
Master in
Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Japanse en Koreaanse studies
SOAS University of London

Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.670 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Voltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 4,396; Overzeese £ 17,967. Deeltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 2,198; Overzeese £ 8.984.
Invoering
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
De afdeling is in staat om MPhil- en PhD-graden te begeleiden door onderzoek en scriptie in een breed scala van culturele en taalkundige onderwerpen. Voorgenomen onderzoeksstudenten moeten zich niet verplicht voelen om hun keuze van onderwerpen te beperken tot die aangegeven tegen de namen van huidige medewerkers (postdoctorale studenten hebben onlangs gewerkt aan een reeks onderwerpen, waaronder Japanse cinema, Kabuki-teksten, moderne Japanse taal- en letterkunde, Meiji historische teksten, Koreaanse taal- en letterkunde, Koreaanse koloniale en achttiende-eeuwse geschiedenis). Onderzoek op MPhil- en PhD-niveau is gebaseerd op literair, documentair en archiefmateriaal dat beschikbaar is bij SOAS en ook verzameld tijdens veldwerk in Japan en Korea.
Structuur
Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.
De primaire begeleider van de student is altijd een lid van de afdeling waarin de student is ingeschreven. De tweede en derde supervisors, die een aanvullende adviserende functie hebben, kunnen afkomstig zijn uit dezelfde afdeling of andere afdelingen / centra in de faculteit Talen en Culturen of in afdelingen / centra van de andere faculteiten van de school. De voortgang van de student wordt verder gecontroleerd door de Departmental Research Tutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op faculteitsniveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke opleiding aangeboden in de Doctoral School.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.
Tegen het einde van het eerste semester moeten voltijdstudenten een literatuuroverzicht van ongeveer 5000 woorden indienen. Instructies hiervoor worden gegeven op de facultaire onderzoekstrainingsseminars en studenten bespreken met hun begeleiders hoe dit literatuuronderzoek zou kunnen worden geïntegreerd in hun upgrade-onderzoeksvoorstel en later in hun proefschrift.
Voor het upgradeproces jaar 1 moeten voltijdstudenten (jaar 2 voor deeltijdstudenten) een upgradeportfolio van 10.000 woorden indienen, bestaande uit een onderzoeksvoorstel en een kernhoofdstuk. Het relatieve aantal woorden van deze twee elementen moet worden bepaald door de student en de begeleidingscommissie, maar er wordt verwacht dat het kernhoofdstuk niet minder dan 3000 woorden moet bevatten. De deadline voor het indienen van deze portfolio is elk jaar 15 mei.
Het onderzoeksvoorstel omvat meestal de volgende elementen:
- Onderzoeksgedachte en context van voorgesteld onderzoek
- Voornaamste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Overzicht van de structuur van het proefschrift
- Programma van onderzoek en schrijven
- Bibliografie
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.
Het kernhoofdstuk zou idealiter een analytisch stuk schrijven moeten zijn waarin de student aan de hand van een case study laat zien hoe het onderzoeksvoorstel zich vertaalt in daadwerkelijk onderzoek. Afhankelijk van de aard van het onderzoeksproject kan toegang tot primair bronnenmateriaal moeilijk zijn voordat de student het tweedejaars onderzoek uitvoert en in dergelijke gevallen moet de inhoud worden overeengekomen tussen de student en de begeleidingscommissie.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een evaluatie van het upgrade-portfolio door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingsmedewerkers en onderzoeksstudenten. De drie supervisors ontmoeten elkaar om de uitkomst van de upgrade te bespreken en om de student te informeren. Na succesvolle afronding van de upgrade-portfolio, worden studenten formeel opgewaardeerd tot PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen in de portfolio zijn, zullen studenten worden gevraagd het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan door te gaan naar het tweede jaar voordat het upgradeproces is voltooid. voltooid.
Het tweede jaar (of deeltijd-equivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider (s).
Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departementale Onderzoekstutor, bestaande uit een select aantal medewerkers met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoekstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijds equivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken aan hun hoofdbegeleider voor commentaar, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de vervolgstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en voor onderzoek in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden na de registratie (of deeltijd-equivalent) worden voltooid.
Het proefschrift - met een lengte van maximaal 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld, van wie er één ervaring heeft met examens aan de universiteit van Londen en waarvan ten minste één extern is aan SOAS .
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. | 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores |
EER- en EU-aanvragers
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. | 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores. |
TOEFL IBT | 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. | 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores. |
Pearson Test of English (Academisch) | 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. | 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores. |
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.
De eerste begeleider van de student is altijd lid van de afdeling waar de student staat ingeschreven. De tweede en derde begeleider, die een aanvullende adviserende rol hebben, kunnen afkomstig zijn van hetzelfde departement, of van andere departementen/centra van de faculteit Talen en Culturen of van departementen/centra van de andere faculteiten van de School. De voortgang van de student wordt verder bewaakt door de departementale onderzoekstutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op faculteitsniveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke opleiding aangeboden in de Doctoral School.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.
Tegen het einde van het eerste semester moeten voltijdstudenten een literatuuroverzicht van ongeveer 5000 woorden indienen. Instructies hiervoor worden gegeven op de facultaire onderzoekstrainingsseminars en studenten bespreken met hun begeleiders hoe dit literatuuronderzoek zou kunnen worden geïntegreerd in hun upgrade-onderzoeksvoorstel en later in hun proefschrift.
Voor het upgradeproces jaar 1 moeten voltijdstudenten (jaar 2 voor deeltijdstudenten) een upgradeportfolio van 10.000 woorden indienen, bestaande uit een onderzoeksvoorstel en een kernhoofdstuk. Het relatieve aantal woorden van deze twee elementen moet worden bepaald door de student en de begeleidingscommissie, maar er wordt verwacht dat het kernhoofdstuk niet minder dan 3000 woorden moet bevatten. De deadline voor het indienen van deze portfolio is elk jaar 15 mei.
Het onderzoeksvoorstel omvat meestal de volgende elementen:
- Onderzoeksgedachte en context van voorgesteld onderzoek
- Voornaamste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Overzicht van de structuur van het proefschrift
- Programma van onderzoek en schrijven
- Bibliografie
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.
Het kernhoofdstuk zou idealiter een analytisch stuk schrijven moeten zijn waarin de student aan de hand van een case study laat zien hoe het onderzoeksvoorstel zich vertaalt in daadwerkelijk onderzoek. Afhankelijk van de aard van het onderzoeksproject kan toegang tot primair bronnenmateriaal moeilijk zijn voordat de student het tweedejaars onderzoek uitvoert en in dergelijke gevallen moet de inhoud worden overeengekomen tussen de student en de begeleidingscommissie.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het upgradeportfolio door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan departementale medewerkers en onderzoeksstudenten. De drie begeleiders komen apart bij elkaar om de uitkomst van de upgrade te bespreken en de student te informeren. Na succesvolle afronding van de upgradeportfolio worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het portfolio, wordt de studenten gevraagd om het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar totdat het upgradeproces is voltooid voltooid zijn.
Het tweede jaar (of deeltijd-equivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider (s).
Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departementale Onderzoekstutor, bestaande uit een select aantal medewerkers met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoekstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijds equivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken aan hun hoofdbegeleider voor commentaar, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de vervolgstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en voor onderzoek in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden na de registratie (of deeltijd-equivalent) worden voltooid.
Het proefschrift - dat niet langer mag zijn dan 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld, van wie er één ervaring heeft met onderzoek aan de Universiteit van Londen en van wie ten minste één buiten SOAS .
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.