Onderzoeksgraden (MPhil/PhD) in de taalkunde
SOAS University of London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.370 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse kosten per academisch jaar: VK / EU £ 4.670; Overzee £20.800. Deeltijdtarieven per academisch jaar: VK / EU £ 2.335; Overzee £10.400
Invoering
Wijze van aanwezigheid: voltijds of deeltijds
De MPhil / PhD in Linguistics is een onderzoekstrainingsprogramma dat basis- en geavanceerde cursussen in de kerngebieden van de taalkunde combineert, training over onderzoeksmethoden en onderzoekswerk dat leidt tot een proefschrift. De afdeling is sterk onderzoeksgericht en wil door een combinatie van cursussen, geavanceerde seminars en individuele supervisie de intellectuele discipline, kennis en vaardigheden bieden die vereist zijn voor een goed afgeronde onderzoeker.
Supervisie wordt aangeboden in theoretische, beschrijvende en vergelijkende taalkunde, vertaling en taalpedagogiek. Afhankelijk van het onderzoeksonderwerp is het wellicht ook mogelijk om gezamenlijk toezicht te houden met specialisten van andere afdelingen.
Waarom taalkunde studeren aan? SOAS
- UK Top 10 in de QS World University Rankings 2021
- SOAS is uniek in het VK vanwege het aanbieden van een reeks onderwerpcombinaties die de mogelijkheid bieden om de talen, literatuur en culturen van Afrika, Azië en het Nabije en Midden-Oosten te bestuderen
- Ongeëvenaarde expertise van het personeel in het VK en wereldwijd in een breed scala van Aziatische, Afrikaanse, Midden-Oosterse en Australische talen
- Toegang tot SOAS , een van de vijf toegewijde nationale onderzoeksbibliotheken in het VK
- Toegewijde Linguistics Resource Room, met computers, geluiddichte opnamecabine, video- en audiobewerkingsfaciliteiten
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
Het PhD-programma in de taalkunde is een rigoureus, gestructureerd trainingsprogramma met verschillende activiteiten en vereisten die plaatsvinden gedurende de hele periode van het programma.
Alle studenten schrijven zich in jaar 1 van het programma in als MPhil-student. De upgrade van MPhil naar PhD-registratie vindt plaats aan het einde van de eerste academische zitting voor voltijdstudenten (of aan het einde van de tweede academische zitting voor deeltijdstudenten).
Alle nieuwe MPhil/PhD-studenten krijgen een begeleidingscommissie van drie leden, bestaande uit een hoofd- of primaire begeleider en een tweede en derde begeleider. De verdeling in tijdsbesteding over de begeleidingscommissie is 60:25:15. In het eerste jaar wordt van de studenten verwacht dat zij hun hoofdbegeleider tweewekelijks ontmoeten voor een periode van minimaal een uur.
De eerste begeleider van de student is altijd lid van de afdeling waar de student staat ingeschreven. De tweede en derde begeleider, die een aanvullende adviserende rol hebben, kunnen afkomstig zijn van hetzelfde departement, of van andere departementen/centra van de faculteit Talen en Culturen of van departementen/centra van de andere faculteiten van de School.
Afhankelijk van de aard van het onderzoek is soms gezamenlijke begeleiding aangewezen, onder leiding van twee primaire begeleiders. In dergelijke gevallen heeft de student nog maar één begeleider in zijn commissie.
De voortgang van de student wordt verder bewaakt door de departementale onderzoekstutor.
Jaar 1
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van het research training seminar (RTS) in Linguistics, bijeengeroepen door de Departmental Research Tutor en ondersteund door de generieke training aangeboden in de Academic Development Directorate (ADD).
Studenten kunnen ook worden aangemoedigd door supervisors om aanvullende cursussen te volgen die relevant zijn voor hun onderzoek en voor hun opleidingsbehoeften. Dit kunnen gespecialiseerde disciplinaire, taal- of regionale cultuurcursussen of onderzoekstrainingen in andere afdelingen buiten de faculteit zijn.
