
Ph.D. in Philosophy
Boston, Verenigde Staten
DUUR
5 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Welkom bij de afdeling Wijsbegeerte van Boston College
De filosofieprogramma's voor afgestudeerden van Boston College trekken getalenteerde studenten van over de hele wereld aan. We bieden master- en doctoraatsgraden aan, die alle perioden in de geschiedenis van de filosofie bestrijken en met een diversiteit aan filosofische benaderingen.
Het Departement Wijsbegeerte staat bekend om zijn kracht in de geschiedenis van de filosofie, de hedendaagse continentale filosofie en de praktische filosofie, inclusief ethiek en sociaal-politieke filosofie. Daarnaast biedt de afdeling twee interdisciplinaire programma's: filosofie en recht, en filosofie en theologie. Het programma omvat ook Aziatische filosofie en diasporastudies.
Elk jaar in september laat ons doctoraatsprogramma een kleine groep nieuwe studenten toe, die onmiddellijk worden verwelkomd als onderzoeksassistenten. De ervaring van het werken met een gevestigde wetenschapper is bedoeld om de student te helpen enkele basisvaardigheden van filosofisch onderzoek te leren en een mentorrelatie op te bouwen met een of meer faculteiten. De flexibiliteit van het programma zorgt voor geïndividualiseerde aandacht bij het ontwerpen van een welkomsplan voor de afdeling filosofie van Boston College studie. Alle Ph.D. studenten krijgen financiering tot en met hun vijfde jaar van het programma (vierde jaar als ze met een MA beginnen), ervan uitgaande dat ze met succes aan de vereisten voldoen. Doctoraatsstudenten doen ervaring op met lesgeven in de twee semesters durende kerncursus Philosophy of the Person van de universiteit. Er is een onderwijsseminarie in de eerste twee jaar van het programma om de promovendi voor te bereiden op het ontwerpen van hun eigen syllabi en om feedback te geven op het lesgeven; Daarna vinden er voortdurende klasbezoeken plaats.
Het MA-programma laat een extra groep studenten toe, die dezelfde faculteit, cursussen en andere middelen delen voor de studie van filosofie, inclusief taalvoorbereiding.
De filosofie aan Boston College profiteert van onze locatie in de omgeving van Boston, een rijk centrum van het academische leven, inclusief universiteiten, bibliotheken en culturele instellingen die alle aspecten van ons onderzoek en wetenschappelijke uitwisseling ondersteunen. Er zijn mogelijkheden voor studies in het buitenland aan geselecteerde universiteiten.
We invite you to consider joining our thriving intellectual community as we continue to investigate philosophy’s perennial issues.
toelatingen
leerplan
Afstuderen
De afdeling filosofie biedt een MA-programma, een Ph.D. programma en twee interdisciplinaire programma's: een gezamenlijke MA in filosofie en theologie, en duale graden in filosofie en rechten (MA/JD en Ph.D./JD).
Een belangrijk kenmerk van deze programma's is het uitgebreide en gevarieerde aanbod van cursussen dat elk semester beschikbaar is voor afgestudeerde studenten. Ze behandelen de geschiedenis en problemen van de filosofie, waardoor concentratie op de volgende gebieden mogelijk is: oude filosofie, middeleeuwse filosofie, moderne filosofie, fenomenologie en hedendaagse continentale filosofie, ethiek, sociale en politieke filosofie, rechtsfilosofie, godsdienstfilosofie, epistemologie en Wetenschapsfilosofie. De afdeling is verbonden aan onderzoekscentra zoals het Lonergan Institute en herbergt verschillende wetenschappelijke tijdschriften. Leden van de afdeling zijn nationaal en internationaal bekend en zijn betrokken bij grensverleggend onderzoek.
Bovendien ontvangt de afdeling elk jaar vele sprekers uit de VS en het buitenland (via haar eigen lezingenreeks, of consortia zoals het Boston Area Colloquium in Ancient Philosophy), en nodigt ze een prominente wetenschapper uit om de Gadamer Visiting Professor te zijn en les te geven voor vier tot zes weken.
Bovendien kunnen studenten geschikte cursussen op graduaatniveau volgen in andere afdelingen van Boston College (bijv. Politicologie, Theologie), en kunnen ze gebruikmaken van het bredere intellectuele aanbod van Boston dankzij de deelname van Boston College aan het Boston Area Consortium, waarmee ze zich kunnen inschrijven voor één cursus per semester aan de Boston University, Tufts University of Brandeis University. Door aanmelding kunnen ze ook deelnemen aan The Graduate Consortium in Women's Studies en het Boston Theological Institute.
