Invoering

De Doctor of Philosophy (PhD) in Media Management biedt het kader, de focus en de discipline die nodig zijn om een ​​speculatief onderzoek uit te voeren op het gebied van media en communicatie. Dit programma is ideaal voor iedereen die enthousiast is over de mogelijkheid om in de snelgroeiende media- en entertainmentindustrie te werken. Media Management diploma geeft een solide basis in de nieuwste concepten en werkwijzen voor het beheer van traditionele en opkomende mediaplatformen. Nieuwe mediatechnologieën resulteren voortdurend in uitgebreide productontwikkeling en dus nieuwe aanbiedingen, nieuwe distributiekanalen, effectievere tools voor marketingmanagement, meer kansen voor markt- en marketingcommunicatie, verhoogde betrokkenheid van klanten bij deze activiteiten en nieuwe koop- en consumptiegedragen van klanten.

Door middel van onderzoek, kritische analyse, leren studenten de beste werkwijzen voor verantwoordelijk en innovatief leiderschap op alle gebieden van mediabeheer: productie, media-economie en financiën, marketing, distributie en ontwikkeling van nieuwe technologie.

PhD Curriculum

Het doctoraat van Media Management vereist de afronding van 36 studiepunten, een set kerncursussen (8 studiepunten), 12 studiepunten van gespecialiseerde cursussen en een proefschrift (16 studiepunten). De nadruk van het programma ligt op de succesvolle afronding van een origineel en onafhankelijk onderzoeksproject geschreven en verdedigd als proefschrift.

Uitgebreid examen

Uitgebreid examen moet maximaal worden afgenomen aan het einde van het 4e semester en is vereist voordat een student het doctoraatsvoorstel kan verdedigen. Studenten krijgen twee kansen om te slagen voor het PhD Comprehensive Exam. Als studenten bij hun eerste uitgebreide examenpoging een evaluatie van 'onvoldoende' ontvangen, mag de student de kwalificatie opnieuw nemen. Een tweede mislukking zal resulteren in beëindiging van het programma. Het Comprehensive Exam is bedoeld om ervoor te zorgen dat de student al vroeg begint met het opdoen van onderzoekservaring; het zorgt er ook voor dat de student het potentieel heeft om onderzoek op doctoraal niveau te doen.

PhD voorstel

Het doctoraatsvoorstel moet specifieke doelen, onderzoeksopzet en -methoden, en voorgesteld werk en tijdlijn bevatten. Bovendien moet het voorstel ook een bibliografie bevatten en, als bijlagen, eventuele publicaties / aanvullend materiaal. De student moet zijn scriptievoorstel verdedigen in zijn commissie tijdens een mondeling examen.

Scriptie

Een student moet een thesis-adviseur kiezen (en een of twee co-adviseurs indien nodig) binnen het eerste jaar van zijn deelname aan het PhD-programma, goedgekeurd door de facultaire commissie. In het tweede jaar dient een scriptiecommissie, voorgesteld door de adviseur naast het doctoraatsvoorstel, ter goedkeuring te worden overhandigd. De scriptiecommissie moet bestaan ​​uit minimaal vijf docenten. Twee leden van de promotiecommissie moeten van de andere universiteiten zijn op het niveau van de universitair hoofddocent. Uiterlijk aan het einde van het 5e semester moet een student een schriftelijk doctoraatsvoorstel presenteren en verdedigen.

Onderzoeksvooruitgang

Van een student wordt verwacht dat hij zijn / haar thesiscommissie ten minste eenmaal per jaar ontmoet om de voortgang van het onderzoek te beoordelen. Aan het begin van elk universiteits kalenderjaar dienen elke student en de adviseur van de student een evaluatie van de voortgang van de student in te dienen, waarin de prestaties van het afgelopen jaar en de plannen voor het lopende jaar worden beschreven. De thesiscommissie beoordeelt deze samenvattingen en stuurt de student een brief met een samenvatting van hun status in het programma. Studenten die onvoldoende voortgang boeken, zullen naar verwachting eventuele tekortkomingen corrigeren en binnen een jaar naar de volgende mijlpaal gaan. Als u dit niet doet, leidt dit tot ontslag van het programma.

PhD-proefschrift

Binnen 4 jaar na het begin van het promotietraject wordt van de student verwacht dat hij het afstudeeronderzoek voltooit; de student moet de resultaten van het onderzoek laten accepteren of publiceren in peer-reviewed tijdschriften. Bij het indienen van een schriftelijke scriptie en openbare verdediging en goedkeuring door de commissie, wordt de student de PhD-graad toegekend. De verdediging bestaat uit (1) een presentatie van het proefschrift door de afgestudeerde student, (2) ondervraging door het algemene publiek, en (3) ondervraging door de commissie van het proefschrift. De student wordt op de hoogte gebracht van het examenresultaat bij de afronding van alle drie delen van het proefschrift. Alle leden van de commissie moeten het eindverslag van de doctoraatscommissie en de definitieve versie van het proefschrift ondertekenen.

Een minimum GPA van 16 jaar of ouder moet worden gehandhaafd voor het afstuderen.

Nivelleercursussen (niet van toepassing op de graad)

Het doctoraat in Media Management gaat uit van een Master-diploma in gerelateerde velden. Studenten met een andere masteropleiding zijn echter verplicht om niveaubakken af ​​te werken die zijn ontworpen als achtergrond voor de PhD-cursussen. Deze nivelleringstrajecten worden vastgesteld door het facultaire comité en tellen niet mee voor afgestudeerde studiepunten voor het doctoraat in mediabeheer.

Kerncursussen: 4 vereiste cursussen; 8 credits

Specialty cursussen: 6 cursussen vereist; 12 credits

Kern vakken

Management en organisatie theorie

Cursusinhoud:
Absorptieve Capaciteit Theorie, Actor-Netwerk Theorie, Agency Theorie, Theologietheorie, Attachment Theorie, Attributietheorie, Evenwichtstheorie, Controletheorie, Diffusion of Innovations Theory, Dynamische Mogelijkheden Theorie, Efficiënte Markt Theorie, Ethische Theorie, Veldentheorie, Speltheorie, Doelstellingstheorie, beeldtheorie, institutionele theorie, op kennis gebaseerde theorie, mediarijke theorie, mentale modellentheorie, ecologische organisatietheorie, rechtvaardigheidstheorie, geplande gedragstheorie, prospectietheorie, psychologische contractentheorie, op bronnen gebaseerde theorie, roltheorie, Zelfdeterminatietheorie, Sense-making-theorie, sociaal-kapitaaltheorie, sociale cognitieve theorie, sociale vergelijkingstheorie, sociale uitwisseltheorie, sociale faciliteringstheorie, sociale identiteitstheorie, sociale netwerktheorie, stakeholdertheorie, structurele contingentietheorie, structureringstheorie, transactiekostentheorie

Analyse van economische theorieën

Cursusinhoud:

