Doctoral Studie over Chemie Didactiek is het hoogtepunt van de drie-tier universitair onderwijs. Is een gerichte basis in onderzoek gericht op het onderwijzen en leren chemie, die is gebaseerd op de verdieping van de kennis van de chemie didactiek en het desbetreffende gebied van chemie, pedagogiek, psychologie, informatica en andere disciplines, de methoden van het wetenschappelijk werk te leren in de genoemde gebieden en zal een belangrijke bijdrage leveren om een ​​uitgebreide verbetering van de werkzaamheden van de chemie leraren op verschillende niveaus van het onderwijssysteem, experts op het curriculum creatie en de evaluatie ervan in overeenstemming met de huidige wetenschappelijke kennis en onderzoek. Branch is voorzien van een scala aan onderwerpen, zoals de transformatie van de wetenschappelijke kennis van de chemie processen in de chemie onderwijs en leren, onderzoek en ontwikkeling van de school van chemische experimenten, ICT-toepassingen in de chemische onderwijs, milieu- en toxicologische aspecten van de chemie onderwijs, enz Verplicht onderdeel van de studie heeft betrekking op de verwerving van diepgaande kennis van chemie didactiek (educatieve theorie en praktijk in de chemie), geselecteerde gebieden van gespecialiseerde chemie en pedagogische methodologie en met name de chemie didactisch onderzoek. Individuele studie plan staat het krijgen van meer specifieke kennis en vaardigheden, in het bijzonder door middel van keuzevakken.

aanvrager profiel

Afgestudeerden van masteropleidingen Chemistry Teacher Training voor de Tweede en Eerste Middelbare School, of afgestudeerden van de master-opleiding Chemie, en de programma's familieleden die extra pedagogische studies hebben afgerond of anderszins een onderwijsbevoegdheid in overeenstemming met de geldende voorschriften te verkrijgen.

Toelatingsexamen

Door het interview wordt geverifieerd aanvrager het kennisniveau, de diepte van zijn theoretische kennis, voorwaarden voor onafhankelijke creatieve wetenschappelijk werk op het gebied van Chemie Didactiek. De aanvrager dient een kort indienen van zijn proefschrift project en levert het bewijs van een eerdere werkervaring en publicaties. Het intakegesprek zal de kennis van een vreemde taal (Engels, Duits of Russisch) te controleren.

Absolvent profiel

Afgestudeerden van doctorale studie Chemie Didactiek hebben uitgebreide kennis van het complex geschikt voor gebruik in het onderwijs, wetenschappelijke activiteiten onderzoek en management op het gebied van algemeen en beroepsonderwijs chemische onderwijs. Ze zijn in staat om creatief problemen in het onderwijs op te lossen; zij kan onderzoeken en reeds met name op het gebied van chemische onderwijs. Afgestudeerd kan werken als hoogopgeleide universitaire afdelingen houdt zich bezig met de professionele training van scheikunde docenten (en andere wetenschappelijke onderwerpen), dat wil zeggen op de afdelingen chemie en de afdelingen van chemisch onderwijs (natuurwetenschappelijk onderwijs), onderzoeksinstituten en organisatie-administratieve instellingen die zich bezighouden met algemeen en gespecialiseerd chemisch onderwijs, adequate werkplek op beslissingsgebied (methodologieën bijscholing scheikunde docenten, personeel, schoolinspectie, managers op verschillende onderwijsniveaus), nationale en internationale instellingen en organisaties gericht op onderzoek in het algemeen en gespecialiseerd chemisch (wetenschaps) onderwijs. Afgestudeerden kunnen ook werken in de uitgeverij, met de nadruk op de productie van schoolboeken en bedrijven gericht op de ontwikkeling en leermiddelen. Doctoraatsstudie vormen een belangrijke verschuiving in de kwalificatie van docenten van de middelbare scholen, waar het onderwijs van de chemie is een algemeen-opleidingen, maar ook in scholen voor beroepsonderwijs, waar het onderwijs van de chemie als professionele cursussen. Het verkrijgen van onderzoek en onderwijs kwalificaties Ph.D. wordt de standaard positie voor verdere professionele groei (bijv Assoc. hoogleraar en gewoon hoogleraar procedures).

Aanbevolen studeerliteratuur

BARKE, H.-D., HAZARI, A., YITBAREK, S. Misvattingen in de chemie. Berlijn, Heidelberg, New York: Springer, 2009
BORG, WR, GALL, MD Educational Research. New York: Longman, 1989
ABELL, SK, LEDERMAN, NG (red.) Handboek van onderzoek op het gebied van wetenschapseducatie. Oxford: Routledge Taylor & Francis Group, 2007
BILEK, M. (Ed.) Onderzoek, theorie en praktijk in Chemie Didactiek. Onderzoek en Research Oriented Studies. Proceedings van de 23e Internationale Conferentie over Chemistry Education. Hradec Kralove: Gaudeamus 2014. [Online] http://edu.uhk.cz/didchem/pdf/chemie.pdf [cit.15.10.2012]

TOELATINGSPROCEDURE:

Toepassingstermijn: 30 juni (voor het starten van studies in september)
Aanvragers moeten verzenden

  • ingevulde aanvraagformulier
  • een kopie van het universitaire diploma waarin wordt bevestigd dat de aanvrager mastertests heeft voltooid (dit document moet in het Engels worden vertaald en door een notaris worden geverifieerd)

De omvang en inhoud van het toelatingsexamen:
Toelatingsexamen.

Alle documenten moeten worden verzonden naar:
Bureau Internationale Betrekkingen
Universiteit van Hradec Králové
Wetenschapsfaculteit
Rokitanskeho 62
500 03 Hradec Kralove
Tsjechië

en naar de e-mail: study@uhk.cz

Opleiding te volgen in:
  • Engels
Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
sep 2020
Duration
Op locaties
Op datum
Begindatum
sep 2020
Aanmeldingslimiet