Boston College is een campus in een buitenwijk aan de westelijke rand van de stad Boston. Verschillende hogescholen en universiteiten, waaronder Boston University, MIT en Harvard University, zijn gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. De uitwisseling van ideeën tussen docenten en studenten van hogescholen en universiteiten in de omgeving van Boston is rijk en divers.
Doctoraal
Het doctoraatsprogramma zet zich al lang in voor de studie van de geschiedenis van de filosofie met bijzondere aandacht voor ontwikkelingen in het hedendaagse Europese denken. Het zet zich niettemin in voor pluralisme, diversiteit en inclusie, met een reeks cursussen in Anglo-Amerikaanse filosofie, en een aantal wetenschappers die nauw samenwerken op het gebied van hedendaagse ethiek, sociale en politieke filosofie, kritische rasfilosofie, epistemologie, wetenschapsfilosofie, en godsdienstfilosofie. Wij zijn overtuigd van het belang van interdisciplinair werken, met actieve, formele programma's in filosofie en recht, psychoanalytische studies, Lonergan studies, Middeleeuws denken, en filosofie en theologie. We cultiveren een sterk gevoel voor zowel de Amerikaanse als internationale context voor ons werk, met een aantal faculteitsleden die verbonden zijn met Europa, Azië, Zuid-Amerika en Australië.
Studentenleven op de afdeling
Op elk moment zijn er ongeveer veertig studenten actief in verschillende stadia van de opleiding, waarvan meer dan de helft op de campus. Veel van onze studenten komen uit andere landen, waaronder Chili, China, Colombia, Congo, India, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Vietnam. Degenen die uit de Verenigde Staten komen, komen van kust tot kust van een breed scala van hogescholen en universiteiten voor vrije kunsten. Een aantal besteedt een deel van hun tijd in het programma aan onderzoek in het buitenland (vb. laatste jaren België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk). Studenten onderhouden elk jaar verschillende levendige studiegroepen en organiseren elk semester minstens één grote conferentie (bijvoorbeeld een Workshop over Hedendaagse Filosofie in het najaar en een Graduate Student Conference in het voorjaar; zie Graduate Activiteiten). Er is ook een tweejaarlijkse gemeenschapsdag buiten de campus, waarop faculteits- en doctoraatsstudenten een uitgebreide discussie voeren over professionele en sociale zorgen die door de studenten zijn gekozen. Sommige fondsen zijn beschikbaar om afgestudeerde studenten te helpen die papers afleveren op wetenschappelijke conferenties. Zie ook de sectie “Bronnen” in het Graduate Studies Handbook.
Extra informatie
Cursus Werk
Het totale cursuswerk dat nodig is voor de Ph.D. is 16 cursussen (48 studiepunten). Studenten die deelnemen aan het programma met een MA in de filosofie, mogen maximaal zes cursussen (18 studiepunten) krijgen voor deze vereiste, maar moeten minimaal tien cursussen (30 studiepunten) in het programma volgen. Studenten die het programma binnenkomen zonder een MA verdienen een MA op weg naar de Ph.D.
Onderzoeksassistentschap
Doctoraatsstudenten gefinancierd door BC zijn onderzoeksassistenten in hun eerste jaar en zijn verantwoordelijk voor in totaal maximaal 20 uur per week dienstverlening aan faculteitsleden van de afdeling wijsbegeerte.
Onderwijsbeurs
Door BC gefinancierde promovendi zijn Teaching Fellows van hun tweede tot hun vierde jaar (derde jaar voor de studenten die al een masterdiploma hadden toen ze aan de opleiding begonnen). Teaching Fellows zijn verantwoordelijk voor het onderwijzen van een eenheid Filosofie van de Persoon I in het herfstsemester en Filosofie van de Persoon II in het voorjaarssemester. De cursusbeschrijving is momenteel als volgt:
Deze cursus laat studenten kennismaken met filosofische reflectie en de geschiedenis ervan door de presentatie en bespreking van de geschriften van grote denkers uit oude, middeleeuwse, moderne en hedendaagse perioden. De cursus is bedoeld om te laten zien hoe fundamentele en blijvende vragen over het universum en de mens terugkeren in verschillende historische contexten en vanuit een reeks benaderingen en methoden. De nadruk wordt gelegd op ethische thema's, zoals de aard van de menselijke persoon, het fundament van mensenrechten en bijbehorende verantwoordelijkheden, en problemen van sociale rechtvaardigheid.
