Het doctoraatsprogramma in het onderwijs is bedoeld om artsen voor te bereiden op het gebied van sociale wetenschappen, die in staat zijn zelfstandig onderzoek en experimenteel ontwikkelingswerk uit te voeren en wetenschappelijke problemen op te lossen. Het doel van het programma is om verantwoordelijke, ethisch actieve, creatieve onderzoekers te ontwikkelen die in staat zijn om competitief het hoogwaardige onderzoek op nationaal en internationaal niveau te ontwikkelen met de focus op het creëren van nieuwe kennis en weten, en bijdragen aan onderwijs als wetenschap en praktijk door middel van waarde toevoegen aan de duurzame ontwikkeling van de samenleving.
Na het afronden van de doctoraatsopleiding kunnen artsen:
Het gebied van hun onderzoeksthema's en de ontwikkeling ervan, de belangrijkste problemen en onderzoeksmethoden en hun sociale en culturele betekenis kennen en ontwikkelen.
Geavanceerde conceptuele benaderingen en methodologieën voor onderzoek toepassen en ontwikkelen door ethisch origineel onderzoek uit te voeren, verschillende perspectieven te interpreteren en deze contextueel te relateren aan situaties en problemen.
Complexe onderwijsfenomenen bestuderen en evalueren vanuit monodisciplinair, interdisciplinair, multidisciplinair en interdisciplinair perspectief.
Theoretische en praktische problemen in het onderwijs oplossen op basis van conceptueel en empirisch onderzoeksbewijs.
Onderzoeksprojecten en onderzoeksresultaten die in wetenschappelijke output worden gecommuniceerd kritisch en constructief evalueren.
Ontwerp en voer origineel educatief onderzoek uit op basis van geavanceerde kwantitatieve, kwalitatieve of gemengde onderzoeksmethoden.
Doctoraatsstudies op het gebied van onderwijs bieden mogelijkheden om:
Deelnemen aan onderzoeksstages in het buitenland.
Actief betrokken zijn bij onderzoeksprojecten.
Word lid van onderzoeksteams door samen te werken met ervaren onderzoekers.
Word leiders in onderzoeksmethodologie door adequate methoden en hulpmiddelen te gebruiken in onderzoekswerkzaamheden.
Neem deel aan een verscheidenheid aan wetenschappelijke evenementen en voorstellen en maak deel uit van de intellectuele academische gemeenschap aan de universiteit.