Doctor in Business Leadership
Sydney, Australië
DUUR
2 up to 5 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2024
COLLEGEGELD
AUD 99.804 / per year
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
Een belangrijk carrièreoriëntatiepunt
De Doctor of Business Leadership (DBL) is ontworpen om senior executives voor te bereiden op een effectievere algemene leiderschapsverantwoordelijkheid binnen een substantiële multi-business unit-organisatie die actief is in zeer competitieve nationale en wereldwijde markten. De DBL omvat een leertraject dat door bedrijfsleiders, hun besturen en voormalige DBL-deelnemers is geïdentificeerd als essentiële voorbereiding op het omgaan met een organisatorische omgeving die de komende jaren ingrijpend zal worden getransformeerd.
Veel bedrijfsleiders hebben hun formele organisatorische posities verworven als gevolg van hun prestaties en verdienstelijke prestaties, aangevuld met algemene managementopleidingen in cursussen zoals de MBA, maar hebben vaak geen mogelijkheden gehad om leiderschapscursussen op hoger niveau te volgen om senior bedrijfsleiders voor te bereiden op omgaan met de opkomende bedrijfsomgeving. . De DBL rust kandidaten uit om hun ontwikkeling van leiderschap te versnellen door hen te helpen hun impliciete benadering van persoonlijk contingent leiderschap expliciet te maken op basis van hun persoonlijke leiderschapsreis.
De DBL biedt persoonlijke uitdagingen en mogelijkheden voor het verbeteren van capaciteiten voor ervaren leidinggevenden die hebben aangetoond in staat te zijn om bij te dragen aan het succes van hun onderneming gedurende een periode van ten minste tien jaar en die een masterdiploma in een relevante bedrijfs- of leiderschapsdiscipline hebben voltooid. De DBL weerspiegelt de stelling “wanneer theorie wordt afgeleid door praktijkonderzoek, is het waarschijnlijker dat deze de toekomstige praktijk met succes leidt.” In wezen is goede theorie een goede praktijk.
Cursusresultaten
Na voltooiing hebben kandidaten:
- Een uitgebreid begrip van leiderschapstheorie en de implicaties hiervan voor leiderschapspraktijken;
- Meer zelfvertrouwen en een vermogen om te innoveren en de aanpassing aan steeds complexer wordende en onzekere multi-stakeholdercontexten te leiden;
- Gevoeligheid voor culturele, sociale, demografische en economische veranderingen en diversiteit weerspiegeld in hun besluitvorming en communicatie;
- Het vermogen om kritisch te analyseren vanuit een holistisch perspectief, leiderschapskwesties die waarschijnlijk naar voren komen en de toekomstige prestaties van hun organisaties beïnvloeden;
- Een waardering voor de rol van zakelijk leiderschap bij het veiligstellen van maatschappelijk verantwoorde resultaten; en
- Demonstreerd en gerechtvaardigd een originele en belangrijke bijdrage aan de praktijk van leiderschap.
Cursusduur
(a) De minimale tijd voor voltooiing is normaal gesproken twee jaar voltijds gelijkwaardig onderzoek. (Ongeveer 40 uur per week tijdens trimesters)
(b) De maximale tijd voor het voltooien van de DBL (exclusief periodes van goedgekeurde opschorting van inschrijving) is normaal drie kalenderjaren voor een fulltime kandidaat.
(c) Kandidaten die in deeltijd zijn ingeschreven, zijn onderworpen aan tijdschema's die twee keer zo lang zijn als vermeld in de bovenstaande punten. (Ongeveer 20 uur per week tijdens trimesters)
(d) Een kandidaat die met succes de vereiste dubbele vakken met een credit of hogere cijfers heeft voltooid, maar niet doorgaat naar de 'scriptiefase', kan vertrekken met een Graduate Diploma of Business Leadership.
Toelatingseisen
Kandidaten van het doctoraatsprogramma zullen naar verwachting voldoen aan de volgende academische criteria:
- Bezit van een Master's degree door scriptie of proefschrift geschikt is voor het professionele veld van de aanvrager; of
- Bezit van een Master's degree door cursussen passend bij het professionele veld van de aanvrager voltooid op een superieure standaard; of
- Bezit van een bachelordiploma met Honours (meestal 1e Klasse of Klasse 2A Honours niveau of gelijkwaardig); of
- In uitzonderlijke omstandigheden, een gelijkwaardige academische achtergrond die door de universiteit wordt beschouwd als een geschikte voorbereiding voor zelfstandig onderzoek en onderzoek op doctoraal niveau.
