Dokter van de apotheek
American University of Health Sciences
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Signal Hill, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Informatie aanvragen
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2023
Invoering
De AUHS School of Pharmacy biedt een driejarig versneld Doctor of Pharmacy (PharmD) -programma in een zeer studentgerichte leeromgeving. Het PharmD-curriculum is ontworpen om studenten bij te brengen met sterke christelijke waarden, om hen voor te bereiden op het beoefenen van evidence-based patiëntenzorg, om de cultuur van onderzoek en wetenschap te bevorderen en om hen in staat te stellen te voldoen aan de gezondheidszorgbehoeften van diverse patiëntenpopulaties. Het curriculum voldoet aan de aanbevelingen van accreditatienormen en professionele richtlijnen, waaronder de ACPE-normen 2016, JCPP Pharmacists 'Patient Care Process, CAPE Educational Outcomes 2013 en inhoudelijke overzichten van licentiestatusonderzoeken.
Het driejarige curriculum bestaat uit het equivalent van 12 kwartalen (vier kwartalen per jaar). Elk kwartaal is 11 weken (bestaande uit 10 weken instructie en een week eindevaluaties) en wordt gevolgd door een pauze voordat het volgende kwartaal begint. De minimum credit-uren die vereist zijn voor het voltooien van het programma is 183. Het curriculum is een combinatie van verplichte en keuzevakken, didactische en ervaringsgerichte cursussen.
Het eerstejaars didactisch curriculum bestaat uit fundamentele biomedische en farmaceutische wetenschappen (bijv. Biochemie, immunologie, medicinale chemie, microbiologie, pathofysiologie, farmacie, farmacokinetiek, farmacologie), inleidende klinische cursussen (bijv. Patiëntenzorgproces, lichamelijk onderzoek, zelfstudie zorg), en fundamentele cursussen in sociale en administratieve wetenschappen (bijv. biostatistiek, communicatie, ethiek, gezondheidszorgsystemen, gezondheidsinformatica, joods-christelijke waarden in de gezondheidszorg, medische illustratie).
Een inhoudelijk deel van het tweedejaars didactisch curriculum bestaat uit de cursusreeks Integrale Farmacotherapie. "Geïntegreerd" verwijst naar de combinatie van basiswetenschappen en klinische wetenschappen en andere onderwerpen. In plaats van afzonderlijke cursussen te gebruiken om verschillende onderwerpen afzonderlijk te behandelen, gebruiken de cursussen Geïntegreerde Farmacotherapie een model waarin onderwerpen, zoals medicinale chemie, farmacologie en farmacotherapie samen worden onderwezen in de context van ziektetoestanden. Deze integratie maakt leren relevanter, moedigt kritisch denken aan, maakt de ontwikkeling van robuustere mentale modellen mogelijk, bevordert het vasthouden van materiaal op langere termijn en maakt het gemakkelijker om leren over te dragen naar de praktijk van de patiëntenzorg.