de verdere ontwikkeling van de geografie als een wetenschap en het vervullen van de dringende behoeften van de samenleving. Dit hangt samen met het feit dat het huidige landschap, als een focus van geografische studie, ingrijpende veranderingen ondergaat, zowel op lokaal en regionaal niveau, als op nationaal, continentaal en mondiaal niveau. Zijn onderzoek is echter vooral gematerialiseerd binnen gespecialiseerde disciplines. Dientengevolge is het dringend noodzakelijk dat verschillende aspecten van cruciale vraagstukken van het onderzoek naar de wisselwerking tussen natuur en maatschappij en de verbetering van holistische benaderingen voor het oplossen van problemen met elkaar worden verbonden.

De cruciale problemen moeten niet alleen worden bestudeerd, maar ook worden vertegenwoordigd in het onderwijsproces als zijn integrerende delen. Het is gewoon aardrijkskunde op basis- en middelbare scholen (evenals een aantal niet-geografische programma's van universiteiten) die de corresponderende integrerende rol van een overkoepelend veld zouden moeten spelen. Het misverstand van dit integrerend potentieel van geografie door de opstellers van de curriculaire hervorming van het Tsjechische onderwijs en de traditionele verdeling van wetenschappen / onderwerpen / disciplines in sociale en natuurwetenschapsgebieden kan ook worden toegeschreven aan de al lang bestaande afwezigheid van een soortgelijke, allesomvattende opgestelde doctorale studie in het milieu van het Tsjechische hoger onderwijs. Het is een doelstelling van de doctoraatsstudie om deze stand van zaken op te heffen. Geografie is een interdisciplinair veld met een onderscheidend, maar niet altijd gebruikt potentieel van multidisciplinaire samenwerking.

De studies verlopen in drie thematische richtingen die het karakter van geografisch onderzoek integreren: a) geografische gedachte; b) landschapsontwikkeling; c) onderwijs in de geografie. Er is de veronderstelling dat een van hen een belangrijk aandachtspunt is van de onderzoeksinspanning van een Ph.D. student. Met de overige twee kan een student van de doctoraatsstudies stevig verankerd worden in het algemene, en de kwestie van geografische velden integreren.


Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria

Het toelatingsexamen is eenmalig in de vorm van een interview. Op basis van een schriftelijk verzoek dat elektronisch wordt ingediend samen met de aanvraag, maar uiterlijk tot 19 mei 2019, kan de Dean toestaan dat het toelatingsexamen plaatsvindt via informatie- en communicatietechnologie, maar alleen om serieuze en gedocumenteerde redenen zoals gezondheid of studeren in het buitenland.

Tijdens het toelatingsexamen moet de kandidaat de technische en taalvaardigheden demonstreren om het gegeven programma te bestuderen, samen met attributen die nodig zijn voor wetenschappelijk werk. Het examen wordt beoordeeld met een maximum van 100 punten, waarvan 10 punten worden toegekend als een bonus voor het geven van een meer specifiek idee van de inhoud van de studie en het geplande proefschriftwerk in de vrijwillige appendix, inclusief het proefschriftonderwerp, een korte annotatie, de verwachte supervisiedepartement en de toestemming van een specifieke supervisor om toezicht te houden op een dergelijk doctoraatsproject.


Voorwaarden voor toelating

Toelating tot een doctoraatsstudie wordt bepaald door het succesvol afronden van een masteropleiding.

Verificatie methode:


Regels voor vrijstelling van toelatingsexamen

Van het toelatingsexamen kan worden afgezien op basis van een schriftelijk verzoek van de kandidaat, op voorwaarde dat ze met succes hebben gesolliciteerd voor een STARS-project in het betreffende academiejaar. Een dergelijk verzoek, samen met de documentatie dat aan de voorwaarden is voldaan, moet vóór 19 mei 2019 (maar niet elektronisch) zijn ingediend.


Career Prospect

Deze afgestudeerde is goed voorbereid op werk, hetzij zelfstandig, hetzij als een teamlid op wetenschappelijk, onderzoeks- en pedagogisch gebied. Hij / zij heeft een brede kennis van algemene geografische kwesties, zowel op het gebied van theorie als kwesties die geografische onderwerpen integreren met andere aanverwante gebieden (namelijk de ontwikkeling en het gebruik van het landschap), evenals op het gebied van het onderwijzen van aardrijkskunde in zowel de Tsjechische als de Tsjechische taal. internationale context. De afgestudeerde is in staat om zijn / haar kennis van theorieën en concepten toe te passen (bijv. De evolutie van geografisch denken, geografische synthese, voorspelling van veranderingen in de omgeving). Hij / zij is actief in wetenschappelijk onderzoek en training (conceptueel, schriftelijk en evaluerend, curriculumontwikkeling, ontwikkeling van educatieve programma's en materialen, de bevordering van geografische kennis).

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 29 andere vakken van Charles University Faculty of Science »

Laatst bijgewerkt op January 4, 2019
Deze cursus is Campus based, Online en Campus gecombineerd
Begindatum
Oct. 2019
Duration
4 jaar
Voltijd
Prijs
50,000 CZK
per academisch jaar. Online aanvraagkosten: 540 CZK. Aanvraagkosten voor papier: 590 CZK.
Deadline
Apr. 30, 2019
Op locaties
Op datum
Begindatum
Oct. 2019
Aanmeldingslimiet
Apr. 30, 2019

Oct. 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Apr. 30, 2019
Einddatum