Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Global Studies
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 21.630 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 4,396; Overzeese £ 17,967. Deeltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 2,198; Overzeese £ 8.984
Invoering
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
De CISD verwelkomt aanvragen van toekomstige MPhil / PhD-studenten die multidisciplinair onderzoek willen verrichten op gebieden van wereldwijde studies die verband houden met de onderzoeksbelangen van de leden van het Centrum en de onderzoeksprogramma's van het Centrum.
De specifieke focus van dit onderzoeksprogramma is tweeledig: thematisch behandelt het programma de analyse van hedendaagse globaliseringsprocessen en van de politieke, economische, sociale en culturele relaties en structuren die deze processen definiëren en vormgeven. In plaats van bijvoorbeeld de studie van interstatelijke of internationale relaties en overeenkomsten die het traditionele domein van internationale studies is, ligt de kernfocus van dit programma op de studie van de aard en de evolutie van de hedendaagse globalisering zelf en wereldwijd gedeelde kwesties, zowel theoretisch als beleidsmatig. Methodologisch bevordert het programma de multidisciplinaire analyse van hedendaagse globaliseringsprocessen. Onderzoeksthema's en -projecten analyseren de rol van en uitwisselingen tussen mensen, instellingen, organisaties en staten bij het vormgeven van globaliseringsdynamiek door het prisma van (ten minste) twee van de volgende academische disciplines: internationale studies en politiek, recht, economie, management Studies, ontwikkelingsstudies, geschiedenis, media en communicatiewetenschappen.
Ondersteuning door studenten staat centraal in de activiteiten van CISD. Research Degree-studenten worden volledig ondersteund door hun primaire en secundaire supervisors en de Research Tutor van het Centrum, momenteel Centre Director Dr. Dan Plesch. Studenten worden aangemoedigd deel te nemen aan en aanwezig te zijn bij de onderzoeksseminars van het Centrum.
Structuur
Trainingsmethodieken en onderzoeksmethoden
Over het algemeen moet een overeengekomen programma voor onderzoekstraining normaal worden voltooid tijdens het eerste studiejaar (indien voltijds), of gedurende de eerste twee jaar (indien deeltijd). Alle studenten zijn verplicht hun onderzoekstraining te volgen en met succes af te ronden voorafgaand aan de formele upgrade van MPhil naar PhD, die moet plaatsvinden in mei / juni van het eerste jaar (voltijd) of mei / juni van het tweede jaar (deeltijd) .
Na registratie zal de onderzoeks-tutor van het Centrum, in overleg met de leidinggevende (en in voorkomend geval de adjunct) supervisor, een trainingsschema voor de onderzoeksmethode voor elke onderzoekstudent verstrekken. Dit zal gebruik maken van bestaande cursussen voor onderzoeksmethoden, voornamelijk in de rechtenfaculteit
Alle CISD MPhil / PhD-studenten zullen worden gevraagd om een gespecialiseerde module over onderzoeksmethoden voor Global Studies bij te wonen bij de CISD. Deze one-term cursus is bedoeld als aanvulling op en ondersteuning van de methode van sociale wetenschapsmethoden bij SOAS door drie kernaspecten van de uitdagingen van onderzoek op het gebied van wereldwijde studies aan te pakken: (1) Global Studies als een opkomende discipline: methodologische en epistemologische kaders voor de analyse van opkomende mondiale structuren van macht en kennis - hun beperkingen en mogelijkheden, de rol van nieuwe vormen van samenwerking en de uitdagingen van participatieve publieke besluitvorming in een transnationale en / of mondiale context; (2) De uitdaging van multidisciplinair onderzoek: hoe 'generiek' is de methodologische basis van de 'sociale wetenschappen', vergelijkende bespreking van verschillende (disciplinaire) perspectieven op verklaring en causaliteit in de