
PhD in
PsyD in klinische psychologie Pacifica Graduate Institute

Beurzen
Invoering
PsyD in klinische psychologie
De lessen beginnen begin oktober
The Psy.D. De missie van het programma is om klinische psychologen voor te bereiden die diepgaande psychologische benaderingen bieden voor het werken met verschillende gemeenschappen, evenals waarden voor de geestelijke gezondheid van de gemeenschap in diepgaand psychologisch werk.
Psy.D. in de klinische psychologie
Wat is de Psy.D. in de klinische psychologie?
The Psy.D. opleiding omvat een practitioner-geleerde model waarbij de nadruk ligt op de praktische toepassing van theoretisch materiaal op specifieke instellingen waarin psychologen werken. Degenen met Psy.D. graden werken meestal in community-based instellingen, in privépraktijken, in integratieve instellingen voor gezondheidszorg, organisatie-instellingen, gezondheidszorg en als faculteit in professionele psychologieprogramma's. A Psy.D. onderwijs benadrukt zelfreflectie, interpersoonlijke vaardigheden en de mogelijkheid om met anderen in interprofessionele kaders om te gaan. Klinische vaardigheden, projectieve en objectieve beoordeling en behandeling zijn de belangrijkste toepassingsgebieden naast theorie en onderzoek. Zowel fundamentele als functionele kennis zijn gericht op. Bij het Pacifica Graduate Institute wordt de dieptepsychologie naast de brede en algemene educatieve context die vereist is op het gebied van psychologie geëerd voor de lange levensduur van de klinische effectiviteit, de relationele focus en de waarde voor uitgebreide inzichten in de ontwikkelingscomplexiteit, zelforganisatie, en individueel en collectief bewustzijn.
Wat is Dieptepsychologie?
Diepgaande psychologische benaderingen behoren tot de oudste vormen van psychotherapie in de wereld en er is een actuele heropleving van interesse in en validatie voor dieptepsychologie, met name in de context van interpersoonlijke neurobiologie, met beoefenaar / onderzoekers zoals Allan Schore, Ph.D. en anderen die bijdragen leveren. Klinisch psychologen, zoals Jonathan Shedler, Ph.D., brengen nu ook onderzoek, dat dieptepsychologische benaderingen valideert, aan het licht. Zie bijvoorbeeld het artikel van Dr. Shedler over de werkzaamheid van psychodynamische psychotherapie (in PDF).
The Psy.D. Program Different Training
Hoewel het programma relatief nieuw is, is het geworteld in het klinische psychologieprogramma dat Pacifica sinds eind jaren tachtig aanbiedt. Aldus overbrugt het programma de rijke geschiedenis van het onderwijzen van dieptepsychologie met de hedendaagse wereld van de klinische psychologie. Deze praktische integratie benadrukt dieptepsychologische perspectieven binnen de huidige gebieden van psychologisch onderzoek, zoals relationele benaderingen en gehechtheid; op bewijsmateriaal gebaseerde praktijken; integratieve beoordeling; interpersoonlijke neurobiologie en biopsychosociale benaderingen voor integratieve gezondheidszorg; zelfreflecterende praktijken; op de gemeenschap gebaseerde praktijkbenaderingen; en beleid inzake geestelijke gezondheidszorg.
Het curriculum weerspiegelt een streven naar het brengen van medelevende en sociaal verantwoordelijke geleerdheid en waarden voor de belangrijke vragen van de toegepaste klinische psychologie, waaronder accenten op de onbewuste determinanten van gedrag. Het programma biedt cursussen aan die basiskennis in de psychologie bieden, evenals cursussen die zich richten op dieptepsychologische behandelingen, geestelijke gezondheid van gemeenschappen, diversiteit en inheemse perspectieven in de psychologie. Mindfulness en Imaginal, somatische, ecologische en contemplatieve overwegingen van psychologisch werk zijn ook opgenomen in het programma.
Voordelen:
- Bereid je voor om te oefenen in verschillende gemeenschaps- en gezondheidsinstellingen met een solide basis in de vaardigheden van de klinische psychologie, gebaseerd op de principes van dieptepsychologie.
