PhD in hedendaagse communicatie en informatie
Universidade Santiago de Compostela
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Santiago de Compostela, Spanje
Talen
Spaans, Galicisch
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 200 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2024
Invoering
Het doctoraat in hedendaagse communicatie en informatie biedt universitaire opleiding met een hoog specialisatieniveau om te voldoen aan de academische en wetenschappelijke behoeften die voortvloeien uit de verschillende onderzoekslijnen met betrekking tot journalistiek en audiovisuele communicatie.
Het belangrijkste doel van dit doctoraat is het garanderen van leren dat voldoet aan de eisen van studenten die de opleiding journalistiek of audiovisuele communicatie hebben afgerond, en ook in andere graden, voornamelijk sociale wetenschappen, en die hun onderzoeksopleiding willen voortzetten. Het is een programma dat meerdere specialisatie-opties biedt door reeds geconsolideerde werklijnen, het verkennen van de talen en de informatieve en communicatieve mogelijkheden van de verschillende formaten en ondersteuningen. Het zet zich in voor hooggekwalificeerde opleiding en kennis gekoppeld aan permanente wetenschappelijke uitwisseling via de overeenkomsten die bestaan met vooraanstaande Europese en Amerikaanse universiteiten, die al samenwerken met de onderzoeksgroepen die deelnemen aan het doctoraatsprogramma.
onderzoek gebieden
- Audiovisuele studio's. Discoursen, objecten en onderwerpen van audiovisuele communicatie
- nieuwe media. Transformatie- en veranderingsprocessen in communicatie en journalistiek
- Burgerschap en communicatie. Communicatie en ontwikkeling
Galerij
Ideale studenten
Ze hebben toegang tot, zonder dat ze een aanvullende training hoeven te volgen:
- Studenten van officiële masteropleidingen met onderzoeksoutput die exclusieve inhoud bieden op het gebied van journalistiek, audiovisuele communicatie en reclame en public relations.
- Studenten met het DEA-diploma behaald via de specifieke programma's Audiovisuele Communicatie, Journalistiek of Reclame en Public Relations.
- Studenten met een verwante graad: Alle masteropleidingen met onderzoeksoutput op het brede gebied van de sociale wetenschappen worden als een verwante graad beschouwd, met uitzondering van de masteropleidingen die specifiek gericht zijn op journalistiek, audiovisuele communicatie of reclame en public relations.
Buitenlandse studenten:
Afgestudeerden zullen volgens de buitenlandse onderwijssystemen toegang kunnen krijgen tot het diploma, zonder dat daarvoor goedkeuring nodig is, nadat de universiteit heeft geverifieerd dat het een opleidingsniveau accrediteert dat gelijkwaardig is aan dat van het officiële Spaanse universitaire masterdiploma en dat het land dat het diploma afgeeft er recht op heeft mate van toegang tot doctoraatsstudies. Deze toelating impliceert in geen geval de homologatie van het voorgaande diploma van de belanghebbende of de erkenning ervan voor andere doeleinden dan toegang tot een doctoraatsopleiding.
toelatingen
leerplan
opleidingsactiviteiten
- Kwalitatieve onderzoeksmethoden seminarie E3021A01
- Seminar kwantitatieve onderzoeksmethoden E3021A02
- Seminar over onderzoeksmethoden toegepast op communicatie E3021A03
- Verspreiding van wetenschappelijke resultaten E3021A04
Trainingscomplementen
- Documentatie. Gegevensbeheer en visualisatie. P3382101
- Journalistieke innovatie: nieuwe formats, producten en ondersteuning P3382103
- Kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden P3382201
- Communicatie in het democratielaboratorium P3382204
- Journalistiek en communicatie in de netwerksamenleving P3382206
- Ideevorming, creativiteit en verhalen vertellen P3382207
- Productie, taxatie en uitbreiding P3382209
- Producten gericht op het publiek P3382210
- Culturele producten in het communicatieve ecosysteem van de genetwerkte samenleving P3382212
- Hoorzittingen en informatiestrategieën P3382214
In het geval van andere soorten profielen die verschillen van de vorige, zal de Academische Commissie de vereiste vaststellen om te slagen voor specifieke communicatietrainingscomplementen die kunnen worden gekozen uit de inhoud van de Master in Journalistiek en Communicatie: Nieuwe trends in productie, management en verspreiding van kennis aangeboden door het USC.
De Academische Commissie zal elk geval afzonderlijk evalueren om de verplichting te bepalen om een aanvullend opleidingstraject te volgen door het behalen van specifieke communicatievakken (maximaal 15 ECTS) die kunnen worden gekozen uit het aanbod dat wordt overwogen in de Master in Journalistiek en Communicatie: Nieuwe Trends in productie, beheer en verspreiding van kennis aangeboden bij USC. Deze bepaling zal worden gebaseerd op het geheugen van de oorspronkelijke opleiding (Master of DEA), evenals de onderwerpen van deze programma's die door elke student worden gevolgd, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de vaardigheden die de aanvragers hebben verworven in specifieke onderwerpen op het gebied van communicatie.
Programma resultaat
Het belangrijkste doel van dit doctoraat is het garanderen van leren dat voldoet aan de eisen van studenten die een graad in Journalistiek of Audiovisuele Communicatie hebben afgerond, en ook in andere graden, voornamelijk in Sociale Wetenschappen, en die hun onderzoeksopleiding willen voortzetten.