sociale wetenschappen, kernimplicaties voor het ontwerp van multidisciplinaire onderzoeksprojecten; (3) Wereldwijde studies als toegepaste sociale wetenschap: casestudy's versus geaggregeerde gegevensanalyse bij de analyse van globaliseringsprocessen en wereldwijde problemen, instrumenten voor kwalitatieve en kwantitatieve gegevensanalyse, metingen en conceptuele kwesties voor trans- en transnationale empirische analyse. Een tweede (eenmalige) onderzoeksmodule bij de CISD zal zich richten op meer generieke training in de filosofie en methode van sociale wetenschappen. Dit zal worden georganiseerd rond 2-3 voorbeelden van onderzoeksprojecten op het gebied van wereldwijde studies om zowel generieke als specifieke methodologische uitdagingen voor multidisciplinair onderzoek te illustreren, gelegen op het raakvlak tussen transnationale en internationale processen en structuren, in termen van conceptueel evenals empirische analyse. Dit deel van de onderzoeksmethodetraining bij de CISD kan worden vervangen en / of aangevuld door gespecialiseerde training in andere afdelingen (zoals hierboven), indien van toepassing, en / of door een eventueel evoluerende, interdepartementale 'kern' van het onderwijs van generieke sociale wetenschappen op school.
Aan het einde van termijn 2 zullen eerstejaars MPhil / PhD-studenten in het Global Studies-programma worden gevraagd om hun onderzoeksprojecten in een informeel seminar voor te stellen aan medewerkers en studenten van het Centrum. Het doel is om eerstejaars studenten, voorafgaand aan het indienen van hun upgrade paper, in staat te stellen theoretische en empirische kwesties te bespreken bij het opstellen van hun onderzoeksproject en ontwerp onder collega's.
Tijdens hun studie biedt de reeks onderzoeksseminars van het Centrum, waar medewerkers van het Centrum en gevorderde onderzoekstudenten onderzoek presenteren dat aan de orde is, studenten de mogelijkheid om methodologische problemen en zorgen te bestuderen en te bespreken.
Upgradeprocedure
In de eerste week van Term 3, Jaar 1, dienen studenten een kernhoofdstuk in
Dit upgrade-voorstel wordt beoordeeld door de onderzoekscommissie van de student, op basis van een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie, ook open voor andere personeelsleden en studentleden van het Centrum. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel, worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd om het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan. Er wordt niet verwacht dat studenten meer dan één mondelinge presentatie geven als dit ook een vereiste is van het specifieke trainingsprogramma.
Studenten die deeltijds studeren volgen het MPhil-trainingsseminarie in het eerste jaar en schrijven het Core Chapter
Jaar een
Het eerste jaar van het programma omvat onderzoekstraining seminars en geavanceerde cursussen. Tegelijkertijd werken de studenten samen met hun hoofdbegeleider, in overleg met de adjunct-toezichthouder, aan een gedetailleerd onderzoeksvoorstel, ondernemen ze de eerste onderzoeksfasen en schrijven ze een aantal ontwerpsecties om de belangrijkste argumenten van het proefschrift te schetsen. De kern van de training is het trainingsprogramma voor onderzoeksmethoden. Het is ontworpen om de analytische hulpmiddelen te bieden die studenten nodig hebben om een goed inzicht te krijgen in de recente ontwikkelingen in de leidende disciplines die centraal staan in hun onderzoeksproject en in de specifieke uitdagingen en kansen van hun betrokkenheid bij onderzoek naar opkomende mondiale structuren, processen en problemen en voor het uitvoeren van hoogstaand onderzoek. Studenten aan het PhD-programma kunnen ook deelnemen aan individuele cursussen van MA / MSc-programma's om de competentie in een specifiek onderwerp te versterken. Aan het einde van de derde academische termijn wordt van de studenten verwacht dat ze hun upgrade-hoofdstuk hebben voltooid.