- Integreer brede, algemene kennis van klinische psychologie, inclusief kernklinische vaardigheden, met persoonlijke ervaring van het onbewuste en relationele factoren die individueel en collectief gedrag motiveren.
- Ontdek diepte psychologische perspectieven zoals relationele benaderingen en gehechtheid; evidence-based practices, inclusief korte psychodynamische benaderingen; integratieve beoordeling; interpersoonlijke neurobiologie en biopsychosociale benaderingen voor integratieve gezondheidszorg; op de gemeenschap gebaseerde praktijkbenaderingen; en openbaar beleid met betrekking tot geestelijke gezondheid.
"Toen ik student en later een tenure-track faculteit aan een grote staatsuniversiteit was, dacht ik dat mijn innerlijke leven en mijn professionele leven moesten worden verdeeld. Toen ik Pacifica en ons programma vond, was ik heel blij om op een plek te werken waar we diepgaande psychologische principes in alle aspecten van ons leven en werk openlijk kunnen integreren. Het is deze integratie die volgens mij inspireert tot een gemeenschap van studenten, docenten en personeel die een toewijding delen om de ziel in en van de wereld te verzorgen. "
-Oksana Yakushko, programmastoel

Veelgestelde vragen over het programma
Wat is er duidelijk over de Psy.D. programma en doctoraal onderwijs in klinische psychologie op Pacifica?
Dit programma is geworteld in het programma voor klinische psychologie dat Pacifica sinds eind jaren tachtig aanbiedt. Aldus overbrugt het programma de rijke geschiedenis van het onderwijzen van dieptepsychologie met de hedendaagse wereld van de klinische psychologie. Deze praktische integratie benadrukt dieptepsychologische perspectieven binnen de huidige gebieden van psychologisch onderzoek, zoals relationele benaderingen en gehechtheid; op bewijsmateriaal gebaseerde praktijken; integratieve beoordeling; interpersoonlijke neurobiologie en biopsychosociale benaderingen voor integratieve gezondheidszorg; op de gemeenschap gebaseerde praktijkbenaderingen; en beleid inzake geestelijke gezondheidszorg.
Volgend op een beoefenaar-geleerde trainingsmodel, staat dit programma voor Pacifica's toewijding om de principes van dieptepsychologie in de klinische praktijk te baseren op gemeenschapsinstellingen. The Psy.D. De missie van het programma is om klinische (gezondheidsdienst) psychologen voor te bereiden op het toepassen van zowel fundamentele als diepgaande psychologische kennis en vaardigheden binnen diverse interprofessionele praktijkomgevingen. Het is ontworpen om klinische psychologen te produceren die vaardig zijn in een breed scala van klinische werkzaamheden, waaronder psychotherapie, beoordeling, supervisie en consultatie, evenals integrale benaderingen van gezondheid, geïnformeerd en verrijkt door diepgaande psychologische perspectieven. Pacifica leidt studenten op tot een succesvolle integratie van brede en algemene kennis in de klinische psychologie, inclusief kernklinische vaardigheden, met persoonlijke ervaring van het onbewuste en relationele factoren, die individueel en collectief gedrag motiveren.
Ontvangt een Psy.D. uit Pacifica's programma voor klinische psychologie voldoen aan de kwalificatie die nodig is om een licentie te krijgen als klinisch psycholoog in Californië?
Ons curriculum is ontworpen om te leiden tot licentiestatus als klinisch psycholoog (op basis van educatieve vereisten voor psychologen in de staat Californië). Om de licentie van de California Clinical Psychologist te ontvangen, moeten studenten ook voldoen aan de uren van de postdoctorale klinische diensten en examenvereisten van de staat. Als onderdeel van het behalen van de graad van ons programma, moeten studenten pre-doctorale stage-uren voltooien die voldoen aan de vereisten van de California Board of Psychology. De toelatingsvoorwaarden voor de formele stageprogramma's in Californië worden bepaald door verschillende organisaties, waaronder de California Psychology Internship Council (CAPIC), die vele klinische sites bestrijkt die diepgangspsychologische behandelingsmodaliteiten omvatten. Pacifica is een afgestudeerd lid van de school van CAPIC, en studenten zullen worden begeleid door het formele proces van toepassing op al deze sites. Na ontvangst van hun diploma van Pacifica moeten studenten voldoen aan de vereisten van de staat, waaronder postdoctorale klinische uren die toezicht houden en het behalen van scores op de nationale en staatsexamens (EPPP en CPLEE). Kandidaten en studenten zijn verantwoordelijk voor het volgen en naleven van de licentievoorwaarden van andere staten of landen waarin zij wensen te verblijven en te oefenen, wat kan afwijken van de vereisten van Californië.
