Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in de geschiedenis
SOAS University of London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.670 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 4,396; Overzeese £ 17,967. Deeltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 2,198; Overzeese £ 8.984
Invoering
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
De afdeling Geschiedenis van SOAS is een van de belangrijkste centra ter wereld die toezicht biedt op onderzoeksgraden in de Afrikaanse en Aziatische geschiedenis. Het trekt studenten en wetenschappelijke bezoekers uit alle delen van de wereld. De topscores die aan het Departement werden gegeven in de officiële nationale onderzoeksbeoordelingen van 1996, 2001 en 2008 hielden rekening met de voortreffelijkheid van zijn onderzoekstraining, evenals het publicatierapport van het personeel. De afdeling biedt kansen voor goed gekwalificeerde aanvragers om zich aan te sluiten bij grote groepen studenten en medewerkers die werkzaam zijn in of rond hun specialistische vakgebied. De unieke combinatie van individuele begeleiding, onderwezen cursussen en seminars zorgt ervoor dat de grote meerderheid van studenten hun graden binnen vier jaar afrondt.
SOAS studenten hebben onbeperkte en meestal gratis toegang tot een groot aantal seminars, conferenties en workshops die in SOAS worden gehouden of binnen handbereik zijn. Het belangrijkste is dat ze wekelijks een seminar over regionale geschiedenis bijwonen - over Afrika, Zuid-Azië, het Nabije en Midden-Oosten, Oost-Azië of Zuidoost-Azië - en vaak speciale workshops over thema's die verband houden met hun onderzoek. Er worden nauwe banden onderhouden met het nabijgelegen Instituut voor Historisch Onderzoek en het Instituut voor Commonwealth Studies, die hun eigen onderzoeksseminars organiseren. Deze bieden onderzoekstudenten veel mogelijkheden om wetenschappers te ontmoeten die SOAS bezoeken en die elders in de Universiteit van Londen of in Groot-Brittannië zijn gevestigd. Deelname aan lessen die deel uitmaken van onderwezen cursussen in SOAS of elders kan ook mogelijk zijn op afspraak.
Bibliotheekbezit in Londen is uitstekend voor veel van de onderwerpen die in de afdeling zijn bestudeerd. SOAS geschiedenisstudenten hebben gratis toegang tot de nabijgelegen British Library (inclusief het India Office en Oriental Collections), tot de British Library Newspaper Library in Colindale, tot de National Archives en tot een breed scala aan andere collecties, waaronder de bibliotheken van de meeste andere. Hogescholen en universiteiten van Londen.
Structuur
- Toezicht
Elke student heeft een onderzoekscommissie voor drie personen. Co-begeleide studenten hebben een commissie van vier personen. - Registratieprocedures voor eerstejaars studenten
Tijdens de registratieperiode zijn uw supervisor en de Research Tutor beschikbaar op geadverteerde tijden om u te ontmoeten in hun kantoren. U moet alle cursussen die u wilt controleren of die u moet volgen en slagen (dwz cursussen die zijn gespecificeerd in uw acceptatiebrief van de school en / of taalcursussen) bespreken met uw supervisor. - Aanwezigheid in Londen
Van studenten wordt verwacht dat ze gedurende hun hele studie bij SOAS zijn gevestigd, behalve in periodes van veldwerk. - Logboek en e-mail
Elke student heeft een persoonlijk elektronisch logboek waartoe u toegang hebt via BLE. Het logboek moet worden ingevuld elke keer dat je je begeleider tijdens je studie ontmoet, en alle doelen en deadlines die tijdens de tutorial zijn overeengekomen, moeten worden vastgelegd. Een logboek is een online tool die is ontworpen om u te ondersteunen bij uw academische en professionele ontwikkeling en om u te helpen een breed en evenwichtig vaardighedenprofiel op te bouwen. Het stelt uw supervisor (s) ook in staat om uw voortgang te volgen en u hierover te adviseren. Academisch en facultair personeel, evenals andere studenten, zullen je SOAS e-mailadres gebruiken om contact met je op te nemen met belangrijke graadgerelateerde informatie tijdens je studie. Als u een ander e-mailaccount gebruikt, moet u ervoor zorgen dat alle e-mail van uw SOAS account wordt doorgestuurd. - Vierjarige regel
De school vereist dat alle studenten binnen vier jaar promoveren. Het is van cruciaal belang dat studenten hun begeleider, de onderzoekstutor en het register zo vroeg mogelijk op de hoogte stellen als hun studie vanwege een uitzonderlijke persoonlijke situatie voor een significante periode moet worden onderbroken. Deze problemen kunnen financieel, persoonlijk of verband houden met uw rol als ouder en / of verzorger. Verstrek, indien van toepassing, documentatie in de vorm van medische certificaten, brieven met uitleg enz. Houd er ook rekening mee dat verlengingen van uw veldwerk na de gebruikelijke periode van 12 maanden resulteren in een verkorting van de inschrijvingsperiode, aangezien de vierjaarsregel van kracht blijft. - cursussen