Introductie en Foundation, Concurrentievoordeel zoeken, Concurrentievoordeel ondersteunen, Analytische probleemoplossende tools, Buiten het kantoor kijken, Economie en management, Economische theorie, Aard en omvang van managementeconomie, Economische modellering en de technieken van analyse, Neoklassieke theorie van het bedrijf , Natuur en Doelstellingen van het Bedrijf, Moderne Theorieën van het Bedrijf, Economische Filosofie en Theorie, Een onzichtbare hand, Vraagelasticiteit en Marktmacht, Vraagvoorspelling, Productie- en kostenanalyse, Breakeven-analyse, Aannames en toepassingen, Schattingen van de productiefunctie in de Indiase industrie , Niet-begrensde maxima, optimalisatie onder beperkingen, optimalisatie onder risico en onzekerheid, optimalisatiebevrediging met meerdere doelstellingen, optimalisatie in de tijd, optimalisatie met weinig of geen informatie, productiviteit en de verbetering ervan, economische efficiëntie van het bedrijf, technologische innovatie en productiviteitsverbetering, organisatorische efficiëntie en Productiviteit Imp rovement, organisatorische slack en prestatieversteviging, prijzen onder Perfect Competition en Monopoly, Oligopolistische markten, prijsvormingstechniek, prijsbeheersing en monopolie-verordening, prijzen voor openbare bedrijven, kapitaalbudgettering, locatieanalyse, bedrijf en de maatschappij, de sociale verantwoordelijkheid van bedrijven, publieke verantwoording van openbare bedrijven

Kwantitatieve technieken in management

Cursusinhoud:
Besluitvorming en kwantitatieve technieken, formulering en grafische oplossing, Simplex-methode, dualiteits- en gevoeligheidsanalyse, transport- en overslagproblemen, toewijzingsprobleem, integer programmeren en doelprogrammering, sequencing, voorraadbeheer, wachtlijntheorie, vervangingstheorie, PERT en CPM, beslissing Theorie, Markov-ketens, Theorie van spellen, Dynamische programmering, Simulatie, Beleggingsanalyse en Breakeven-analyse, Voorspelling

Onderzoeksmethoden in mediabeheer

Cursusinhoud:
Aan de slag, Kwalitatief onderzoek doen, Interviewen, Focusgroepen, Geschiedenis, Mondelinge geschiedenis, etnografie en observatie van deelnemers, etnografie en observatie van deelnemers, tekstuele analyse, semiotische analyse, retorische analyse, ideologische kritiek, psychoanalytische kritiek, discoursanalyse, interviews, historische analyse, Ethno-methodologisch onderzoek, observatie door deelnemers, inhoudsanalyse, enquêtes, experimenten, een inleiding tot beschrijvende statistiek, negentien veelvoorkomende denkfouten, het schrijven van onderzoeksrapporten

Specialty cursussen

Management en innovatie in de mediaorganisaties

Cursusinhoud:
Innovatie en creativiteit in de mediaindustrie Wat? Waar? Hoe ?, Innovatie in nieuwe en jonge mediabranche begrijpen, Intellectuele-eigendomsrechten toepassen Theorie bij de analyse van innovatiewedstrijd in massamedia Inhoud Markten Een algemeen kader, innovatie, onderzoek, op weg naar een methodologische basis voor onderzoek naar media-innovatie, beloften en innovatie-uitdagingen Onderzoekt de Duitse recordindustrie, strategie- en innovatieprestaties, transformaties in de mediabranche, maatwerk en branding als strategische keuzes voor mediabranche, strategieën om de voordelen van nieuwe targetingtechnologieën te benutten Het realiseren van het advertentieopbrengstpotentieel van mediapubliek, mediacategoriek cultuur en innovatieve prestaties , Innovatie door middel van externe sourcingactiviteiten Een overzicht van de belangrijkste trends en patronen van de telecommunicatieserviceprovider Industrie, innovatiemanagement, verspreiding van innovatie in nieuws Organisaties Onderzoek Onderzoek van middle managers in Deense massamedia, besluitvorming door redacteuren van kranten Onder Waarden en Veranderingen, Social Piloting als testmethodologie voor media-innovaties, Managing Innovation in Audience Measurement, de casestudy's uit de VS van Boek Scan en de Local People Meter