Hoe lang is de Psy.D. programma?
Studenten volgen lessen in de Psy.D. programma voor vier jaar in herfst-, winter- en lente kwartalen. Elk jaar worden lessen gegeven op de campus gedurende negen, vier (4) -dagsessies (drie per kwartaal). Er is geen zomerkwartier op de campus. Studenten voltooien hun proefschriften binnen de jaren drie en vier, samen met cursussen. Er is een tijdslimiet van acht jaar voor de voltooiing van de opleiding. Zie de onderstaande grafiek voor een visueel overzicht van de Psy.D. programma.
Wat is het algemene format van klassen?
De lessen zijn een combinatie van lezing- en discussieformats en vinden meestal plaats op de Lambert Road-campus van Pacifica. Terwijl de faculteit lezingenmateriaal presenteert, wordt tijd gereserveerd voor discussies en vraag- en antwoordperioden. Sommige van de lessen bevatten presentaties door experts, ervaringsgerichte activiteiten (bijvoorbeeld rituelen, somatische oefeningen), evenals tijd voor het verwerken van de informatie als een groep. Het cohort-systeem bij Pacifica stimuleert een proces van diepgaand samenwerkend leren dat de verschillende persoonlijke en culturele contexten die van invloed zijn op het leren en begeleiden van discussies integreert.
Hoeveel werk is er nodig buiten de les?
Klasopdrachten bestaan uit lezingen, geposte reflecties / discussies, examens, papers of projecten. Voor elk uur in de klas wordt er ten minste drie uur academisch werk buiten de les verwacht. Deze keer kan het gaan om lezen, reflecteren, onderzoeken en schrijven. Een afgestudeerde studie vereist over het algemeen twintig (20) uur studie per week met een extra geschatte duur van 15 tot 20 uur per week in het tweede, derde en vierde jaar. De 1.500 stage-uren worden uitgevoerd na het vierde studiejaar, wanneer het proefschrift compleet is en er uitgebreide examens zijn afgelegd.
Ervaren klinische training op klinieken buiten de campus voor klinische training is een essentieel onderdeel van het doctoraatsprogramma. Studenten voltooien een minimum van 1.000 uren practicum, 1.500 uren stage en 60 uur persoonlijke therapie. De directeur Klinische Training werkt samen met studenten, zodat ze in het eerste academiejaar van toepassing zijn op stages en aan het begin van hun tweede studiejaar beginnen met oefenen. Studenten krijgen supervisie en krijgen feedback op locaties buiten de locaties en tijdens cursussen op de campus.
Zodra studenten hun studie en practica hebben voltooid en een uitgebreid examen hebben behaald, gaan studenten naar de campus waar ze ook toezicht en feedback krijgen. Stages worden afgerond in een multidisciplinaire setting met een verscheidenheid aan trainingservaringen. Studenten komen in aanmerking voor een stage in hun vierde jaar als ze aan alle programmavereisten hebben voldaan en de stageparaatheid hebben vastgesteld. Eenmaal geaccepteerd op een internetsite, kunnen ze beginnen met een stage bij het voltooien van cursussen en practica. Training op cultureel diverse locaties wordt aangemoedigd. Er zijn variaties tussen bestuursorganen van de staat met betrekking tot de geschiktheid van licenties op basis van accreditatieverschillen voor doctorale programma's. Het doctoraatsprogramma van het Pacifica Graduate Institute is gestructureerd volgens de richtlijnen van de California State of Psychology.
Wanneer hebben studenten de gelegenheid om een faculteit te ontmoeten?
