Kenmerken van de studies

Kandidaten voor doctorale studies in de Didactiek van de Wiskunde zullen naar verwachting:

  • interesse tonen in het wiskundeonderwijs in het algemeen (bijvoorbeeld door deel te nemen aan wetenschappelijke conferenties en conferenties voor leerkrachten),
  • een overzicht hebben van de belangrijkste wetenschappelijke tijdschriften en boeken met betrekking tot wiskundeonderwijs,
  • een idee hebben van het gebied van het wiskundig onderwijs waar zij zich in hun studie op willen richten en het kunnen specificeren in een geschreven project van maximaal 10 pagina's (inclusief tentatieve onderzoeksvragen, methodologie en theoretische achtergrond en een lijst met referenties) .

Programma zonder specialisatie


Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria

Toelatingsexamen

  1. Discussie over het onderzoeksvoorstel van de aanvrager. Het onderzoeksproject van maximaal 10 pagina's moet samen met de aanvraag worden verzonden naar het Department of Science, Faculty of Education, Charles University. De kwaliteit van het project is belangrijk om te worden beoordeeld door de toelatingscommissie, die de bereidheid van de kandidaat om onderzoek te doen in het wiskundeonderwijs evalueert.
  2. Discussie over de referenties uit de lijst van wetenschappelijke literatuur over wiskundeonderwijs van de kandidaat (moet samen met de aanvraag worden verzonden).

Beoordelingscriteria: De aanvrager kan maximaal tien punten behalen, het aantal punten voor de toelating tot de studie krijgt minimaal zeven punten.


Voorwaarden voor toelating

Toelating tot een doctoraatsstudie wordt bepaald door het succesvol afronden van een masteropleiding.

Verificatie methode:


Career Prospect

De afgestudeerde van de Ph.D. studies in wiskundeonderwijs zijn voorbereid om zowel theoretische als toepassingsproblemen in de wiskundige opleiding van kinderen en volwassenen aan te pakken en zowel wetenschappelijke als pedagogische activiteiten uit te voeren. Hij / zij draagt bij aan de verbetering van de wiskundige vorming van leerlingen en aan de professionalisering van leraren. Hij / zij kan werken aan universiteiten, in wetenschappelijke instituten en als een hooggekwalificeerde leraar-bemiddelaar tussen onderzoek en praktijk. Hij / zij is in staat:: actuele thema's uit het veld te herkennen; onderzoek voorstellen, realiseren en evalueren dat originele resultaten oplevert; systematisch lokale en internationale wetenschappelijke literatuur volgen en kritisch beoordelen; publiceer de resultaten van zijn / haar werk in gerefereerde tijdschriften, op lokale en internationale conferenties, in handboeken en mogelijk in monografieën.

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 8 andere vakken van Charles University Faculty of Education »

Laatst bijgewerkt op January 9, 2019
Deze cursus is Campus gesitueerd, Combinatie van online en op de campus
Begindatum
okt 2019
Duration
4 jaar
Voltijd
Prijs
2,000 CZK
per academisch jaar. Online aanvraagkosten: 540 CZK. Aanvraagkosten voor papier: 590 CZK.
Op locaties
Op datum
Begindatum
okt 2019
Aanmeldingslimiet

okt 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum