Introductie
Kenmerken van de studies
Het doel van doctorale studies is om gekwalificeerde onderzoekers voor te bereiden op het gebied van de Tsjechische en Tsjechoslowaakse geschiedenis, die de steunpilaar zullen worden van verder historisch onderzoek. De studies ontwikkelen speciale kennis van promovendi en geven hen een dieper inzicht in de gekozen specialisatie. Via lezingen en seminars maken doctoraatsstudenten kennis met de nieuwste kennis van de historische wetenschappen en actuele trends in de methodiek. De focus van doctorale studies ligt in het presenteren van een geschreven proefschrift thesis van origineel wetenschappelijk werk op basis van de oorspronkelijke bron. Ph.D. de scriptie moet eerdere onderzoeksresultaten uitbreiden en doctoraatsstudenten hebben ook aangetoond dat ze het onderwerp met adequate methoden en op internationaal niveau kunnen behandelen.
Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria
Toelatingsexamen
Discussie over het onderzoeksvoorstel van de aanvrager. Het onderzoeksproject moet samen met de aanvraag worden toegezonden aan het Department of Science, Faculty of Education, Charles University. De kandidaat moet zijn kwalificaties aantonen voor wetenschappelijk werk. De nadruk zal liggen op de oriëntatie van de wetenschappelijke productie van het gekozen onderwerp, de mogelijkheid om gedeeltelijke integratie in de algemene historische context te geven en eigen conclusies te formuleren. De aanvragers dienen het onderzoeksproject in tot maximaal 10 pagina's inclusief bibliografie. Het projectonderwerp, zelf gekozen, komt meestal overeen met het algemene thema, dat ze tijdens doctoraatsstudies willen volgen.
Beoordelingscriteria worden beoordeeld van 1 tot 10 punten, met een maximale score van 10 en een minimale score van 7.
Voorwaarden voor toelating
Toelating tot een doctoraatsstudie wordt bepaald door het succesvol afronden van een masteropleiding.
Verificatie methode:
Career Prospect
De afgestudeerde van het doctoraalstudieprogramma De Tsjechische en Tsjechoslowaakse geschiedenis is uitgerust met theoretische en praktische kennis op het gebied van historisch werk, namelijk zowel in wetenschappelijk onderzoek als in onderwijsgeschiedenis. Beroepsmatig werkt de afgestudeerde aan universiteiten en middelbare scholen, in wetenschappelijke instellingen, musea, galerijen en andere culturele instellingen.