
Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Zuidoost-Aziatische Studies
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 up to 4 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 22.490 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 4,396; Overzeese £ 17,967. Deeltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 2,198; Overzeese £ 8.984
Invoering
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
Het departement biedt de grootste dekking in Europa van onderzoek en onderwijs met betrekking tot de talen en culturen van de belangrijkste landen van Zuidoost-Azië. Het primaire doel is om de vier talen Birmees, Indonesisch / Maleis, Thais en Vietnamees, en hun stukken literatuur, bioscopen en bijbehorende culturen. REF 2014 inzendingen van leden van de Afdeling omvatten belangrijke en paradigma-veranderende monografieën, bewerkte collecties, tijdschriftartikelen en boekhoofdstukken in cinema en gender, literaire kritiek, cultuurgeschiedenis en postkoloniale studies. Het is een bloeiende en vriendelijke afdeling met nauwe banden met recente alumni.
De onderzoeksinteresses van de leden van het departement omvatten klassieke Maleisische literatuur; moderne literatuur in het Maleis, Indonesisch, Thais en Vietnamees; Islam in Zuidoost-Azië; taalpedagogiek; fonetiek; geslachtsstudie; orale literatuur en folklore; bioscoop in Zuidoost-Azië; en vertaling. Deze interesses worden steeds meer weerspiegeld in het soort werk dat wordt uitgevoerd door de huidige doctoraatsonderzoekers van het departement.
Een volledig onderzoekstrainingsprogramma wordt op facultair niveau aangeboden, naast de aandacht die elke doctoraatsonderzoeker krijgt van zijn of haar promotor. MPhil / PhD-studenten die zijn toegelaten tot de afdeling ontvangen onderzoekstraining in het faculteitbrede eerstejaars onderzoekstrainingsseminarie en worden ook aangemoedigd om deel te nemen aan discipline-specifieke training aangeboden door het Faculteitscentrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS) en onderzoeksvaardigheden training gecoördineerd via de Doctoral School.
Het Departement biedt supervisie voor zowel fulltime als parttime doctoraatsonderzoekers die onder toezicht onderzoek doen in een breed scala van Zuidoost-Aziatische talen en literatuur. De laatste jaren voltooide scripties bevatten onderwerpen in de traditionele Laotiaanse literatuur, hedendaagse Thaise fictie, de syntaxis van gesproken Mon, het schaduwspel in Bali, Maleisische orale literatuur, schoolboeken in koloniaal Birma, pre-Angkor Cambodja en politieke literatuur in Vietnam.
Volgens de voorschriften van SOAS , University of London, registreren alle doctoraatsstudenten zich in eerste instantie voor een MPhil: ze kunnen overplaatsen naar PhD na het voltooien van een jaar als ze dat wensen en op voorwaarde van goedkeuring door de school, wat bewijs vereist dat het werk van de kandidaat de norm bereikt verplicht.
De minimale duur van full-time doctoraatsonderzoekers is twee jaar voor de MPhil en drie jaar voor het doctoraat. Deeltijdse doctoraatsonderzoekers doen normaal gesproken twee keer zo lang om hun studie af te ronden. Wanneer hun onderzoek is afgerond, dienen kandidaten een proefschrift in bij de examinatoren en gaan vervolgens naar een Viva voce-examen.
Kandidaten voor een postuniversitaire opleiding moeten de taal van hun studierichting goed beheersen en normaal gesproken een goede eerste graad in het betreffende vak hebben, maar studenten met andere kwalificaties en ervaring komen mogelijk ook in aanmerking, en aanvragen van volwassen studenten zijn bijzonder Welkom. Indien nodig voor de ontwikkeling van het door haar gekozen vak, wordt van de doctorandi verwacht dat deze voldoende leeskennis van het Nederlands en / of het Frans heeft. Alle potentiële aanvragers worden sterk aangeraden om de afdeling te raadplegen voordat ze van toepassing zijn.
Structuur
Alle studenten registreren zich in jaar 1 van het programma als MPhil-studenten. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische sessie voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische sessie voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil / PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire supervisor, en een tweede en derde supervisor. De verdeling in de tijd tussen de toezichtscomités is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat ze hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minstens een uur.
De primaire begeleider van de student is altijd een lid van de afdeling waarin de student is ingeschreven. De tweede en derde supervisors, die een aanvullende adviserende functie hebben, kunnen afkomstig zijn uit dezelfde afdeling of andere afdelingen / centra in de faculteit Talen en Culturen of in afdelingen / centra van de andere faculteiten van de school.
Afhankelijk van de aard van het onderzoek wordt soms gezamenlijk toezicht aanbevolen, onder leiding van twee primaire toezichthouders. In dergelijke gevallen heeft de student slechts één verdere promotor in zijn commissie.
De voortgang van de student wordt verder gecontroleerd door een Departmental Research Tutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoeksopleidingseminarserie (RTS), bijeengeroepen op facultair niveau door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke training aangeboden door Learning and Teaching Development.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en hun trainingsbehoeften. Deze kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit omvatten.
