PhD in maritieme zaken

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Tijdens de eerste fase van doctoraatsstudies voltooien kandidaten een onderzoeksmethodologieprogramma en ontwikkelen hun onderzoeksvoorstellen. Aan het einde van deze beginperiode wordt het eerste voortgangsseminar gehouden, waar kandidaten elk hun onderzoeksvoorstellen presenteren.

Gedurende het doctoraatsprogramma worden verdere voortgangsseminars gehouden waar de kandidaten hun werk tot nu toe en hun onderzoeksplannen voor de komende twaalf maanden presenteren. Na elk seminar vergadert de Progression Board en beoordeelt de voortgang van de kandidaat. In deze bestuursvergadering wordt besloten of de kandidaat door mag gaan naar de volgende fase van het onderzoek.

De verdediging van elk proefschrift wordt beoordeeld door een speciaal opgerichte commissie, die bestaat uit ten minste één senior en goed erkende externe deskundige op het relevante gebied, afkomstig van een gevestigde organisatie.

De inschrijving van een kandidaat kan op elk moment worden beëindigd als zijn / haar voortgang niet als bevredigend wordt beschouwd.

130827__DSC2378.jpg

© Malmö University

Geavanceerd staan

Een kandidaat die elders een deel van een doctoraat heeft behaald, kan met een voortgezette status WMU naar het WMU programma. Hun inschrijvingsperiode bij WMU zal variëren afhankelijk van de hoeveelheid onderzoek die ze al hebben voltooid, maar de minimaal toegestane inschrijvingsperiode moet ten minste twee voortgangsseminars en het proefschrift (140 EC) omvatten. Een kandidaat met gevorderde status moet daarom minimaal 12 maanden ingeschreven staan.

Toelatingsaanvraag

Alle kandidaten moeten hun aanvraag online voltooien via de WMU website, met een gedetailleerd onderzoeksvoorstel waarin de doelstellingen en methodologie van hun onderzoek worden uiteengezet. Bovendien moeten ze twee academische referentiebrieven regelen van mensen die bekend zijn met hun geschiktheid voor doctoraatsonderzoek. Gecertificeerde kopieën van transcripties en certificaten (inclusief de resultaten van een internationaal erkende test van de Engelse taal) die de kwalificaties op het formulier ondersteunen, moeten worden geüpload.

Wanneer een academisch geschoolde kandidaat de eerste aanbetaling heeft betaald, kan de inschrijving worden afgerond. Op dit moment ontvangt elke kandidaat een medisch rapportformulier, dat moet worden teruggestuurd naar de universiteit, samen met een formele verklaring dat de kandidaat de voorwaarden van zijn / haar inschrijving accepteert.

Toegangsvereisten

De toelatingscommissie zal alleen die kandidaten in aanmerking nemen die voldoen aan de minimale algemene toelatingseisen, namelijk:

  • Een masterdiploma, met een proefschrift, in een relevante discipline, of een gelijkwaardige universitaire kwalificatie
  • Competentie in de Engelse taal, aangetoond door een internationaal erkende standaardtest
  • Computercompetentie.

De toelatingscommissie selecteert alleen de best gekwalificeerde kandidaten, rekening houdend met al hun kwalificaties en prestaties. De toelatingscommissie kan van aanvragers verlangen dat ze voor een interview verschijnen, hetzij op de campus of via video op afstand, als onderdeel van het toelatingsproces.

Tests van het Engels

Aanvragers moeten een van de volgende tests in het Engels aanbieden:

Test van Engels als vreemde taal (TOEFL)

  • 96+ in de internetgebaseerde test.
  • 590+ in de papieren test.
  • De TOEFL-instellingscode van WMU is 9198.

Internationaal Engels taaltestsysteem (IELTS)

  • Band 7.0 of hoger.

Cambridge examens

  • Cambridge Proficiency Exam bij graad A of B.

GCE O-niveau of het equivalent

  • Een goed cijfer

130826_043_WMU_Fotograf_Leo_Erdfelt_181104-DSC_1046_HIGH.jpg

© Malmö University

Voornaamste onderzoeksgebieden

Het meeste promotieonderzoek valt binnen een van de volgende onderwerpen, maar het WMU programma biedt ook uitstekende mogelijkheden voor interdisciplinaire projecten, waardoor promovendi hun eigen en die van hun organisatie kunnen behartigen.

Marien milieuonderzoek (MER-groep)

Dit onderzoeksgebied behandelt milieubeheerkwesties in kust- en oceaangebieden, met name die met betrekking tot maritieme sectoren zoals de scheepvaart. Interdisciplinaire vraagstukken met betrekking tot oceanografie, vervuiling en ecosysteemgericht beheer vallen ook binnen dit onderzoeksgebied. Recente projecten omvatten problemen met het ballastwaterbeheer, waaronder invasieve soorten; PSSA's; noodplanning voor olielekkages; zeezoogdieren en scheepvaart; klimaatverandering en geïntegreerd kust- en oceaanbeheer.

