$close

Filters

Resultaten weergeven

Doctoraatsprogramma's in Podiumkunsten in Finland

Een PhD is de afkorting van Doctor in de filosofie. Deze graad is een post graduate programma geleverd aan een onderzoeker hoog niveau student die heeft gedaan diepgaand onderzoek op een specifiek gebied of onderwerp. Het veld van de podiumkunsten is een algemene term voor alle vormen van prestaties, met inbegrip van dans, theater en muziek. Studies omvatten academische bezigheden, zoals geschiede… Meer informatie

Een PhD is de afkorting van Doctor in de filosofie. Deze graad is een post graduate programma geleverd aan een onderzoeker hoog niveau student die heeft gedaan diepgaand onderzoek op een specifiek gebied of onderwerp.

Het veld van de podiumkunsten is een algemene term voor alle vormen van prestaties, met inbegrip van dans, theater en muziek. Studies omvatten academische bezigheden, zoals geschiedenis en theorieën, alsmede technische opleiding in verschillende stijlen prestatie.

Het formele systeem voor hoger onderwijs van Finland is de 7-3-2-2 patroon. De universiteit neemt twee jaar in het beroeps-of technisch onderwijs en ten slotte twee-jaar pre-tertiair onderwijs. Finland heeft ook een aantal publieke als private universiteiten die enabled toegankelijkheid van het hoger onderwijs voor studenten.

Doctoraats Opleiding in Podiumkunsten in Finland

Lees Minder
Lees meer over studeren in Finland
Andere opties binnen dit vakgebied: 
$format_list_bulleted Filters
Sorteer op:
Aanbevolen Nieuwste Titel
University of the Arts Helsinki
Helsinki, Finland

Over de studies Kunstenaars-onderzoekers produceren praktijkgerichte kennis, expertise en inzicht die zowel in de kunsten als in andere maatschappelijke domeinen kan worden ge ... +

Over de studies Kunstenaars-onderzoekers produceren praktijkgerichte kennis, expertise en inzicht die zowel in de kunsten als in andere maatschappelijke domeinen kan worden gebruikt en toegepast. Tutke's promovendi doen multidisciplinair artistiek onderzoek. Artistieke en pedagogische praktijk wordt gezien als een manier van denken en begrijpen, niet als iets dat uitgelegd moet worden. Promovendi leren hun praktijkgerichte artistieke kennis en vragen die daaruit voortvloeien te articuleren, conceptualiseren en theoretiseren. Graadstructuur De omvang van het doctoraatsprogramma is 240 studiepunten: het promotieonderzoek is 180 studiepunten waard en ondersteunende studies (die voornamelijk in de eerste twee studiejaren worden uitgevoerd) 60 studiepunten. Promovendi dienen aanwezig te zijn tijdens de zeven weken onderwijs die ongeveer eens in de vier weken plaatsvinden. De instructie wordt voornamelijk in het Engels gegeven. De meeste cursussen worden georganiseerd in samenwerking met de doctoraatsopleiding van Uniarts Helsinki's Academie voor Schone Kunsten. Het behalen van het doctoraat vereist vier jaar voltijds studeren. Tutke heeft beperkte mogelijkheden om haar promovendi financieel te ondersteunen voor artistieke producties en congresreizen. Tutke heeft jaarlijks promovendi in loondienst in dienst, waarvan de aanmeldingstermijnen op de website van Uniarts worden aangekondigd. Promovendi worden aangemoedigd om zelfstandig extra financiering uit verschillende bronnen aan te vragen. promotieonderzoek Het proefschrift heeft een waarde van 180 studiepunten. Het bevat 1-3 artistieke componenten (die vooraf zullen worden onderzocht) en geschreven commentaar. Elke doctoraatsstudent krijgt meestal twee begeleiders toegewezen met de hoogste expertise in hun vakgebied. De artistieke componenten kunnen pedagogische of performanceprojecten, workshops, demonstraties of oefeningen zijn. Promovendi moeten aantonen dat ze in staat zijn om via kunst onderzoeksvragen te beantwoorden en nieuwe informatie te produceren. Het doel van het commentaar is om promovendi te laten nadenken over observaties, ervaringen en problemen die voortkomen uit de artistieke componenten. Het commentaar kan vele vormen aannemen, afhankelijk van de aard van het proefschrift. Promovendi moeten in hun commentaar het onderwerp en de methode van het onderzoek noemen, de nieuwe inzichten die ze hebben opgedaan beschrijven en de onderzoekstraditie van hun studie identificeren. Elk proefschrift wordt beoordeeld op de expertise en het vermogen van de promovendus om onafhankelijk onderzoek te doen, nieuwe informatie te produceren, duidelijk te communiceren en deel te nemen aan analytische discussies. Leraren Onze docenten zijn enkele van de beste experts in hun respectievelijke vakgebieden. Naast de vaste docenten ontvangt de opleiding regelmatig internationale topexperts als gast. -
PhD
Voltijds
4 jaren
Engels, Fins, Zweeds
Campus
 