Jaar twee
In het tweede jaar voeren voltijdstudenten gedetailleerd onderzoek uit, dat meestal het verzamelen en verwerken van gegevens omvat. Sommige onderzoeken voor dit doel kunnen indien nodig in het buitenland worden uitgevoerd. Gedurende het jaar schrijven studenten concepthoofdstukken van hun scriptie en bespreken deze met hun hoofdbegeleider en bespreken, waar nodig, ook specifieke aspecten van hun onderzoek met hun adjunct-begeleider.
Het derde jaar
Voltijdstudenten voor het doctoraat zouden hun onderzoek voltooien en een definitieve versie of bijna-definitieve versie van hun proefschrift schrijven.
Jaar vier
Alle werkzaamheden in dit stadium zijn normaal gesproken het herschrijven van hoofdstukken van het proefschrift om de normen voor publicaties te bereiken. Het examen moet normaliter in dit jaar worden afgerond. Het examen is door beoordeling van het proefschrift en een mondeling examen (viva voce) betreffende de scriptie en het onderzoek waarop het is gebaseerd.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. | 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores |
EER- en EU-aanvragers
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. | 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores. |
TOEFL IBT | 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. | 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores. |
Pearson Test of English (Academisch) | 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. | 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores. |
Galerij
leerplan
Methodologieën en onderzoeksmethoden trainingsprogramma
In general, an agreed programme of research training should normally be completed during the first year of study (if full-time), or over the first two years (if part-time). All students are required to undertake and successfully complete their research training prior to formal upgrade from MPhil to PhD which must take place by May/June of the first year (full-time) or May/June of the second year (part-time).
Upon registration, the Centre research tutor, in consultation with the lead (and where appropriate the adjunct) supervisor, will provide a research method training schedule for each research student. This will make use of existing research methods training courses, primarily in the Faculty of Law & Social Sciences (except for the Department of Politics and International Studies and the Department of Development Studies), on a case-by-case basis (at the discretion of the relevant departments), and where aspects of specialised disciplinary research method training (e.g. legal methods, the use of specific (e.g. economic) databases, historical source materials, fieldwork in specific regions/developing countries) are of particular relevance to a research topic.
Alle CISD MPhil/PhD-studenten worden gevraagd om een gespecialiseerde module over onderzoeksmethoden voor Global Studies bij de CISD te volgen. Deze cursus van één semester is ontworpen om de training in sociale wetenschapsmethoden bij SOAS aan te vullen en te ondersteunen door drie kernaspecten van uitdagingen aan te pakken die worden gesteld door onderzoek op het gebied van global studies:
Global Studies als opkomende discipline: methodologische en epistemologische kaders voor de analyse van opkomende mondiale structuren van macht en kennis - hun beperkingen en mogelijkheden, de rol van nieuwe vormen van samenwerking en de uitdagingen van participatieve publieke besluitvorming in een transnationale en/of mondiale context.
De uitdaging van multidisciplinair onderzoek: Hoe 'generiek' zijn de methodologische grondslagen van de 'sociale wetenschappen'?, vergelijkende discussie van verschillende (disciplinaire) perspectieven op verklaring en causaliteit in de sociale wetenschappen, kernimplicaties voor het ontwerp van multidisciplinaire onderzoeksprojecten
Global Studies als toegepaste sociale wetenschap: case studies vs. geaggregeerde data-analyse bij de analyse van globaliseringsprocessen en mondiale zorgen, hulpmiddelen voor kwalitatieve en kwantitatieve data-analyse, meting en conceptuele kwesties voor trans- en cross-nationale empirische analyse. Een tweede (één semester) onderzoeksmodule bij het CISD zal zich richten op meer generieke training in de filosofie en methode van sociale wetenschappen. Deze zal worden georganiseerd rond 2-3 voorbeelden van onderzoeksprojecten op het gebied van globale studies om zowel generieke als specifieke methodologische uitdagingen te illustreren die ontstaan voor multidisciplinair onderzoek op het raakvlak tussen transnationale en internationale processen en structuren, in termen van zowel conceptuele als empirische analyse. Dit deel van de onderzoeksmethodetraining bij het CISD kan worden vervangen en/of aangevuld door gespecialiseerde training in andere afdelingen (zoals hierboven), waar van toepassing, en/of door een uiteindelijk evoluerende afdelingsoverschrijdende 'kern' van generieke sociale wetenschapsmethoden die worden onderwezen aan de School.