Alle eerstejaars studenten zijn verplicht om het wekelijkse Methodology Seminar bij te wonen, het belangrijkste forum voor het bespreken van huidig historisch onderzoek, het presenteren van uw eigen onderzoek en het aangaan van het onderzoek van uw collega's. Eerstejaars studenten zijn ook verplicht om ten minste één regionaal onderzoeksseminarie bij te wonen (African History Seminar, Near)
Andere opleidingsbehoeften, bijvoorbeeld in talen, zijn vereist voor sommige eerstejaars studenten zoals uiteengezet in de acceptatiebrief voor het onderzoeksprogramma. Studenten worden ook aangemoedigd om cursussen te controleren binnen de afdeling Geschiedenis of andere afdelingen en faculteiten binnen de school zoals overeengekomen met de supervisor. Studenten moeten de respectieve cursist om toestemming vragen voordat ze een cursus kunnen auditen. Auditing is mogelijk voor colleges, maar niet voor zelfstudielessen, zodat talenlessen normaal gesproken worden uitgesloten. Regelingen voor aanvullende cursussen met andere hogescholen van de Universiteit van Londen (zoals UCL voor Europese talen) zullen waar mogelijk worden gemaakt, maar kunnen niet worden gegarandeerd. De tijden van dergelijke verplichte colleges mogen niet botsen met uw seminarverplichtingen binnen de afdeling. Als de tijdvakken voor andere colleges die u buiten de afdeling wenst te auditen samenvallen met die van het regionale onderzoeksseminarie of het Methodologieseminar, dan moeten deze verplichte vakken voorrang hebben.
Van tweedejaars studenten wordt verwacht dat zij het regionale onderzoeksseminarie bijwonen tijdens hun verblijf.
Studenten in hun derde jaar nemen deel aan het tweewekelijks Writing-Up Seminar, waar ze concepthoofdstukken met medestudenten zullen bespreken. Derdejaars studenten zijn ook verplicht om het regionale onderzoeksseminarie bij te wonen en zullen naar verwachting één presentatie geven aan dat seminarie na hun terugkeer van veldwerk. Van de vierdejaarsstudenten wordt verwacht dat zij het regionale onderzoeksseminarie bijwonen tijdens hun verblijf. Alle studenten in residentie nemen deel aan het onderzoeksseminar van de afdeling dat een of twee keer per semester zal plaatsvinden en waarin medewerkers hun lopende onderzoeksprojecten bespreken. - Upgrade ('mini-viva')
Alle studenten worden in het eerste jaar geregistreerd als MPhil-studenten. De upgradevergadering duurt meestal maximaal een uur en wordt uitgevoerd door de onderzoekscommissie, maar er kunnen ook andere personeelsleden bij betrokken zijn, meestal uit dezelfde sectie. In gevallen waarin een student of een supervisor zich zorgen maakt over de upgradebijeenkomst, kunnen ze de Research Tutor of een andere aangewezen medewerker vragen om als 'extern' aanwezig te zijn tijdens het proces. De groep bespreekt met de student op basis van het portfolio de voortgang van het proefschrift en de toekomstige richting. Op basis van het portfolio en de discussie besluit de onderzoekscommissie van de student dat de registratie wordt overgedragen aan een doctoraat, dat de registratie MPhil blijft of dat de registratie wordt beëindigd. Een student die goed samenwerkt met zijn of haar begeleider, zal merken dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over de laatste twee categorieën. De commissie kan ook besluiten om in de zomer verdere eisen te stellen, zoals de herziening van een of meerdere stukken van het schriftelijke werk voordat het in september een definitief besluit neemt. Geen enkele student krijgt toestemming om te vertrekken voor veldwerk totdat een beslissing is genomen over upgraden. Na de upgrade wordt de PhD-status teruggezet naar de oorspronkelijke registratiedatum voor de MPhil. - Veldwerk / onderzoeksverlof
Na een upgrade naar de PhD-status vertrekken de meeste studenten voor 'veldwerk' voor een of meerdere periodes die beginnen bij of na het einde van de derde termijn van het eerste jaar. Het wordt aanbevolen dat studenten bij volledige registratie uiterlijk aan het begin van de derde termijn van hun tweede jaar terugkeren naar SOAS . Afwijkingen van dit patroon kunnen noodzakelijk zijn, maar moeten vooraf worden goedgekeurd door de promotor en onderzoekstutor. U en uw supervisor moeten het aanvraagformulier voor veldwerk invullen en indienen bij het register. Op dit formulier wordt van u verwacht dat u uw onderzoeksplannen voor de komende 12 maanden schetst, inclusief buitenlandse universitaire contacten en een beschrijving van regelingen voor toezicht in het veld. Het veldwerk van meer dan 12 maanden moet worden ondersteund door uw supervisor en goedgekeurd door de Associate Dean for Research. U moet zich ervan bewust zijn dat een dergelijke verlenging uw inschrijvingsperiode verkort.