Seminar in onderwijs
Om Ph.D. studenten met de vereiste pedagogische instructie en begeleiding, de afdeling vereist eerstejaars en tweedejaars Ph.D. studenten die fellows zijn of worden om gedurende vier semesters deel te nemen aan een reeks trainingsseminars. Deze cursus moet worden gevolgd tijdens het studiejaar vóór het eerste jaar van het onderwijs en het eerste jaar van het onderwijs (dat wil zeggen, over het algemeen de eerste twee jaar van het programma). Deze seminars behandelen zaken als voorbereiding van syllabi en examenroosters, grondbeginselen van de kunst van lesgeven, beoordelen en adviseren. Elke student presenteert een voorbeeldsyllabus die vervolgens door de groep wordt besproken. Het Seminar in Teaching komt zes keer per semester samen, meestal op maandagmiddag. Het seminar telt niet mee voor de doctoraatsvereiste van 16 cursussen (48 studiepunten).
Logische vaardigheid
De Ph.D. student moet vaardigheid in logica aantonen door PHIL5577 Inleiding tot symbolische logica te volgen met een cijfer "B" of beter, of door een score van 80% of beter te behalen op het Logic Proficiency Exam, of door bewijs te tonen van vergelijkbaar eerder cursuswerk.
Taalvaardigheid
doctoraat studenten moeten blijk geven van vaardigheid in twee van de volgende vreemde talen: Latijn, Grieks, Frans of Duits, door een cijfer "B" of beter te hebben behaald in een taalcursus (twee semesters op het niveau van de lagere school of een semester op de intermediaire hbo-niveau, of in de zomercursus van 12 weken voor afgestudeerde studenten op Boston College ), of door het eigen taalexamen van de afdeling te halen. Ze kunnen taalcursussen volgen bij Boston College tegen een gereduceerd tarief, zowel tijdens het academiejaar als tijdens de zomers.
Voorlopig uitgebreid examen
doctoraat de student wordt geacht dit examen te behalen aan het einde van het eerste jaar van de opleiding om het volgende jaar bevoegd te zijn om les te geven.
Doctoraal uitgebreid examen
Dit examen, af te leggen in het vierde jaar (derde jaar voor de studenten die al een masterdiploma hadden toen ze in de opleiding kwamen), bestaat uit twee delen: 1. Een kwalificerend werkstuk, 2. Een proefschriftvoorstel.
Proefschrift
een doctoraat van de student wordt verwacht dat hij een proefschrift voltooit dat origineel en onafhankelijk onderzoek belichaamt en dat geavanceerde wetenschappelijke prestaties aantoont. Het onderzoek moet worden uitgevoerd en het proefschrift moet worden geschreven onder leiding van een tenure track-faculteit van de afdeling Wijsbegeerte. Na validatie door de promotor en de tweede lezer wordt het proefschrift verdedigd in een openbaar mondeling examen.
Tijdslimiet
Alle vereisten voor het doctoraat moeten binnen acht opeenvolgende jaren vanaf het begin van de doctoraatsstudies zijn voltooid. Verlengingen boven deze grens zijn alleen mogelijk met het departementaal advies en met instemming van de decaan van de Graduate School of Arts and Sciences.
Programma resultaat
Leerresultaten
Afstudeerprogramma's
Studenten in de loop van de MA en Ph.D. programma's in de filosofie zullen:
- blijk geven van een brede en verfijnde kennis van de geschiedenis van de westerse filosofie (oud, middeleeuws, modern en hedendaags), dwz in staat zijn om informatie over individuele auteurs en teksten over te brengen, verbanden te leggen tussen de belangrijkste auteurs en teksten, maar ook uitleggen hoe individuele teksten en auteurs passen in de algemene beweging van de westerse filosofie; het vermogen om een verhaal van die traditie te verwoorden; in het geval van MA-studenten en van Ph.D. studenten die hun eerste jaar in het programma voltooien, in staat zijn om goed te praten over de geschiedenis van de westerse filosofie en over twee van de belangrijkste systematische gebieden in de filosofie (metafysica, epistemologie, ethiek, natuurlijke theologie/religiefilosofie, sociale/politieke filosofie) .
- een verfijnde lezing en interpretatie van filosofische teksten demonstreren, dwz de belangrijkste stelling van een tekst identificeren, de stelling uitleggen, in detail de belangrijkste argumenten ter ondersteuning van de stelling schetsen en de belangrijkste vooronderstellingen identificeren die ten grondslag liggen aan de tekst; filosofische teksten en vraagstukken op een tamelijk gesofisticeerde manier contextualiseren, dwz ze in hun juiste historische context plaatsen, besef tonen van de historische achtergrond van filosofische vraagstukken, en alert zijn op de verschillen tussen filosofische genres.
- blijk geven van een geavanceerd begrip en evaluatie van filosofische argumenten, dwz om premissen en conclusies te onderscheiden, om kwesties van logische geldigheid te onderscheiden van kwesties met betrekking tot de waarheid of onwaarheid van premissen, om dubbelzinnige termen te kiezen en uit te leggen, om vooronderstellingen te identificeren en om de nadruk te leggen op de meest opvallende sterke en zwakke punten van een argument.
- blijk geven van een verfijnd vermogen om te schrijven over filosofische teksten en kwesties, dwz een filosofische stelling te formuleren, de stelling uit te leggen, een argument of argumenten ter ondersteuning van de stelling te construeren, ook te reageren op mogelijke misverstanden van of bezwaren tegen de stelling wat betreft alternatieve interpretaties van de teksten en alternatieve standpunten over de kwesties.
- aantonen dat ze in staat zijn secundaire literatuur te onderzoeken en te selecteren die geschikt is voor hun werk, en deze secundaire literatuur eerlijk en effectief te gebruiken.
- blijk geven van een verfijnd vermogen om filosofische claims te onderscheiden van andere soorten claims, dwz om de verschillen tussen filosofische claims en bijvoorbeeld historische en natuurwetenschappelijke claims te herkennen en te verwoorden wanneer deze verschillende soorten claims worden gepresenteerd; teksten kunnen uitleggen waarin verschillende soorten claims niet alleen naast elkaar worden gevonden, maar zelfs worden verward.
- blijk geven van een vrij geavanceerd begrip van filosofische kwesties als de aard en omvang van menselijke kennis, de betekenis van de menselijke persoonlijkheid, het goede leven en de morele verplichting, de sociale en politieke dimensies van het menselijk bestaan, de relatie tussen geloof en rede, en het bestaan en aard van God. Dit tamelijk verfijnde begrip zou inhouden dat we kunnen aangeven wat de belangrijkste vragen zijn op de meeste, zo niet al deze gebieden, wat de belangrijkste antwoorden op deze vragen zijn, wat de belangrijkste bronnen van bewijs zijn waarop die antwoorden een beroep doen; om een beredeneerd standpunt in te nemen over ten minste enkele van deze vragen, en waardering te tonen voor wat ze wel en niet weten over deze verschillende kwesties.
- in het geval van Ph.D. studenten, aantonen dat ze duidelijk en effectief kunnen communiceren over de bovengenoemde filosofische teksten en kwesties.
Gezamenlijke MA in filosofie en theologie
- Demonstreer een werkend begrip van de fundamentele teksten, stemmen, gesprekken en debatten die de geschiedenis van de filosofie en theologie in de westerse traditie hebben gevormd (oud, middeleeuws, modern en hedendaags);
- Waardeer en betrek systematisch de historische en voortdurende interactie tussen filosofie en theologie in de westerse traditie, in het bijzonder als het gaat om vragen over God, rede, openbaring, geloof, taal, doctrine, cultuur en menselijke ervaring;
- De verschillende genres, methoden, stijlen, doelen en historische contexten van filosofisch en theologisch onderzoek waarderen en er constructief mee omgaan;
- Ontwikkel een studieprogramma in overleg met een adviseur met een concentratie op een van de volgende gebieden: geloof, wetenschap en filosofie; Fundamenten in filosofie en theologie; middeleeuwse filosofie en theologie; en filosofie en religies.
- Demonstreer een geavanceerd vermogen om te schrijven en te spreken over filosofische en theologische teksten en kwesties door middel van graduate seminars, taalstudie, een uitgebreid examen en een optionele scriptie.
Beurzen en financiering
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Doctor in de wijsbegeerte in netwerkwetenschappen
- Vienna, Oostenrijk
Doctor in de wijsbegeerte in de laatantieke, middeleeuwse en vroegmoderne studies
- Vienna, Oostenrijk
Doctor of Philosophy in Economics
- Vienna, Oostenrijk