
PhD in
Doctoraat in filosofie en religie met een concentratie in de spiritualiteit van vrouwen California Institute of Integral Studies

Invoering
Het Women's Spirituality-programma, opgericht in 1992 door internationaal bekende pioniers in de vrouwenspiritualiteitsbeweging, biedt een interdisciplinaire, multiculturele, dekoloniale feministische benadering van de studie van spiritualiteit en religie. Ons curriculum omvat beurzen van vrouwen / genderstudies, etnische studies, religieuze studies, filosofie, religie en andere gerelateerde velden. Wij zijn het eerste PhD-verlenende afstudeerprogramma in de VS dat de studie van het heilige vrouwelijke integreert met het onderzoek van hedendaagse sociale, politieke en ecologische kwesties.
Ons programma eert de spirituele impuls om de onderdrukking van het heilige vrouwelijke en de onderdrukking van vrouwen te herstellen. We sluiten ons aan bij degenen die een einde willen maken aan de uitbuiting van gemarginaliseerde sociale groepen en het lijden van de aarde en haar vele soorten willen aanpakken.
Over het programma
Onze Ph.D. graad in filosofie en religie met een concentratie in vrouwenspiritualiteit is bedoeld voor studenten die hun kennis willen verdiepen in het opkomende academische veld van vrouwenspiritualiteit, vooral als het gaat om filosofie en religie, vrouwenstudies en etnische studies. Studenten ontwikkelen geavanceerde vaardigheden in interdisciplinair en transdisciplinair onderzoek naar en schrijven van vrouwenspiritualiteit en zijn bereid een originele bijdrage aan het veld te leveren.
Aandachtsgebieden
Vrouwen en wereldreligies
We bekijken een verscheidenheid aan lijnen die de spirituele kracht en religieuze ervaring van vrouwen documenteren van de antieke wereld tot het heden. De studie van vrouwen en wereldreligies begint met een onderzoek van het bewijs voor de overdracht van eerbied voor een donkere moeder van Afrika en breidt zich uit naar alle continenten van de wereld. We onderzoeken de heilige iconografieën en rollen van vrouwen in Afrikaanse, Indiaanse, Meso-Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse, Aziatische/Pacific Islander, oude Europese en andere inheemse, godin- en god-spirituele tradities. We onderzoeken de spirituele rollen en praktijken van vrouwen in historische en hedendaagse uitingen van het jodendom, het christendom, de islam, het hindoeïsme, het boeddhisme, het taoïsme, het shintoïsme en meer. Canonieke en orthodoxe religieuze overtuigingen worden bestudeerd naast de verzonken, ondergrondse en ketterse stromen die onder de geaccepteerde doctrines van gevestigde religies lopen en die worden gevonden in de folklore, ketterijen en alledaagse rituelen van ondergeschikte culturen. We moedigen spirituele zoektochten van vrouwen, interreligieuze dialogen en de studie van het heilige vrouwelijke of vrouwelijke goddelijke van alle tradities aan.
Feministische en eco-feministische filosofie en activisme
Feministische filosofie heeft lange tijd de nadruk gelegd op een relationele benadering van belangrijke filosofische kwesties; het moedigt ons aan om goed te leven en geluk te genereren in ons eigen leven en dat van anderen. Deze holistische benadering vermijdt reductionistische en mechanistische dualismen om een wereldbeeld van dynamische onderlinge verbondenheid in het web van het leven te genereren. Eco-feministische filosofie onderzoekt de belichaamde, ingebedde, eco-sociale context van filosofische kwesties, waarbij de aandacht wordt gevestigd op het opkomende gebied van relationeel of holistisch denken, evenals rationeel-intuïtief denken. Cursussen omvatten werken met procesfilosofie en procestheologie/thealogie, postkoloniale womanist-feministische en inheemse wereldbeelden, en literaire antwoorden op belangrijke ecologische en filosofische kwesties.
Vrouwenmysteries, heilige kunsten en genezing
Veel elementen van taal, rituelen en kunst hebben hun wortels in culturele reacties op de elementaire krachten van de vrouw en de onuitsprekelijke mysteries van de kosmos. Een eerbetoon aan de vrouwelijke mysteries van geboorte en seksualiteit, transformatie, dood en wedergeboorte vormt de basis voor onze cursussen in ritueel, muziek, dans, literatuur, schilderkunst en filmwaardering. De ervaringsgerichte, evenals de intellectuele studie van diverse heilige kunsten, is bedoeld om iemands aangeboren creativiteit op te roepen, persoonlijke en culturele bronnen van mystiek inzicht, belichaamde genezing en artistieke bloei te onthullen.
toelatingen
leerplan
De Ph.D. curriculum bestaat uit 36 eenheden cursussen, gevolgd door twee culminerende cursussen van nul eenheden, het proefschriftvoorstel en vervolgens het schrijven van een proefschrift.
Ons semi-afstandsonderwijs biedt studenten uit de hele VS en de wereld de mogelijkheid om bij ons te studeren. In dit formaat, met betrekking tot de 36 eenheden van de vereiste cursussen, moeten studenten 19 eenheden van persoonlijk krediet verdienen; de overige 17 eenheden kunnen online worden genomen.
Studenten kunnen persoonlijk krediet verdienen door het bijwonen van intensives en door residentiële cursussen en onafhankelijke studies te volgen.
Kandidaten voor de Ph.D. programma moet voorafgaand aan de inschrijving een MA-diploma hebben behaald. Studenten die zijn toegelaten met een MA op een ander gebied dan filosofie, religie, vrouwenstudies of vrouwenspiritualiteit, moeten mogelijk tot 18 aanvullende eenheden uit het curriculum voor vrouwenspiritualiteit opnemen. Als sommige cursussen op masterniveau een onderzoek naar geslacht en / of religie omvatten, kunnen die cursussen meetellen voor de 18 aanvullende eenheden.
I. Vereiste basiscursussen (21 eenheden)
- Kritische en bevrijdende onderzoeksmethoden (2 eenheden)
- Bewust bondgenootschap bouwen (1 eenheid)
- Sacred Lineages: Goddesses, Foremothers, and Activists (3 units)
- Vrouwen en wereldreligies (3 eenheden)
- Womanistische, feministische en dekoloniale wereldbeelden (3 eenheden)
- Methodologieën voor onderzoek naar spiritualiteit van vrouwen (3 eenheden)
- Women's Mysteries, Sacred Arts en Healing (3 eenheden geselecteerd uit het curriculum)
- Feministische en ecofeministische filosofie en activisme, selecteer drie eenheden uit deze opties:
- Spiritueel activisme en transformatieve sociale verandering (2 eenheden) en Spirit, mededogen en gemeenschapsactivisme (1 eenheid)
- Ecofeministische filosofie en activisme (3 eenheden)
- Vrouwelijke filosofen, mystici en wijsheidsleraren (3 eenheden)
II. Aandachtsgebieden - 6 eenheden
Selecteer drie eenheden in elk van de twee volgende gebieden. Houd er rekening mee dat het cursusaanbod van jaar tot jaar varieert.
1. Vrouwen en wereldreligies | 2. Feministische en eco-feministische filosofie en activisme |
|
|
3. Vrouwenmysteries, heilige kunsten en genezing | |
|
|
III. Keuzevakken (6 eenheden)
Selecteer zes eenheden uit elke cursus in ons programma of bij CIIS . Studenten worden aangemoedigd om keuzevakken te volgen in hun aandachtsgebied. Maximaal drie keuzevakken kunnen worden gevolgd via openbare programma's-workshops die zijn goedgekeurd voor academisch krediet.
IV. Vaardigheid in vreemde talen (zonder krediet)
Kennis van een vreemde taal wordt ten zeerste aanbevolen voor alle Ph.D. studenten als demonstratie van multicultureel bewustzijn in een zeer diverse en pluralistische wereld. Kennis van een vreemde taal is vereist als, en alleen als, inherent is aan het onderzoek dat nodig is voor het proefschrift (bijvoorbeeld om primaire bronnen te lezen in de taal waarin ze zijn geschreven, in plaats van afhankelijk te zijn van vertalingen).
V. uitgebreide examens (3 eenheden plus een cursus van 0 eenheden)
- Uitgebreid examen: literatuuroverzicht
- Uitgebreid examen: geavanceerde onderzoeksmethoden
VI. Culminerende cursussen (0 eenheden)
- Dissertatie voorstel schrijven
- Afronding proefschriftvoorstel. Deze cursus mag maximaal twee keer worden gevolgd.
- Dissertatieseminarie
Programma resultaat
Doelstelling één: een originele en substantiële bijdrage leveren aan de discipline van de spiritualiteit van vrouwen
Voor hun proefschrift zullen studenten zich bezighouden met een originele en inhoudelijke onderzoeksvraag die het veld van de spiritualiteit van vrouwen bevordert. Studenten zullen ook een rigoureuze en kritische beurs produceren die de valuta handhaaft met de thema's en problemen in het veld. Bovendien zullen studenten zowel onafhankelijke als samenwerkingsmodaliteiten van intellectueel en praktisch werk demonstreren, terwijl ze capaciteiten ontwikkelen om te werken met verschillende manieren van weten en meerdere theoretische kaders en methodologieën, waaronder die, zoals feministische, womanistische, postkoloniale, inheemse, queer en kritische benaderingen. , die dominante paradigma's en theorieën bestrijden.
Doelstelling twee: Toon geavanceerde onderzoeksvaardigheden
Ons programma bereidt studenten voor om de transdisciplinaire wetenschap van de spiritualiteit van vrouwen te situeren in relatie tot ten minste één andere academische discipline, zoals vrouwenstudies / genderstudies, religie, filosofie en / of etnische studies, door de kennis van primaire en secundaire teksten te betrekken, stemmen, thema's en debatten in de literatuur (en) en in de lokale en mondiale sociale, spirituele en politieke discoursen en bewegingen.
Door middel van cursussen en proefschriften zullen studenten traditionele onderzoeks- / methodologische benaderingen integreren met feministische, belichaamde, kritische, reflectieve, transpersoonlijke en / of op samenwerking gebaseerde gemeenschapsgerichte benaderingen. Om deze doelen aan te vullen, zullen studenten onderzoek integreren vanuit meerdere spirituele / wijsheidstradities, heilige kennis, geschriften, mythe, ritueel en praxis, terwijl ze hun eigen en andermans standpunten, kaders / wereldbeelden en bevindingen kritisch analyseren en evalueren. Om studenten voor te bereiden om hun bijdragen voort te zetten nadat hun proefschrift is voltooid, benadrukt ons programma het belang van het aantonen van het vermogen om iemands bevindingen te communiceren in zowel wetenschappelijke als openbare arena's, met behulp van complexe en genuanceerde taal die geschikt is voor de locatie.
Doelstelling drie: Toon een toewijding aan maatschappelijk relevante studiebeurzen
Studenten moeten in staat zijn om meerdere en diverse filosofieën, theologieën / thealogieën en theoretische kaders op het gebied van de spiritualiteit van vrouwen binnen en buiten de klas te synthetiseren en te evalueren; Van studenten wordt dus verwacht dat ze op de hoogte blijven van de huidige ontwikkelingen op het gebied van de spiritualiteit van vrouwen en aanverwante gebieden. Door middel van cursussen zullen studenten aantonen dat ze in staat zijn om hun academische onderzoek te verbinden met de real-world zorgen van gemeenschappen buiten de academische wereld.
Doelstelling vier: Demonstreer de transformatie van zelf en samenleving
Studenten zullen bereid zijn om mondeling en schriftelijk persoonlijke reflecties te verwoorden die een groei in zelfbewustzijn (ook in sociaal-politiek standpunt), emotionele intelligentie en spirituele / filosofische / religieuze ontwikkeling laten zien. Zoals op elk gebied belangrijk is, zullen studenten ook worden voorbereid en ondersteund om mondeling en schriftelijk groei in culturele gevoeligheid / nederigheid te verwoorden, en in het besef van hun relatie met andere mensen en met de rest van de natuurlijke wereld. Dit omvat ook het aantonen van een complex en kritisch begrip van diversiteit en pluralisme, inclusief maar niet beperkt tot diversiteit van geslacht, genderidentiteit en seksuele geaardheid; ras, etniciteit, nationaliteit en cultuur; en ecologische, spirituele en religieuze identiteiten. Ten slotte zullen studenten worden ondersteund in hun vermogen om meerdere perspectieven kritisch te evalueren, inclusief onderling verbonden systemen van onderdrukking en praktijken van sociale transformatie.
Als aanvulling op het werk op een aandachtsgebied binnen het programma, wordt van de studenten verwacht dat ze na voltooiing van het programma een of meer modaliteiten van genezing, creatieve productie en / of spirituele oefening begrijpen en toepassen, en dat ze bewust een carrièrepad cultiveren naar werkgelegenheid en openbare praxis voor een geïnspireerde roeping of roeping.
Doel vijf: professionele vaardigheid tonen
Het Women's Spirituality-programma helpt studenten bij het ontwikkelen van onderwijsvaardigheden die zijn gebaseerd op womanistische / feministische en integrale pedagogieën, die kunnen worden aangetoond door middel van openbare presentaties van wetenschappelijke artikelen of kunstwerken bij professionele of academische organisaties, kunsttentoonstellingen en andere openbare locaties, in een stijl die geschikt is voor het vakgebied of discipline en setting. Om ervoor te zorgen dat studenten bereid zijn om een bijdrage te blijven leveren aan het gebied van de spiritualiteit van vrouwen nadat het proefschrift is voltooid, zullen studenten een sterk vermogen ontwikkelen om ideeën te verwoorden in duidelijke academische teksten, om te worden gecommuniceerd via onderzoeksprojecten en / of publicaties, en om academische studies naar grassroots activisme, de non-profitsector en / of andere academische locaties door middel van gemeenschapsdienst, stages, workshops, kunstexposities, openbare lezingen en soortgelijke evenementen.
Studenten worden ondersteund bij het demonstreren van leiderschap en faciliterende vaardigheden; bij het faciliteren en bemiddelen van moeilijke gesprekken die ontstaan door eco-sociaal-politieke diversiteit en / of bij openbare rituelen, workshops en andere speciale evenementen; bij het ontwikkelen van vaardigheid in digitale onderzoeksvaardigheden en visuele geletterdheid, gebruikt voor de presentatie van hun werk; bij het cultiveren van goede luistervaardigheden (online en in de klas); en bij het leren geven en ontvangen van constructieve feedback op academisch werk. Studenten leren op een verantwoorde manier de ethische normen van hun beroep te belichamen.