Van u wordt verwacht dat u tijdens het veldwerk contact houdt met uw supervisor. Sommige studenten sturen liever maandelijks een regelmatig verslag van hun activiteiten; terwijl anderen na de eerste zes maanden een langer middellang veldwerkrapport indienen. U en uw supervisor moeten vóór uw vertrek afspraken maken over uw geplande rapportagemethode. Aan het einde van het jaar moet uw supervisor een jaarlijks beoordelingsformulier voor u invullen en moet hij weten wat u hebt gedaan. Alle verzoeken voor een verlengd verblijf vanuit het veld moeten worden ondersteund door uw supervisor en goedgekeurd door de Associate Dean for Research, dus regelmatig contact met uw supervisor is essentieel.
Niet alle studenten hebben hun veldwerkfinanciering en in deze gevallen kost dit nummer een aanzienlijke zorg en inspanning in het eerste jaar. Dus tijdens het werken aan methoden en training wordt van een student verwacht dat hij relevante bronnen van veldwerkfinanciering identificeert en toepast, omdat regelingen voor veldwerk en subsidieaanvragen tijdig moeten worden voltooid. Uw supervisor kan begeleiding bieden, maar naast het schrijven van referenties wordt van een supervisor niet verwacht dat hij inkomstenbronnen voor u opzoekt. Het vinden van financiering, het schrijven van aanvragen en het verzamelen van het benodigde ondersteunende materiaal maken allemaal deel uit van je onderzoekstraining en overdraagbare vaardigheden die je zullen dienen na het voltooien van je opleiding. - Verlenging van de inschrijvingsstatus (vervolg) (vierde jaar)
Alle studenten die niet binnen drie jaar indienen, kunnen zich voor maximaal drie termijnen inschrijven voor de verlenging van de inschrijvingsstatus (vervolg) (zie het Postgraduate Research Handbook voor meer informatie). Om deze status te bereiken, moeten studenten een portfolio indienen dat tweederde van de scriptie in conceptvorm bevat, een gedetailleerd overzicht voor elk van de resterende hoofdstukken (een overzicht van inhoud, vragen, bronnen, structuur), een karakterisering van de hele scriptie en een tijdschema tot indiening. Studenten dienen deze portfolio vóór eind augustus van hun derde jaar van inschrijving in bij alle leden van hun begeleidingscommissie. - Lesgeven als GTA
Studenten hebben de kans om te solliciteren naar een functie als assistent-afgestudeerde docent, die een of meerdere tutorials uitvoert voor cursussen die worden aangeboden op de afdeling (of, indien relevant, op andere afdelingen). Studenten geven normaal gesproken les in hun derde en / of vierde jaar. Degenen die niet naar veldwerk vertrekken, kunnen in hun tweede jaar ook overwegen om les te geven. Onderwijservaring is cruciaal voor je carrière na het doctoraat en helpt je een breder thematisch scala aan thema's onder de knie te krijgen. Je promotor moet je aanvraag ondersteunen en zal dit graag doen als je scriptie goed verloopt. Alle studenten kunnen deelnemen aan het Academic Teaching Development Program dat leidt tot een geaccrediteerd certificaat. GTA-posities worden normaal in de vroege zomer geadverteerd. - Het indienen van het proefschrift
De belangrijkste taak voor alle studenten van vóór het begin van hun derde jaar is het ontwikkelen van een realistische strategie voor het verzamelen en organiseren van onderzoeksmateriaal en het schrijven van het proefschrift. Er wordt van je verwacht dat je aan het einde van het derde jaar een concept van je scriptie hebt afgerond. Je moet de scriptie voor viva voce voor het einde van het vierde jaar indienen. - Parttime studenten
De voorschriften voor deeltijdstudenten zijn dezelfde als hierboven, met de volgende uitzonderingen: Van deeltijdstudenten wordt verwacht dat ze hun begeleiders maandelijks in jaar één en twee en indien nodig in de daaropvolgende periode zien. Ze wonen het Methodology Seminar bij en geven de methodologiepresentatie in het eerste jaar van hun inschrijving. Ze geven de presentatie aan het regionale seminar en hebben hun upgrade-bijeenkomst in het tweede jaar van hun inschrijving. De andere elementen van het eerste jaar (aanwezigheid op regionaal seminar en auditing / het volgen van andere cursussen) zullen worden overeengekomen met de supervisor. Ze zullen de derdejaars schrijfcursus volgen nadat ze hun veldwerk hebben voltooid. - Studentenvertegenwoordiging