Voltijdstudenten jaar 1 (jaar 2 voor deeltijdstudenten) moeten een kernhoofdstuk en een onderzoeksvoorstel (van ongeveer 10.000 woorden) indienen, meestal met de volgende elementen:
- Rationale en onderzoekscontext van het voorgestelde onderzoek
- Voornaamste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Overzicht van de structuur van het proefschrift
- Programma van onderzoek en schrijven
- Bibliografie
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of verwijderingen indien nodig, zijn mogelijk op afspraak tussen de studenten en hoofdbegeleiders.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingsmedewerkers en onderzoekstudenten, evenals aan de drie leden van de begeleidingscommissie van de student, die vervolgens de student persoonlijk ontmoeten voor een mini-viva van 30-40 minuten die in het detail van het upgradehoofdstuk zit. Na succesvolle afronding van het verlengde voorstel, worden studenten formeel opgewaardeerd tot doctoraat en gaan ze naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars vinden dat er tekortkomingen zijn in het upgrade-voorstel, zullen studenten worden gevraagd het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.
Het tweede jaar (of deeltijd-equivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider (s).
Het derde jaar (of deeltijd-equivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departementale Onderzoekstutor, bestaande uit een select aantal medewerkers met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoekstudenten. Tijdens het derde jaar (of deeltijds equivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken aan hun hoofdbegeleider voor commentaar, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de vervolgstatus om nog eens 12 maanden te krijgen om de scriptie te voltooien en voor onderzoek in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden na de registratie (of deeltijd-equivalent) worden voltooid.
Het proefschrift - niet meer dan 100.000 woorden lang - wordt onderzocht door twee toonaangevende autoriteiten in het veld, van wie er een is intern aan de Universiteit van Londen en een van hen is extern van de universiteit.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. | 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores |
EER- en EU-aanvragers
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. | 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores. |
TOEFL IBT | 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. | 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores. |
Pearson Test of English (Academisch) | 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. | 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores. |
Galerij
toelatingen
leerplan
Structure
All students register in year 1 of the programme as MPhil students. The upgrade from MPhil to PhD takes place at the end of the first academic session for full-time students (or at the end of the second academic session for part-time students).
All new MPhil/PhD students are provided with a supervisory committee of three members, comprising a main or primary supervisor, and a second and third supervisor. The split in time commitment across the supervisory committee is 60:25:15. In the first year, students are expected to meet their main supervisor on a fortnightly basis for a period of at least one hour.
The student’s primary supervisor is always a member of the Department in which the student is registered. The second and third supervisors, who act in a supplementary advisory capacity, may be from the same Department, or other Departments/Centres in the Faculty of Languages and Cultures or in Departments/Centres in the other Faculties of the School.
Depending on the nature of the research, joint supervision is sometimes recommended, under the direction of two primary supervisors. In such cases, the student has only one further supervisor on their committee.
The student’s progress is further overseen by a Departmental Research Tutor.
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door een reeks onderzoekstrainingsseminars (RTS) te volgen die op faculteitsniveau worden georganiseerd door de adjunct-decaan voor onderzoek en worden ondersteund door de generieke training die wordt aangeboden door Learning and Teaching Development.
Students working in the fields of literature and cultural studies are also invited to participate in the additional training offered by the Centre for Cultural, Literary and Postcolonial Studies (CCLPS).
Students may also be encouraged by supervisors to attend additional taught courses relevant to their research and to their training needs. These may include specialist disciplinary, language or regional culture courses or research training in other Departments outside the Faculty.
Year 1
Studenten van het eerste jaar moeten uiterlijk vrijdag 15 december een literatuuronderzoek van 5000 woorden inleveren bij de begeleidingscommissie.
Studenten in het eerste jaar van de voltijdopleiding (deeltijdstudenten in het tweede jaar) moeten uiterlijk vrijdag 11 mei een kernhoofdstuk en een onderzoeksvoorstel (van ongeveer 10.000 woorden) indienen bij de begeleidingscommissie. Dit voorstel moet doorgaans de volgende elementen bevatten:
- Research rationale and context of proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography.
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangement between the students and lead supervisors.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan personeel van de afdeling en onderzoeksstudenten. Na succesvolle voltooiing van het uitgebreide voorstel worden studenten formeel geüpgraded naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar PhD-status kan worden bevestigd.) Studenten mogen normaal gesproken niet doorgaan naar het tweede jaar totdat het upgradeproces is voltooid.
Year 2
The second year (or part-time equivalent) is normally spent engaged in research. This may be by any combination of fieldwork and research in libraries and material collection as agreed between the student and the supervisor(s).
Year 3
The third year (or part-time equivalent) is devoted to writing up research for the PhD thesis. During this time, students will normally give a presentation in a research seminar organised by the Departmental Research Tutor, comprising a select number of staff members with special expertise in the topic and other research students. During the third year (or part-time equivalent) students will present draft chapters to their main supervisor for comment, before completing a final draft of the thesis. Once a full draft is complete, the work is assessed by all members of the supervisory committee and the student can either submit the thesis or move on to Continuation Status to be given a further 12 months to complete the thesis and submit it for examination. The thesis must be completed within 48 months from the time of registration (or part-time equivalent).
The thesis – not to exceed 100,000 words in length - is examined by two leading authorities in the field.
PhD Degrees are awarded by SOAS from registration in 2013 and are subject to SOAS regulations.