
Master in
Onderzoeksgraden (MPhil/PhD) in Chinese en Inner Asian Studies
SOAS University of London

Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.670 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse kosten per academisch jaar: VK / EU £ 4.670; Overzee £20.800. Deeltijdtarieven per academisch jaar: VK / EU £ 2.335; Overzee £10.400
Invoering
Wijze van aanwezigheid: voltijds of deeltijds
China en de afdeling Inner Asia kunnen MPhil- en PhD-graden begeleiden door onderzoek en scriptie in een breed scala van culturele en taalkundige onderwerpen. Beoogde onderzoeksstudenten zouden zich niet gedwongen moeten voelen om hun keuze van onderwerpen te beperken tot de onderwerpen die zijn aangegeven bij de namen van de huidige stafleden (postdoctorale studenten hebben onlangs gewerkt aan uiteenlopende onderwerpen als kleursymboliek in oude Chinese teksten, Chinese cinema en Chinese braillesystemen, en vertaalstudies). Indien nodig kunnen afspraken worden gemaakt over gezamenlijke begeleiding met docenten van andere afdelingen van SOAS . Onderzoek op MPhil- en PhD-niveau is gebaseerd op literair, documentair en archiefmateriaal in de talen van het gebied en/of op veldwerk dat in die talen is uitgevoerd.
Onze alumni zijn te vinden in academische en overheidsfuncties, journalistiek en andere media, musea, kunstgalerijen, hulporganisaties, bibliotheken, liefdadigheidsinstellingen, medicijnen en allerlei soorten grote en kleine bedrijven over de hele wereld, en een groot aantal van hen werken in het gebied of in het culturele veld van hun studie.
Waarom Chinees en Inner Asia Studies studeren aan? SOAS
- UK Top 10 in de 2021 QS World University Rankings for Modern Languages
- We hebben een scala aan expertise bij SOAS , niet alleen in Oost-Aziatische studies, maar ook met betrekking tot talen en literatuur van andere regio's - uniek in Britse instellingen
- We bieden sterke interdisciplinaire ondersteuning en hebben geweldige faciliteiten, zoals een multimediasuite, een radiostation en satelliettoegang tot een breed scala aan wereldtelevisie. Onze bibliotheek herbergt een grote collectie digitale en papieren bronnen, met boeken en tijdschriften over aan China gerelateerde onderwerpen die wetenschappers van over de hele wereld reizen om te raadplegen.
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
Alle studenten schrijven zich in jaar 1 van het programma in als MPhil-student. De upgrade van MPhil naar PhD vindt plaats aan het einde van de eerste academische zitting voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische zitting voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil/PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire begeleider en een tweede en derde begeleider. De verdeling in tijdsbesteding over de begeleidingscommissie is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat zij hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minimaal een uur.
De eerste begeleider van de student is altijd lid van de afdeling waar de student staat ingeschreven. De tweede en derde begeleider, die een aanvullende adviserende rol hebben, kunnen afkomstig zijn van hetzelfde departement, of van andere departementen/centra van de faculteit Talen en Culturen of van departementen/centra van de andere faculteiten van de School.
Afhankelijk van de aard van het onderzoek is soms gezamenlijke begeleiding aangewezen, onder leiding van twee primaire begeleiders. In dergelijke gevallen heeft de student nog maar één begeleider in zijn commissie.
De voortgang van de student wordt verder begeleid door een departementale onderzoekstutor.
Jaar 1
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoekstrainingseminarreeks (RTS) die op facultair niveau wordt bijeengeroepen door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke opleiding die wordt aangeboden in de Doctoral School.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur en culturele studies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende opleiding die wordt aangeboden in het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en voor hun opleidingsbehoeften. Dit kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit zijn.
In semester 3 moeten voltijdstudenten van jaar 1 (jaar 2 voor deeltijdstudenten) elk jaar tegen 15 mei een kernhoofdstuk (van ongeveer 10.000 woorden) en een onderzoeksvoorstel (van ongeveer 2.000 woorden) indienen.
Kernhoofdstuk
Het kernhoofdstuk is een voorbeeld van analytisch schrijven dat een integraal onderdeel van het proefschrift zal vormen. Dit hoofdstuk moet een argument presenteren en een daadwerkelijke toepassing aantonen van een duidelijk geformuleerd methodologisch kader op de primaire bronnen die worden onderzocht.
Onderzoeksvoorstel
Het onderzoeksvoorstel omvat doorgaans de volgende elementen:
- Onderzoeksgrondslag en context van het voorgestelde onderzoek
- Belangrijkste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- De structuur van een proefschrift schetsen
- Schema van onderzoek en schrijven
- Bibliografie (uitgesloten van het aantal woorden)
Aanpassingen aan één of meer van deze onderdelen, inclusief toevoegingen of schrappingen waar nodig, zijn mogelijk na voorafgaande afspraken tussen de studenten en de begeleiders.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan departementale medewerkers en onderzoeksstudenten en alle leden van de begeleidingscommissie zijn aanwezig. De begeleidingscommissie bespreekt daarna het functioneren van de student in een meer gericht overleg. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.
jaar 2
Het tweede jaar (of het deeltijdequivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider(s).
jaar 3
Het derde jaar (of deeltijdsequivalent) wordt besteed aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminar georganiseerd door de Departmental Research Tutor, bestaande uit een select aantal personeelsleden met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoeksstudenten. Tijdens het derde jaar (of het deeltijdequivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken voor commentaar aan hun hoofdpromotor, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de voortzettingsstatus om nog eens 12 maanden de tijd te krijgen om de scriptie af te ronden en in te dienen voor onderzoek. De scriptie moet binnen 48 maanden vanaf het moment van inschrijving (of deeltijdequivalent) zijn afgerond.
De scriptie - die niet langer mag zijn dan 100.000 woorden - wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld. De genomineerde examinatoren moeten sterke ervaring hebben met het onderzoeken van onderzoeksdiploma's in het VK en de Universiteit van Londen en in staat zijn om duidelijke onafhankelijke externe toezicht. Als geen van beide examinatoren ervaring heeft met de Universiteit van Londen, kan een leerstoel vereist zijn.
PhD-graden worden toegekend door SOAS vanaf registratie in 2015 en zijn onderworpen aan SOAS -regelgeving.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina geeft de beoogde programmastructuur weer ten opzichte van de gegeven academische sessie.
Getuigenissen van studenten
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.