Aan het begin van elk jaar worden regelingen getroffen voor de verkiezing van studentenvertegenwoordigers: één uit het eerste jaar en één uit het derde jaars cohort. Vertegenwoordigers wonen de afdelingsvergaderingen bij en spelen een belangrijke rol bij het identificeren van kwesties die door de afdeling moeten worden behandeld. Wij, de faculteitsleden, hechten veel waarde aan de bijdragen van studentenvertegenwoordigers aan de afdelingsvergaderingen. Studentenvertegenwoordigers van de faculteit krijgen ook de kans om zitting te nemen in commissies op facultair en schoolniveau. Medewerkers van het faculteitsbureau helpen studentenvertegenwoordigers bij het opstellen van e-maillijsten voor het onderzoeksprogramma en bij het organiseren van vergaderingen en evenementen (dwz het maken van kamerboekingen). Deze kunnen bestaan uit informele bijeenkomsten met personeel of met andere studenten, jaarforums, workshops of sociale evenementen zoals studenten dat nodig achten. - bibliotheken
Maak uzelf vanaf een vroege datum vertrouwd met de belangrijkste secties van de SOAS -hoofdbibliotheek. Alle SOAS onderzoekstudenten hebben mogelijk toegang tot de universiteitsbibliotheken van de University of London, vooral die van UCL en LSE, de British Library en de University of London-bibliotheek (Senate House). ' De bibliotheek van het Institute of Historical Research is onmisbaar voor studenten van de afdeling en uw supervisor kan u adviseren over verdere gespecialiseerde bibliotheken die relevant zijn voor uw project. - Geschiedenis in Londen
Zoals bij elke andere discipline biedt Londen een enorm scala aan geschiedenisgerelateerde evenementen. Een goed uitgangspunt voor onderzoekstudenten in het History Lab, gevestigd aan het Institute of Historical Research (IHR). De IHR heeft verschillende seminarseries die voor veel studenten interessant zullen zijn. De Royal Historical Society organiseert ook regelmatig lezingen en andere evenementen. Uw supervisor kan u adviseren over instellingen en evenementen die specifiek van belang zijn voor uw thematische en regionale focus. Studenten worden ook aangemoedigd om actief deel te nemen aan de SOAS Research Students 'Association, die bijvoorbeeld haar eigen onderzoeksdagboek Polyvocia publiceert. Neem contact op met de relevante regionale centra op SOAS om informatie over hun activiteiten te ontvangen. - Leven na het doctoraat
SOAS heeft een carrièreservice die gratis beschikbaar is voor alle studenten terwijl ze op school studeren en die je op verschillende manieren kunnen helpen. Supervisors kunnen met name die studenten die een academische carrière wensen na te streven, advies en suggesties geven voor aanvragen voor postdocs en andere financieringsbronnen. Het is echter uw verantwoordelijkheid om andere mogelijke bronnen voor postdoctorale financiering te vinden en een geschikt tijdschema voor de aanvraag met uw supervisor uit te werken. Referenties voor aanvragen worden normaal gesproken verstrekt door de supervisor en andere personeelsleden die de student goed kent, maar meer algemene referenties kunnen worden verstrekt door de Research Tutor of het afdelingshoofd.
Dit departementale onderzoekshandboek beschrijft de belangrijkste fasen van het schrijven van een MPhil of PhD in de geschiedenis, het programma van de afdeling voor onderzoekstudenten, de begeleiding die u kunt verwachten en de verwachting van de onderzoekstudenten. Wij, de faculteitsleden, waarderen de actieve deelname van de onderzoekstudenten aan het academische leven van de afdeling en we beschouwen de onderzoekstudenten als een essentieel onderdeel van de onderzoekscultuur. Het volgende is bedoeld om ervoor te zorgen dat u uw onderzoek voltooit in de voorgeschreven periode en dat u het meeste uit uw jaren op onze afdeling haalt.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Minimale toegangseisen
Een BA- en / of MA-graad in de geschiedenis, met een verdienste of een equivalent in de Master's Degree en een MA-scriptie van 65% of hoger. Aanvragers moeten een duidelijk en coherent onderzoeksvoorstel van 2000 woorden indienen.
