Keystone logo
The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development Doctoraat in leiderschap en administratie in het onderwijs
The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development

Doctoraat in leiderschap en administratie in het onderwijs

Washington, Verenigde Staten

Duur van de aanvraag

Engels

Full time

Aanvraagdeadline

Sep 2025

USD 1.230 / per credit *

Blended

* online $1230 per credit uur voor off-campus

Invoering

Word een Veranderaar voor Onderwijs

Sterk leiderschap, gekoppeld aan een diepgaand begrip van hoe onderzoek, beleid en praktijk onderwijssystemen informeren en verstoren, is nodig om de veelzijdige leeromgevingen van onze natie te transformeren.

Het doctoraatsprogramma in Educational Leadership and Administration (ELA) bereidt wetenschappelijke leiders voor en ontwikkelt ze tot katalysatoren voor verandering in diverse onderwijsomgevingen en -contexten.

Het ELA doctoraatscurriculum weerspiegelt de onderliggende waarden van het programma: leiderschap voor gelijkheid, sociale rechtvaardigheid en schoolverbetering. Onze doctoraalstudenten pakken de dringende problemen aan waarmee schoolleiders worden geconfronteerd en passen theoretische, conceptuele en empirische kennis toe op praktische problemen. Ze bekritiseren onderzoek, gebruiken kritisch denken en reflectieve praktijken, werken samen met collega's, lossen problemen op en analyseren gegevens uit verschillende bronnen.

Onder de voogdij van professoren die zich volledig inzetten voor hun groei, produceren promovendi van ELA waardevol onderzoek dat een positieve invloed heeft op het onderwijs in de leeftijdsgroep van 12 tot 18 jaar. Afgestudeerden van ELA's doctoraatsprogramma nemen leidinggevende posities in op lokaal, staats- en federaal niveau, waar ze pleiten voor noodzakelijke onderwijsveranderingen en deze faciliteren.

  • Samenwerken om K-12 uitdagingen op te lossen: Onze rigoureuze cohortgebaseerde cursusinhoud in combinatie met onderzoeksmethoden zal u betrekken bij het kritisch oplossen van problemen, met vier cruciale doelen: Leiderschap voor gelijkheid en sociale rechtvaardigheid, leiderschap voor schoolverbetering, leiderschap voor verandering, en op onderzoek gebaseerde praktijk en praktijkgeïnformeerd onderzoek.
  • Handig schema: Of je cohort nu volledig online is of samenkomt in onze klaslokalen buiten de campus, de EdD is ontworpen om tegemoet te komen aan de agenda van werkende docenten. Online cohorten wonen zowel wekelijkse synchrone bijeenkomsten bij als asynchrone verbindingen. Cohorten die buiten de campus les volgen, doen mee aan weekendlessen op bepaalde vrijdagavonden/zaterdagen.
  • Ontwikkel je vaardigheden: Ontwikkel je leiderschapsvaardigheden door middel van cursussen, seminars, onderzoeksassociaties met docenten en zelfgestuurde activiteiten.
  • Faculteit leidt de weg: Ga in gesprek met docenten die niet alleen uitblinken in onderwijs en onderzoek, maar die studenten ook uitdagen om 'verder te gaan', die mentorschap bieden tijdens het hele programma en die ondersteuning bieden om het leren te maximaliseren.

Het voordeel van GW

Of je nu off-campus of online studeert, een GW opleiding is anders dan alle andere. GSEHD-studenten profiteren van onze unieke locatie in het hart van onze hoofdstad en de buitengewone toegang van de universiteit tot diverse schoolomgevingen, toonaangevende nationale archieven en bibliotheken, onderzoeksmogelijkheden, internationale organisaties en professoren die gepubliceerde onderzoekers zijn en uitgebreide praktijkervaring hebben.

Onze diverse studenten komen uit het hele land en de hele wereld en brengen een breed scala aan professionele ervaring, vaardigheden en verrijkende kennis met zich mee.

Onze missie

Het Educational Leadership and Administration programma in K-12 Education ontwikkelt educatieve leiders om doordacht scholen en educatieve organisaties te leiden op een ethisch onderbouwde manier en met een focus op rechtvaardigheid. Ons programma ontwikkelt afgestudeerden die begrijpen hoe onderzoek en praktijk elkaar wederzijds informeren en die deze inzichten toepassen in educatieve omgevingen, in de context van een steeds meer geglobaliseerd onderwijssysteem. Doctoraatsstudenten worden uitgedaagd om kritisch te denken, samen te werken, een reflectieve praktijk te gebruiken en effectief te communiceren als voorbereiding op het transformeren van onderwijsomgevingen. Door onze afgestudeerden voor te bereiden om wetenschappelijke leiders en school- en systeemleiders te zijn, zijn onze afgestudeerden klaar om bevindingen uit onderwijsonderzoek toe te passen en om lokaal bewijs te gebruiken om het leren voor leerlingen direct in K-12 settings te verbeteren.

leerplan

Aan de volgende eisen moet met succes worden voldaan: Een minimum van 48 studiepunten, succesvolle afronding van een uitgebreid examen, een goedgekeurd proefschriftvoorstel en de verdediging van een origineel proefschrift.

