PhD in muziek
University of the Arts Helsinki
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Helsinki, Finland
Talen
Engels, Fins, Zweeds
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Aug 2024
* geen collegegeld in het doctoraatsprogramma. Het programma is ook beschikbaar in het Zweeds
Invoering
Doctoraatsstudenten kunnen kiezen uit drie specialisatiegebieden: Arts Study Program, Research Study Program en Applied Study Program.
Waarom hier studeren?
Onze afgestudeerden zijn experts die in staat zijn tot creatief en kritisch werk op hoog niveau en die zelfstandig en in samenwerking met anderen opereren in veeleisende kunst-, onderzoeks-, ontwikkelings- en onderwijsposities. Doctors of Music fungeren ook als sociale beïnvloeders voor een ethisch duurzame toekomst.
Over de onderzoeken
Als je geïnteresseerd bent in creatieve muziekuitvoeringen, compositie, muziektheorie of kerkmuziek en als je doctoraatsproject stilistisch verband houdt met de traditie van de westerse kunstmuziek, variërend van oude muziek tot de nieuwste hedendaagse muziek, raden we je aan je doctoraatsstudie af te ronden aan Doctoraatsschool DocMus van de Sibelius Academie. Als je geïnteresseerd bent in jazz, volksmuziek, muziekeducatie, muziektechnologie of kunstmanagement en ondernemerschap, moet je je doctoraatsstudie voltooien aan de Doctoral School MuTri van de Sibelius Academie.
Kunststudieprogramma
Het Kunstenstudieprogramma omvat het produceren van een thematisch samenhangende, onderzoeksgerichte artistieke demonstratie van vaardigheid.
De specifieke doelstellingen van het Kunststudieprogramma zijn om studenten te voorzien van:
- het vermogen tot uitstekende en inzichtelijke artistieke expressie
- het vermogen tot conceptuele helderheid bij het produceren van informatie
- het vermogen om nieuwe informatie te genereren door middel van artistieke en onderzoeksmethoden en theorieën
- het vermogen om constructieve interactie aan te gaan in de kunstgemeenschap, in de academische gemeenschap en in de samenleving als geheel.
Het aantonen van bekwaamheid dat in de Kunstenopleiding moet worden afgerond, moet een thematisch consistent, onderzoeksgericht project zijn dat bestaat uit artistieke componenten, een schriftelijke component (scriptie) en een samenvatting. Je moet de doelen, inhoud, reikwijdte en onderlinge relatie van deze componenten definiëren in je postdoctorale studieplan dat in je aanvraag moet worden opgenomen. Het postdoctorale studieplan wordt bijgewerkt naarmate je doctoraatsstudie vordert.
- De artistieke componenten van de demonstratie van vaardigheid kunnen recitals, composities, artistieke producties, liturgieën, opnames, online materiaal, video's, enz. Zijn. Deze componenten moeten minimaal twee en maximaal vier concertprogramma's of soortgelijke artistieke entiteiten voor een doctoraat bedragen ( maximaal twee voor een licentiaatsdiploma).
- Het aantonen van bekwaamheid omvat ook een schriftelijk onderdeel, dat kan een scriptie in de vorm van een monografie zijn, een vergelijkbare multimediale onderzoekstekst, of bestaan uit ten minste één peer-reviewed onderzoeksartikel. Het schriftelijke onderdeel moet samen met de andere onderdelen van het aantonen van bekwaamheid een samenhangend onderzoeksproject vormen.
- De samenvatting moet een beknopt verslag zijn van de doelstellingen, het raamwerk en de componenten van uw demonstratie van vaardigheid en van hun onderlinge relaties, samen met een overzicht van de resultaten en een bespreking van de betekenis van die resultaten. Als het schriftelijke deel een scriptie in monografievorm is, neem je daarin de samenvatting op. Is het schriftelijke deel een artikel, dan schrijf je de samenvatting apart.
Daarnaast omvat het Kunstenstudieprogramma artistieke en onderzoeksgerichte studies, evenals andere toepasselijke/geschikte ondersteunende studies op universitair niveau van minimaal 75 ECTS-credits.
- Werken als kunstenaar
- Verdiepende muzikale vorming en noodzakelijke onderzoeksvaardigheden
- Belangrijke loopbaanvaardigheden, zoals communicatie- en interactievaardigheden, maar ook zelfkennis en gemeenschapszin
Onderzoek studieprogramma
De specifieke doelstellingen van het Research Study Program zijn om de student te voorzien van:
- het vermogen om informatie van hoge kwaliteit te produceren
- het vermogen om te communiceren in academische gemeenschappen en daarbuiten
- het vermogen om te integreren in de internationale onderzoeksgemeenschap, evenals
- het vermogen om de status van academisch onderzoek te versterken
De demonstratie van vaardigheid in het Research Study Program is een proefschrift. Het is een samenhangende presentatie gebaseerd op het eigen, onafhankelijke onderzoek van de student met nieuwe wetenschappelijke informatie op het onderzoeksgebied vertegenwoordigd aan de Sibelius Academie. Daarnaast omvatten de doctoraatsstudies in het Onderzoeksstudieprogramma studies op universitair niveau over kennis en vaardigheden die de opleiding van onderzoekers ondersteunen.
De omvang van het proefschrift bedraagt 165 ECTS-credits en het kan een monografie of een artikelproefschrift zijn. Het bewijs van bekwaamheid van het licentiaat is een licentiaatscriptie van 75 ECTS-credits. Het kan ook een monografie zijn of uit artikelen bestaan.