Elk lid van de faculteitsleerkracht heeft kantooruren gedurende de tijd dat studenten op de campus zijn en gedurende bepaalde uren van de week. Deze kantooruren en aanmeldingsbladen worden tijdens elke leersessie beschikbaar gesteld. Daarnaast is er een voortdurende en consistente communicatie tussen docenten en studenten tussen residentiële sessies. Studenten krijgen ook een kernfaculteit adviseur toegewezen die met hen in contact komt over verschillende aspecten van hun academische en professionele ontwikkeling. Tijdens het voorjaars kwartaal beoordelen facultaire adviseurs de voortgang die elke student maakt in het programma als onderdeel van de jaarlijkse evaluaties van de student.
Wat is de Psy.D. Dissertatie bij Pacifica?
Doctoraatsprogramma's op elk gebied vereisen een laatste doctoraatsproject dat de wetenschappelijke aard van een dergelijke gevorderde graad weerspiegelt. In onze beoefenaar-geleerde, Psy.D. Clinical Psychology Programme, dit project omvat een voltooiing van de Psy.D. Proefschrift. Hoewel het overeenkomsten heeft met proefschriften in andere academische disciplines of met proefschriften in een klinische Ph.D. programma, Pacifica's Psy.D. Dissertatie weerspiegelt duidelijk de aard van ons curriculum.
- De focus van het proefschrift ligt op een klinisch relevant onderwerp
- Het onderzoek moet een bijdrage leveren aan klinisch werk
- Dissertatie geeft recht op klinisch psychologische wetenschappelijke literatuur in haar literatuuronderzoek
- Deze onderzoeken zijn doorgaans beknopter en bieden meer een unieke focus op het onderwerp
- Het proefschrift, als deelnemers worden gebruikt, kan dienen als een pilotstudie (dwz, neem minder deelnemers op)
- Psy.D. Dissertatie kan de klinische praktijkervaringen of -doelen van studenten weerspiegelen
Een ander aspect dat de Psy.D. Dissertatie een aparte ervaring is wanneer het optreedt tijdens de training. Om onze focus op de praktijkgeleerde te erkennen en een actieve integratie van praktijk en wetenschap aan te moedigen, heeft Psy.D. Dissertatie schrijven is ingebed in de vier jaar van cursussen. We bieden verschillende cursussen die specifiek gericht zijn op de ontwikkeling en het schrijven van proefschriften (inclusief het ondersteunen en begeleiden van studenten tijdens hun dissertaties). We hebben ook een actief adviesproces, met onder andere regelmatige vergaderingen met dissertatie-voorzitters en onderzoekscoördinatoren. Het is zodanig gestructureerd dat het proefschrift voltooid is na afloop van de vier jaar durende cursussen.
Bij Pacifica bevestigen we de eigen interesses van studenten door de passies van studenten uit te nodigen, alsook door te reageren op de behoeften van de wereld om hun ideeënontwikkeling te informeren. We moedigen ook een actieve integratie van dieptepsychologische lens en perspectieven aan in hun proefschriftschrijven, waaronder hun aandacht voor hun dromen, innerlijke dromen, verbeeldingskracht of empathische relationele reacties op menselijk lijden.
Zoals het geval is voor alle proefschriften, is de Psy.D. Het dissertatieproces bij Pacifica is intens en intensief. Het is ook klinisch relevant en is gebaseerd op diepgaande psychologische klinische en onderzoeksbenaderingen. Ten slotte beschouwen we het proefschrift, als andere delen van onze training, als een zinvolle en transformerende reis, een reis die niet alleen probeert bij te dragen aan het verbeteren van het leven van mensen of gemeenschappen, maar ook soulvolle groei voor studenten zelf stimuleert.

Waar voltooit een student de 2.500 uur durende practicum / stage-eis?
