
Master in
Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Zuid-Aziatische Studies SOAS University of London

Invoering
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
SOAS heeft een internationale reputatie voor uitmuntendheid op het gebied van Zuid-Aziatische studies die zijn verdiend door het toonaangevende onderzoek dat is uitgevoerd. REF 2014 inzendingen van leden van de afdeling omvatten belangrijke en paradigma-veranderende monografieën, bewerkte collecties, tijdschriftartikelen en boekhoofdstukken over literatuur, filmcultuurgeschiedenis en postkoloniale studies. Het ministerie heeft twee ERC-beurzen: Francesca Orsini voor de vergelijkende studie van de meertalige literaire geschiedenis van Noord-India, de Maghreb en de Hoorn van Afrika; terwijl James Mallinson er een heeft getiteld 'Het Hatha-yogaproject: tradities van transnationale fysieke yogapraktijken in kaart brengen door middel van filologie en etnografie'. De huidige onderzoeksprojecten van Amina Yaqin omvatten een samenwerking met het Centre for the Study of Pakistan en de University of East London voor het onderzoeksproject 'Muslims, Trust and Cultural Dialogue', gefinancierd door de RCUK. Dit volgt op een eerder door AHRC gefinancierd internationaal onderzoeksnetwerk, 'Framing Muslims'. Rachel Dwyer is CI op een door AHRC gefinancierd internationaal netwerk met de University of Leeds: Soft Power, Cinema en de BRICS.
De afdeling verwelkomt aanvragen voor de graad van doctor op elk onderwerp dat verband houdt met de onderzoeksinteresses en -disciplines van de onderzoeks-actieve medewerkers van de afdeling. Toekomstige kandidaten moeten de details van de onderzoeksgebieden van de verschillende personeelsleden raadplegen en hun voorstel dienovereenkomstig aanpassen. Deze omvatten momenteel, maar zijn niet beperkt tot: Indiase film- en schermstudies; diaspora-studies; postkoloniale literatuur; literaire studies geassocieerd met Hindi, Urdu, Nepali en Sanskriet; klassiek hindoeïsme; feminisme; vertaling; huidige voorstellingen van moslims; en de politiek van Nepal, Bhutan en Pakistan. Bredere onderwerpen kunnen worden ondergebracht door gezamenlijk toezicht met collega's in andere afdelingen en centra.
Een volledig onderzoekstrainingsprogramma wordt op facultair niveau aangeboden, naast de aandacht die elke doctoraatsonderzoeker krijgt van zijn of haar promotor. MPhil / PhD-onderzoekers toegelaten tot de afdeling ontvangen onderzoekstraining in het facultaire brede eerstejaars onderzoekstrainingsseminarie en worden ook aangemoedigd om deel te nemen aan discipline-specifieke training aangeboden door het Faculteitscentrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS) en onderzoeksvaardigheden training gecoördineerd via de Doctoral School.
Volgens de voorschriften van SOAS , University of London, registreren alle doctoraatsstudenten zich in eerste instantie voor een MPhil: ze kunnen overplaatsen naar PhD na het voltooien van een jaar als ze dat wensen en op voorwaarde van goedkeuring door de school, wat bewijs vereist dat het werk van de kandidaat de norm bereikt verplicht.
De minimale duur van full-time doctoraatsonderzoekers is twee jaar voor de MPhil en drie jaar voor het doctoraat. Deeltijdse onderzoekers nemen normaal gesproken twee keer zo lang de tijd om hun studie af te ronden. Wanneer hun onderzoek is afgerond, dienen kandidaten een proefschrift in bij de examinatoren en gaan vervolgens naar een Viva voce-examen.
Structuur
Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.
De primaire begeleider van de student is altijd een lid van de afdeling waarin de student is ingeschreven. De tweede en derde supervisors, die een aanvullende adviserende functie hebben, kunnen afkomstig zijn uit dezelfde afdeling of andere afdelingen / centra in de faculteit Talen en Culturen of in afdelingen / centra van de andere faculteiten van de school.
Afhankelijk van de aard van het onderzoek wordt soms gezamenlijk toezicht aanbevolen, onder leiding van twee primaire toezichthouders. In dergelijke gevallen heeft de student slechts één verdere promotor in zijn commissie.
De voortgang van de student wordt verder gecontroleerd door een Departmental Research Tutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op facultair niveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke training aangeboden door Learning and Teaching Development.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.
Studenten van het eerste jaar moeten een literatuuronderzoek van 5000 woorden indienen bij de begeleidingscommissie.
Voltijds Jaar 1 (jaar 2 voor deeltijdstudenten) moet een kernhoofdstuk en een onderzoeksvoorstel (van ongeveer 10.000 woorden) indienen bij de begeleidingscommissie, meestal met de volgende elementen:
- Rationale en onderzoekscontext van het voorgestelde onderzoek
- Voornaamste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Overzicht van de structuur van het proefschrift
- Programma van onderzoek en schrijven
- Bibliografie
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingsmedewerkers en onderzoeksstudenten. Na succesvolle afronding van het verlengde voorstel, worden studenten formeel opgewaardeerd tot doctoraat en gaan ze naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars vinden dat er tekortkomingen zijn in het upgrade-voorstel, zullen studenten worden gevraagd het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.
Het tweede jaar (of deeltijd-equivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider (s).
Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departementale Onderzoekstutor, bestaande uit een select aantal medewerkers met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoekstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijds equivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken aan hun hoofdbegeleider voor commentaar, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de vervolgstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en voor onderzoek in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden na de registratie (of deeltijd-equivalent) worden voltooid.
Het proefschrift - niet meer dan 100.000 woorden lang - wordt onderzocht door twee toonaangevende autoriteiten in het veld.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. | 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores |
EER- en EU-aanvragers
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. | 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores. |
TOEFL IBT | 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. | 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores. |
Pearson Test of English (Academisch) | 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. | 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores. |
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.
De eerste begeleider van de student is altijd lid van de afdeling waar de student staat ingeschreven. De tweede en derde begeleider, die een aanvullende adviserende rol hebben, kunnen afkomstig zijn van hetzelfde departement, of van andere departementen/centra van de faculteit Talen en Culturen of van departementen/centra van de andere faculteiten van de School.
Afhankelijk van de aard van het onderzoek wordt soms gezamenlijk toezicht aanbevolen, onder leiding van twee primaire toezichthouders. In dergelijke gevallen heeft de student slechts één verdere promotor in zijn commissie.
De voortgang van de student wordt verder begeleid door een departementale onderzoekstutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op facultair niveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke training aangeboden door Learning and Teaching Development.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.
Studenten van het eerste jaar moeten een literatuuronderzoek van 5000 woorden indienen bij de begeleidingscommissie.
Voltijds Jaar 1 (jaar 2 voor deeltijdstudenten) moet een kernhoofdstuk en een onderzoeksvoorstel (van ongeveer 10.000 woorden) indienen bij de begeleidingscommissie, meestal met de volgende elementen:
- Rationale en onderzoekscontext van het voorgestelde onderzoek
- Voornaamste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Overzicht van de structuur van het proefschrift
- Programma van onderzoek en schrijven
- Bibliografie
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan departementale medewerkers en onderzoeksstudenten. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.
Het tweede jaar (of deeltijd-equivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider (s).
Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departementale Onderzoekstutor, bestaande uit een select aantal medewerkers met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoekstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijds equivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken aan hun hoofdbegeleider voor commentaar, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de vervolgstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en voor onderzoek in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden na de registratie (of deeltijd-equivalent) worden voltooid.
De scriptie - die niet langer mag zijn dan 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.