PhD in Geschiedenis van Samenlevingen, Instellingen en Gedachte. Van middeleeuwse tot hedendaagse geschiedenis

University of Trieste

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

PhD in Geschiedenis van Samenlevingen, Instellingen en Gedachte. Van middeleeuwse tot hedendaagse geschiedenis

University of Trieste

Het algemene educatieve doel van de "Geschiedenis van samenlevingen, instellingen en denken. Van middeleeuwse tot hedendaagse geschiedenis "Het doctoraat is uniform voor alle curricula, hoewel verschillende thema's en perspectieven worden onderzocht, afhankelijk van het specifieke interessegebied.

Het doctoraat is bedoeld om wetenschappers op te leiden die in staat zijn om brede wetenschappelijke problemen van historische of filosofische aard te identificeren; plan en voer studies uit die organisch verbonden zijn met het gekozen onderzoeksgebied, identificeer en maak competent gebruik van noodzakelijke bronnen of analyseer kritisch gegevens, teksten, thema's, concepten en methoden; identificeren en gebruik maken van een internationale bibliografie; het materiaal dat ze hebben verzameld, organiseren en presenteren en een wetenschappelijke tekst opstellen. Het programma richt zich op een interdisciplinaire aanpak gebaseerd op een globaal, diachroon en comparatief perspectief.

curricula

  1. Geschiedenis van grenzen en grenzen
  2. Maatschappij, economie, instellingen
  3. Culturele, commerciële en religieuze uitwisseling vanuit een transnationaal perspectief
  4. Geschiedenis van het denken en filosofieën

De training tijdens het driejarige programma heeft tot doel:

  • produceren van wetenschappelijke resultaten die op congressen en / of publicaties in een monografische vorm of in gespecialiseerde tijdschriften waardig zijn;
  • opbouwen van de argumentatieve en communicatieve ervaring door middel van frequente seminars en workshops;
  • meer teamwerk en interactie met andere onderzoekers.

Vacatures kansen

De doctoraatsopleiding moet de doctoraatsstudenten voorzien van de vaardigheden die niet alleen nodig zijn voor het nastreven van passende onderzoeksactiviteiten in de academische wereld (historisch en filosofisch onderzoek en onderwijs aan Italiaanse en buitenlandse universiteiten), een Italiaanse of buitenlandse school of in openbare en particuliere instellingen, maar ook om posities met een grote verantwoordelijkheid te bekleden op verschillende professionele gebieden:

  • Cultuur en communicatie: uitgeverij, culturele en wetenschappelijke journalistiek, regie en beheer van musea, bibliotheken, archieven en onderzoekscentra, ministeries, openbaar bestuur, verenigingen en openbare en particuliere instellingen.
  • Wetenschappelijk-culturele planning: experts in Europese, grensoverschrijdende, regionale planning.
  • Culturele en creatieve bedrijven met een hoge knowhow (zie Europees programma "Creatief Europa" 2014-2020)

Want historici openen interessante perspectieven op het gebied van de publieke geschiedenis

Lijnen van onderzoek

  • CURRICULUM: geschiedenis van grenzen en grenzen
  • CURRICULUM: Samenleving, Economie, Instellingen
  • CURRICULUM: culturele, commerciële en religieuze uitwisselingen in transnationaal perspectief
  • CURRICULUM: Geschiedenis van het denken en filosofieën

De beurzen worden toegekend voor 3 jaar en hun jaarlijks bedrag is € 15,343,28 bruto (ongeveer € 1130 netto per maand).

Toelating is gebaseerd op een vergelijkend onderzoek.

Toepassingen zijn nu open tot en met 14 juni 13:00 (Italiaanse tijd)

De Call for Applications (Notice of Competition) is beschikbaar op href = "http://www2.units.it/dott/en/?file=DottBandi.inc

Voor meer informatie over het programma, raadpleeg href = "http://www2.units.it/dotstoriafil/

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op May 30, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Oct. 2018
Duration
Duur
3 jaar
Voltijd
Locations
Italië - Triëst, Friuli-Venezia Giulia
Startdatum : Oct. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Videos

Video UNITS 2016 - English version