Studenten in het doctorale klinische programma moeten een totaal van 2500 uur goedgekeurde en gecontroleerde klinische ervaring hebben. Deze uren worden verkregen in twee "niveaus" van training: Practicum (1000 uur vereist) en stage (1500 uur vereist). Beide niveaus van training worden verkregen op locaties buiten de campus, zoals, maar niet beperkt tot, klinieken, ziekenhuizen, behandelcentra of andere instellingen waar psychologen diensten verlenen. Practicumtraining is een lager niveau van training met intensiever en directiever toezicht en wordt verkregen tijdens het tweede, derde en vierde jaar van de lessen in Pacifica. Het handboek voor klinische training beschrijft de vereisten voor beginnende klinische training. Tijdens de cursussen op de campus nemen de studenten deel aan seminaries van donderdagavond, die zijn ontworpen om hun klinische opleidingservaring te baseren op discussies in kleine groepjes, casuïstiek en intensieve begeleiding door faculteiten. In tegenstelling tot practicumtraining, is stage een hoger niveau van training met meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid en wordt ondernomen nadat de student alle cursussen heeft voltooid en geslaagd is voor de uitgebreide examens. De stage, in tegenstelling tot het practicum, is een summatieve en sluitstuktrainingervaring, waarbij de vaardigheden en de kennis die door de cursussen en de practicumervaringen wordt verkregen, worden uitgeoefend. Alle hier beschreven trainingsactiviteiten worden gecoördineerd en ondersteund door het trainingsbureau van Pacifica, inclusief de trainingscoördinator en de directeur klinische training.
Kan een student eerdere persoonlijke therapie-uren gebruiken om te voldoen aan de 60-uurs persoonlijke therapie-eis?
De vereiste persoonlijke therapie is een integraal onderdeel van het programma, essentieel voor de ontwikkeling van clinici die zichzelf gebruiken als een instrument om anderen te genezen. Daarnaast is persoonlijk zelfbewustzijn essentieel voor andere processen van student zijn, inclusief het uitvoeren van onderzoek met menselijke deelnemers of het deelnemen aan klinische en wetenschappelijke dialogen in het veld die psychologische kennis uitbreiden. Daarom moet het minimum van 60 uur persoonlijke therapie worden voltooid terwijl een student is ingeschreven voor het programma. Deze uren kunnen worden voltooid in individuele, groeps-, koppel- of gezinssituaties.
Curriculumoverzicht
Klinische psychologie Psy.D. De lessen vinden plaats in vierdaagse sessies (donderdagavond tot en met zondagmiddag) eenmaal per maand in herfst, winter en lente gedurende een periode van vier jaar. Tussen leersessies, studie en instructie blijven door individuele mentorschap van faculteit, web-enhanced learning en cohort steungroepen. Pre-doctorale stage zal naar verwachting plaatsvinden tijdens het vijfde jaar van de opleiding in het programma, na de voltooiing van de cursussen en proefschrift.
VIJFDE JAAR STAGE
Voltooiing van 1.500 uren van een pre-doctorale stage in de klinische psychologie - CY 980, 3 eenheden
Geselecteerde cursussen kunnen online componenten bevatten. Dit curriculum is niet bedoeld om te voldoen aan alle vereisten van elke staat voor licenties in de klinische psychologie. Dit curriculum kan variëren afhankelijk van veranderende academische behoeften.
Eerste jaar
cursussen
- Cognitieve en intellectuele beoordeling - CY 930, 3 eenheden
- Beoordeling van de objectieve persoonlijkheid - CY 931, 3 eenheden
- Klinisch interview - CY 940, 1 eenheid
- Gevorderde psychopathologie I - CY 730, 2 eenheden
- Juridische, ethische en professionele praktijk - CY 832, 2 eenheden
- Inleiding tot de Dieptepsychologie en de Human Science Tradities - CY 819, 2 eenheden
- Jungiaans gebaseerde psychotherapie I - CY 810, 2 eenheden
- Psychoanalytisch-gebaseerde psychotherapie I - CY 711, 2 eenheden
- Seminar voor professionele ontwikkeling I - CY 755, 1 eenheid