Het uit artikelen bestaande artikelproefschrift/licentiaatscriptie moet een samenvatting bevatten waarin de doelstellingen, het probleem, de methode en de resultaten van het onderzoek worden vermeld. Naast de samenvatting moeten er 3 tot 7 (proefschrift) of 2 tot 5 (licentiaatscriptie) artikelen zijn opgenomen die zijn beoordeeld door referenten en die dezelfde reeks problemen behandelen en die zijn gepubliceerd in een wetenschappelijke publicatiereeks of die zijn gepubliceerd in een reeks wetenschappelijke publicaties. goedgekeurd voor publicatie. De onderzoeker moet de hoofdauteur van elk artikel zijn en zijn onafhankelijke bijdrage aan het onderwerp kunnen aantonen. Het aantal artikelen is afhankelijk van de aard van het onderzoeksproject en de hoeveelheid werk die nodig is om de artikelen te produceren. De onderzoeker moet bij de indiening van het onderzoek voor het vooronderzoek schriftelijk aantonen dat hij/zij heeft deelgenomen aan gezamenlijke publicaties.
Daarnaast omvat het Research Study Program onderzoeksgerichte studies en andere toepasselijke ondersteunende studies op universitair niveau met een minimum van 75 ECTS-credits.
Studenten spreken met hun begeleider af welke ondersteunende studies, ter waarde van 75 ECTS-credits, zij zullen voltooien. De onderzoeken moeten de volgende onderwerpen bestrijken:
- Studies over het onderwerp van het eigen werk van de student
- Algemeen onderzoek in het veld
- Studies gericht op het beroep van de onderzoeker en de bereidheid om de arbeidsmarkt te betreden
Toegepast studieprogramma
Het Applied Study Program biedt een unieke kans om door middel van onderzoek muziekgerelateerde praktijken en hulpmiddelen te ontwikkelen. De behoefte aan ontwikkeling is gebaseerd op persoonlijke ervaring en interesse, evenals op de behoeften van de veranderende operationele omgevingen van muziek. Dit ontwikkelingswerk resulteert in innovatie en nieuwe manieren van werken.
De specifieke doelstellingen van het Toegepaste Studieprogramma zijn om de student te voorzien van:
- academische/methodologische/pedagogische/artistieke/technische vaardigheden op hoog niveau,
- het vermogen om nieuwe methoden, mogelijkheden, materialen en hulpmiddelen op hoog niveau te ontwikkelen,
- het vermogen om informatie te verzamelen, kritisch te evalueren, te produceren en toe te passen,
- het vermogen om samen te werken met Finse en internationale partners in hun vakgebied en ook daarbuiten
- het vermogen om de resultaten van hun werk aan verschillende doelgroepen over te brengen.
Doctoraatsstudenten in het Toegepaste Studieprogramma kunnen een onderzoeksgerichte of een artistieke graad behalen.
Inhoud van het programma
De kerninhoud van de opleiding wordt het ontwikkelingsdoel genoemd. Het aantonen van bekwaamheid bestaat uit resultaten die op een zodanige wijze met het ontwikkelingsdoel verbonden zijn dat deze passend zijn bij de aard van het ontwikkelingsdoel.
De reikwijdte van het aantonen van bekwaamheid in het Applied Study-programma bedraagt 165 ECTS-credits voor een doctoraat en 75 ECTS-credits voor een licentiaat. Het aantonen van vaardigheid omvat
a) Een ontwikkelingsproject dat resultaten genereert die dat ook zijn
- immaterieel (opvattingen, kennis en vaardigheden, knowhow en capaciteiten) en
- materiaal (concerten, opnames, vormmateriaal, lesmateriaal, online materialen, methoden, programma’s)
b) Een beschrijving van het testen van de resultaten van het ontwikkelingsproject en het gebruik van de verkregen informatie
c) Een samenvatting waarin de fasen van de ontwikkelingswerkzaamheden worden beschreven
Daarnaast omvat het Research Study Program onderzoeksgerichte studies en andere toepasselijke ondersteunende studies op universitair niveau met een minimum van 75 ECTS-credits. De ondersteunende studies in het Toegepaste Studieprogramma kunnen artistiek of onderzoeksgericht zijn.
Studenten spreken met hun begeleider af welke ondersteunende studies, ter waarde van 75 ECTS-credits, zij zullen voltooien. De onderzoeken moeten de volgende onderwerpen bestrijken:
- Studies gerelateerd aan het doctoraatsproject
- Algemene studies over toepassings- en ontwikkelingswerk
- Studies met betrekking tot de bereidheid om de arbeidsmarkt te betreden
leerkrachten
Onze docenten behoren tot de beste experts op hun vakgebied. Naast de vaste docenten verwelkomt de opleiding regelmatig internationale topprofessionals als gasten.
Carrièremogelijkheden
Doctoraatsstudies bieden de competentie voor een breed scala aan artistieke loopbanen, voor onderwijs-, onderzoeks- en ontwikkelingstaken, evenals voor verschillende sectoren van maatschappelijke activiteit. Onze promovendi zijn bijvoorbeeld werkzaam in de volgende functies: onderzoeksprojectleider, academy research fellow, onderzoeker, kunstenaar, provinciaal kunstenaar, musicus, dirigent, operacoach/samenwerkingspianist, zanger, componist, hoogleraar, universitair docent, docent, docent , rector en deskundige.
leerplan
Inhoud van het programma
Bezoek de website van de universiteit voor informatie.