Van een kandidaat kan worden verlangd dat hij de universiteit tevredenstelt dat hij in staat is om zowel in geschreven als in gesproken Engels te verstaan en te communiceren op een niveau dat geschikt is om promotieonderzoek op doctoraal niveau te verrichten. Om door te gaan naar fase 2 moet de kandidaat een kritiekvoorstel indienen dat voldoet aan zijn beoordelingspanel.
In aanvulling op de hierboven genoemde academische criteria, wordt van de aanvragers doorgaans verwacht dat zij een minimum van 10 jaar relevante ervaring op het gebied van professioneel leiderschap hebben om toegelaten te worden tot de cursus.
De toelatingseis voor de Engelse taal is Academic IELTS 7.0 (geen band minder dan 7.0) of gelijkwaardig.
Aanvragers met een staatsburgerschap of permanent langdurig verblijf (minimaal tien jaar) en voltooide studies in het secundair of hoger onderwijs (tertiair) in de volgende landen zijn vrijgesteld van het moeten aantonen van een bewijs van Engelse taalvaardigheid: Amerikaans Samoa, Australië, Botswana, Canada ( uitgezonderd Quebec), Fiji, Ghana, Guyana, Ierland, Jamaica, Kenia, Lesotho, Liberia, Nieuw-Zeeland, Nigeria, Papoea-Nieuw-Guinea, Samoa, Singapore, Salomonseilanden, Zuid-Afrika, Tonga, Trinidad en Tobago, Verenigd Koninkrijk (inclusief Noordelijk Ierland), Verenigde Staten van Amerika, Zambia, Zimbabwe, of waar de instructie voor een voorafgaande tertiaire kwalificatie (onderwijs, beoordeling en examen) volledig in het Engels was. Australische kandidaten kunnen in aanmerking komen om een FEE-HELP-lening van de Australische federale overheid aan te vragen om hun inschrijfgeld geheel of gedeeltelijk te betalen.
Zie voor meer informatie over kostenondersteuning: https://www.studyassist.gov.au/help-loans/fee-help
getuigenissen
Lisa GriffithsMijn ervaring met het uitvoeren van het DBL-programma is geloofwaardig uitdagend, opwindend, vermoeiend en enorm lonend geweest. Ik kan niet beginnen de nadruk te leggen op de directe implicatie die de DBL heeft gehad in mijn leiderschapspraktijk. Het heeft niet alleen bijgedragen aan mezelf als leider, maar ook aan de ongelooflijke groei en het succes van de prachtige organisatie die ik mag leiden. OzChild heeft zijn grootste successen geboekt in de jaren dat ik de DBL voltooide. Ik ben dank verschuldigd voor het leren en ik hoop dat ik in de toekomst iets terug kan aanbieden aan de AGSL. |
Jessica MurphyDe Doctor of Business Leadership was cruciaal voor mijn ontwikkeling als leider en de impact die ik als leider heb, is aan de gang. De cursus bood de mogelijkheid om een stap terug te doen en na te denken over de relatie tussen leiderschapstheorie en -praktijk, opkomende zakelijke uitdagingen en kansen. Kortom, ik was in staat om inzichten te genereren die me hebben geholpen effectiever te reageren op leiderschapskwesties - niet alleen voor mijn ontwikkeling als leider, maar ook voor de organisatorische impact en voortdurende duurzaamheid waarvoor ik verantwoordelijk was. De bevindingen blijven net zo relevant voor mij in mijn meest recente rol als ondernemer voor mijn eigen bedrijf - het adviseren van andere bedrijven en overheidsinstellingen, in hun rol als uitvoerende leiderschapsteams. |