Alle MPhil/PhD-studenten worden aangemoedigd om de lezingen bij te wonen van de departementale seminarreeksen of die georganiseerd door het Centre for Language Pedagogiek of het Centre for Translation Studies. Daarnaast zijn er speciale PhD-seminars waarin gevorderde PhD-studenten hun werk presenteren en die open staan voor medewerkers en studenten.
Jaar 1 voltijdstudenten (jaar 2 voor deeltijdstudenten) moeten een kernhoofdstuk en onderzoeksvoorstel indienen (van ongeveer 10.000 woorden), meestal met de volgende elementen:
- Onderzoeksgrondslag en context van het voorgestelde onderzoek
- Belangrijkste onderzoeksvragen
- Boekbeoordeling
- Theoretisch en methodologisch kader en overwegingen
- Voorgestelde onderzoeksmethoden
- Ethische kwesties (indien van toepassing)
- Overzichtsstructuur van proefschrift
- Schema van onderzoek en schrijven
- Bibliografie
Aanpassingen aan één of meer van deze onderdelen, inclusief toevoegingen of schrappingen waar nodig, zijn mogelijk na voorafgaande afspraken tussen de studenten en de begeleiders.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk en onderzoeksvoorstel door de onderzoekscommissie van de student, en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan departementale medewerkers, leden van de begeleidingscommissie en onderzoeksstudenten. Daarna volgt een gesprek van 10-15 minuten tussen de student en de commissie. Na succesvolle afronding van het upgradeproces worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het kernhoofdstuk of onderzoeksvoorstel, zal de studenten worden gevraagd om het naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Studenten mogen normaal gesproken niet doorgaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces is voltooid.
jaar 2
Het tweede jaar (of het deeltijdequivalent) wordt normaal gesproken besteed aan onderzoek. Dit kan door elke combinatie van veldwerk en onderzoek in bibliotheken en de materiaalverzameling zoals overeengekomen tussen de student en de begeleider(s).
jaar 3
Het derde jaar (of deeltijdsequivalent) wordt besteed aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in de PhD-seminarreeks die wordt georganiseerd door de Departmental Research Tutor, die open staat voor medewerkers en andere onderzoeksstudenten. Tijdens het derde jaar (of het deeltijdequivalent) presenteren studenten concepthoofdstukken voor commentaar aan hun hoofdpromotor, voordat ze een definitief concept van de scriptie voltooien. Zodra een volledig concept is voltooid, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorgaan naar de voortzettingsstatus om nog eens 12 maanden de tijd te krijgen om de scriptie af te ronden en in te dienen voor onderzoek.
De scriptie moet binnen 48 maanden vanaf het moment van inschrijving (of deeltijdequivalent) zijn afgerond.
De scriptie – die niet langer mag zijn dan 100.000 woorden – wordt onderzocht door twee vooraanstaande autoriteiten in het veld.
PhD-graden worden toegekend door SOAS vanaf registratie in 2013 en zijn onderworpen aan SOAS -regelgeving.
Belangrijke mededeling:
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur ten opzichte van de gegeven academische sessie
Carrièremogelijkheden
werkgelegenheid
Afgestudeerden van de School voor Talen, Culturen en Linguïstiek verlaten SOAS niet alleen met taalkundige en culturele expertise, maar ook met vaardigheden op het gebied van schriftelijke en mondelinge communicatie, analyse en probleemoplossing.
Recent afgestudeerden van de School of Languages, Cultures and Linguistics zijn ingehuurd door:
- Afrika doet ertoe
- Amnesty International
- Arabische Britse Kamer van Koophandel
- BBC World Service
- Britse Hoge Commissie
- Raad voor Brits Onderzoek in de Levant
- Afdeling voor Internationale Ontwikkeling
- Edelman
- Ambassade van Jordanië
- Ernst
- Bureau voor Buitenlandse Zaken en Gemenebest
- Instituut voor Arabische en Islamitische Studies
- Midden-Oosten oog
- Stichting Saïd
- Praten over logopedie
- Het zwarte leerplan
- De Telegraaf
- Verenigde Naties Ontwikkelings Programma
- UNHCR, de VN-vluchtelingenorganisatie
- Wall Street Journal
Getuigenissen van studenten
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.