University of the Arts Helsinki
Helsinki, Finland

Promovendi kunnen kiezen tussen drie specialisatiegebieden: Arts Study Program, Research Study Program en Applied Study Program. Waarom hier studeren? Onze afgestudeerden zijn ... +

Promovendi kunnen kiezen tussen drie specialisatiegebieden: Arts Study Program, Research Study Program en Applied Study Program. Waarom hier studeren? Onze afgestudeerden zijn experts die in staat zijn tot creatief en kritisch werk op hoog niveau en die zelfstandig en in samenwerking met anderen opereren in veeleisende kunst-, onderzoeks-, ontwikkelings- en educatieve functies. Doctors of Music treden ook op als sociale beïnvloeders voor een ethisch duurzame toekomst. Over de studies Als je geïnteresseerd bent in creatieve muziekuitvoeringen, compositie, muziektheorie of kerkmuziek en als je doctoraatsproject stilistisch aansluit bij de traditie van westerse kunstmuziek, variërend van oude muziek tot de nieuwste hedendaagse muziek, raden we je aan om je doctoraatsstudie af te ronden op de Doctoral School DocMus van de Sibelius Academie. Als je geïnteresseerd bent in jazz, volksmuziek, muziekeducatie, muziektechnologie of kunstmanagement en ondernemerschap, moet je je doctoraatsstudie voltooien aan de Sibelius Academy's Doctoral School MuTri. Kunststudieprogramma De kunstopleiding omvat het produceren van een thematisch samenhangende, onderzoeksgerichte artistieke demonstratie van vaardigheid De specifieke doelen van het kunstopleidingsprogramma zijn om studenten te voorzien van: het vermogen tot uitstekende en inzichtelijke artistieke expressie het vermogen tot conceptuele duidelijkheid bij het produceren van informatie het vermogen om nieuwe informatie te genereren door middel van artistieke en onderzoeksmethoden en theorieën het vermogen om constructieve interactie aan te gaan in de kunstgemeenschap, in de academische gemeenschap en in de samenleving als geheel. Het bewijs van bekwaamheid in de opleiding Kunsten moet een thematisch samenhangend, onderzoeksgericht project zijn dat bestaat uit artistieke componenten, een schriftelijke component (scriptie) en een samenvatting. U moet de doelen, inhoud, reikwijdte en onderlinge relatie van deze componenten definiëren in uw postdoctorale studieplan dat in uw aanvraag moet worden opgenomen. Het postdoctorale studieplan wordt bijgewerkt naarmate je doctoraatsstudie vordert. De artistieke componenten van de demonstratie van bekwaamheid kunnen recitals, composities, artistieke producties, liturgieën, opnames, online materialen, video's, enz. zijn. Deze componenten moeten ten minste twee en ten hoogste vier concertprogramma's of vergelijkbare artistieke entiteiten voor een doctoraat bedragen ( maximaal twee voor een licentiaat). Het aantonen van bekwaamheid omvat ook een schriftelijk onderdeel, dat kan bestaan uit een scriptie in de vorm van een monografie, een vergelijkbare multimediale onderzoekstekst, of uit ten minste één peer-reviewed onderzoeksartikel. Het schriftelijke deel moet samen met de andere onderdelen van het aantonen van vakbekwaamheid een samenhangend onderzoeksproject vormen. De samenvatting moet een beknopt verslag zijn van de doelen, het kader en de componenten van uw demonstratie van bekwaamheid en hun onderlinge relaties, samen met een beoordeling van de resultaten en een bespreking van de betekenis van die resultaten. Als het schriftelijke deel een monografie-achtige scriptie is, dan neem je de samenvatting daarin op. Is het geschreven deel een artikel, dan schrijf je de samenvatting apart. Daarnaast omvat het kunststudieprogramma artistieke en onderzoeksgerichte studies, evenals andere toepasselijke / geschikte ondersteunende studies op universitair niveau van minimaal 75 ECTS-credits. Werken als kunstenaar Diepgaande muzikale vorming en noodzakelijke onderzoeksvaardigheden Belangrijke loopbaanvaardigheden, zoals communicatie- en interactievaardigheden, evenals zelfkennis en gemeenschappelijkheid Onderzoeksstudieprogramma De specifieke doelstellingen van het onderzoeksprogramma zijn om de student te voorzien van: het vermogen om informatie van hoge kwaliteit te produceren het vermogen om te communiceren in academische gemeenschappen en daarbuiten het vermogen om te integreren in de internationale onderzoeksgemeenschap, evenals: het vermogen om de status van wetenschappelijk onderzoek te versterken De demonstratie van vaardigheid in het Research Study Program is een proefschrift. Het is een samenhangende presentatie gebaseerd op het eigen onafhankelijke onderzoek van de student met nieuwe academische informatie op het gebied van onderzoek vertegenwoordigd in de Sibelius Academy. Daarnaast omvatten de doctoraatsstudies in het Research Study Programme