- Seminarie voor professionele ontwikkeling II - CY 756, 1 eenheid
- Seminarie voor professionele ontwikkeling III - CY 757, 1 eenheid
- Statistieken en kwantitatieve onderzoekontwerpen en -methoden I - CY 950, 3 eenheden
- Statistische en kwantitatieve onderzoeksontwerpen en -methoden II - CY 951, 3 eenheden
- Jaarlijkse jaarlijkse beoordeling van het programma - CY 758, eenheden
Tweede jaar
cursussen
- Cognitieve grondslagen voor menselijk gedrag - CY 837, 3 eenheden
- Biologische grondslagen voor menselijk gedrag - CY 735, 3 eenheden
- Gender en menselijke seksualiteit - CY 901, 1 eenheid
- Gender en menselijke seksualiteit - CY 700, 2 eenheden
- Alcohol, chemische afhankelijkheid en verslavend gedrag - CY 900, 2 eenheden
- Evidence-based psychotherapy - CY 913, 2 eenheden
- Psychotherapie bij diverse bevolkingsgroepen - CY 845, 2 eenheden
- Integratieve en interprofessionele behandelmethoden - CY 920, 1 eenheid
- Assessment Practicum Seminar I - CY 759, 1 eenheid
- Assessment Practicum Seminar II - CY 760, 1 eenheid
- Assessment Practicum Seminar III - CY 761, 1 eenheid
- Kwalitatieve onderzoekontwerpen en -methoden - CY 952, 2 eenheden
- Dissertatieontwikkeling - CY 955, 2 eenheden
- Theorieën van psychometrische meting - CY 933, 3 eenheden
- 2de jaarlijkse evaluatie van het programma voor de voortgang van het programma - CY 762, 0 eenheden
Derde jaar
cursussen
- Beoordeling van de projectieve persoonlijkheid - CY 938, 2 eenheden
- Gevorderde psychopathologie II - CY 731, 2 eenheden
- Vergelijkende Benaderingen van Psychotherapie - CY 770, 2 eenheden
- Sociale grondslagen van menselijk gedrag I - CY 800, 3 eenheden
- Ontwikkelingspsychologie I: Jeugd door adolescentie - CY 830, 2 eenheden
- Community Mental Health, Public Policy, and Depth Psychology - CY 825, 2 eenheden
- Psychoanalytisch-gebaseerde psychotherapie II - CY 712, 2 eenheden
- Psychoanalytisch-gebaseerde psychotherapie III - CY 715, 2 eenheden
- Psychotherapie Practicum Seminar I - CY 763, 1 eenheid
- Psychotherapie Practicum Seminar II - CY 764, 1 eenheid
- Psychotherapie Practicum Seminar III - CY 765, 1 eenheid
- Geavanceerde onderzoeksmethoden in de klinische psychologie I - CY 956, 3 eenheden
- Geavanceerde onderzoeksmethoden in klinische psychologie II - CY 957, 2 eenheden
- Dissertatie voltooid I - CY 958, 3 eenheden
- Derdejaarlijkse jaarlijkse beoordeling van de voortgang van het programma - CY 766, 0 eenheden
- Uitgebreide portfolio - CY 989, 0 eenheden
Vierde jaar
cursussen
- Ontwikkelingspsychologie II: volwassenheid door ouderdom - CY 801, 3 eenheden
- Sociale grondslagen van menselijk gedrag II: Groepsprocessen - CY 802, 3 eenheden
- Principes van klinisch toezicht en consultatie - CY 752, 2 eenheden
- Principes van psychofarmacologie - CY 873, 3 eenheden
- Inheemse benaderingen van psychologie - CY 803, 1 eenheid
- Affectieve grondslagen voor menselijk gedrag - CY 838, 2 eenheden
- Geweld en trauma - CY 834, 3 eenheden
- Mindfulness en beeldvorming bij integratieve behandeling - CY 923, 1 eenheid
- Psychoanalytische psychotherapie IV - CY 716, 2 eenheden
- Post-Jungiaan gebaseerde psychotherapie - CY 815, 2 eenheden
- Jungiaans-gebaseerde psychotherapie II - CY 811, 2 eenheden
- Dissertatie Voltooiing II - CY 959, 3 eenheden

Graduatievereisten
Graad Vereisten voor afstuderen
- Studenten moeten in totaal 116 kwarteenheden voltooien om te voldoen aan de vereiste unit voor afstuderen. Een totaal van 107 academische eenheden en in totaal 9 pre-doctorale stage-eenheden.
- Een minimumcijfer van "B" is vereist voor elke voltooide cursus.
- Een cumulatief Grade Point Average van 3,0 moet worden gehandhaafd.
- Studenten moeten voldoen aan de aanwezigheidsvereisten zoals verwoord in het studentenhandboek. Studenten kunnen alleen vier klassen missen gedurende het academiejaar en niet meer dan 1/3 van de totale lesuren.