Vragen met betrekking tot mogelijke onderzoeksonderwerpen moeten in eerste instantie worden gericht aan het personeelslid wiens belangen het meest overeenkomen met die van de toekomstige student.
Aanbiedingen van toelating zullen worden gedaan op basis van het academisch dossier van de aanvrager, referenties en voorgesteld onderwerp. Degenen die in aanmerking willen komen voor beurzen van of via SOAS wordt geadviseerd om hun aanvragen zo vroeg mogelijk in te dienen (bijvoorbeeld vóór januari in het jaar van binnenkomst), omdat in de meeste gevallen alleen degenen die al een aanbod voor een plaats hebben in aanmerking komen voor een prijs.
Hoewel sommige scripties hoofdzakelijk gebaseerd zijn op materialen in het Engels en andere Europese talen, is een groot voordeel van het behalen van een doctoraal in de geschiedenis aan SOAS dat de school instructie kan geven in veel Afrikaanse en Aziatische talen. Studenten die een dergelijke instructie nodig hebben, wordt geadviseerd om dit op het moment van aanmelding te vermelden en om afspraken met toekomstige supervisors zo snel mogelijk na ontvangst van een aanbieding met elkaar te bespreken.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. | 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores |
EER- en EU-aanvragers
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. | 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores. |
TOEFL IBT | 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. | 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores. |
Pearson Test of English (Academisch) | 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. | 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores. |
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
Overzicht
Elke student heeft een onderzoekscommissie van drie personen. Medebegeleidende studenten hebben een vierkoppige commissie.
Registratieprocedures voor eerstejaarsstudenten
Tijdens de registratieperiode zijn uw supervisor en de onderzoeksbegeleider op de geadverteerde tijden beschikbaar om u op hun kantoor te ontmoeten. U moet alle cursussen die u wilt controleren of die u moet volgen en behalen (dwz cursussen die zijn gespecificeerd in uw acceptatiebrief van de school en/of taalcursussen) met uw supervisor bespreken.
Aanwezig in Londen
Van studenten wordt verwacht dat ze zich tijdens hun hele studie op SOAS bevinden, behalve tijdens veldwerkperiodes.
Logboek en e-mail
Elke student heeft een persoonlijk elektronisch logboek dat je via BLE kunt raadplegen. Het logboek moet elke keer dat je je begeleider ontmoet tijdens je studieprogramma worden ingevuld en alle doelen en deadlines die tijdens de tutorial zijn overeengekomen, moeten worden vastgelegd. Een logboek is een online hulpmiddel dat is ontworpen om u te ondersteunen bij uw academische en professionele ontwikkeling en om u te helpen een breed en evenwichtig vaardigheidsprofiel op te bouwen. Het stelt uw supervisor(s) ook in staat uw voortgang te volgen en u hierover te adviseren. Academisch en facultair personeel, evenals andere studenten, gebruiken uw SOAS -mailadres om tijdens uw studie contact met u op te nemen met belangrijke diplomagerelateerde informatie. Als u een ander e-mailaccount gebruikt, zorg er dan voor dat alle e-mail van uw SOAS -account wordt doorgestuurd.
Regel van vier jaar
De School vereist dat alle studenten hun doctoraat binnen vier jaar afronden. Het is van cruciaal belang dat studenten hun begeleider, de onderzoeksdocent en de griffie zo vroeg mogelijk op de hoogte stellen als hun studie wegens bijzondere persoonlijke omstandigheden voor langere tijd moet worden onderbroken. Deze problemen kunnen financieel, persoonlijk of gerelateerd zijn aan uw rol als ouder en/of verzorger. Gelieve documentatie te verstrekken in de vorm van medische attesten, uitlegbrieven, enz. indien van toepassing. Houd er ook rekening mee dat eventuele verlengingen van uw veldwerk na de gebruikelijke periode van 12 maanden zullen resulteren in een verkorting van de opschrijfperiode, aangezien de regel van vier jaar van kracht blijft.