Professor Frank BillsonIk ontwikkelde een interesse om diepgaander betrokken te raken bij de studie van leiderschap en besloot uiteindelijk een DBL uit persoonlijke interesse te ondernemen. Er volgden vele voorbeelden waarin mijn leiderschapsbijdragen werden verrijkt door mijn betrokkenheid bij de DBL-cursus, waaronder het bepalen van een bestuursstructuur voor een wereldwijd initiatief voor het elimineren van vermijdbare blindheid, een gezamenlijk programma van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Internationaal Agentschap voor de preventie van blindheid (IAPB) met een internationaal lidmaatschap van NGO's, beroepsorganisaties, oogzorginstellingen en bedrijven. Professor Frank Billson AO |
John HarveyNa voltooiing van de DBL heb ik het vertrouwen en het vermogen gekregen om leiderschapsuitdagingen aan te nemen en met succes af te ronden die ik anders niet had geprobeerd. Een van de belangrijkste voordelen van de voltooiing van de DBL was de verbetering van mijn vermogen om andere leiders te begeleiden. Sinds ik de DBL heb afgerond, ben ik gevraagd om leiding te geven bij het overwinnen van grote uitdagingen voor een aantal organisaties waarmee ik betrokken was. Mijn vermogen om dit leiderschap te bieden, is enorm verbeterd door mijn deelname aan de DBL. De DBL heeft me ook in staat gesteld leiderschapsvraagstukken van hoge prioriteit op hoog niveau beter te herkennen, te prioriteren en kritisch te evalueren, en ook relevante strategieën te begrijpen en toe te passen bij het ontwikkelen van argumenten in belangrijke onderhandelingen. " Dr. John Harvey AO, voormalig directeur, IBM |
Dale BlythMijn carrière is gebaseerd op twee decennia technische en praktische ervaring; hoewel dit niet voldeed aan mijn persoonlijke intrige met wat leiderschap is. De DBL stelde me in staat om kritisch te reflecteren op mijn ervaringen in het verleden en heden, en vervolgens de theorie toe te passen om deze consistent te ontleden. De DBL is een cruciale leerervaring geweest die me in staat heeft gesteld om een methodische benadering van disruptie en verandering te hanteren wanneer deze zich voordoen en deze evenementen effectiever doorlopen. Mijn vermogen om teamleden te coachen, te ontwikkelen en te begeleiden is aanzienlijk verbeterd als gevolg van dit programma, waardoor een erfenis is achtergebleven van mijn bijdrage binnen de organisaties waarmee ik werk. De toepassing van mijn werk van de DBL blijft evolueren en zorgt ervoor dat mijn leiderschapskenmerken effectief zijn in een steeds veranderend bedrijfslandschap. |
toelatingen
leerplan
Cursusduur
- De minimumduur voor voltooiing bedraagt normaal gesproken twee jaar gelijkwaardige voltijdstudie. (Ongeveer 40 uur per week tijdens trimesters)
- De maximale tijd voor voltooiing van de DBL (exclusief perioden van goedgekeurde schorsing van inschrijving) bedraagt normaal gesproken drie kalenderjaren voor een voltijdkandidaat.
- Voor kandidaten die deeltijds zijn ingeschreven, geldt een termijn die tweemaal zo lang is als vermeld in de bovenstaande punten. (Ongeveer 20 uur per week tijdens trimesters)
- Een kandidaat die met succes de vereiste dubbele vakken met een credit of hogere cijfers heeft afgerond, maar niet doorgaat naar de 'scriptiefase', kan afsluiten met een Graduate Diploma of Business Leadership.
