
Research Degrees (MPhil/PhD) in Chinese and Inner Asian Studies
London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
3 up to 6 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 22.490 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* for overseas student full-time | GBP 4,860 home student full-time | overseas student part-time: GBP 11,245 per year | home student part-time: GBP 2,430 per year
Galerij
toelatingen
leerplan
All students register in year 1 of the programme as MPhil students. The upgrade from MPhil to PhD takes place at the end of the first academic session for full-time students (or at the end of the second academic session for part-time students).
All new MPhil/PhD students are provided with a supervisory committee of three members, comprising a main or primary supervisor, and a second and third supervisor. The split in time commitment across the supervisory committee is 60:25:15. In the first year, students are expected to meet their main supervisor on a bi-weekly basis for a period of at least one hour.
The student’s primary supervisor is always a member of the Department in which the student is registered. The second and third supervisors, who act in a supplementary advisory capacity, may be from the same Department, or other Departments/Centres in the Faculty of Languages and Cultures or in Departments/Centres in the other Faculties of the School.
Depending on the nature of the research, joint supervision is sometimes recommended, under the direction of two primary supervisors. In such cases, the student has only one further supervisor on their committee.
The student’s progress is further overseen by a Departmental Research Tutor.
Year 1
In het eerste jaar bereiden studenten zich voor op onderzoek door het volgen van een onderzoekstrainingseminarreeks (RTS), op facultair niveau bijeengeroepen door de Associate Dean for Research en ondersteund door de generieke training die wordt aangeboden in de Doctoral School.
Studenten die werkzaam zijn op het gebied van literatuur- en cultuurstudies worden ook uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvullende training die wordt aangeboden door het Centrum voor Culturele, Literaire en Postkoloniale Studies (CCLPS).
Students may also be encouraged by supervisors to attend additional taught courses relevant to their research and to their training needs. These may include specialist disciplinary, language or regional culture courses or research training in other Departments outside the Faculty.
In semester 3 moeten voltijdstudenten uit jaar 1 (jaar 2 voor deeltijdstudenten) elk jaar vóór 15 mei een kernhoofdstuk (van ongeveer 10.000 woorden) en een onderzoeksvoorstel (van ongeveer 2.000 woorden) indienen.
Kern hoofdstuk
Het kernhoofdstuk is een voorbeeld van analytisch schrijven dat een integraal onderdeel moet vormen van het proefschrift. Dit hoofdstuk moet een argument presenteren en een daadwerkelijke toepassing demonstreren van een duidelijk gearticuleerd methodologisch raamwerk op de primaire bronnen die worden onderzocht.
Research proposal
The research proposal typically includes the following elements:
- Research rationale and context of the proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography (excluded from word count)
Aanpassingen aan een of meer van deze secties, inclusief toevoegingen of schrappingen waar nodig, zijn mogelijk door voorafgaande afspraken tussen de studenten en de hoofdsupervisors.
Het upgradeproces van MPhil naar PhD-status is gebaseerd op een beoordeling van het kernhoofdstuk door de onderzoekscommissie van de student, en op een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie. De mondelinge presentatie wordt gegeven aan afdelingsmedewerkers en onderzoeksstudenten en alle leden van de begeleidingscommissie zijn aanwezig. De begeleidingscommissie bespreekt daarna in een gerichter gesprek het functioneren van de student. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd dit naar hun tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Studenten mogen normaal gesproken niet doorgaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan.
Year 2
The second year (or part-time equivalent) is normally spent engaged in research. This may be by any combination of fieldwork and research in libraries and the material collection as agreed between the student and the supervisor(s).
Year 3
Het derde jaar (of deeltijdsequivalent) is gewijd aan het schrijven van onderzoek voor het proefschrift. Gedurende deze tijd zullen studenten normaal gesproken een presentatie geven in een onderzoeksseminarie georganiseerd door de Departementale Onderzoeksdocent, bestaande uit een select aantal personeelsleden met speciale expertise in het onderwerp en andere onderzoeksstudenten. Tijdens het derde jaar (of het deeltijdsequivalent) zullen studenten concepthoofdstukken ter commentaar aan hun hoofdbegeleider voorleggen, alvorens een definitieve versie van de scriptie af te ronden. Zodra een volledig concept klaar is, wordt het werk beoordeeld door alle leden van de begeleidingscommissie en kan de student de scriptie indienen of doorstromen naar de Continuation Status, waarbij hij nog eens 12 maanden de tijd krijgt om de scriptie af te ronden en ter beoordeling in te dienen. De scriptie moet binnen 48 maanden vanaf het moment van registratie (of een deeltijdequivalent) worden voltooid.
Het proefschrift – dat niet meer dan 100.000 woorden lang mag zijn – wordt onderzocht door twee toonaangevende autoriteiten in het veld. Samen moeten de genomineerde examinatoren blijk geven van sterke ervaring met onderzoeksdiploma-examens in Groot-Brittannië en de Universiteit van Londen en in staat zijn om duidelijke, onafhankelijke externe toezicht. Als geen van beide examinatoren ervaring heeft met de Universiteit van Londen, kan een leerstoel vereist zijn.
PhD Degrees are awarded by SOAS from registration in 2015 and are subject to SOAS regulations.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden van de afdeling Oost-Aziatische Talen en Culturen ontwikkelen competenties op het gebied van intercultureel bewustzijn, analyse en communicatie. De vraag naar specialisten met geavanceerde vaardigheid in de talen van China, Japan en Korea is de afgelopen jaren aanzienlijk toegenomen, en afgestudeerden met deze vaardigheden zijn zeer gewild bij werkgevers.
Pas afgestudeerden zijn aangenomen door organisaties, waaronder:
- Accenture
- Amazon
- Bloomberg LP
- Department for Work and Pensions
- Europese Alliantie voor de Mensenrechten in Noord-Korea
- European Commission
- ITN
- Japanse regering
- Korea Trade Center (KOTRA)
- KPMG
- Mizuho-bank
- Onderwijsraad van Nagahama
- Nanjing-museum
- Pinsent Masons LLP
- PwC
- Metropolitaanse regering van Seoel
- ShelterBox
- UNDP