Maritieme administratie: recht, beleid en veiligheid

Dit onderzoeksgebied omvat de wetgevende, regelgevende en handhavende rollen van overheden en administraties in het kader van specifieke problemen waarmee de maritieme industrie wordt geconfronteerd. Deze omvatten veiligheid, het zeerecht, de rechten van zeevarenden, maritiem arbeidsrecht en -beleid, marien milieurecht en andere kwesties in het publieke of private domein met een directe impact op de ontwikkeling van het maritieme recht en beleid. Recente onderzoeksprojecten omvatten vergelijkende analyses van de Rotterdam Rules en een kritische evaluatie van het internationale rechtskader voor piraterij en andere onwettige handelingen op zee.

Maritiem onderwijs en opleiding, menselijke en organisatorische ontwikkeling (METHOD Group)

Dit onderzoeksgebied biedt de mogelijkheid om bij te dragen aan het interdisciplinaire discours en de praktijk die betrekking hebben op de optimale ontwikkeling en het welzijn van human resources in de context van maritieme organisaties en staten. Het gaat onder meer om: MET-systemen, hun juridische, administratieve, operationele kaders en hun beleidsonderbouwing; human resource management en ontwikkeling in een maritieme context; organisatiecultuur, leren en ontwikkeling; kennismanagement binnen en tussen organisaties; diversiteits- en communicatiekwesties; de rol van technologie bij het bemiddelen van uitkomsten van de voorgaande speerpunten.

Maritime Energy Research Group (MarEner Group)

Energiebeheer en efficiëntie, hernieuwbare energie en technologische innovatie ondersteunen het werk van deze groep, die tot doel heeft oplossingen te bieden die de internationale maritieme gemeenschap helpen om een duurzame en koolstofarme industrie te bereiken. Het onderzoek van de groep concentreert zich op het fundamentele begrip van energie en het toepassen van dit begrip in het hele veld, van schepen tot havens, en van offshore-constructies tot scheepswerven, om een kosteneffectief, veilig en milieuvriendelijk gebruik van hulpbronnen te garanderen.

Maritiem risico en systeemveiligheid (MaRiSa Group)

Deze onderzoeksgroep is gespecialiseerd in het ontwikkelen van multidisciplinaire onderzoeksbenaderingen op het gebied van maritiem risicobeheer en -beheer, met speciale aandacht voor maritieme veiligheid en mensgerelateerde kwesties. Technische ontwikkelingen, zoals het concept van e-navigatie of het gebruik van simulatie om maritieme risicobeoordeling te helpen, worden ook overwogen. De groep is gedurende een lange periode zeer actief geweest in een breed scala aan door de EU gefinancierde projecten, waaronder MarNIS, ADOPTMAN, IMPACT en teamveiligheid, evenals andere projecten zoals ProGreenShipOperation en onderzoek naar SAR voor passagiersschepen.

Oceaanbeleid en -beheer

Dit onderzoeksgebied biedt kansen om bij te dragen aan een alomvattend begrip van het onderling verbonden wereldwijde sociaal-ecologische kust- en oceaansysteem en om de verwezenlijking van internationale doelen voor duurzaam oceaangovernance en verantwoord oceaanbedrijf te ondersteunen. Onderzoeksgebieden zijn onder meer: inzicht in veranderende kust- en oceaanecosystemen; onderzoek naar de blauwe economie en duurzame handelspraktijken op zee; het onderzoeken van regionale sociale en economische trends en hun effecten op de gezondheid en duurzaamheid van de oceaan; het analyseren van het beheer en de effectiviteit van beschermde mariene gebieden; bijdragen aan geïntegreerde kustverdedigingsstrategieën; ondersteuning van aanpassing aan de klimaatverandering; en het bevorderen van het internationale juridische kader voor de oceaan.

Scheepvaart en havenbeheer

Dit onderzoeksgebied verkent alle gebieden van scheepvaart en havenbeheer en biedt de kans om diepgaand onderzoek uit te voeren op het gebied van maritieme economie, scheeps- of havenoperaties en -beheer, en scheepvaart- en havenbeleid, evenals op de gerelateerde gebieden van logistiek, scheepsfinanciering, vrachtafhandeling en havenbeheer.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The University was established in 1983 by the International Maritime Organization (IMO) to increase the number of highly qualified specialist maritime personnel in countries across the world.

The University was established in 1983 by the International Maritime Organization (IMO) to increase the number of highly qualified specialist maritime personnel in countries across the world. Lees Minder