Verplicht

  • EDUC 8120 Groepsvergelijkende ontwerpen en analyses
  • EDUC 8122 Kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • EDUC 8240 Organisaties leiden door verandering: Systeemdenken en theorie
  • EDUC 8268 Ethisch leiden: Transformatief, adaptief en cultureel responsief leiderschap
  • EDUC 8271 Beleidsvorming, implementatie en verandering voor onderwijsleiders
  • EDUC 8272 Strategische planning en organisatorische transformatie in het onderwijs
  • EDUC 8276 Seminar: Administratie en toezicht
  • EDUC 8277 Gelijkheidsgericht gevorderd instructief leiderschap voor schoolverbetering
  • EDUC 8280 Kritische beoordeling van literatuur over onderwijskundig leiderschap


Geavanceerd onderzoek

  • 3 studiepunten van Niveau B Onderzoeksmethoden in overleg met adviseur.


Keuzevak (Een keuzevak van 3 studiepunten uit het volgende)

  • EDUC 6116 Inleiding tot de onderwijsstatistiek
  • EDUC 8998 Pre-Dissertation Seminar (gevolgd naast de 3 studiepunten vereist onder Dissertation, hieronder)
  • 3 studiepunten onderzoeksmethoden van niveau B, gekozen in overleg met de adviseur (naast de 3 studiepunten die vereist zijn onder Gevorderd onderzoek, hierboven)
  • Eén cursus op 8000-niveau, gekozen in overleg met de adviseur


Proefschrift

  • EDUC 8998 Pre-scriptie seminar*
  • EDUC 8999 Proefschriftonderzoek (minimaal 12 studiepunten)

*Een goedgekeurd proefschriftvoorstel is vereist.


Uitgebreid examen
Succesvolle afronding van een uitgebreid examen is vereist.
*Een extra 3 studiepunten in EDUC 8998 kan als keuzevak worden genomen.

Carrière Outlook

Volgens het U.S. Bureau of Labor Services verdienden K-12 basisschoolleiders in 2021 een mediaan jaarsalaris van $98.980 en zullen de banen op dit gebied naar verwachting met 6% groeien in 2031.

Onze afgestudeerden zijn toonaangevend in scholen en districten in het hele land. Ze fungeren als:

  • Districtscoördinatoren voor speciaal onderwijs
  • Assistent hoofdinspecteurs
  • Toezichthouders
  • Universiteitshoogleraren
  • Directeuren en assistent-directeuren
  • Senior alfabetiseringsspecialisten
  • Hoofd Personeelszaken
  • Ontwikkelingsofficieren

Collegegeld

Collegegeld voor afgestudeerden wordt berekend per credit uur, tenzij anders aangegeven. Dit programma vereist minimaal 48 studiepunten.

Tarieven variëren per programma en aangewezen toelatingslocatie. Huidige collegegeldtarieven kunnen in de loop van het jaar worden aangepast.

Het collegegeldtarief* voor de off-campus EdD in ELA programma is $1.230 per credit uur.

Het collegegeldtarief* voor de online EdD in ELA programma is $1.230 per credit uur.

Let op: Er kunnen extra kosten van toepassing zijn voor internationale studenten, te late betaling, etc. De huidige collegegeldtarieven kunnen in de loop van het jaar worden aangepast.

Toelatingseisen

Om in aanmerking te komen voor toelating moeten aanvragers het online aanvraagformulier indienen, samen met de volgende vereiste bewijsstukken. Er zijn geen inschrijfkosten.

  • Voorwaarde: Master's Degree
  • Hervat
  • Transcripties van alle eerder gevolgde colleges of universiteiten
  • Doelomschrijving (opstel van 500-750 woorden): Ga in op de volgende onderwerpen:
    • Je reden om verdere kwalificaties te zoeken op het gebied van onderwijsadministratie bij GW.
    • Welke kennis, vaardigheden, disposities of ervaringen in leiderschap breng je mee naar het programma? Wat heeft je voorbereid om een administratieve rol op je te nemen?
    • Bewijs van gelijkheidsgericht lesgeven of leiderschapservaringen in je eigen professionele omgeving.
    • Groeigebieden die je tijdens het programma wilt verwerven om een effectieve onderwijsleider te worden.
  • Een voorbeeld van wetenschappelijk schrijven dat het volgende bevat: (a) referenties en citaten naar collegiaal getoetst werk of juridische documenten; (b) analyse van een probleem met betrekking tot onderwijsleiderschap, bestuur, wetgeving of beleid; en (c) academische opmaak en stijl, met inbegrip van maar niet beperkt tot APA
  • Twee aanbevelingsbrieven (een die gaat over de schrijf- en analysecapaciteiten van de kandidaat en een andere die gaat over de bijdragen van de kandidaat aan teams)
  • Interview kan nodig zijn

*Voor internationale aanvragers kunnen aanvullende aanvraagvereisten gelden.

English Language Requirements

Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.

Over de school

Vragen