Theorieën over communicatie en overreding

Cursusinhoud:
Foundations of Communication Theory, Frameworks for Organizing Theories, The Communicator, The Message, The Medium, Beyond Human Communication, Contexten van communicatie, De relatie, De groep, De organisatie, Gezondheidscontexten, Cultuur, Samenleving, De aard van attitudes, Attitudes: Definitie en structuur, de kracht van onze passies: theorie en onderzoek naar sterke attitudes, attitudes: functies en gevolgen, houding meten, houding en gedrag veranderen, overtuigende communicatie verwerken, "wie zegt het": Communicator-factoren in overreding, basisbegrippen , Emotionele berichtberoepen: Angst en schuldgevoel, Cognitieve dissonantheorie Deel vier Overtuigende communicatiecontexten, interpersoonlijke overredingskracht, reclame, marketing en overtuigingskracht, gezondheidscommunicatiecampagnes

Analyse van mediaberichten

Cursusinhoud:
Inhoudsanalyse definiëren als een hulpmiddel voor sociale wetenschappen, ontwerpen van een inhoudsanalyse, meten, bemonsteren, betrouwbaarheid, validiteit, gegevensanalyse, conceptualisatie van inhoudsanalyse, conceptuele basis, gebruik en gevolgtrekkingen, componenten van inhoudsanalyse, de logica van het ontwerpen van inhoudsanalyses, unitiseren, Vastleggen van codering, gegevenstalen, analytische constructies, analysepaden en evaluatieve technieken, analytische representatietechnieken, computerhulpmiddelen, betrouwbaarheid, geldigheid

Communicatietheorie en nationale ontwikkeling

Cursusinhoud:
Communicatie en ontwikkeling: de parameters van theorie en beleid, communicatie en nationale ontwikkeling, communicatiebeleid en planning, het culturele kompas en de overdracht van waarden, een internationale enquête over de toekomst van omroep, de rol van massacommunicatie in nationale ontwikkeling: facetten van Innovatie, Culturele continuïteit en verandering, Het bestuur van massacommunicatie, multimediadevices, Nationale ontwikkelingsondersteunende communicatie, Nationale ervaringen in communicatiebeleid, Geïntegreerde ontwikkelingsondersteunende communicatie, Communicatiebeleid in Brazilië, Communicatieontwikkeling in India, De rol van omroep in Iran : Rapport van een nationale enquête, op weg naar een nationaal communicatiebeleid voor Iran, Evolutie van Devcom voor ontwikkeling en sociale rechtvaardigheid, ontwikkeling discourse modernisering, media en communicatie in modernisering, kritische perspectieven op communicatie, kritiek op Devcom in het dominante paradigma, ontwikkeling, communicatie en Spi ritualiteit In ontwikkeling, participatieve en empowermentparadigma's, media en communicatie voor empowerment, Devcom voor empowerment en sociale rechtvaardigheid

De nieuwe communicatietechnologieën

Cursusinhoud:
Fundamenten, Elektronische massamedia, Computers Consumentenelektronica, Netwerktechnologieën, Informatietransmissie, Informatieopslag, Productietechnologieën, Informatie Amusement Communicatiesystemen, Ecstatische assemblages van Visualiteit, Facebook-identiteit en het Fractal-onderwerp, Mapping Narbs, Zal het echte digitale meisje alstublieft opstaan ?, Vision Inertia en de mobiele telefoon, Beelden van waardigheid Vertegenwoordigingen van vernedering, Social Media Mobiele intimiteit en de grenzen van de mediapraktijk, zichtbaarheidconflicten of de claim voor dekking als ethisch hulpmiddel, cameratoestellen klaar, Picturale communicatie in het tijdperk van Tertiaire Oraliteit

Seminar in management van communicatieorganisaties

Cursusinhoud:
Het seminar is gebaseerd op de verzamelgerelateerde informatie uit de recent gepubliceerde recensieartikelen. De volgende boeken kunnen als basiskennis worden geraadpleegd.
Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 10 andere vakken van University of Tehran, Kish International Campus »

Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
sep 2019
Duration
Vraag informatie aan
Deeltijd
Voltijd
Op locaties
Op datum
Begindatum
sep 2019
Aanmeldingslimiet

sep 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum