Ph.D. in psychologie, concentratie in integrale transpersoonlijke psychologie
California Institute of Integral Studies
Belangrijke informatie
Campuslocatie
San Francisco, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
4 - 7 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Transpersoonlijke psychologie is transformatieve psychologie van lichaam en geest, en van het individu in gevoelde verbinding met een diverse, onderling verbonden en evoluerende wereld. Het veld besteedt bijzondere aandacht aan mystieke, spirituele en andere uitzonderlijke menselijke ervaringen die verband houden met genezing en transformatie - ontmoetingen die een levendige realiteit onthullen die onze ogenschijnlijk individuele geest omhult.
We bieden een integrale benadering van transpersoonlijke psychologie, inclusief leren en onderzoek dat is gestructureerd om te voldoen aan de behoeften en doelen van werkende professionals. Deze benadering omvat aansluiting bij een gepland onderzoekslaboratorium; een collegiaal getoetst tijdschrift, mede geproduceerd door stagiaires; en senior wetenschappers in het veld die beschikbaar zijn om het onderzoek van studenten te begeleiden. We zetten ons in voor diversiteit en inclusie, belichaamde tools voor wetenschap en systematische benaderingen voor het opbouwen van transpersoonlijke kennisgebieden. Ons programma wordt aangeboden als een deeltijdstudie, waarbij online leren wordt aangevuld met residentiële intensives.
Cultiveer betekenis en geleerdheid
Ons doctoraat is voor professionals die hun geloofsbrieven willen verbeteren, nieuwe betekenis in hun werk willen cultiveren, hun vaardigheden willen verdiepen of willen bijdragen aan het vormgeven van hun specialisatiegebieden. Het is ook voor ondernemend georiënteerde studenten die een brede kennis willen opdoen als basis voor lesgeven, adviseren of werken met individuen. Studenten zullen doorgaans vaardigheden opdoen in kritisch denken, wetenschappelijk schrijven en systematische benaderingen van probleemoplossing, die zich allemaal kunnen vertalen in vele werkgebieden. We hopen dat onze studenten een vormgevende rol zullen spelen in psychologisch onderzoek en de praktijk.
Leerdoelen
Na voltooiing van het doctoraat in psychologie, concentratie in integrale transpersoonlijke psychologie, zullen studenten in staat zijn om:
Doel 1. Demonstreer het vermogen om wetenschappelijk werk op doctoraal niveau te produceren in de integrale/transpersoonlijke psychologie
- Toon wetenschappelijk schrijf- en kritisch denkvermogen op doctoraal niveau.
- Toon expertise op een onderwerpgebied binnen de integrale / transpersoonlijke psychologie.
- Gebruik interdisciplinaire wetenschap op een zorgvuldige en rigoureuze manier.
- Ontwerp en voer wetenschappelijk onderzoek uit met behulp van een geschikte onderzoeksmethode.
- Integreer creativiteit en belichaming in de processen van wetenschap.
Doel 2. Op een professionele en collegiale manier deelnemen aan wetenschappelijke gemeenschappen
- Presenteer beurs effectief in een groepsomgeving.
- Ga een respectvolle dialoog aan met wetenschappers uit andere vakgebieden en achtergronden.
- Gebruik integrale en transpersoonlijke psychologieconcepten in onderwijscontexten.
- Oefen inclusiviteit met en waardering voor diverse en minderheidsstemmen.
Doel 3. Demonstreer expertise op een gebied van integrale en/of transpersoonlijke psychologie
- Toon beheersing van de literatuur op een wetenschapsgebied gerelateerd aan integrale / transpersoonlijke psychologie.
- Deelnemen aan het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van integrale en / of transpersoonlijke psychologie.
Over het programma
De CIIS doctoraat in psychologie met een concentratie in integrale transpersoonlijke psychologie (ITP) is een van de weinige programma's ter wereld die een online Ph.D. in benaderingen van psychologie voor de hele persoon en dat is een op onderzoek gericht programma dat is gericht op systematische kennisopbouw en de vooruitgang op deze gebieden.
Psychologieën van de hele persoon verbreden de horizon van de conventionele westerse psychologie en omvatten mystieke en spirituele ervaringen die het menselijk bewustzijn transformeren en verruimen, en door deel te nemen aan een alomvattend raamwerk dat de levende systemen van het lichaam, de gemeenschap, de samenleving en de wereld omvat als onderling verbonden processen van evolutie in een levende, ademende kosmos. Vanuit dit perspectief kan wetenschappelijk werk met dezelfde strengheid worden voortgezet als standaardbenaderingen, maar wordt het mogelijk om nieuwe en dwingende onderzoeksvragen te stellen die dicht bij de kern liggen van wat het is om mens te zijn.
Deze opleiding zal zich richten op ervaringsgerichte diepgang in het onderwijsproces, integratieve leercontexten, excellentie in wetenschap en bijdragen aan wetenschappelijke literatuur en wetenschappelijk onderzoek. De ITP-graad biedt focusgebieden in integrale en transpersoonlijke psychologie, in bewustzijnsstudies en contemplatieve neurowetenschappen, en in somatische studies.
Aandachtsgebieden van de ITP-graad
Integrale en transpersoonlijke psychologie
Een transpersoonlijke benadering waardeert alles wat de conventionele psychologie met zich meebrengt, maar geeft ook gewicht aan doorleefde ervaring, intuïtie en uitzonderlijke menselijke ervaringen, zoals die geassocieerd worden met mystiek en spiritualiteit. Het is transformatieve psychologie van de hele persoon, niet alleen als individu, maar als onderdeel van een diverse, onderling verbonden en evoluerende kosmos. Integrale psychologie is een verwante benadering die de typische menselijke persoonlijkheid als gefragmenteerd beschouwt en zowel genezing als persoonlijke evolutie begrijpt als gekoppeld aan de integratie van deze aspecten in een meer geheel wezen. De integrale traditie heeft wortels in de Indiase spiritualiteit door de geschriften van de Indiase filosoof en spirituele leraar Sri Aurobindo.
Bewustzijnsstudies en contemplatieve neurowetenschappen
De studie van het bewustzijn voegt een nieuwe dimensie toe aan zowel de filosofie als de psychologie, zodat het kennisproces op zichzelf wordt teruggedraaid en aandacht wordt besteed aan het opmerkelijke feit van bewustzijn, van weten, dat kennis mogelijk maakt. Wat de contemplatieve neurowetenschap hieraan toevoegt, is een zorgvuldige overweging van die staten van bewustzijn, zoals meditatie, die betrekking hebben op het cultiveren van bewustzijn. Als deze toestanden kunnen worden begrepen, zowel vanuit de ervaring als met de instrumenten van de neurowetenschap, kan dit het begrip van de menselijke geest, van ervaringen die verband houden met mystiek en spiritualiteit, en van het bewustzijn zelf bevorderen.
somatische studies
Somatiek en somatische psychologie beschouwen de intieme geleefde ervaring van belichaming - van begrijpen wat het is om mens van binnenuit te zijn, en hoe deze ervaringen cultuur, bewustzijn en genezing verlichten. Dit aandachtsgebied is bedoeld om studenten met ervaring in transformatieve lichaamsoefeningen, zoals krijgskunst, lichaamswerk, dans- of bewegingsoefeningen, geavanceerde sportoefeningen, gyrotoniek, pilates of soortgelijke tradities, te ondersteunen bij het verbeteren van hun capaciteiten om hun beoefening te onderwijzen, hun vaardigheden te verbeteren begrip van de relevantie ervan voor uitdagingen in de hedendaagse wereld, en ondersteuning van hun vermogen om wetenschappelijk werk te publiceren dat verband houdt met hun vakgebied.
De integrale traditie heeft zijn wortels in de Indiase spiritualiteit door de geschriften van de Indiase filosoof en spirituele leraar Sri Aurobindo, hoewel het ook verwijst naar de hedendaagse integratie van mindfulness en andere elementen van de hele persoon in de psychologie.
Transpersoonlijke wetenschap
De ITP-opleiding richt zich op onderzoek en systematische, wetenschappelijke kennisopbouw. Een transpersoonlijke wetenschap past de methoden van de wetenschap toe op de studie van de hele persoon, volledig belichaamd, ingebed in een gemeenschap en betrokken bij de wereld, maar het vertegenwoordigt ook een herziening van het wetenschappelijke proces. Transpersoonlijke wetenschap is meer dan het op een wetenschappelijke manier bestuderen van transpersoonlijke onderwerpen, het gaat ook om het doen van wetenschap op een manier die transpersoonlijk, integraal en holistisch is. Een dergelijke benadering omvat alles van innovatieve manieren om de rijkdom van geleefde ervaringen te onderzoeken tot het meten van neurale reacties met EEG.
Dissertatie met meerdere papieren
Naast het standaardformaat voor proefschriften, biedt het programma studenten de mogelijkheid om een alternatief formaat te gebruiken dat bestaat uit drie peer-reviewed papers. Twee van deze artikelen moeten zijn gepubliceerd of geaccepteerd voor publicatie; de andere moet zijn gepubliceerd of geaccepteerd voor publicatie of wordt beoordeeld. Studenten die de multi-paper dissertatievorm willen volgen, worden per geval beoordeeld door de facultaire opleidingscommissie. Net als bij het traditionele proefschrift wordt een proefschriftvoorstel ingediend, wordt een commissie van drie leden gevormd, wordt een proefschrift voorbereid met de tekst van de drie artikelen als centrale inhoud.
toelatingen
leerplan
De Ph.D. in Integrale en Transpersoonlijke Psychologie bij CIIS is een parttime online doctoraatsprogramma dat bestaat uit 36,2-37,5 eenheden cursussen plus een proefschrift. Studenten zijn verplicht om elke herfst en lente vijfdaagse residentiële intensives bij te wonen. De rest van de cursussen wordt online voltooid. De studie bestaat uit kernvereisten, onderzoekscursussen, een aandachtsgebied (12 eenheden) dat geavanceerde seminars, twee uitgebreide examens en een proefschrift omvat dat is geschreven met behulp van origineel onderzoek. Met goedkeuring van de adviseur kunnen toegelaten studenten ervoor kiezen om een tweede aandachtsgebied aan hun programma toe te voegen, waardoor hun studie met een extra jaar wordt verlengd.
Aandachtsgebieden
Studenten kiezen uit drie aandachtsgebieden: Integrale en Transpersoonlijke Psychologie, Bewustzijnsstudies en Contemplatieve Neurowetenschappen, en Somatische Studies.
Integrale en Transpersoonlijke Psychologie Tenminste twee vakken uit keuzevakken aangeboden binnen de Integrale en Transpersoonlijke Psychologie Ph.D. programma. Studenten kunnen maximaal twee programma-goedgekeurde cursussen op doctoraalniveau toevoegen vanuit andere online doctoraatsprogramma's bij CIIS (Oost-West Psychologie, Transformatieve Studies, Filosofie, Kosmologie en Bewustzijn, Vrouwenspiritualiteit). (12 eenheden)
Bewustzijnsstudies en contemplatieve neurowetenschappen Dit aandachtsgebied is bedoeld om bewustzijnsstudies, contemplatieve psychologie en neurowetenschappen samen te brengen. Een benadering op basis van de hele persoon geeft de neurowetenschappen het vermogen om nieuwe en tot nadenken stemmende vragen te stellen die voortkomen uit de meer holistische en systeemperspectieven van integrale en transpersoonlijke standpunten. Het focusgebied zal kwesties van de filosofische context aanpakken via cursussen in bewustzijnsstudies die worden aangeboden binnen dit programma en andere doctoraatsprogramma's bij CIIS . (12 eenheden)
Somatische studies Het focusgebied in Somatische Studies is bedoeld voor studenten met ervaring of sterke interesse in beweging, mogelijk inclusief vechtsporten, lichaamswerkoefeningen, een specifieke bewegings- of danspraktijk, een geavanceerde sportpraktijk of een gyrotonisch, pilates- of ander soortgelijk programma. oefening. De cursussen zullen ingaan op de wereldwijde opkomst van literatuur over belichaming, beginnend in het midden van de 20e eeuw en snel uitgroeiend tot in het heden, evenals de relevantie ervan voor bewustzijnsstudies. (12 eenheden)
Galerij
Ideale studenten
Er zijn drie hoofdgroepen studenten voor wie dit diploma zeer geschikt is. Een van die groepen zijn die met bestaande professionals die hun opleiding willen bevorderen en willen bijdragen aan de ontwikkeling van beter onderzoek en wetenschappelijke beurzen in hun professionele werkterreinen, zoals psychotherapeuten, maatschappelijk werkers, psychologen, adviseurs, adviseurs, activisten, organisatoren, leiders, leraren, onderzoekers, verpleegkundigen, artsen, advocaten of anderen op gebieden die verband houden met persoonlijke ontwikkeling, sociale verandering of milieubescherming. Een andere groep bestaat uit personen die ondernemend zijn en die hun diploma misschien willen gebruiken als basis voor advies of schrijven en lesgeven in de publieke arena over hun vakgebied. Bovendien willen sommige studenten een Ph.D. als een middel om hun persoonlijke gaven en mogelijkheden vollediger te ontwikkelen.