getuigenissen
Lisa GriffithsMijn ervaring met het uitvoeren van het DBL-programma is geloofwaardig uitdagend, opwindend, vermoeiend en enorm lonend geweest. Ik kan niet beginnen de directe implicaties te benadrukken die de DBL heeft gehad in mijn leiderschapspraktijk. Het heeft niet alleen bijgedragen aan mijzelf als leider, maar ook aan de ongelooflijke groei en het succes van de geweldige organisatie die ik mag leiden. OzChild heeft zijn grootste successen geboekt in de jaren dat ik de DBL heb afgerond. Ik ben dank verschuldigd voor het leren en ik hoop dat ik in de toekomst iets terug kan aanbieden aan de AGSL. |
Jessica MurphyDe Doctor of Business Leadership was cruciaal voor mijn ontwikkeling als leider en de impact die ik als leider heb, is aan de gang. De cursus bood de mogelijkheid om een stap terug te doen en na te denken over de relatie tussen leiderschapstheorie en -praktijk, opkomende zakelijke uitdagingen en kansen. Kortom, ik was in staat om inzichten te genereren die me hebben geholpen effectiever te reageren op leiderschapskwesties - niet alleen voor mijn ontwikkeling als leider, maar ook voor de organisatorische impact en voortdurende duurzaamheid waarvoor ik verantwoordelijk was. De lessen blijven voor mij net zo relevant in mijn meest recente rol als ondernemer voor mijn eigen bedrijf, waarbij ik andere bedrijven en overheidsinstellingen adviseerde in hun rol als uitvoerend leiderschapsteams. |
Professor Frank BillsonIk ontwikkelde een interesse om diepgaander betrokken te raken bij de studie van leiderschap en besloot uiteindelijk een DBL uit persoonlijke interesse te ondernemen. Er volgden vele voorbeelden waarin mijn leiderschapsbijdragen werden verrijkt door mijn betrokkenheid bij de DBL-cursus, waaronder het bepalen van een bestuursstructuur voor een wereldwijd initiatief voor het elimineren van vermijdbare blindheid, een gezamenlijk programma van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Internationaal Agentschap voor de preventie van blindheid (IAPB) met een internationaal lidmaatschap van NGO's, beroepsorganisaties, oogzorginstellingen en bedrijven. Professor Frank Billson AO |
John HarveyNa de voltooiing van de DBL heb ik het vertrouwen en de mogelijkheid gekregen om leiderschapsuitdagingen te aanvaarden en met succes af te ronden die ik anders niet zou hebben geprobeerd. Een van de belangrijkste voordelen van de voltooiing van de DBL was de verbetering van mijn vermogen om andere leiders te begeleiden. Sinds ik de DBL heb afgerond, ben ik gevraagd om leiding te geven bij het overwinnen van grote uitdagingen voor een aantal organisaties waarmee ik betrokken was. Mijn vermogen om dit leiderschap te bieden, is enorm verbeterd door mijn deelname aan de DBL. De DBL heeft me ook in staat gesteld leiderschapsvraagstukken van hoge prioriteit op hoog niveau beter te herkennen, te prioriteren en kritisch te evalueren, en ook relevante strategieën te begrijpen en toe te passen bij het ontwikkelen van argumenten in belangrijke onderhandelingen. " Dr. John Harvey AO, voormalig directeur, IBM |
Dale BlythMijn carrière is gebaseerd op twintig jaar technische en praktische ervaring; hoewel dit niet mijn persoonlijke intrige over wat leiderschap is, vervulde. Dankzij de DBL kon ik kritisch reflecteren op mijn ervaringen uit het verleden en het heden, en vervolgens de theorie toepassen om deze op consistente wijze te ontleden. De DBL is een cruciale leerervaring geweest die mij in staat heeft gesteld een methodische benadering te hanteren van verstoringen en veranderingen zodra deze zich voordoen, en effectiever door deze gebeurtenissen heen te leiden. Mijn vermogen om teamleden te coachen, ontwikkelen en begeleiden is aanzienlijk verbeterd als resultaat van dit programma, wat een erfenis nalaat van mijn bijdrage binnen de organisaties waarmee ik werk. De toepassing van mijn werk vanuit de DBL blijft evolueren en zorgt ervoor dat mijn leiderschapseigenschappen effectief zijn in een steeds veranderend zakelijk landschap. |
Programma resultaat
Cursusresultaten
Na voltooiing hebben de kandidaten:
- Een uitgebreid begrip van leiderschapstheorie en de implicaties hiervan voor leiderschapspraktijken;
- Meer zelfvertrouwen en een vermogen om te innoveren en de aanpassing aan steeds complexer wordende en onzekere multi-stakeholdercontexten te leiden;
- Gevoeligheid voor culturele, sociale, demografische en economische veranderingen en diversiteit weerspiegeld in hun besluitvorming en communicatie;
- Het vermogen om kritisch te analyseren vanuit een holistisch perspectief, leiderschapskwesties die waarschijnlijk naar voren komen en de toekomstige prestaties van hun organisaties beïnvloeden;
- Een waardering voor de rol van zakelijk leiderschap bij het veiligstellen van maatschappelijk verantwoorde resultaten; en
- Demonstreerd en gerechtvaardigd een originele en belangrijke bijdrage aan de praktijk van leiderschap.