Cursussen
Alle eerstejaarsstudenten zijn verplicht om het wekelijkse Methodology Seminar bij te wonen, het belangrijkste forum voor het bespreken van actueel historisch onderzoek, het presenteren van je eigen onderzoek en het betrekken van het onderzoek van je collega's. Eerstejaarsstudenten zijn ook verplicht om ten minste één regionaal onderzoeksseminar (African History Seminar, Near & Middle East History Seminar, South Asia History Seminar, Southeast and East Asia History Seminar) bij te wonen, zoals gespecificeerd door de begeleider. Tijdens het derde semester zullen de studenten normaal gesproken een volledige paper presenteren op hun regionale seminar.
Voor sommige eerstejaarsstudenten zijn andere opleidingsbehoeften, bijvoorbeeld in talen, vereist zoals uiteengezet in de acceptatiebrief van het onderzoeksprogramma. Studenten worden ook aangemoedigd om cursussen binnen de afdeling Geschiedenis of andere afdelingen en faculteiten binnen de school te controleren, zoals overeengekomen met de supervisor. Studenten dienen toestemming te vragen aan de desbetreffende cursusleider voordat zij een cursus kunnen auditeren. Auditing is mogelijk voor hoorcolleges, maar niet voor werkcolleges, zodat taallessen normaal gesproken uitgesloten zijn. Afspraken voor aanvullende cursussen met andere hogescholen van de Universiteit van Londen (zoals UCL voor Europese talen) zullen waar mogelijk worden gemaakt, maar kunnen niet worden gegarandeerd. De tijden van dergelijke verplichte colleges mogen niet botsen met uw seminarverplichtingen binnen de afdeling. Als de tijdvakken voor andere colleges die u buiten de afdeling wilt auditen, samenvallen met die van het regionale onderzoeksseminar of het Methodologieseminar, dan moeten deze verplichte vakken voorrang hebben.
Van tweedejaarsstudenten wordt verwacht dat ze het regionale onderzoeksseminar bijwonen tijdens hun verblijfsperiode.
Studenten in hun derde jaar volgen het tweewekelijkse Writing-Up Seminar, waar ze concepthoofdstukken bespreken met medestudenten. Derdejaarsstudenten zijn ook verplicht om het regionale onderzoeksseminar bij te wonen en zullen naar verwachting één presentatie geven aan dat seminar na hun terugkeer van veldwerk. Van vierdejaarsstudenten wordt verwacht dat ze het regionale onderzoeksseminar bijwonen tijdens hun verblijfsperiode. Alle studenten in residentie nemen deel aan het onderzoeksseminar van de afdeling dat een of twee keer per semester zal plaatsvinden en waarin medewerkers hun lopende onderzoeksprojecten bespreken.
Upgraden ('mini-viva')
Alle studenten staan in het eerste jaar ingeschreven als MPhil student. De opwaarderingsvergadering duurt doorgaans maximaal een uur en wordt geleid door de onderzoekscommissie, maar er kunnen ook andere personeelsleden bij betrokken zijn, meestal van dezelfde sectie. In gevallen waarin een student of begeleider zich zorgen maakt over het upgradegesprek, kan hij of zij de Research Tutor, of een ander benoemd personeelslid, vragen om als 'externe' aanwezig te zijn tijdens het proces. Aan de hand van het portfolio bespreekt de groep met de student de voortgang van de scriptie en de verdere richting daarvan. Op basis van het portfolio en de bespreking besluit de Onderzoekscommissie van de student dat de inschrijving wordt overgedragen aan PhD, dat de inschrijving MPhil blijft of dat de inschrijving wordt beëindigd. Een student die goed samenwerkt met zijn begeleider, zal merken dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over de laatste twee categorieën. De commissie kan ook besluiten om in de zomer nadere eisen te stellen, zoals herziening van een of meerdere stukken van het schriftelijke werk voordat in september de definitieve beslissing wordt genomen. Geen enkele student krijgt toestemming om te vertrekken voor veldwerk totdat er een beslissing is genomen over de opwaardering. Na de upgrade wordt de PhD-status teruggezet naar de oorspronkelijke registratiedatum voor de MPhil.