universitaire studies over kennis en vaardigheden die de opleiding van onderzoekers ondersteunen. De reikwijdte van het proefschrift is 165 ECTS-credits en het kan een monografie of een artikeldissertatie zijn. Het bewijs van bekwaamheid van de licentiaatstitel is een licentiaatsthesis van 75 ECTS-credits. Het kan ook een monografie zijn of uit artikelen bestaan. Het artikel proefschrift/licentiaat proefschrift bestaande uit artikelen moet een samenvatting bevatten waarin de doelstellingen, probleemstelling, methode en resultaten van het onderzoek worden vermeld. Naast de samenvatting moet het 3-7 (proefschrift) of 2-5 (licentiaatsscriptie) artikelen bevatten die zijn beoordeeld door referenten en die dezelfde problemen behandelen en die zijn gepubliceerd in een wetenschappelijke publicatiereeks of waarvan goedgekeurd voor publicatie. De onderzoeker moet de hoofdauteur van elk artikel zijn en hij moet zijn onafhankelijke bijdrage aan het onderwerp kunnen bewijzen. Het aantal artikelen hangt af van de aard van het onderzoeksproject en de hoeveelheid werk die nodig is om de artikelen te produceren. De onderzoeker dient bij de inzending van het onderzoek schriftelijk te bewijzen dat hij heeft deelgenomen aan gezamenlijke publicaties. Daarnaast omvat het onderzoeksstudieprogramma onderzoeksgerichte studies en andere toepasselijke ondersteunende studies op universitair niveau met een minimum van 75 ECTS-credits. Studenten spreken met hun begeleider af welke ondersteunende studies, ter waarde van 75 ECTS-credits, ze zullen afronden. De onderzoeken moeten betrekking hebben op de volgende onderwerpen: Studies over het onderwerp van het eigen werk van de student Algemene onderzoeksstudies in het veld Studies gericht op het beroep van de onderzoeker en de bereidheid om de arbeidsmarkt te betreden Toegepast studieprogramma Het Applied Study Programme biedt een unieke kans om door middel van onderzoek muziekgerelateerde praktijken en tools te ontwikkelen. De behoefte aan ontwikkeling is gebaseerd op persoonlijke ervaring en interesse, evenals de behoeften van de veranderende operationele omgevingen van muziek. Dit ontwikkelingswerk resulteert in innovatie en nieuwe manieren van werken. De specifieke doelstellingen van het toegepaste studieprogramma zijn om de student te voorzien van: academische/methodologische/pedagogische/artistieke/technische vaardigheden op hoog niveau, het vermogen om nieuwe methoden, capaciteiten, materialen en gereedschappen op hoog niveau te ontwikkelen, het vermogen om informatie te verzamelen, kritisch te evalueren, te produceren en toe te passen, het vermogen om samen te werken met Finse en internationale partners in hun vakgebied en ook daarbuiten, evenals het vermogen om de resultaten van hun werk aan verschillende doelgroepen te communiceren. Promovendi in de Toegepaste opleiding kunnen zowel een onderzoeksgerichte als een artistieke opleiding volgen. Inhoud van het programma De kerninhoud van de opleiding wordt het ontwikkelingsdoel genoemd. Het aantonen van bekwaamheid bestaat uit outputs die op een zodanige wijze met het ontwikkelingsdoel zijn verbonden dat het past bij de aard van het ontwikkelingsdoel. De omvang van het aantonen van bekwaamheid in het Applied Study-programma is 165 ECTS-credits voor een doctoraat en 75 ECTS-credits voor een licentiaatsdiploma. De demonstratie van bekwaamheid omvat: a) Een ontwikkelingsproject dat resultaten genereert die immaterieel (opvattingen, kennis en vaardigheden, knowhow en capaciteiten) en materiaal (concerten, opnames, malmaterialen, lesmateriaal, online materialen, methoden, programma's) b) Een beschrijving van het testen van de resultaten van het ontwikkelingsproject en het gebruik van de verkregen informatie c) Een samenvatting die de fasen van het ontwikkelingswerk beschrijft Daarnaast omvat het onderzoeksstudieprogramma onderzoeksgerichte studies en andere toepasselijke ondersteunende studies op universitair niveau met een minimum van 75 ECTS-credits. De ondersteunende studies in het Toegepaste Studieprogramma kunnen zowel artistiek als onderzoeksgericht zijn. Studenten spreken met hun begeleider af welke ondersteunende studies, ter waarde van 75 ECTS-credits, ze zullen afronden. De onderzoeken moeten betrekking hebben op de volgende onderwerpen: Studies gerelateerd aan het doctoraatsproject Algemene studies over toepassings- en ontwikkelingswerk Studies met betrekking tot de bereidheid om het personeelsbestand te betreden Leraren Onze docenten zijn enkele van de beste experts in hun respectievelijke vakgebieden. Naast de vaste docenten verwelkomt de opleiding regelmatig internationale topprofessionals als gast. -
PhD
Voltijds
4 jaren
Engels, Fins, Zweeds
aug 2022
Campus