Aan het einde van semester 2 wordt aan eerstejaars MPhil/PhD-studenten in het Global Studies-programma gevraagd om hun onderzoeksprojecten te presenteren in een informeel seminar voor medewerkers en studenten van het Centrum. Het doel is om eerstejaarsstudenten, voordat ze hun upgradepaper indienen, theoretische en empirische kwesties te laten bespreken bij het bedenken van hun onderzoeksproject en -ontwerp onder medestudenten.
Throughout their degree, the Centre’s research seminar series, at which Centre staff and advanced research students present research in progress for discussion, provides students with an opportunity to study and discuss methodological issues and concerns.
Upgrade Procedure
In de eerste week van het derde trimester van jaar 1 dienen studenten een kernhoofdstuk en een onderzoeksvoorstel in (van ongeveer 10.000 woorden), dat doorgaans de volgende elementen bevat:
- Research rationale and context of proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography.
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangement between the students and lead supervisors.
Dit upgradevoorstel wordt beoordeeld door de onderzoekscommissie van de student, op basis van een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie, die ook openstaat voor andere personeelsleden en studenten van het Centrum. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel worden studenten formeel geüpgraded naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd het naar eigen tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd).
Studenten mogen normaal gesproken niet doorgaan naar het tweede jaar totdat het upgradeproces is voltooid. Er wordt niet verwacht dat studenten meer dan één mondelinge presentatie geven als dit ook een vereiste is van het specifieke trainingsprogramma.
Students studying part-time take the MPhil training seminar in the first year and write the Core Chapter & Research Proposal (see above) in the second year. The length of time for field or research and material collection, and writing up, is adjusted accordingly.
Year One
Het eerste jaar van het programma omvat onderzoekstrainingsseminars en gevorderde cursussen. Tegelijkertijd werken studenten samen met hun hoofdbegeleider, in overleg met de adjunct-begeleider, om een gedetailleerd onderzoeksvoorstel te ontwikkelen, de eerste onderzoeksfasen uit te voeren en enkele conceptsecties te schrijven om de belangrijkste argumenten van de scriptie te schetsen. De kern van de training is het onderzoeksmethodentrainingsprogramma.
Het is ontworpen om de analytische tools te bieden die studenten nodig hebben om een geavanceerd begrip te krijgen van recente ontwikkelingen in de leidende disciplines die centraal staan in hun onderzoeksproject en in de specifieke uitdagingen en kansen die worden geboden door hun betrokkenheid bij onderzoek naar opkomende mondiale structuren, processen en kwesties en voor het uitvoeren van onderzoek op hoog niveau. Studenten in het PhD-programma kunnen ook individuele cursussen volgen van MA/MSc-programma's om hun competentie in een specifiek onderwerp te versterken. Aan het einde van de derde academische termijn wordt van studenten verwacht dat ze hun upgradehoofdstuk hebben afgerond.
Year Two
In their second year, full-time students carry out detailed research which usually includes gathering and processing data. Some research for this purpose may be carried out overseas if required. During the year students write draft chapters of their thesis and discuss them with their lead supervisor and, where appropriate, also discuss specific aspects of their research with their adjunct supervisor.
Year Three
Full-time students for the PhD would complete their research and write a final draft or near-final draft of their thesis.
Year Four
Any work at this stage normally involves redrafting chapters of the thesis to achieve the standards of publications. The examination must normally be completed in this year. The examination is an assessment of the thesis and an oral examination (viva voce) concerning the thesis and the research upon which it is based.