Veldwerk/onderzoeksverlof
Eenmaal opgewaardeerd naar de PhD-status vertrekken de meeste studenten voor 'veldwerk' voor een of meerdere periodes die beginnen aan of na het einde van de derde termijn van het eerste jaar. Het wordt aanbevolen dat studenten uiterlijk aan het begin van het derde semester van hun tweede jaar met volledige registratie terugkeren naar SOAS . Variaties op dit patroon kunnen nodig zijn, maar moeten vooraf worden goedgekeurd door de supervisor en onderzoeksbegeleider. U en uw supervisor moeten het veldwerkaanvraagformulier invullen en indienen bij het Register. Op dit formulier wordt van u verwacht dat u uw onderzoeksplannen voor de komende 12 maanden schetst, inclusief contacten met buitenlandse universiteiten en een beschrijving van regelingen voor supervisie terwijl u in het veld bent. Het veldwerk van langer dan 12 maanden moet worden ondersteund door je begeleider en goedgekeurd door de Associate Dean for Research. U moet er rekening mee houden dat een dergelijke verlenging uw opschrijftermijn verkort.
Er wordt van je verwacht dat je tijdens het veldwerk contact houdt met je leidinggevende. Sommige studenten geven er de voorkeur aan om maandelijks een rapport van hun activiteiten op te sturen; terwijl anderen na de eerste zes maanden een langer veldwerkrapport op de middellange termijn indienen. U en uw leidinggevende dienen voor vertrek uw geplande wijze van melden af te spreken. Aan het einde van het jaar moet je leidinggevende een jaarlijks beoordelingsformulier voor je invullen en moet hij weten wat je hebt gedaan. Verzoeken voor een verlengd verblijf vanuit het veld moeten worden ondersteund door uw supervisor en goedgekeurd door de Associate Dean for Research, dus regelmatig contact met uw supervisor is essentieel.
Niet alle studenten hebben hun veldwerkfinanciering op orde en in deze gevallen kost dit veel eerstejaars zorgen en moeite. Dus tijdens het werken aan methoden en training wordt van een student verwacht dat hij alle relevante bronnen van veldwerkfinanciering identificeert en toepast, aangezien regelingen voor veldwerk en subsidieaanvragen tijdig moeten worden afgerond. Uw supervisor kan begeleiding bieden, maar afgezien van het schrijven van referenties, wordt van een supervisor niet verwacht dat hij bronnen van inkomsten voor u zoekt. Het vinden van financiering, het schrijven van aanvragen en het verzamelen van het benodigde ondersteunende materiaal maken allemaal deel uit van je onderzoekstraining en overdraagbare vaardigheden die je na het behalen van je diploma van pas zullen komen.
Verlenging opschrijfstatus (vervolg) (vierde jaar)
Alle studenten die niet binnen drie jaar indienen, kunnen zich voor maximaal drie termijnen inschrijven met de status Uitbreiding van het schrijven (vervolg) (zie het Postgraduate Research Handbook voor details). Om naar deze status te gaan, moeten studenten een portfolio indienen dat tweederde van de scriptie in conceptvorm bevat, een gedetailleerd overzicht voor elk van de resterende hoofdstukken (met een overzicht van inhoud, vragen, bronnen, structuur), een karakterisering van de gehele scriptie en een tijdschema tot indiening. Studenten leveren dit portfolio voor eind augustus van het derde jaar van inschrijving in bij alle leden van hun begeleidingscommissie.
Lesgeven als GTA
Studenten hebben de kans om te solliciteren naar een functie als Graduate Teaching Assistant, waarbij ze een of meerdere tutorials geven voor cursussen die worden aangeboden in de afdeling (of, indien relevant, in andere afdelingen). Studenten geven normaal gesproken les in hun derde en/of vierde jaar. Degenen die niet naar het veld gaan, kunnen ook overwegen om in hun tweede jaar les te geven. Onderwijservaring is cruciaal voor je carrière na het doctoraat en helpt je om een breder thematisch scala aan thema's onder de knie te krijgen. Je begeleider moet je aanvraag ondersteunen en zal dat graag doen als je scriptie goed vordert. Alle studenten kunnen deelnemen aan het Academic Teaching Development Program dat leidt tot een geaccrediteerd certificaat. GTA-posities worden normaal gesproken in de vroege zomer geadverteerd.
Het proefschrift indienen
De belangrijkste taak voor alle studenten van voor het begin van hun derde jaar is het ontwikkelen van een realistische strategie voor het verzamelen en ordenen van onderzoeksmateriaal en het schrijven van de scriptie. Aan het einde van het derde jaar wordt verwacht dat je een concept van je scriptie hebt afgerond. Je moet de scriptie voor viva voce voor het einde van het vierde jaar inleveren.