- Studenten dienen een door de faculteit aanvaard proefschrift in te dienen en te verdedigen.
- Studenten zijn verplicht om een minimum van 1000 uren practicum te voltooien.
- Studenten zijn verplicht om 1.500 uren stage te voltooien.
- Studenten moeten 60 uur persoonlijke therapie voltooien.
- Studenten moeten het uitgebreide examen met succes aan het einde van het derde jaar behalen.
- Studenten moeten zich houden aan alle beleidsregels en procedures die zijn verwoord in de handboeken voor studenten, proefschriften en klinische oefeningen.
Klinische training
Een minimum van 1.000 uur practicum en 1.500 uur stage zijn vereist. Studenten worden in het practicum geplaatst door de directeur Klinische Training. Studenten moeten stage lopen via een competitief sollicitatieproces. Het wordt aanbevolen om stages te voltooien in een multidisciplinaire setting met een verscheidenheid aan trainingservaringen. De keuze voor een cultureel diverse site wordt aangemoedigd. Raadpleeg de huidige editie van het Clinical Training Handbook voor een volledige beschrijving van alle klinische trainingsvereisten.
Faculteit Mentorschap
Elke student krijgt gedurende het hele programma een Faculty Advisor voor mentorschap toegewezen. Facultaire adviseurs ontmoeten regelmatig hun studieadviseurs om hun academische prestaties te volgen, onderzoeksinteresses te bespreken, toezicht te houden op de klinische ontwikkeling, te helpen met de voortgang van het proefschrift en persoonlijke en professionele ondersteuning te bieden. Tijdens de Dissertatie fase van de training, wordt de Leerstoel Dissertatiecommissie van de studenten toegewezen als hun Facultair Adviseur om studenten te helpen hun academische, klinische en dissertatie-aspecten van hun leren actief te integreren.
Voorbereiding voor licentiaat in de klinische psychologie
Dit curriculum voldoet mogelijk niet aan alle vereisten van elke staat voor licenties in de klinische psychologie. Studenten die licentiestatus in Californië zoeken, verwerven een regionale geaccrediteerde doctoraatsopleiding die hen kwalificeert om licenties na te streven als klinisch psycholoog in Californië; omdat de vereisten echter veranderen, is het de verantwoordelijkheid van de studenten om op de hoogte te blijven van de huidige licentievoorschriften. Andere studenten moeten misschien voldoen aan aanvullende licentievoorwaarden in hun eigen land en zijn ook verantwoordelijk voor het kennen van hun toepasselijke nationale licentievoorwaarden.
Toelatingseisen
- Van aanvragers wordt verwacht dat zij een sterke basis op het gebied van psychologie en een aangetoonde interesse en geschiktheid voor de studie van de dieptepsychologie, die zal worden beoordeeld tijdens het aanvraagproces voor bachelorniveau aanvragers.
- Het programma zoekt individuen die psychologisch ingesteld zijn en die de emotionele veerkracht aantonen die nodig is om te werken in relationele gebieden met verschillende individuen en gemeenschappen, inclusief in gemeenschapsgerichte instellingen voor geestelijke gezondheidszorg.
- Naast geavanceerde vaardigheden op het gebied van schrijven en beurzen, zullen succesvolle kandidaten klinische ervaring hebben gevolgd en belangstelling tonen voor de relaties tussen de psychologie, de geesteswetenschappen en de natuur- en menswetenschappen.
- De ervaring van persoonlijke dieptepsychotherapie wordt hoog gewaardeerd.
- Toepassingsvereisten:
-
- Persoonlijke verklaring (3-5 pagina's)
- Resumé / CV
- Minimaal 10 pagina academisch schrijven Voorbeeld en extra schrijfvoorbeeld over het onbewuste
- 3 letters met het aanbevelingsformulier
- Officiële transcripten - moet een bachelor / master's degree hebben van een regionaal geaccrediteerde of door de overheid erkende instelling voor hoger onderwijs
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Doctorado en Psicología con especialidad en Consejería Psicológica
- Gurabo, Puerto Rico
Doctoraat in rouwbegeleiding
- Englewood, Verenigde Staten
Doctoraat in counseling en spiritualiteit
- Ottawa, Canada