Deeltijdstudenten
Regelgeving voor deeltijdstudenten is hetzelfde als hierboven met de volgende uitzonderingen: Van deeltijdstudenten wordt verwacht dat ze hun begeleider maandelijks zien in jaar één en twee en zo nodig in de daaropvolgende periode. Zij volgen het Methodologieseminar en geven de methodiekpresentatie in het eerste jaar van hun inschrijving. Zij geven de presentatie op het regioseminar en hebben in het tweede jaar van hun inschrijving hun upgradebijeenkomst. De overige onderdelen van het eerste jaar (deelname aan regioseminar en auditing/het volgen van overige vakken) worden in overleg met de begeleider afgesproken. Na afronding van hun veldwerk volgen zij de derdejaars schrijfcursus.
studentenvertegenwoordiging
Aan het begin van elk jaar worden afspraken gemaakt over de verkiezing van studentenvertegenwoordigers: één uit het eerste jaar en één uit het derdejaars cohort. Vertegenwoordigers wonen de afdelingsvergaderingen bij en spelen een belangrijke rol bij het identificeren van problemen die door de afdeling moeten worden opgepakt. Wij, de faculteitsleden, hechten veel waarde aan de bijdragen van studentenvertegenwoordigers aan de afdelingsvergaderingen. Studentenvertegenwoordigers van de afdeling krijgen ook de kans om zitting te nemen in commissies op faculteits- en schoolniveau. Faculteitsbureaumedewerkers assisteren studentenvertegenwoordigers bij het opstellen van e-maillijsten voor het onderzoeksprogramma en bij het organiseren van bijeenkomsten en evenementen (bijvoorbeeld het maken van zaalreserveringen). Dit kunnen informele ontmoetingen zijn met personeel of met andere studenten, jaarforums, workshops of sociale evenementen naar eigen goeddunken.
bibliotheken
Maak uzelf vanaf een vroege datum vertrouwd met de belangrijkste secties van de hoofdbibliotheek SOAS . Alle SOAS onderzoeksstudenten hebben mogelijk toegang tot de universiteitsbibliotheken van de Universiteit van Londen, met name die van de UCL en LSE, de British Library en de bibliotheek van de Universiteit van Londen (Senate House).' De bibliotheek van het Instituut voor Historisch Onderzoek is onmisbaar voor studenten van de afdeling en je begeleider kan je adviseren over andere gespecialiseerde bibliotheken die relevant zijn voor je project.
Geschiedenis in Londen
Zoals met elke andere discipline, biedt Londen een enorm scala aan geschiedenisgerelateerde evenementen. Een goed startpunt voor onderzoeksstudenten in het History Lab, gevestigd aan het Institute of Historical Research (IHR). De IHR organiseert tal van seminarreeksen die voor veel studenten interessant zullen zijn. Het Koninklijk Historisch Genootschap organiseert ook regelmatig lezingen en andere evenementen. Uw begeleider kan u adviseren over instellingen en evenementen die van specifiek belang zijn voor uw thematische en regionale focus. Studenten worden ook aangemoedigd om actief deel te nemen aan de SOAS Research Students' Association, die bijvoorbeeld haar eigen onderzoekstijdschrift Polyvocia publiceert. Neem contact op met de relevante regionale centra op SOAS om informatie over hun activiteiten te ontvangen.
Het leven na het doctoraat
SOAS heeft een loopbaanservice die gratis beschikbaar is voor alle leerlingen terwijl ze aan de school studeren en die je op verschillende manieren kan helpen. Begeleiders kunnen met name studenten die een academische carrière willen nastreven adviseren en suggesties doen voor aanvragen voor postdocs en andere financieringsbronnen. Het is echter uw verantwoordelijkheid om andere mogelijke bronnen van postdoctorale financiering te vinden en om samen met uw promotor een geschikt aanvraagtijdschema uit te werken. Referenties voor aanvragen worden normaal gesproken verstrekt door de supervisor en andere personeelsleden die de student goed kent, maar meer algemene referenties kunnen worden verstrekt door de onderzoeksbegeleider of het afdelingshoofd.
Dit departementale onderzoekshandboek beschrijft de belangrijkste fasen van het schrijven van een MPhil of PhD in geschiedenis, het programma van de afdeling voor onderzoeksstudenten, de begeleiding die u kunt verwachten en de verwachtingen van de onderzoeksstudenten. Wij, de faculteitsleden, waarderen de actieve deelname van de onderzoeksstudenten aan het academische leven van de afdeling en we beschouwen de onderzoeksstudenten als een essentieel onderdeel van de onderzoekscultuur. Het volgende is bedoeld om ervoor te zorgen dat je je onderzoek in de voorgeschreven periode afrondt en dat je het meeste uit je jaren op onze afdeling haalt.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina geeft de beoogde programmastructuur weer ten opzichte van de gegeven academische sessie.
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.